آسان‌ترین روش برای پاک کردن لاک ژله‌ای در خانه

آسان‌ترین روش برای پاک کردن لاک ژله‌ای در خانه

08 خرداد 1399

به راحتی می‌توان در مورد مزایای لاک یا پولیش ناخن ژله‌ای، شعرها نوشت. امکان دارد طی دو هفته ناخن صاف و براق، لب‌پر شود. با این حال پاک کردن لاک ژله‌ای که با LED خشک شده است، داستانی دیگر دارد. هنگامی که لبه‌های کنار پوست ناخن که لاک ندارد ناخن شروع به بلند شدن می‌کند، تمام تلاشمان را می‌کنیم که خودمان را کنترل کنیم (که بیشتر وقت‌ها هم شکست می‌خوریم) تا ده‌ها پوسته از روی ناخنمان را همراه با پولیش ژله‌ای جدا نکنیم که می‌تواند موجب آسیبی جدی به بستر طبیعی زیرین ناخن شود. فرقی نمی‌کند که لاک ژله‌ای را در سالن زیبایی زده باشید یا کار دست خودتان باشد، بهترین و آسان‌ترین روش برای پاک کردن پولیش ژله‌ای را برای شما شرح می‌دهیم، بدون اینکه به سلامت ناخن‌تان در طی این مراحل آسیب بزنید.

از پوستتان مراقبت کنید

از آنجایی که می‌خواهید ناخن‌هایتان را در استون غوطه‌ور کنید، مهم است که قبل از شروع کردن از پوست اطراف ناخن مراقبت کنید. شما می‌توانید از کرم یا روغن مخصوص پوست اطراف ناخن یا حتی وازلین استفاده کنید تا لایه‌ای محافظ برای پوست دور ناخن فراهم کنید.

روی ناخن را سوهان بکشید

مرحله بعدی این است که با طرف زبر سوهان روی لایه روییِ لاک بکشید. اینکار را برای این انجام می‌دهید تا به لایه‌ی رویی پولیش ژله‌ای برسید و کمک کنید تا استون به آن نفوذ کند. آرام اینکار را انجام دهید و هنگامی که برق ناخن از بین رفت، سوهان کشیدن را متوقف کنید.

پنبه‌ را در استون غوطه‌ور کنید

مرحله بعدی، غوطه‌ور کردن تکه‌ای کوچک از پنبه یا پارچه کتان در استون است. سپس آن را روی ناخن بگذارید. فقط مطمئن باشید که استون شما 100 درصد خالص است و «لاک پاک‌کن» استاندارد که در داروخانه‌ها فروخته می‌شود، نیست. لاک پاک‌کن‌های معمولی حاوی استون اما رقیق شده هستند. احتمالاً می‌توانید پولیش ژله‌ای را با استفاده از لاک پاک‌کن معمولی هم پاک کنید، تنها باید اجازه دهید که ناخن مدت طولانی‌تر در لاک پاک‌کن غوطه‌ور باشد. برای اینکه کار پاک کردن لاک ژله‌ای سریع‌تر و بهتر انجام شود، به استون خالص نیاز دارید. پس معطل نکنید و یک شیشه استون خالص بخرید.

پاک کردن لاک با استون

ورق آلومینیومی را دور پنبه بپیچید

برای اینکه پنبه یا پارچه کتان را در جای خود نگهدارید، ورق آلومینیومی نازکی را از آشپزخانه بردارید، آن را به صورت قطعات کوچک مربع شکل ببرید و دور هر کدام از ناخن‌هایتان بپیچید تا پنبه سر جای خود بماند. اگر با روش ورق آلومینیومی احساس راحتی نمی‌کنید، از گیره لاک پاک کن استفاده کنید.

پنبه و ورق آلومینیومی را کنار بگذارید و ناخن را غوطه‌ور کنید

این روش کمی بیشتر وقت می‌گیرد اما اگر پنبه یا ورق آلومینیومی در خانه ندارید، این روش نیز جواب می‌دهد. دو کاسه از توی آشپزخانه بردارید، یکی کمی بزرگتر از دیگری باشد. کاسه بزرگتر را با آب گرم پر کنید و کاسه کوچکتر را درون کاسه بزرگتر بگذارید تا مانند دیگی دو جداره عمل کند، سپس کمی آستون در کاسه کوچکتر بریزید (از آنجایی که استون به شدت قابل اشتعال است، نباید آن را روی گاز یا در مایکروویو گرم کنید). به مدت یک الی دو دقیقه اجازه دهید تا آب گرم تاثیر خود را بگذارد، سپس دستانتان را داخل استون قرار دهید و اجازه بدهید تا پولیش ژله‌ای به آرامی در استون غوطه‌ور شود.

10 الی 15 دقیقه صبر کنید

به موسیقی گوش دهید و بگذارید استون کار خودش را انجام دهد. اگر از روش غوطه‌ور کردن مستقیم استفاده می‌کنید، تا زمانی کنار لاک ژله‌ای بالا می‌آید صبر کنید. سپس در حالی که ناخن‌هایتان هنوز در استون است، با استفاده از شی پلاستیکی به آرامی شروع کنید به جدا کردن لاک ژله‌ای از رو هر کدام از ناخن‌هایتان و آنقدر ادامه دهید تا کاملاً پاک شود. اگر از روش پنیه و ورق آلومینیومی استفاده کردید، پولیش ژله‌ای باید هنگامی که پنبه را با ورق آلومینیومی از روی ناخنتان پاک می‌کنید، جدا شود (تنها لازم است آن‌ها را با کمی فشار از روی ناخن خود جدا کنید). اگر باز هم کمی تکه‌های لاک ژله‌ای روی ناخن‌هایتان چسبیده بود، آن‌ها را با شی پلاستیکی از روی ناخن جدا کنید یا می‌توانید از ناخن شست دستتان هم برای اینکار استفاده کنید، فقط مراقب باشید خیلی نزدیک ناخن نشوید و به آن صدمه نزنید. اگر پولیش ژله‌ای ناخن شما سرسخت است، بگذارید پنج دقیقه دیگر در استون غوطه‌ور باشد؛ در اینجا نیاز است صبور باشید. ناخن آنقدر باید غوطه‌ور شود تا لاک ژله‌ای حباب مانند شود. اینکار معمولاً 10 دقیقه وقت می‌گیرد اما پیش می‌آید که بیشتر هم شود. یک قانون تجربی خوب: هرگز پولیش ژله‌ای قبل از اینکه نرم شود از روی ناخن‌هایتان جدا نکنید.

بعد از اتمام کار، مراقبت از ناخن‌ها را فراموش نکنید

استون، ناخن شما را خشک می‌کند. بنابراین مهم است که رطوبت ناخن‌ها و دست‌هایتان را باز گردانید. بعد از پاک کردن لاک ژله‌ای، با استفاده از سوهان سطح ناخن را به آرامی صاف کنید. پیشنهاد می‌شود، هنگامی که ناخن‌ها کاملاً تمیز هستند، آن‌ها را در روغن مخصوص پوست اطراف ناخن یا ویتامین E غوطه‌ور کنید. بعد از چند دقیقه دستانتان را بشورید و از مقدار زیادی کرم استفاده کنید تا رطوبت دست‌هایتان برگردانده شود. اینکار را چند شب پشت سرهم انجام دهید، سپس دوباره می‌توانید پولیش ژله‌ای بزنید. اگر نیاز دارید که همان روز دوباره از لاک ژله‌ای استفاده کنید، چند ساعت به ناخن‌هایتان اجازه نفس کشیدن بدهید.

بیشتر بخوانید: با کاربرد انواع لاک‌‌ ناخن و کاربرد آن آشنا شوید

مطالب مرتبط