سی سی کرم | راهنمای انتخاب، خرید و نحوه استفاده

سی سی کرم | راهنمای انتخاب، خرید و نحوه استفاده

25 اسفند 1398

سی سی کرم یا "کنترل کننده رنگ" یک محصول آرایشی سبک است که می‌تواند به جای فاندیشن یا پرایمر مورد استفاده قرار گیرد. سی سی کرم به پنهان کردن عیوب پوستی مانند قرمزی یا هایپرپیگمنتاسیون کمک می‌کند، ضمن اینکه از پوست شما در برابر آفتاب، خطوط ریز و لکه‌های ناشی از سن محافظت می‌کند. استفاده از آن آسان است، تنها چیزی که نیاز دارید انگشتان دست یا براش آرایشی است!


بخش اول استفاده از سی سی کرم


1. پوست خود را تمیز کنید، سپس تونر و مرطوب بزنید

سی سی کرم باید روی پوست تمیز اعمال شود. صورت خود را با استفاده از پاک کننده مورد علاقه خود بشویید و به آرامی آن را خشک کنید. اگر پوست چربی دارید با استفاده از پنبه، تونر را اعمال کنید. اگر پوست خشکی دارید، مرطوب کننده را به آرامی روی پوست خود بمالید.

شستن صورت با پاک کننده

2. نقاط کوچکی از سی سی کرم را روی صورت خود قرار دهید

 مقدار کمی سی سی کرم را روی انگشتان خود فشار دهید. اگر می‌خواهید آن را در کل صورت خود استفاده کنید یک نقطه از آن را روی پیشانی، یک نقطه را روی بینی، یک نقطه را روی چانه و یک نقطه را روی هر گونه خود قرار دهید. در غیر این صورت، مانند هر دو طرف بینی یا اطراف لکه‌های خود یا در هر ناحیه‌ای که می‌خواهید به آن پوشش دهید یک نقطه از کرم را قرار دهید.  

زدن سی سی کرم روی صورت

3. کرم را با یک براش آرایشی یا با انگشتان تمیز پخش کنید

 سی سی کرم را می‌توانید به هر روشی که دوست دارید استفاده کنید، چه با انگشتان دست چه با براش. کرم را پخش کنید، نه اینکه آن را روی پوست خود بمالید چرا که باعث تحریک پوست‌تان می‌شود. از طرف دیگر، یک براش آرایشی را روی پوست خود به آرامی بکشید تا به سمت بیرون محو شود. اگر از انگشتان دست خود استفاده می‌کنید، حتما قبل از استفاده دستان خود را به طور کامل بشویید تا کثیفی، میکروب و چربی از آن پاک شود.

  • به همین ترتیب، اگر از یک براش آرایش استفاده میکنید، حتما آن را هفتگی بشویید.

پخش کردن سی سی کرم با براش آرایشی

4. در صورت تمایل، کرم بیشتری را روی نواحی مشکل دار بمالید

 اگر می‌خواهید لکه‌های پوستی‌تان را بیشتر بپوشانید، از سی سی کرم بیشتری استفاده کنید. نگران نباشید، یک نقطه کوچک دیگر را به ناحیه مشکل‌دار مانند حلقه‌های تیره زیر چشمان خود اضافه کنید. آن را مابقی کرم خود محو کنید تا پوست‌تان حالت صاف و یکدست داشته باشد.

  • افزودن یک لایه دیگر، مؤثرتر از این است که از یک محصول جدیدی استفاده کنید.

زدن سی سی کرم روی پوست

5. از یک براش آرایشی برای تمیز کردن پوست خود استفاده کنید

این که شما به تنهایی از سی سی کرم استفاده می‌کنید و یا از فاندیشن به همراه آن استفاده می‌کنید، توصیه می‌شود از یک براش آرایشی بزرگ و دایره‌ای برای یکدست شدن کرم خود استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که تمام کرم به طور مساوی روی پوست شما پخش شده است. حرکات دایره‌ای کوچک را با قلم‌مو انجام دهید، از پیشانی خود شروع کنید و این کار را تا چانه ادامه دهید.

استفاده از براش آرایشی روی پوست

6. در صورت تمایل، فاندیشن را اعمال کنید

سی سی کرم‌ها باعث صافی پوست و رفع لکه‌های پوستی می‌شوند. می‌توانید به تنهایی از سی سی کرم استفاده کنید و یا مانند فاندیشن آن در زیر پرایمر خود استفاده کنید. اگر می‌خواهید از این محصول مانند پرایمر استفاده کنید، قدم بعدی استفاده از انگشتان تمیز یا یک براش آرایشی است تا مقدار کمی فاندیشن را روی پوست خود اعمال کنید. آن را کاملاً محو کنید و توجه خاصی به خط مو و فک داشته باشید.

زدن فاندیشن با براش روی پوست


بخش دوم راهنمای انتخاب و خرید سی سی کرم


1. دقت کنید که رنگ کرم تا آنجا که ممکن است با رنگ پوست شما مطابقت داشته باشد

در صورت امکان چند نمونه از مارک‌های مختلف سی سی کرم را در نزدیکی فک خود امتحان کنید تا مشخص شود که کدام نوع با رنگ پوست شما مطابقت دارد. این کرم باید به راحتی با رنگ پوست شما هماهنگ باشد، نه خیلی تیره و نه خیلی روشن.

انتخاب کردن رنگ سی سی کرم

2. یک سی سی کرم برای نوع پوست خود انتخاب کنید

 در این حالت، یک محصول همه کاره برای شما مناسب نیست. روی کرم را بخوانید تا بفهمید که کدام محصول برای نوع پوست شما طراحی شده است.

  • به عنوان مثال اگر پوست خشکی دارید یک سی سی کرم ساخته شده که حاوی هیالورونیک اسید است را برای مرطوب کردن پوست‌تان انتخاب کنید.
  • اگر پوست چربی دارید، یک سی سی کرمی را انتخاب کنید که فاقد چربی و مات باشد.
  • اگر پوست حساسی دارید، یک سی سی کرمی را انتخاب کنید که فاقد عطر، بو و کومدون‌زا باشد.

سی سی کرم برای انواع پوست

3. کرمی را انتخاب کنید که نواحی مشکل‌زا را هدف قرار دهد

سی سی کرم‌ها از مزایای زیادی برخوردار هستند، از محافظت در برابر آفتاب و به حداقل رساندن منافذ گرفته تا پاکسازی آکنه و روشن شدن لکه‌های ناشی از سنی. در مورد آنچه که مورد نیاز شما می‌باشد فکر کنید و محصولی را که برای این کار طراحی شده است را انتخاب کنید.

  • به عنوان مثال، محصولی با فناوری سلول‌های بنیادی را انتخاب کنید تا خطوط و چین و چروک‌های کاهش یابد.
  • از طرف دیگر، کرم ساخته شده با آنتی اکسیدان‌ها را برای به حداقل رساندن آسیب‌های پوستی انتخاب کنید.

زدن سی سی کرم روی خطوط چین و چروک کنار چشم

4. تعیین کنید که به چه مقدار پوشش نیاز دارید

 برخی از سی سی کرم‌ها مانند یک مرطوب کننده رنگی عمل می‌کنند، در حالی که برخی دیگر رنگدانه‌های سنگین‌تری مانند فاندیشن دارند. اگر می‌خواهید پوشش بیشتری داشته باشید، محصولی را با بافت ضخیم‌تر و رنگ مات انتخاب کنید. اگر کمترین پوشش را ترجیح می‌دهید، یک کرم با بافت سبک و بی‌رنگ را انتخاب کنید.

زدن سی سی کرم روی پوست

بیشتر بخوانید: نحوه استفاده از هیالورونیک اسید(سرم، کرم و فیلر) برای پوست

مطالب مرتبط