12 مدل ریش کوتاه و جذاب ویژه‌ی آقایان باکلاس

12 مدل ریش کوتاه و جذاب ویژه‌ی آقایان باکلاس

10 خرداد 1399

اگر نمی‌خواهید که ریش بسیار متفاوتی داشته باشید و یا نمی‌خواهید که وقت خود را برای بلند شدن موهای صورتتان تلف کنید، این مدل ریش‌های کوتاه انتخاب مناسبی برای شما هستند. آنها بسیار جذاب هستند و تقریباً نگهداری از آنها آسان است. بعلاوه، ریش کوتاه برای تابستان عالی، برای محل کار مناسب‌تر هستند و به راحتی می‌توانید مدل آن را تغییر بدهید.

1. ریش کوتاه کادردار

ریش کادردار کوتاه، تنها نسخه کوتاه شده ریش کامل است. اندازه ایده‌آل ریش برای این مدل چیزی حدود یک سانتی‌متر است. این یکی دیگر از استایل‌های مردانه است که برای تابستان عالی است و همانطور که انتظار می‌رود با هر استایلی مطابقت دارد. این مدل ریش را با هر مدل مویی که دوست دارید امتحان و آن را متحول کنید که حتی شامل کله کچل و بدون مو نیز می‌شود. بعلاوه، ریش کادردار کوتاه می‌تواند برای محل کار کمی راحت‌تر باشد و نگهداری از آن آسان‌تر از ریش کامل است. این مدل ریش بیشتر نیمه‌ی پایینی صورت را می‌پوشاند و شامل سبیل هم می‌شود. مزیت دیگر این مدل ریش این است که اگر قسمت گونه شما کوتاه است این مدل، استخوان گونه شما را برجسته‌تر نشان می‌دهد.

مدل ریش مردانه کادردار

2. ریشابیل

احتمالاً معروف‌ترین مدل ریشابیل، همانطور که انتظار می‌رود آن مدلی است که هنری کویل در فیلم غیرممکن-فال اوت روی صورتش داشت. هر چند، نیازی نیست که شما یک جاسوس بین‌المللی یا یک ستاره سینما باشید تا این مدل ریش بی‌نظیر و مردانه را امتحان کنید. این استایل غالباً همان ریش کادردار کوتاه است که بلندی ریش‌های قسمت گونه، فک و چانه کوتاه‌تر از سبیل است. به همین منظور، سبیل کاملاً از ریش متمایز شده است. سبیل خود را همیشه بلندتر نگه دارید و از آن با روغن ریش مراقبت کنید و قسمت ریش را به صورت منظم کوتاه کنید.

ریشابیل، مدل ریش کوتاه آقایان

3. ریش ون دایک

اگر شما شخصیت شیطانی دارید، ریش ون دایک برای شما مناسب است. این ریش کوتاه اسم خود را از نام آنتونی ون داینک نقاش اهل فلاندرز قرن هفدهم گرفته است. امروزه از جمله سلبریتی‌های معروفی که طرفدار این مدل ریش هستند، می‌توان از جانی دپ و پیرس برانسون نام برد. از ویژگی‌های این استایل ریش، ریش بزی کلاسیک به همراه یک تکه ریش در بالای آن و سبیلی جدا است. ریش ون دایک انتخابی عالی برای آقایان جوان‌تر و هرکسی که موهای صورتش به صورت یکدست رشد نمی‌کند است، زیرا این مدل نیز یکدست و یکنواخت نیست. نگهداری از این مدل ریش شامل شیو کردن گونه‌ها، استخوان فک و هر از گاهی کوتاه کردن ریش‌ها است.

 ریش ون دایک نقاش اهل فلاندرز قرن هفدهم

4. ریش سلطنتی

سبیل و ریش خط چانه را ترکیب کنید تا برای خودتان ریش مدل سطنتی درست کنید. خط چانه، قسمتی از موهای صورت است که به صورت عمودی از چانه شما به سمت پایین می‌رود و می‌توانید هر طور که می‌خواهید به آن مدل دهید، مانند این مدل یا نازک‌تر. در مورد سبیل، بهترین مدل سبیل کلاسیک است. هر چند، باید سعی کنید که ضخامت بین سبیل و ریش چانه را متناسب نگه دارید تا ظاهری متعادل داشته باشید. گونه‌ها و خط گردن باید صاف و عاری از مو باشند تا هیچ چیز تمایزی این استایل را خراب نکند. مانند مدل ون دایک، این استایل نیز برای آن دسته از آقایانی مناسب است که ریش‌هایشان منقطع رشد می‌کند.

 ریش سلطنتی بهترین مدل سبیل کلاسیک

5. ریش بالبو

چهره خود را با ریش بالبو شیک و باکلاس کنید. یکی دیگر از مدل ریش‌های دو قسمتی، ریش بالبو است که معمولاً از ویژگی‌های آن ریش بزی و سبیل جدا است. مانند ریش ون دایک، این مدل برای آن دسته از آقایانی مناسب است که موهای اطراف دهانشان، یعنی جایی که ریش و سبیل متصل می‌شوند، منقطع رشد می‌کند. از چهره‌های مشهوری که این استایل را دوست دارند، می‌توان از رابرت دنیرو و جاستین تیمبرلیک نام برد.

ریش بالبو، ریش بزی و سبیل جدا

6. ریش خطی چانه

می‌توانید استخوان مخروطی شکل فک خود را با ریش خطی چانه برجسته‌تر کنید. ریش خطی چانه از جلوی یک گوش تا جلوی گوش دیگر کشیده شده است و همانطور که از اسم آن پیداست، شامل خطی از موی زیر چانه شما نیز می‌شود. بر اساس آنچه شما ترجیج می‌دهید، ضخامت آن می‌تواند متفاوت باشد. هر چند، تنها باید کمی از چانه و استخوان فک شما بالاتر باشد. این مدل اغلب به همراه زاویه‌های تیز است که شما می‌توانید آن را با بودن سبیل تغییر دهید. از جمله سلبریتی‌هایی که این مدل ریش را دارند، می‌توان استورمزی، لوییس همیلتون و کریس داتری نام برد.

 ریش خطی چانه با زاویه های تیز

7. سبیل کلاسیک

سبیل کلاسیک نسخه قابل دسترسی‌تری از سبیل شورون است که بسیار پُرپشت است. این استایل هیشه مطابقِ روز بسیار تطبیق‌پذیر است و برای اکثر آقایان مناسب است، حتی اگر موهای صورت شما خیلی زمخت و پرپشت نباشد. اجازه دهید تا موهای بالای لب شما به صورت طبیعی رشد کنند و گونه‌ها، گردن و استخوان فک را شیو شده نگه دارید. سبیل باید تنها تا کمی بالاتر از لب شما کوتاه شود و هنگامی که به لبه‌ی بیرونی دهان خود رسیدید دست از کار بکشید. اگر موهای صورت شما ضخیم هستند و رشد سریعی دارند، نیاز دارید تا فواصل رسیدگی به آنها را کمتر کنید. نکته مهم این است که سبیل کلاسیک زیاد جلب توجه نمی‌کند و مدلی عام پسند است پس برای اکثر آقایان مناسب است.

سبیل کلاسیک آقایان

8. سبیل شورون 

این مدل سبیل که توسط فِردی مرکوری معروف و محبوب شد، استایلی است که به اکثر حالت‌های صورت می‌آید. سبیل شورون به صورت کامل لب بالا را می‌پوشاند که حالتی طبیعی است و ضخامت آراسته شده سبیل را افزایش می‌دهد. هنگامی که برای اولین بار می‎خواهید این مدل سبیل را امتحان کنید، انتهای موهای قسمت بالایی لب باید کمی به داخل زاویه داشته باشند و همچنین آنها باید تا قسمت بالایی لب بالا کوتاه شوند. باقی صورت شما باید کاملاً شیو شده باشد. یادآوری حال و هوای پدرانه دهه هشتاد، این سبیل عالی را به قرن 21 آورده تا با مدل موهای به روز مانند دور کوتاه بهم ریخته و آلمانی ترکیب شوند.

سبیل شورون، سبیل دهه هشتاد میلادی

9. ریش بزی

در حالی که مدل‌های مختلفی برای ریش بزی وجود دارند اما اکثر مردم به اولین مدلی که فکر می‌کنند ریش بزی کامل است. برای این مدل ریش کوتاه، سبیل در هر دو طرف دهان به ریش متصل می‌شود. سپس ریش، چانه را پوشش می‌دهد و از زیر لب پایینی به سمت پایین می‌رود. این مدل ریش با بسیاری از مدل‌های مو و استایل‌های به روز همخوانی دارد. نکته مهم برای داشتن ریش بزی مناسب این است که پهنا و عرض مناسب را برای شکل صورت خود پیدا کنید. هنگامی که برای بار نخست ریش مدل بزی خود را کوتاه می‌کنید و حالت می‌دهید، قبل از اینکه آنقدر کم کم از عرض و پهنای آن کم کنید که به صورت شما بیاید، ابتدا آن را به صورت پهن کوتاه کنید. نگهداری از آن آسان است، تنها کافیست که گاهی ریش‌های بلند شده خود را کوتاه کرده و به صورت منظم گونه‌ها و گردن را شیو کنید. 

مدل ریش بزی کوتاه

10. ریش کوتاه بهم ریخته

این مدل ریش برای آن دسته از آقایانی مناسب است که موهای صورتشان به صورت ناهمگون رشد می‌کند، زیرا این درهم ریختگی دقیقاً مناسب آن ناهمگونی است. بعلاوه، اگر مرتب کردن ریش جزء فعالیت‌های مورد علاقه شما نیست، این استایل ریش برای شما عالی است. یادتان باشد که بهم ریخته و ژولیده بودن با یکدیگر تفاوت دارند، شما نمی‌خواهید که نامرتب به نظر برسید. برای جلوگیری از این مشکل، هر دو هفته یکبار موهایتان را کوتاه کنید و آنها را تقریباً به اندازه عرض انگشتانتان بلند نگه دارید. ظاهر خود را با مدل موی کمی بلند متناسب کنید اما آن مدل موی بلندی که همچنان ظاهر شما را مرتب نگه می‌دارد.

 ریش کوتاه بهم ریخته برای ریش های ناهمگون

11. ته‌ ریش کوتاه

اشتیاق خود را برای داشتن ظاهری قوی، در مقابل تلف شدن وقت برای بلند شدن ریش‌ها متعادل کنید و ته ریش کامل و کوتاهی که تنها یه روز طول کشیده تا بلند شود را امتحان کنید. ته‌ریش، سبکی از ریش کوتاه است که ساده و آسان اما در عین حال جذاب است. شماره کوتاهی را که ترجیح می‌دهید برای ریش تراش خود انتخاب کنید که البته نباید ریش‌های شما را کم‌تر از یک سانتی‌متر کوتاه کند و سپس به هر قرار ملاقاتی که می‌خواهید بروید. اگر حوصله دارید، می‌توانید کناره‌های ریش را محو کنید. اطمینان حاصل کنید که ظاهر شما به گونه‌ای نیست که انگار شیو کردن را فراموش کرده‌اید، گردن خود را کاملاً شیو شده نگه دارید و بلندی ریش‌هایتان را یکسان کنید. همچنین این مدل ریش به اندازه‌ای بلند است که بتوانید قسمت‌هایی از صورتتان را که ریش در نمی‌آورد را بپوشانید و می‌توانید تصور کنید که در صورت بیشتر بلند شدن ریش‌ها صورت شما چگونه به نظر خواهد رسید.

ته ریش کوتاه، ریش کمتر از 1 سانتی متر

12. ریش بدون سبیل و موی چانه

ریش بدون سبیل و موی چانه، مدلی قدیمی برای ریش کوتاه است که به اواسط قرن 19 باز می‌گردد. بسته به اینکه چگونه از این مدل ریش نگهداری می‌کنید، ریش بدون سبیل و موی چانه می‌تواند مرتب و مطابق مد روز یا بهم ریخته و درهم باشد. این مدل ریش از جلوی گوش‌ها شروع می‌شود، به سمت فک پایین می‌آید و به سبیل متصل می‌شود اما چانه خالی می‌ماند. این مدل ریش را کوتاه نگه دارید تا مرتب باشد و به صورت منظم اطراف گونه‌ها و خط گردن را اصلاح کنید. این استایلی جسورانه است که متعاقباً به آقایانی جسور برای امتحان کردن نیاز دارد. 

ریش بدون سبیل و موی چانه، مدل ریش قرن 19 میلادی

بیشتر بخوانید: 15 مدل ریش خطی چانه برای داشتن زوایه فکی متمایز 

مطالب مرتبط