مدل موی کوتاه را متناسب با فرم صورتتان انتخاب کنید

مدل موی کوتاه را متناسب با فرم صورتتان انتخاب کنید

12 خرداد 1399

هنگامی که نوبت به انتخاب کردن مدل مویی جدید می‌رسد، فرم صورتتان یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید آن را در نظر بگیرید. گذشته از همه این‌ها، شما می‌توانید زیباترین و جدیدترین مدل کوتاهی مو را انتخاب کنید اما اگر آن مدل مو به صورتتان نیاید، دیگر خبری از تصویر رویایی که از خودتان بعد از کوتاهی داشتید، نخواهد بود. پس به جای اینکه به سراغ انتخاب آخرین مدل موی ترند شده بروید، سعی کنید مدل موی مناسب فرم صورتتان را انتخاب کنید. مهم نیست که صورتتان مستطیلی شکل، لوزی، مربع یا دایره، مثلث، قلبی یا الماسی شکل باشد. انتخاب مدل کوتاهی مناسب، بهترین ویژگی‌های صورتتان را به نمایش می‌گذارد و ماهرانه آن را متناسب می‌کند.

در این مقاله می‌خوانیم:

  1. فرم صورتتان را بشناسید
  2. 7 مدل کوتاهی مو بر اساس فرم صورت
  3. بهترین مدل‌های کوتاهی مو برای انواع فرم‌های صورت

فرم صورتتان را بشناسید


قبل از اینکه بخواهید بیشترین مدل مویی که بهتان می‌آید را پیدا کنید، باید مشخص کنید که فرم صورتتان چگونه است. به این منظور، سعی کنید عکسی بگیرید که در آن صورتتان رو به دوربین باشد و موهایتان را محکم از پشت بسته باشید. سپس بر اساس عکسی که گرفتید، به دنبال شبیه‌ترین فرم به صورتتان بگردید. راه دیگر این است که صورتتان را اندازه‌گیری کنید، بر پهنای پیشانی‌، استخوان‌های گونه و استخوان فک و طول صورت (از پیشانی تا چانه) تمرکز کنید تا نسبت آن‌ها را پیدا کنید. با انجام این کار، متوجه خواهید شد که فرم صورتتان با کدام یکی از فرم‌ها در عکس پایین مطابقت دارد. برای مثال اگر طول و عرض صورتتان یک اندازه باشد، به احتمال زیاد صورتتان مربعی یا دایره‌ای شکل است و اگر عرض صورتتان از سمت پیشانی نسبت به استخوان فک پهن‌تر باشد، احتمالاً فرم صورتتان مثلثی است.

8 فرم صورت


7 مدل کوتاهی مو بر اساس فرم صورت


مدل کوتاهی مو برای صورت‌های مستطیلی

آن دسته از کسانی که فرم صورتشان مستطیلی شکل است باید بر روی گِرد کردن فک تیز و پیشانی‌شان کار کنند، البته بدون اینکه صورتشان را کشیده‌تر کنند. برای مثال یک مدل کوتاهی تکه تکه در حالی که گوشه‌های صورتتان را می‌پوشاند، می‌تواند ظاهر استخوان‌های گونه‌تان را بهتر کند. هر چند باید مراقب باشید که از استایل‌های بیضی شکل و کشیده دوری کنید، زیرا ظاهر صورت شما را کشیده‌تر می‌کند. اگر می‌خواهید مدل بلند برای موهایتان انتخاب کنید، سعی کنید آنها را به صورت پف کرده، حالت‌دار یا فر مدل بدهید که پهنای صورتتان را بیشتر و کناره‌های تیز صورتتان را گردتر کند. برای جمع کردن موهایتان نیز مدل‌های جمع شده غیررسمی که در پایین گردن جمع می‌شوند را به جای موهای جمع شده بالا انتخاب کنید تا صورتتان کشیده‌تر نشود و همچنین مدل‌های گرد و زیبا را انتخاب کنید تا استخوان فک‌تان را برجسته‌تر نشان دهد. هنگامی که می‌خواهید مدل برای چتری انتخاب کنید، چتری نازک، بدون زاویه و گرد یا پرده مانند را به جای استایل‌های مربعی شکل، صاف و یکدست انتخاب کنید. 

فک زاویه دار، موی متوسط، مدلینگ

 بیشتر بخوانید: کانتور کردن مو: موهایتان بر اساس فرم صورتتان رنگ کنید 

مدل کوتاهی مو برای صورت‌های بیضی

اگر فرم صورتتان بیضی شکل است، باید خودتان را آدم خوش شانسی به حساب آورید به دلیل تناسب خوبی که فرم صورتتان دارد. صورت‌های بیضی شکل می‌توانند برای انواع مختلف مدل‌های کوتاهی مناسب باشند. اگر به دنبال داشتن استایلی خاص هستید، باید موی بلند موج‌دار یا موی پسرانه کوتاه و لایه لایه را انتخاب کنید. مدل موی باب کوتاه و بلند یک تکه با لایه‌های کم به طور خاص برای آن دسته از خانم‌هایی که صورت بیضی شکل دارند و از موی کوتاه خوششان می‌آید، بسیار شیک است. از طرفی دیگر اگر شما موی بلند را ترجیح می‌دهید، استایلی را برای موهایتان انتخاب کنید که لایه‌های بسیار کم دارد و حالت آن موج‌دار یا فر است تا مانع از کشیده شدن صورتتان شود. شما همچنین می‌توانید از جنس طبیعی مویتان برای انتخاب کردن مدل کوتاهی کمک بگیرید.

مدل موی بلند موج‌دار، مدل موی پسرانه، مدل موی باب

مدل کوتاهی مو برای صورت‌های مربع

ویژگی‌های صورت مربعی شکل پیشانی پهن، استخوان‌های پهنِ گونه و استخوانِ فک برجسته است. بنابراین اگر شما صورتی به فرم مربعی دارید، حتماً باید مدل کوتاهی را انتخاب کنید که این ویژگی‌ها را ملایم‌تر ‌کند تا ظاهری تحسین برانگیز داشته باشید. برای مدل مویی که تکمیل کننده صورت استخوانی باشد، استایل فرق کج را در نظر بگیرید که فرم مربعی صورتتان را کمتر می‌کند. موی بلند با لایه‌های کم نیز می‌تواند برایتان زیبا باشد و کمک کند تا کناره‌های صورتتان گرد به نظر بیاید. اگر از مدل موی کوتاه خوشتان می‌آید، مدل موی باب کوتاه و لایه لایه را در انتخاب کنید. اما به یاد داشته باشید که به مدل مویتان چتری کج نیز اضافه کنید که توجه‌ها را از سمت استخوان فک به سمت استخوان‌های گونه‌ می‌ببرد.

مدل کوتاهی مو برای صورت‌های مربع

مدل کوتاهی مو برای صورت‌های قلب شکل

اگر فرم صورتتان قلبی است ویژگی‌های صورتتان، داشتن پیشانی و استخوان گونه پهن با خط فک و چانه‌ای باریک است. اگر فرم صورتتان اینگونه است باید هدفتان متناسب کردن فرم صورتتان باشد، با مدل‌های کوتاهی که پهنای پیشانی‌تان را کم و پهنای نیمه پایینی صورتتان را بیشتر می‌کند. برای مثال مدل موی بلند با فرق کج در حالی که قسمت پیشانی‌تان را باریک‌تر نشان می‌دهد و باعث می‌شود تا نگاه‌ها به نیمه پایینی صورتتان دوخته شود. شما همچنین می‌توانید موها را از زیر گوش، فر یا موج‌دار کنید تا کناره‌های فک‌تان با صورتتان متناسب شود. انتخاب دیگر، مدل موی پیکسی کج که پایین آن حالت‌دار است که این مدل مو نیز می‌تواند با صورت قلبی شکل فوق‌العاده به نظر برسد، همین‌طور مدل موی باب کوتاه یا بلند که به قطع یقین فک‌تان را پرتر و برجسته‌تر می‌کند. 

مدل کوتاهی مو برای صورت‌های قلب شکل

مدل کوتاهی برای صورت‌های الماسی شکل

صورت‌های الماسی شکل صورت‌های زاویه‌دار هستند که ویژگی‌های آن پیشانی و استخوان فک باریک با استخوان‌های گونه‌ای که پهن‌ترین قسمت صورت است. برای داشتن ظاهری زیبا، آن دسته از خانم‌هایی که صورت الماسی شکل دارند باید هدفشان گرد کردن زاویه‌های تیز استخوان‌های گونه و متعادل کردن آنها باشد. برای داشتن صورتی بدون زاویه‌تر، مدل موی متوسط یا بلند را به همراه ویو بهم ریخته و فرق بسیار کج انتخاب کنید. از طرفی دیگر اگر می‌خواهید ظاهر فک‌تان را پهن کنید، مدل کوتاهی باب که بلندی آن تا چانه است، بهترین مدل برای شماست. اگر می‌خواهید استخوان‌های گونه‌تان را به رخ دیگران بکشید و ظاهر پیشانی‌تان را پهن کنید، می‌توانید مدل موی دم اسبی که محکم بسته شده است را امتحان کنید.

مدل کوتاهی برای صورت‌های الماسی شکل

مدل کوتاهی مو برای صورت‌های گرد

صورت‌هایی که فرم گردی دارند معمولاً اندزه طول و عرض صورتشان یکسان و گونه‌هایی گرد و برجسته دارند. بنابراین مناسب‌ترین مدل مو برای خانم‌هایی که صورت گرد دارند، مدل مویی است که به صورت زاویه و حالت می‌دهد. به طور خاص، موهای بلند لایه لایه و مدل موی پیکسی بهم ریخته به اینگونه صورت‌ها بیشتر می‌آید. اگر می‌خواهید مدل موی لایه لایه را انتخاب کنید، آن مدل بلندی را انتخاب کنید که لایه‌های خیره کننده آن جایی اطراف استخوان فک شروع شود. شما می‌توانید چتری کج یا یک طرفه را به مدل مویتان اضافه کنید که بلندی آن تا چشمانتان باشد و کمک کند تا صورتتان کشیده‌تر به نظر برسد. اگر به این قضیه فکر می‌کنید که چه مدل موهایی را نباید انتخاب کنید، باید به شما بگوییم که از انتخاب این مدل موها خودداری کنید: مدل موی باب و مدل‌های کوتاهی یک تکه با لایه‌های کوتاه که می‌توانند صورت گردتان را مانند بالون کنند و موهای یک دست فر که می‌تواند ظاهر صورتتان را گردتر کند. 

مدل کوتاهی مو برای صورت‌های گرد

مدل کوتاهی مو برای صورت‌های مثلثی

ویژگی‌ صورت‌های مثلثی شکل، داشتن استخوانِ فکی برجسته است که از پیشانی پهن‌تر است و چانه‌ای که فرم آن مربعی و یا صاف است. به همین منظور، برای خانم‌هایی که صورتشان مثلثی است، باید مدل مویی انتخاب شود که فک را متناسب صورت کند و قسمت پایینی صورت که بزرگ است را کوچک کند. برای اینکار، مدل کوتاهی را انتخاب کنید که لایه لایه است و باعث می‌شود که قسمت‌های بزرگ صورتتان کمتر به چشم بیاید. هر چند حتماً باید از آرایشگرتان بخواهید که لایه‌های موهایتان را تا جایی اطراف چشم و استخوان‌های گونه یا استخوان ترقوه کوتاه کند، زیرا اگر بلندی آنها تا چانه باشد توجه‌ها را به فک‌تان جلب می‌کند. بنابراین مدل‌های کوتاهی باب که صاف هستند را انتخاب نکنید، زیرا فک‌تان را بیشتر در مرکز توجه قرار می‌دهد. اگر مدل موی کوتاه را بیشتر از مدل‌های کوتاه دوست دارید، مدل‌های پیکسی به هم ریخته را امتحان کنید. هنگامی که صحبت از چتری می‌شود، چتری کج زیاد یا کم پشت به صورتتان بیشتر می‌آید در حالی که نباید چتری کج پر و بلند را انتخاب کنید.

مدل کوتاهی مو برای صورت‌های مثلثی


بهترین مدل‌های کوتاهی مو برای انواع فرم‌های صورت


  • مستطیل: کوتاهی لایه لایه، موی موج‌دار یا فر، مدل موی جمع شده غیر رسمی و پایین گردن، چتری‌های گرد یا مدل پرده‌ای.
  • بیضی: باب یک تکه کوتاه یا بلند با لایه‌های کم، موهای حالت‌دار یا فر بلند.
  • مربع: استایل فرق کج، موی بلند با لایه‌های کم و سبک، مدل باب لایه‌ای و کوتاه، چتری کج.
  • قلب: موی بلند کج، موی فر یا حالت‌دار که از زیر گوش شروع می‌شود، مدل پیکسی کج، مدل باب کوتاه و بلند.
  • الماس: مدل کوتاهی بلند یا متوسط که ویو شده و بهم ریخته است، موی خیلی کج، مدل باب که بلندی آن تا روی چانه است، مدل دم اسبی.
  • گرد: مدل کوتاهی بلند، مدل پیکسی بهم ریخته، چتری کج.
  • مثلث: لایه‌های مو که بلندی آن تا چشم/ استخوان‌های گونه یا ترقوه است، مدل پیکسی به هم ریخته، چتری کج.

بیشتر بخوانید: دفعه بعدی موهایتان را این مدلی کوتاه کنید!

مطالب مرتبط