با آلوئه ورا پاک کننده آرایشی بسازید

با آلوئه ورا پاک کننده آرایشی بسازید

14 فروردین 1399

بعد از یک روز طولانی، پوست شما نیاز به شستشوی مجدد دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که آلوئه‌ورا برای تغذیه پوست شما عالی است. آلوئه ورا به دلیل خاصیت ضد پیری، مرطوب کنندگی و محافظت از پوست شناخته شده است. شما به راحتی می‌توانید یک پاک کننده آرایشی با آلوئه ورا درست کنید تا به راحتی آرایشتان را پاک کنید و به پوست‌تان زیبایی ببخشید. همچنین می‌توانید یک دستمال پاک کننده آرایشی با آلوئه ورا درست کنید. مزیت استفاده از این روش این است که مواد نگهدارنده و مواد شیمیایی پاک کننده‌های آرایشی خریداری شده را ندارد.


بخش اول طرز تهیه پاک کننده آرایشی با آلوئه ورا


1. مواد مورد نیاز را تهیه کنید

4/1 فنجان ژل آلوئه ورا، 4/1 فنجان عسل خام و 1 قاشق غذاخوری روغن مورد نظر خود (روغن زیتون فرابکر، روغن جوجوبا، روغن بادام، روغن آووکادو، روغن هسته زردآلو، روغن آرگان یا روغن نارگیل) را تهیه کنید. یک ظرف کوچک برای نگهداری از پاک کننده نیاز دارید.

  • می‌توانید از یک شیشه 4 یا 6 اونسی (120 تا 180 میلی لیتر) استفاده کنید. فقط مطمئن شوید که درب مناسبی برای خوب نگه داشتن پاک کننده دارد.
  • سعی کنید ژل آلوئه ورا را با مقدار کمی مواد نگهدارنده یا سایر ترکیبات موجود خریداری کنید. در اکثر فروشگاه‌های مواد غذایی و بهداشتی می‌توانید ژل آلوئه ورا با کیفیت بالا را پیدا کنید.

طرز تهیه پاک کننده آرایشی با آلوئه ورا

2. ژل آلوئه ورا، عسل و روغن را با هم ترکیب کنید

 مواد اولیه را طبق اندازه‌های گفته شده درون ظرف تمیز و خالی بریزید. آن‌ها را به خوبی هم بزنید تا عسل کاملاً در ژل و روغن حل شود.

  • اگر نمی‌توانید مخلوط را به راحتی در ظرف هم بزنید، می‌توانید مواد اولیه را درون یک کاسه مخلوط کرده، سپس پاک کننده را به ظرف مورد نظر منتقل کنید.

3. از پاک کننده نگهداری کنید

 اگر ژل آلوئه ورا را از فروشگاه خریداری کردید، می‌توانید پاک کننده آرایشی آلوئه ورا را در دمای اتاق نگه دارید. این کار به این دلیل است که ژل آلوئه ورا، دارای مواد نگهدارنده است. اگر ژل آلوئه ورا را به طور مستقیم از گیاه تازه استفاده کردید، باید آن را در یخچال بگذارید و ظرف چند هفته از پاک کننده استفاده کنید.

  • می‌توانید پاک کننده را در دمای اتاق، به مدت چند ماه نگهداری کنید.

4. از پاک کننده آرایش استفاده کنید

 برای استفاده از پاک کننده آرایشی آلوئه ورا، یک قاشق مرباخوری پاک کننده را از ظرف بیرون بیاورید. پاک کننده را روی آرایش خود بمالید و بگذارید یک دقیقه بماند. این کار به شما کمک می‌کند تا پاک کننده به طور عمیق روی پوست شما کار کند. پاک کننده را با یک دستمال مرطوب پاک کنید.

  • پاک کننده، باید مانند ژل ضخیم باشد. بنابراین ممکن است که هنگام پاک کردن آرایش با پاک کننده آلوئه ورا، چندین بار لازم باشد تا دستمال خود را بشویید.

بخش دوم طرز تهیه دستمال پاک کننده آرایشی با آلوئه ورا


1. مواد مورد نیاز را تهیه کنید

دستمال مرطوب آرایشی آلوئه ورا، فقط حاوی روغن و آب آلوئه ورا است. به نصف فنجان روغن با کیفیت بالا نیاز دارید (مانند روغن زیتون فرابکر، روغن بادام، روغن آووکادو، روغن هسته زردآلو، روغن آرگان، روغن نارگیل یا روغن جوجوبا). همچنین به حدود 5/1 فنجان (350 میلی‌لیتر) آب آلوئه ورا نیاز دارید. یک بطری شیشه‌ای 16 اونسی (473 میلی لیتر) با یک درب محکم پیدا کنید و یک بسته دستمال مرطوب پنبه‌ای خریداری کنید.

  • در اکثر فروشگاه‌های مواد غذایی و بهداشتی می‌توانید آب آلوئه ورا را خریداری کنید. به دنبال آب آلوئه ورا خالص باشید که حاوی ترکیبات دیگری نباشد.

طرز تهیه دستمال پاک کننده آرایشی آلوئه ورا

2. روغن و آب آلوئه ورا را درون ظرف بریزید

 آب آلوئه ورا را درون ظرف خالی و تمیز بریزید. روغن مورد نظر خود را به ظرف اضافه کنید و درب آن را محکم ببندید.

  • می‌توانید از بطری شیشه‌ای یا بطری پلاستیکی فشاری استفاده کنید. در صورتی که نمی‌خواهید دستمال را داخل ظرف غوطه‌ور کنید، می‌توانید به جای بطری شیشه‌ای از بطری پلاستیکی فشاری استفاده کنید.

3. ظرف پاک کننده آرایشی آلوئه را به خوبی تکان دهید

ظرف حاوی آب آلوئه ورا و روغن را به شدت تکان دهید تا به خوبی مخلوط شوند. اگر برای مدت طولانی از آن استفاده نکنید، روغن و آب از هم جدا می‌شوند. این امر کاملا طبیعی است، زیرا روغن همیشه در بالای آب شناور می‌ماند. همیشه قبل از استفاده، ظرف را به خوبی تکان دهید.

  • پاک کننده آلوئه ورا را در یخچال نگهداری کنید. سعی کنید ظرف یک ماه از این مخلوط استفاده کنید، زیرا عصاره آلوئه ورا بر پایه آب است و ممکن است به مرور زمان خراب شود.

4. از دستمال‌های پنبه‌ای برای پاک کننده آرایشی استفاده کنید

برای استفاده از دستمال پاک کننده آرایش، کافی است بطری حاوی عصاره آلوئه ورا و روغن را خوب تکان دهید تا مخلوط شوند. دستمال پنبه‌ای تمیز را به پاک کننده آغشته کنید و آن را به آرامی روی آرایش خود بکشید تا پاک شود. صورت خود را با آب تمیز بشویید تا کاملاً از آرایش و آثار پاک کننده تمیز شود.

  • اگر قبل از آغشته کردن دستمال به پاک کننده، آن را به خوبی تکان ندهید، دستمال فقط به روغن آغشته می‌شود و به اندازه کافی آب آلوئه ورا را در اختیارتان قرار نمی‌دهد.
  • اگر پوست خشکی دارید، پس از شستن صورت خود از مرطوب کننده استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: پاک کننده براش‌ آرایشی و نحوه ساخت و تمیز کردن آن‌ 

مطالب مرتبط