آموزش قدم به قدم میکاپ برای چشم‌ قهوه‌ای‌ها

آموزش قدم به قدم میکاپ برای چشم‌ قهوه‌ای‌ها

14 اردیبهشت 1399

نکته اصلی که در زمان میکاپ کردن باید به آن پرداخته شود، برجسته سازی و طبیعی جلوه کردن صورت است. اگر چشمان قهوه‌ای دارید شما یکی از خوش شانس‌ترین افراد هستید، زیرا روش‌های مختلفی برای تاکید بر رنگ چشم‌های شما وجود دارد. شما می‌توانید تنها با استفاده از چند محصول و تکنیک کلیدی، آرایش زیبایی را به چشم‌هایتان بدهید. در این مقاله، آموزش قدم به قدم میکاپ برای چشم‌های قهوه‌ای را بازگو خواهیم کرد.


بخش اول آماده کردن چشم‌ها


1. چشمان خود را تمیز کنید

 برای خلاص شدن از هرگونه آرایش، از یک توپ پنبه‌ای یا پارچه نرم آغشته شده به پاک کننده آرایشی استفاده کنید. شاید تعجب کنید که مواد آرایشی چقدر می‌توانند به چشم و مژه‌های شما بچسبند، حتی پس از شستن صورت، دوش گرفتن و خوابیدن. تمیز کردن چشم‌ها، قبل از شروع میکاپ به آرامی و با آب سرد، به کاهش هرگونه پف و یا قرمزی اطراف چشم کمک می‌کند. اطمینان حاصل کنید که پوست شما تمیز و روشن شده باشد تا بتوانید چشمان قهوه‌‌ای‌تان را برجسته‌تر کنید!  

  • پوست اطراف چشم بسیار ظریف است، بنابراین از مصرف صابون‌های خشن اجتناب کنید.
  • چشمان خود را با یک حوله تمیز به آرامی خشک کنید و از مالیدن آن اجتناب کنید، زیرا این کار باعث تحریک پوست اطراف چشم می‌شود.
  • برای ایجاد یک کمپرس سرد، یک قاشق را در فریزر قرار دهید تا یخ زده شود. سپس، آن را روی پف اطراف چشمتان نگه دارید تا کاملا رفع شود.

تمیز کردن چشم‌ها

2. پرایمر چشم را اعمال کنید

 برای این کار می‌توانید از هر نوع پرایمر آرایشی استفاده کنید، همچنین پرایمرهایی نیز وجود دارند که مخصوص چشم‌ها طراحی شده‌اند. پرایمرها، یک پایه بی عیب و نقصی را برای آرایش چشم شما ایجاد می‌کنند. در واقع می‌توان گفت یک بومی را قبل از آرایش فراهم می‌کند و در حالی که منافذ را به حداقل می‌رساند، به ثبیت آرایش نیز کمک می‌کند. از این مرحله صرفه‌نظر نکنید! 

  • با نوک انگشت‌ خود، یک نقطه از پرایمر را روی پلک‌‌تان بمالید و آن را به آرامی به سمت ابروها پخش کنید.   
  • می‌توانید پرایمرهایی با قیمت بالا را در فروشگاه‌های لوازم آرایشی-زیبایی پیدا کنید، اما پرایمرهایی مناسب با بودجه شما وجود دارد که می‌توانید آن‌ها‌ را از داروخانه‌ها‌ تهیه کنید.‌

زدن پرایمر چشم پشت پلک  

3. کانسیلر را زیر چشم‌ خود بمالید

 یک کانسیلری را انتخاب کنید که چند درجه از رنگ پوست شما روشن‌تر باشد. سایه‌های روشن‌تر به پنهان کردن هرگونه حلقه‌های تیره زیر چشم کمک می‌کند و باعث می‌شود که روشن‌تر به نظر برسند. از نوک انگشت خود، براش یا حتی پنبه برای به کار بردن کانسیلر استفاده کنید و آن را کاملاً محو کنید.

  • به جای اینکه فقط آن را در نوار زیر چشم خود بمالید، می‌توانید یک شکل مثلثی ایجاد کنید. این یک ترفند ساده است تا چشم‌های شما زیباتر به نظر برسد.

بخش دوم استفاده از سایه چشم


1. یک پالت رنگی را انتخاب کنید که باعث تشدید رنگ قهوه‌ای چشم‌ها می‌شود

خوشبختانه، بسیاری از رنگ‌ها با چشمان قهوه‌ای سازگار هستند. شما می‌توانید با چندین پالت مختلف امتحان کنید. یکی از آن‌ها را پیدا کنید که با رنگ قهوه‌ای، سازگاری بیشتری داشته باشد.

  • برای چشمان قهوه‌ای سیر، رنگ آبی درباری را امتحان کنید. این رنگ، به زیبایی با قهوه‌ای تیره تضاد خواهد داشت و باعث می‌شود چشمان شما برجسته‌تر شود.
  •  اگر نشانه‌هایی از رنگ فندقی در چشمان قهوه‌ای خود دارید، سایه‌های بنفش را امتحان کنید.
  • متایلک طلایی را انتخاب کنید تا چشمان شما برجسته شود. سایه‌های طلایی، چشمان شما را برجسته می‌کند و باعث درخشش آن‌ها می‌شود.
  • از امتحان کردن رنگ‌های روشن و جسورانه نترسید. آن‌ها فقط رنگ طبیعی چشمانتان را تشدید می‌کنند.  
  • برای ایجاد یک سایه چشم با عمق زیاد، یک پالتی با حداقل سه رنگ انتخاب کنید.  

پالت سایه چشم برای چشم‌های قهوه ای

2. سایه پایه را روی پلک خود بمالید

مهم نیست که کدام پالت رنگی را انتخاب کرده باشید، باید از روشن‌ترین سایه به عنوان پایه‌ای برای آرایش خود استفاده کنید. با استفاده از یک برس نرم که مخصوص سایه چشم است، سایه را روی کل پلک خود (از خط مژه تا بالای ابرو) بمالید.

  • از آنجا که شما با یک سایه روشن کار می‌کنید، ممکن است لازم باشد چندین بار آن را روی پلک خود بمالید تا پررنگ‌تر شود. سایه‌های خاص، دارای رنگدانه‌های بیشتری هستند.
  • برای اینکه سایه‌ چشم‌تان غلیظ‌تر شود، می‌توانید قبل از اعمال سایه، خط چشم سفید را روی کل پلک خود بمالید.

3. سایه تیره‌تری را به خط پلک بمالید

برس را داخل پودر بزنید و به راحتی خط پلک (ناحیه‌ای فرورفته از چشم که دقیقا بین پلک و پوست بالاییش قرار دارد) را دنبال کنید. به برس زدن از خط پلک و کنار استخوان ابرو تا گوشه خارجی و داخلی چشم ادامه دهید. استفاده از رنگ‌های تیره‌تر در خط پلک، باعث می‌شود عمق و ابعاد بیشتری ایجاد و رنگ‌های طبیعی برجسته‌تر شوند.

  • اگر درباره نحوه اعمال سایه به خط پلک خود مشکل دارید، برف پاک‌کن شیشه اتومبیل را تصور کنید. برای تشدید سایه‌های طبیعی خط پلک‌تان، برس را به جلو و عقب بکشید.
  •  پس از اعمال رنگ خط پلک، حتماً آن را محو کنید. باید رنگ پایه، به طور یکدست ترکیب شود تا طبیعی به نظر برسد.  

4. تیره‌ترین سایه را به گوشه خارجی چشم خود بمالید

اگر با دو رنگ کار می‌کنید، می‌توانید رنگ خط پلک را به گوشه خارجی اعمال کنید. با اضافه کردن یک رنگ تیره به گوشه خارجی چشم‌تان، باعث می‌شود که درشت‌تر به نظر برسد، بخصوص اگر فاصله چشمانتان نزدیک به هم است. سایه را به شکل مثلث بکشید، یعنی از خط بالایی مژه شروع کرده و به سمت بالا آن را محو کنید.  

  • برس سایه را تمیز کنید و یا از یک برس جدید استفاده کنید و سایه‌ها را با هم مخلوط کنید. در سایه‌ها نباید مرز و خطوط کاملی وجود داشته باشد.

5. زیر چشم خود را تمیز کنید

هنگامی که سایه را روی پلک خود می‌کشید، اضافه‌های آن ممکن است در زیر چشم‌تان بریزد. در صورتی که اطراف چشمتان پر از لکه و کثیفی باشد هرگز زیبایی آن به چشم نخواهد آمد. نوک گوش پاک‌کن را در پاک کننده آرایشی فرو کنید و به آرامی لکه‌ها را محو کنید و یا می‌توانید برای پاک کردن هر نوع کثیفی در زیر چشمتان، از یک براش پاک کننده آرایشی استفاده کنید.

  • ترفند دیگر این است که چسب نواری را به آرامی زیر چشمان خود بزنید. چسبندگی نوار باعث می‌شود که ذرات ناشی از سایه محو شود.   

بخش سوم استفاده از خط چشم و ریمل


1. محصولات خود را انتخاب کنید

چشم‌های قهوه‌ای، دقیقا مانند سایه چشم می‌توانند با هر رنگی از خط چشم و ریمل سازگار باشند. از آنجا که آن‌ها ترکیبی از رنگ‌های مختلف هستند، می‌توانند به روش‌های مختلفی چشمان شما را برجسته‌تر کنند. شما می‌توانید از رنگ‌های استاندارد مانند مشکی و قهوه‌ای استفاده کنید و یا رنگ‌های پررنگ‌ و تند را امتحان کنید.

  • محصولاتی با رنگ‌های آبی می‌توانند چشمان قهوه‌ای را روشن‌تر و آن‌ها را درخشان و براق‌تر جلوه دهند. رنگ‌های سرمه‌ایی و آبی درباری، نسبت به مشکی شدت کمتری دارند، بنابراین می‌توانید از آن‌ها برای ایجاد ظاهری ملایم‌تر استفاده کنید.  

محصولات آرایشی

2. خط چشم خود را اعمال کنید

ابتدا خط چشم را روی خط بالایی پلک‌تان اعمال کنید. این کار، یک پایه تیره برای مژه‌های شما ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که پرتر و حجیم‌تر به نظر برسند. کشیدن خط چشم، سفیدی چشم‌های شما را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که رنگ چشمتان برجسته‌تر شود.

  • وقتی نوبت به پایین پلک‌تان رسید، با احتیاط‌ عمل کنید. اگر از گوشه داخلی تا گوشه خارجی چشمتان از خط چشم استفاده کنید، باعث می‌شود چشمانتان کوچک‌تر و زیبایی آن به حداقل برسد. در عوض، خط چشم پایین را تنها از گوشه خارجی تا حدود ¾ اینچ (25 میلی‌متر) به داخل بروید.

 3. ریمل بزنید

استفاده از ریمل، ظاهری زیبا و عالی به چشمانتان می‌دهد. ریمل، مژه‌ها را بلند می‌کند، به درشت شدن چشم‌ها کمک می‌کند و آن‌ها را بیشتر در معرض دید قرار می‌دهد. باز هم، با رنگ‌های مختلف امتحان کنید! معمولا افراد به طور طبیعی به سمت رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای می‌روند، اما زیبایی چشمان قهوه‌ای را ممکن است کمتر کند. برای برجسته کردن چشمان قهوه‌ای، از ریمل‌هایی با رنگ بنفش، زمردی یا سرمه‌ایی استفاده کنید. برای حجیم کردن مژه‌ها، بهتر است قبل از مصرف ریمل از فرمژه استفاده کنید.

  • اطمینان حاصل کنید که محصول به طور مساوی روی برس ریمل‌‌تان اعمال شده باشد. این کار به شما کمک می‌کند تا مژه‌هایتان به یکدیگر نچسبد.
  •  در حالی که از ریشه به نوک مژه حرکت می‌کنید، برس ریمل را به جلو و عقب حرکت دهید. با این کار اطمینان حاصل خواهید کرد که ریمل به طور یکنواخت و مساوی بر روی مژه‌هایتان استفاده شده است.
  • پس از خشک شدن ریمل، لایه دوم یا سوم را برای تیره‌تر شدن چشمان‌تان استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: راهنمای تصویری میکاپ برای چشم سبز‌ها  

مطالب مرتبط