7 نکته درباره صحیح میکاپ کردن ابرو

7 نکته درباره صحیح میکاپ کردن ابرو

16 بهمن 1398

همانند همه ویژگی‌های صورت، ابروها در شکل و اندازه‌های مختلفی وجود دارند. ابروهای هیچ کس دقیقاً یکسان نیست، شکل طبیعی ابروها و صورت شما باید زمینه‌ای را برای کار کردن روی ابروها و استفاده از محصولات آرایشی را فراهم کند. اگر مطمئن نیستید که چگونه یک فرم مناسب برای ابروهای خود ایجاد کنید، به خواندن این مقاله ادامه دهید تا یاد بگیرید چگونه هر بار ابروهای خود را به درستی بکشید. در این مقاله، نکاتی درباره نحوه صحیح کشیدن ابروها را برایتان بازگو خواهیم کرد. با استایلی همراه باشید.

1. پر کردن ابروها قبل از برداشتن با موچین

قبل از اینکه ابروهای خود را با موچین بردارید، ابتدا آن‌ها را پر کنید. این مرحله، ممکن است کمی برعکس به نظر برسد، اما این کار می‌تواند در ارائه یک راهنمایی به شما کمک کند و به شما این امکان را می‌دهد تا مشخص کنید که چه قسمت‌هایی را باید بردارید و چه قسمت‌هایی را نباید بردارید.

2. استفاده کردن از ژل ابرو

قبل از اینکه ابروهای خود را بردارید، باید یک ژل را روی ابروهای خود بمالید. ژل را از وسط ابروهای خود شانه کنید و از شانه‌ی ابرو برای شکل دادن به آن‌ها استفاده کنید. ژل به ابروهای شما کمک می‌کند تا در جای خود ثابت قرار گیرند و به شکلی که می‌خواهید بمانند. همچنین این کار به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر ابروهای خود را بچینید.

3. فرم صورت خود را در نظر بگیرید

فرم صورت شما هنگام حالت دادن به ابروهایتان، یک عامل بسیار مهمی است. همیشه باید ابروهای خود را حالت دهید تا شکل صورت‌تان تکمیل شود. اگر صورت گردی دارید، باید ابروهای خود را با قوس بلند و گرد بکشید. خانم‌هایی با فرم صورت مربعی باید ابروهایی با قوس بسیار تیز ایجاد کنند. برای صورت‌های قلبی شکل، ابروهای کمی گرد بهتر به نظر می‌رسد. صورت‌های بیضی شکل باید ابروهای درهم کشیده با قوس کمی را برای فرم دادن در نظر بگیرند.

4. ابروهای طبیعی خود را بررسی کنید

شکل طبیعی ابروهای شما، یک عامل بسیار مهمی است که باید قبل از برداشتن آن‌ها با موچین در نظر بگیرید. اگر ابروهای کلفت و ضخیمی دارید، می‌توانید در شکل دادن به ابروهایتان فضای بیشتری برای کشیدن داشته باشید. شما می‌توانید بطور قابل توجهی شکل ابروهای کلفت خود را بدون برداشتن آن‌ها، به طور کامل فرم دهید. فقط مراقب باشید فرمی را انتخاب کنید که با چهره شما هماهنگی داشته باشد و طبیعی  به نظر برسد. در مورد ابروهای باریک‌تر و پراکنده‌تر، نباید سعی کنید شکل آن‌ها را بیش از حد تغییر دهید. استفاده از موچین به عنوان روشی برای آراستن ابروهاست. برداشتن ابروهای نازک ممکن است به راحتی نتایج فاجعه آمیز به همراه داشته باشد. شما فقط باید موهایی را که به طور قابل توجهی در جای خود قرار ندارند را بردارید.

5. اشکال مختلف را امتحان کنید

در اوقات فراغت‌، از مداد ابرو برای امتحان کردن شکل‌های مختلف استفاده کنید. چند شکل مختلف را انتخاب کنید که به شکل طبیعی ابروهای شما نزدیک باشد و آن‌ها را روی ابروهای خود امتحان کنید. این ترفند می‌تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید که کدام مدل را دوست دارید، همچنین به شما در آینده برای  فرم دادن به ابروهایتان کمک خواهد کرد.

6. از یک آینه بزرگنمایی استفاده کنید

هنگامی که می‌خواهید ابروهای خود را بر‌دارید، همیشه از یک آینه بزرگنمایی استفاده کنید تا از نزدیک به ابروهای خود نگاه کنید. در حالت ایده‌آل، آینه‌ای که استفاده می‌کنید منجر به بزرگنمایی حدوداً 5 برابر می‌کند. آینه‌هایی که دارای بزرگنمایی بیشتری هستند، می‌توانند شانس بیشتری برای برداشتن ابرو را فراهم کنند، در حالی که آینه‌هایی که کمتر بزرگنمایی می‌کنند، دیدن تار ابروهای شما را برای برداشتن دشوارتر می‌کنند.

7. یک گام به عقب بردارید

پس از هر چند تار مویی که برداشتید، آینه را کمی عقب‌تر بگیرید و ابروهای خود را از زاویه دیگری بررسی کنید. این مرحله ممکن است باعث شود فرآیند نظافت شما کمی بیشتر زمان ببرد، اما این یک روش مهم برای بدست آوردن یک چشم انداز تازه در ابروهای شما و جلوگیری از نازک کردن بیش از حد آن‌ها است. همیشه باید ابروهای خود را بر اساس فرم و اندازه طبیعی آن‌ها شکل دهید. از نکات موجود در این مقاله استفاده کنید تا یاد بگیرید که چگونه ابروهای خود را شکل دهید و به ابروهای بی عیب و نقصی برسید. با این کار همیشه ابروهای شما به طور طبیعی، مرتب به نظر می‌رسد به شرطی که بیش از حد انجام نشود.

بیشتر بخوانید: با این 2 روش ابروهای خود را پرپشت کنید 

مطالب مرتبط