خواب مفید و کافی، دوای همه مشکلات پوستی

خواب مفید و کافی، دوای همه مشکلات پوستی

06 بهمن 1398

همیشه این طور نیست که برای داشتن ظاهری جوان تر و جذاب تر به راه های پر درد سر و گرانی مثل کرم دور چشم، تزریق یا جراحی پلاستیک نیاز داشته باشید. ما یک روش کاملا رایگان و لذت بخش را به شما پیشنهاد می کنیم: خواب مفید و کافی.


خواب خوب، شفابخش صورت


تحقیقات نشان داده که بعد از یک خواب مفید 8 ساعته ، چهره افراد بسیار جذاب تر و جوان تر به نظر می رسد. شک نکنید! کمبود خواب اولین و مهمترین تاثیرش را روی چهره شما می گذارد و به صورتتان ظاهری پیر و خسته می دهد.  طی تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده، ثابت شد کمبود خواب به شدت روی چهره افراد تاثیر منفی داشت. در حالیکه یک خواب مفید و کامل شبانه (تاکید می کنم، شبانه) صورت همان افراد را به مراتب سالم تر و البته جذاب تر نشان می داد. پس برای آن که پوستی سالم و زیبا داشته باشید، خواب خوب شبانه را به هر چیزی ترجیح دهید، حتی اگر آن چیز یک مهمانی شام وسوسه برانگیز یا گشت و گذار در شبکه های اجتماعی باشد! کمبود خواب نه تنها روی ظاهر و سن چهره شما تاثیر می گذارد، بلکه عملکرد مغز، سیستم غدد درون ریز و سیستم ایمنی تان را نیز به شدت تحت تاثیر قرار می دهد. محرومیت از یک خواب کافی و مناسب ارتباط مستقیمی با مشکلات سلامت نظیر فشار خون بالا و افزایش وزن دارد. افتادگی پلک، حلقه های تیره اطراف چشم و ظاهر خسته صورت همگی می تواند نشانه هایی از نبرد شما در اتاق خوابتان باشد. وقت آن رسیده که کاری بکنید تا نه تنها ظاهری جذاب تر داشته باشید، بلکه حس بهتری نیز در زندگی پیدا کنید.  پس حتما از ده ها راه علمی و مفید ارائه شده برای داشتن خواب بهتر بهره بگیرید.


تغذیه مناسب، مبارزه با چین و چروک


شاید بارها تاکید شده که مهمترین راه محافظت از پوست ، اجتناب از نور مستقیم آفتاب است. اما در کنار این موضوع مهم، چه کار دیگری میتوان انجام داد تا میزان ایجاد و پیشرفت چین و چروک پوست را به حداقل رساند. شاید بد نیست نیم نگاهی به بشقاب غذایتان بندازید و آن را از نو مدیریت کنید!

این موارد را اضافه کنید

این موارد را کم کنید
  • سبزیجات
  • حبوبات
  • روغن زیتون
  • مغزیجات
  • نان های سبوس دار
  • گوشت قرمز
  • چربی
  • قند
  • غذاهای فرآوری شده

قطعا هر کارشناس تغذیه ای ، رژیم بالا را در توصیه های درمانی خود جای می دهد . اما محققان سلامت پوست تاکید می کنند که رعایت توصیه بالا نه تنها بر سلامت کلی بدن تاثیر مثبت دارد، بلکه در کنترل ایجاد و پیشرفت چین و چروک صورت نیز نقش بسزائی دارد. چرا؟ کارشناسان باور دارند مواد غذایی که مصرفشان توصیه شده، حاوی آنتی اکسیدان هایی است که به شدت با مشکلات گذر سن و بیماری ها در تقابل است.  و این تقابل زمانی بیشتر و موثر تر می شود که وفور پنج آنتی اکسیدان ضد چروک در تغذیه بیشتر شود، یعنی آنتی اکسیدان های زینک، سلنیوم، ویتامی های A, C  و E  . چرا که این آنتی اکسیدان ها نقش موثری در مبارزه با رادیکال های آزاد سلول های پوستی دارند. رادیکال های آزاد موجود در سلول های پوستی یکی از مهمترین عوامل ایجاد پیری پوست است.  با یک جستجوی ساده می توانید صد ها دستور غذایی مناسب که سرشار از آنتی اکسیدان باشد را در برنامه غذایی تان قرار دهید.

بیشتر بخوانید: چگونه با رژیم غذایی پوست خود را تغذیه کنید 

مطالب مرتبط