کیف‌های دستی بهار و تابستان 2020 که حسابی تِرند شدند

کیف‌های دستی بهار و تابستان 2020 که حسابی تِرند شدند

15 خرداد 1399

از اونجایی که کیف دستی احتمالاً پرکاربردترین وسیله تزییناتی‌ایه که یه خانوم می‌تونه داشته باشه، خوشحالیم که گرایشات کیف‌های دستی در بهار/تابستان 2020 رو بهتون گزارش بدیم. این فصل طیف گسترده‌ای از انواع کیف‌ها ارائه شدن: بعضی مدل‌ها کلاسیک و بعضی دیگه نوآورانه، بعضی‌ها ساده و بعضی‌ها به طرز عجیبی پرزرق‌وبرق. فرقی نداره که شما چه چیزی رو ترجیح می‌دین، حتما یه مدل باب میل-تون رو بین مدل‌های 2020 پیدا می‌کنین. اگه شما از کسانی هستین که هر فصل پا نمیشین برین بیرون و یه کیف طراحی جدید بخرین (یعنی مثل بیشتر ما مردم معمولی)، حتما خوشحال میشین که بدونین کیف‌های دستی بهار 2020 شامل بعضی از مدل‌های فصل‌های قبل هم میشه، مثل کیف‌های گرد که مدت زیادیه کیف محبوب دخترای اهل مهمونین. اگه دنبال کیف‌های بهاری 2020 جدید و مناسب فصلین، یه نگاه به کیف‌های طبیعی و دست‌ساز بندازین که ظاهر بزرگی دارن، مثل کیف‌های حصیری یا قلاب‌دوزی شده، یا شاید کیف‌هایی که با شکل‌های هندسی خلاقانه ارائه شدن، براتون جالب باشن.

1. کیف‌های بافت (طنابی)

برای تکمیل صندل‌های شما‌ چه چیزی بهتر از یه کیف بافت هست که بخشی از مجموعه‌های تابستونی 2020 باشه؟ این کیف‌ها با طیف وسیعی از تم‌هایی که قبلا توی راهروهای مد دیدیم و این روزا دوباره مورد استفاده قرار گرفتن همخوانی دارن، و رنگ روشن‌شون باعث میشه یه انتخاب عالی برای فصل تابستون باشن! Ulla Johnson طیف کامل و خیره‌کننده‌ای از کیف‌های دستی و شانه‌ای ارائه داده که از طناب بافته شدن و ظاهر حصیری دارن، اما به بیشترشون یکم رنگ اضافه شده که بهشون یه حس شادی واقعی اضافه می‌کنه. در بین یه مجموعه از کیف‌های چرمی موقر مارک Givenchy، عاشق حس روستایی یهویی یه کیف دستی شل‌وول بزرگ (که کیف اصلی نمایش مد Givenchy در این فصل بود) شدیم که از طناب‌هایی ساخته شده بود که محکم بهم بافته شدن.

کیف‌های بافته شده از طناب

2. کیف‌های حصیری

عاشقای مواد طبیعی و استایل‌های روستایی حتما از مدل‌های کیف‌دستی بهاری 2020 خوششون میاد که درست مثل سبدهای حصیری، از پوشال بافته شده ساخته شدن! کیف‌های حصیری در Oscar de la Renta با اضافه کردن یه مقدار کم رنگ مشکی بافته شده بودن که به اونا پختگی و دلفریبی اضافه کرده بود –یه مورد سایز بالای هیجان‌انگیز دیدیم که با یه پیرهن متناسب پوشیده شده بود، و همین‌طور، یه نسخه کوچیک از  oath bag در استایل حصیری. نمایش مد Celine در این فصل، یه کاراکتر خیلی خاص ارائه دادن، یه جور دختر باحال فرانسوی از دهه 70، که کاملا هم هیپی نبود –دختری که واقعا یه سبد با جزییات اضافی رو مث یه کیف روی شونه‌ش میندازه. کیف‌های حصیری دیگه‌ای رو هم دیدیم، خصوصاً توی کت‌واک‌های  Kate Spade در نیویورک، J.W. Anderson، Missoni و Michael Kors. 

کیف‌های حصیری بافته شده از پوشال

3. کیف‌های قلاب‌دوزی

در نمایش‌های مد، قلاب‌دوزی رو از سر تا پا می‌دیدیم، و چند تایی از طراحای جسور، کیف‌های 2020 قلاب‌دوزی شده رو هم ارائه داده بودن. کیف‌های قلاب‌دوزی شده خمیده می‌تونن برای هر کسی که ظاهر boho-chic رو دوست داره عالی باشن، اما می‌تونن با یه کمد لباس مدرن‌تر هم جلوه‌ی خوبی داشته باشن. کیف‌های قلاب‌دوزی شده در نمایش مد Alexander McQueen با استفاده از کیف‌های با اندازه متوسط، که در اون‌ها، روی مواد با رنگ بژ، قلاب‌دوزی شده بود و با گل‌های سه‌بعدی قلاب‌دوزی پوشانده شده بودن، یک حس ملایم غافلگیرکننده رو ارائه می‌دادن. در نمایش مد Altuzarra قلاب‌دوزی با همه‌جور لباسای قلاب‌دوزی شده جلوه‌ی زیادی داشت، اما این دفعه، ما فکر می‌کنیم که انتخاب ما جفت‌وجور کردن کیف-دستی‌های دوست‌داشتنی قلاب‌دوزی Altuzarra با پارچه‌های موج‌دار باشه. از کیف‌های قلاب‌دوزی برندهای Prabal Gurung، Zimmermann، و Isabel Marant هم قدردانی می‌کنیم.

کیف‌های قلاب‌دوزی شده

4. دسته‌های چوب بامبو

کیف‌های ساخته شده از مواد طبیعی، بخش بزرگی از گرایشات کیف‌دستی 2020 رو تشکیل می‌داد، اما هنوزم برای استفاده از مواد طبیعی به عنوان یه تزیین کوچولو جا بود، مثل دسته‌های چوب بامبو. برند Miuccia Prada در این فصل همش تو کار دسته‌های چوب بامبو برای کیف بود که مدل‌های مختلف با دسته‌های با سایز متوسط برای مخاطبین Miu Miu، و یه کیف بزرگسال پوست‌ماری با دسته‌های بامبو رو توی نمایش مدش ارائه می‌داد. یکی از کیف‌های خاص‌تر در برند گوچی، که به شکلی از چرم پوست مار ساخته شده بود که ما رو به یاد جعبه بایگانی اطلاعات می‌انداخت، دسته‌های چوب بامبویی داشت در برابر چرم تیره‌رنگ، تضاد دلنشینی ایجاد کرده بودن.

کیف‌هایی با دسته‌های چوب بامبو

5. چرم بافته ‌شده

اگه شما از ایده‌ی کیف‌ بافته‌شده خوشتون میاد، اما اونقدر جسور نیستین که از کیف‌های حصیری استفاده کنین، شاید از کیف‌های بافته‌شده چرمی که توی کیف-های بهاری 2020 دیدیم خوشتون بیاد. کیف‌های چرمی بافته‌شده و گره‌دار در برند Fendi، با تنوع وسیعی از رنگ‌ها، شکل-ها و اندازه‌ها ارائه شده بود، و کیف‌های مورد علاقه ما، نسخه‌های چرم بافته‌شده از کیف‌های Fendi نمادین بود. همراه کردن کیف و کفش باهم همیشه ایده‌ی خوبی بوده، و ما در Bottega Veneta کیف و کفش‌های چرم بافته شده رو دیدیم. بافت کیف‌های Bottega Veneta محکم‌تر بودن، پس در مجموع مات‌تر بودن، اما اینجا هم تنوعی از کیف-های مکعبی، خمیده و کیف‌های شانه‌ای وجود داشت که به این شکل خاص از چرم بافته شده، ساخته شده بودن.

کیف‌های بافته‌شده چرمی

6. کیف‌های چند قسمتی

در حالیکه استفاده همزمان از چندین کیف چندان معمول نیست، به نظر میومد که طراحان ترجیح می‌دادن که در عوض، در مجموعه کیف‌های 2020 بهاره، کیف‌های چندقسمتی رو ارائه بدن. یک کیف چندقسمتی که چند نفر از مدل‌های برند J.W. Anderson با خودشون حمل می‌کردند، به ما یه حس قوی از هیپی‌گری می‌داد. اون کیف از چرم قهوه‌ای فندقی ساخته شده بود، بندش مثل یه کمربند به شکل اریب از روی شونه رد می‌شد، و قسمت‌های گرد کیسه‌مانندی به اون اضافه شده بودند. به بخش بالایی هر قسمت، ریسه‌های چرمی اضافه شده بود، پس به سادگی می‌تونیم تصور کنیم که این کیف تو جشنواره فصل چقدر محبوب می‌شه! در نمایش مد Peter Pilotto، کیف‌های چندقسمتی به شکل هنری ارائه شده بودن، که در اون‌ها، کیف‌های جداگانه، به لطف دسته‌هایی که می‌تونستن به پایین کیف‌های دیگه وصل بشن، تبدیل به کیف‌های چندقسمتی می‌شدند.

کیف‌های چند تایی

7. کیف‌های دستی با پرهای ریش‌ریش

یکی از عناصر تزییناتی که به نظر ما در کیف‌های بهاره/تابستانه 2020 خاص بود، پرهایی بود که در نمایش‌های مد مختلف، به کیف‌های مختلفی اضافه شده بودند و اکثراً با پیرهن‌های با تزیینات پر همراه شده بودند. برای همراهی با یه پیرهن Valentino پردار، چه گزینه‌ای بهتر از یه کیف دستی پردار وجود داره؟ بیشتر کیف دستی‌های بهاره 2020 که با پر تزیین شده بودند، عملاً طراحی‌های کیف‌های ساده‌ای بودند که ترکیب جالبی ایجاد کرده‌ بودند. در برند Staud، از پر استفاده شده بود تا یه ریسه‌ی خیلی ریش‌ریش بسازن که ازش برای تزیین جلوی کیف، و در بعضی موارد کیف‌دستی، کل کیف، استفاده شده بود.

کیف‌هایی با پرهای ریش‌ریش

8. کیف دستی‌های خیلی کوچیک

کیف‌های کوچولو-موچولو جایی نمی‌رن، و بخشی از گرایشات کیف‌های بهاره 2020، تعداد زیادی از این کیف‌های خاص بودند. از این کیف‌های کوچیک میشه به عنوان کیف نگهداری سکه استفاده کرد. کوچیک‌ترین کیفی ما دیدیم یه کیف دستی خیییییلی کوچولوی سفید در Jill Sander  بود که تقریباً مطمینیم به اندازه‌ی یک یا دو تا سکه جا داشت. در برند Longchamp طراحی مینیاتوری دیگه‌ای دیدیم –یه کیف دستی کوچولوی ساخته شده از چرم پوست‌ماری سفید. مجموعه‌های  دیگه‌ای هم بودند که شامل کیف‌های کوچولو بودن، مثل Ports 1961 و Tory Burch.

کیف‌های میکرو

9. کیف‌های مچی

یه چیز دوست‌داشتنی و ظریف در رابطه با بندی که دور مچ پیچیده شده وجود داره، به همین دلیل از کیف‌های مچی 2020 خوشمون اومد. ما فکر می‌کنیم که این کیف-ها می‌تونن یه انتخاب دوست‌داشتنی برای مراسم عصرانه باشند و با گرایشات کیف-های کوچیک هم همخوانی دارند. فریبنده‌ترین مثال‌ها رو در برند Simone Rocha دیدم، از جمله یه کیف تخم‌مرغی شکل با یه زنجیر مچی که با مرواریدهای واقعی تزیین شده بود، و یه کیف اطلس مشکی جواهرنشان. فرقی نداشت که چه مدل کیفی باشه، همه‌ی  کیف‌های برند Proenza دستی بودن، از جمله یه کیف دستی مشکی با یه شکل خاص و بند مچی چرمی.

کیف‌هایی که دور مچ پیچیده می‌شوند

10. کیف‌ دستی‌های پنجه‌ای

توضیحش سخته که چرا به نظر ما کیف‌دستی‌های پنجه‌ای ظریف هستند، اما وقتی که به هر شب‌نشینی واقعا تفننی دعوت می‌شیم، باید انتخابمون این کیف‌ها باشند. این کیف‌های کوچولوی باکلاس با یک بند محکم جور شدند که میشه برای داشتن امنیت بیشتر نسبت به کیف‌های معمولی، اونو دور دست پیچید. در برند Valentino، یه کیف دستی صورتی کوچیک، تبدیل شده بود به یه کیف پنجه‌ای با یه زنجیر باشکوه که دور مچ می‌پیچید. Gucci برندیه که معمولاً مقاومت می‌کنه، و این بار هم، با یه کیف دستی سیاه‌رنگ همین کار رو کرده بود که به نظر ما بیشتر شبیه به یک جلد تپانچه مسخره بود تا کیف دستی.

کیف پنجه‌ای که با زنجیر دور مچ می‌پیچید

11. کیف‌های گل‌گلی

اگه به دنبال یکی از اون گرایشات کیف بهاره 2020 می‌گردین که انگار دارن داد می‌زنن «بهار»، شاید کیفی که روش طرح‌های گل‌دار چاپ شده همون چیزی باشه که می-خواین! کیف‌های گل‌گلی در برندهای Anna Sui و مجموعه Brock  امسال نقش بزرگی داشتند که به کیف‌هاشون، طرح‌های رمانتیک و ملایم گلدار اضافه کرده بودند. طرح گلدار کیف‌های Troy Burch هم ظریف و کوچیک بود، و به عنوان یک تاکید به طرح الماس در کیف‌های جای سکه اضافه شده بود.

کیف‌هایی با طرح‌های گل‌دار چاپ شده

12. روانگردان (psychedelic)

گرفتن ماهیت دهه 70 در یک کیف دستی کار سختیه، پس وقتی که این دهه به نمایش‌های مد حکمرانی می‌کرد، واقعاً تاثیر زیادی روی کیف‌های دستی بهاره 2020 نداشت. به نظر ما، طرح‌های ابروبادی به عنوان یک طرح روانگردان عمل می‌کنن، و همه‌ی مجموعه‌ی Alberta Ferretti در همین مورد بود، خصوصاً کیف‌های شانه‌ای و بندبندی تزییناتی. در Fendi، طرح‌های روانگردان به عنوان تاکید روی طرح‌های چرمی استفاده شده بودند تا یه انتخاب واقع‌بینانه‌تر ایجاد کنن. ممکنه گفته بشه که طرح‌های گلدار روی کیف‌های شانه‌ای تابستانه 2020 Peter Pilotto بیشتر احساسی بودند تا روانگردان، اما ما هنوزم فکر می‌کنیم که این کیف-ها به لطف طراحی رنگارنگ و خلاصه‌شون، به این دسته تعلق بیشتری دارن!

کیف هایی با طرح‌های ابروبادی

13. شطرنجی لطفا!

اگه امسال دارین برای پیک‌نیک‌های رمانتیک برنامه‌ریزی می‌کنین، چرا یکی از کیف-های 2020 رو انتخاب نمی‌کنین که با لباسای پیک‌نیک‌تون همخوانی داشته باشه؟ البته ما درباره معدود کیف دستی‌هایی حرف می‌زنیم که با یک طرح باشکوه شطرنجی در نمایش‌ها ارائه شده بودن. در برند Batsheva، یک کیف واقعا عجیب مکعبی زنجیردار با طرح‌های شطرنجی بود همراه با یه پیراهن با همون ترکیب آورده شده بود. در برند Lanvin هم تعداد کمی کیف‌های شانه‌ای  شطرنجی وجود داشتن که لابلای طیف وسیعی از کیف‌های بهاره 2020 قرار گرفته‌بودن. کیف‌های شطرنجی Burberry سورپرایز بزرگی نبودن، چون این برند همیشه راهی پیدا می‌کنه که طرح‌های نمادینش رو در هر مجموعه‌ای پیاده کنه، و این بار، طرحش در کیف‌ دستی‌های کوچیکتری ظاهر شده بود که به شکل بانمکی برای برند جلوه‌گری می‌کردند.

کیف‌های شطرنجی

14. کیف‌های پرزرق‌ و برق

کیف‌های براق برای بهار 2020، با میزان نوری که طراحی شده بودن تا منعکس کنن و میزان لذتی که منتشر می‌کردن، یادآور توپ‌های دیسکو بودن. در برند Maryam Nassir Zadeh، به نظر میومد که تبدیل کردن یه پارچه‌ی نقره-ای پرزرق‌ و برق به یه کیف دستی کوچولو تصمیم طراحی خیلی خوبی باشه –دیگه کجا می‌خواین سکه‌هاتونو نگه دارین؟ کل مجموعه‌ی Paco Rabanne هم با زرق و برق دیسکو مرتبط بود، با کیف‌های کوچیک با رنگ‌های نقره‌ای و یه آبشار از آویزهای حاشیه‌ای.

کیف‌های با زنجیرهای آویزان

15. کیف‌های دایره‌ای

کیف‌های دایره‌ای در نمایش‌های مد تبدیل به یه اصل شدن، معمولاً در اندازه‌های کوچیکتر ظاهر می‌شن و شبیه کیف‌های مهمونی غیرعادی به نظر میان. کیف‌های تابستانی 2020 شامل انواعی از کیف‌های دایره‌ای می‌شد که این‌بار در اندازه‌شون متنوع بودن. برند Stella McCartney این وجهه‌ی بازیگوشانه رو با مواد طبیعی ترکیب کرده بود تا کیف بهاری نهاییشو بسازه. اون کیف‌های دایره‌ای در اندازه‌های کوچک و بزرگی رو ارائه کرده بود که از نی‌های بافته شده ساخته شده بودن و وسط‌شون یه پلاک کار گذاشته شده بود که اسم برند رو نشون می‌داد. این کیف‌ها شکل بافت‌های طبیعی رو داشتن و با رنگ‌های آبی و قهوه‌ای تیره ارائه شده بودن. سایر طراح‌ها، کیف‌های دایره‌ای رو چند فصله که ارائه می‌دن، مثل Marc Jacobs که این بار، کیف‌های دایره‌ای پشمالو در رنگ‌های روشن ارائه داده بود. در نمایش مد Michael Kors، کیف‌های دایره‌ای این بار از چرم سبز یا قهوه‌ای مایل به زرد (برنزی) با یک لوگوی برند طلایی رنگ در وسط کیف ارائه شده بودن.

کیف‌هایی به شکل دایره‌

بیشتر بخوانید: 5 آیتم اصلی که با هر تیپی هماهنگ می‌شود!

16. کرباس و چرم

یکی از گرایشات کیف بهاره 2020 که به قدری خاص بود که چشم‌ها رو به خودش خیره می‌کرد، ترکیب کرباس و چرم بود. کرباس به آدم حس یه کار طبیعی با مواد رنگ روشن رو می‌داد، اما اضافه شدن چرم به اون، با دادن ظرافت و ساختار بهش، اونو بهتر کرده بود. در برند Lanvin، کیف‌های شانه‌ای بلند، زمینه چرم تیره‌‌ای داشتن که دنباله‌ی اون از کناره‌های کیف بالا میومد، در حالیکه کل کیف از کرباس نرم ساخته شده بود. ترکیب برند Hermes با داشتن آویزهایی که از همون جنس ساخته شدهع بودن، یکم حس شلوغی داشت. 

کیف‌های چرمی

17. کیف‌های نواری (راه ‌راه)

یکی از گرایشات طرح‌های بهاره 2020، طرح‌های نواری بود که وارد گرایشات کیف-های تابستانه‌ی 2020 هم شده بود! کیف‌های با طرح‌های نواری در برند Fendi با داشتن نوارهای رنگی روی یه کیف چرم جیر قهوه‌ای، یکم حس «دهه 70 میلادی» داشتن. انتخاب رنگ در برند Marc Jacobs برای نوارهای چرمی هم یه حس دهه 70 داشت. همین‌طور برند Gabriela Hearts که در اون یه مدل با پیرهن نواری قلاب‌دوزی شده، یه کیف با ظاهر خمیده رو حمل می‌کرد که به خوبی با لباسش همخوانی داشت.

کیف‌های راه راه

18. کیف‌های جعبه‌ای

درست مثل کیف‌های دایره‌ای، کیف‌های جعبه‌ای هم یه بخش دیگه از گرایشات کیف دستی در سال 2020 بودن که چند ساله وارد بازی شدن. کیف‌های جعبه‌ای اغلب یه مقدار فریبندگی گذشته‌گرا دارن، و با اینکه بی‌روح‌تر از اونن که هر روز ازشون استفاده کنیم، اما به عنوان کیف‌های مهمونی واقعاً عالین. برند Oscar de la Renta کیف‌های جعبه‌ای با شکل مستطیلی ارائه داده بود که وسطش یه دسته داشت و به خوبی تو دست جا می‌شد. در برند Roksanda، کیف‌های جعبه‌ای با رنگ‌های پاستیلی ما رو یکمی به یاد سبدهای پیک‌نیک مینداخت، اما به شکل عجیبی روی مد و مینیمالیست بودن.

 کیف‌های جعبه‌ای شکل

19. سگک‌های بزرگ

دیدن سگک‌های بزرگ در کیف‌های بهاره/تابستانی 2020 چیز عجیب یا دور از ذهنی نبود، اما این بار این سگک‌ها تبدیل شده بودن به یه المان تزییناتی، و واقعا با کیف-هایی که روشون کار گذاشته شده بودن، همخوانی خوبی داشتن. در کیف دستی کوچیک مکعبی در برند Proenza Schouler با این که حس مینیمالیستی خودشو داشت، یه سگک بزرگ از وسط کیف رد شده بود که تضاد  جالبی ایجاد می‌کرد. در کیف‌های مخمل برند Tommy Hilfiger، سگک‌های بزرگ به کل کیف ساختار می‌دادن. و در آخر، سگک‌های تزییناتی تنوع کاملی در برند Michael Kors داشتن که با بندهایی که به طور عمودی در کل کیف کشیده شده بودن ترکیب شده بودن.

کیف‌هایی با سگک‌های بزرگ

20. کیف‌های شانه‌ای خرید

طراحان برجسته مد که می‌دونن که با تبدیل کردن هر چیز روزمره‌ای به یه عنصر مد و فشن، می‌تونن میزان فروششون رو بالا ببرن، این بار شانسشونو با کیف‌های شانه‌ای خرید امتحان کردن. در نمایش مد Prabal Gurung، گرایشات کیف دستی ترکیبی بود: کیف‌های شانه-ای شل‌وول با رنگ‌های روشن که در بالای اون‌ها آویزهای تزییناتی بود –چیزی که ما عاشقش شدیم این بود که همه‌ی این کیف‌ها پر شده بودن از گل! ما از کیف‌های برند 3.1 Phillip Lim هم خوشمون اومد که از دوختن نوارهای نازک چرمی روی زمینه شفاف ساخته شده بودن. سایر مدل‌های قابل توجه از این کیف‌های شانه‌ای در برندهای Jonathan Simkhai، Sies Marjan، و Louis Vuitton ارائه شده بودن.

کیف‌های دوشی برای خرید

21. طرح‌های مبدل

کیف‌های با ظاهر مبدل همیشه مورد علاقه ما بوده‌اند، با وجود این که طراح‌ها هر سال تعداد کمی مدل جدید ارائه میدن که کاملاً با هم متفاوتن، با این حال این کیف‌ها بخش جالبی از گرایشات کیف‌های بهاره 2020 رو تشکیل می‌دن. این کیف‌ها قابل‌توجه‌ترین کیف‌های 2020 هستن که شبیه به... خب، چیزهای دیگه‌ن. یکی از خاص‌ترین موارد یه کیف از برند Louis Vuitton بود که دقیقا شبیه به یه نوار VHS به نظر میومد –چیزی که شاید بعضی از حضار کم سن و سال اصلا باهاش آشنایی نداشته باشن! Jeremy Scott هم با شکب‌های منحصر به فردی از کیف‌های دستی اومده بود، با یه کیف که شبیه به پالت رنگ نقاش‌ها بود و توجه همه‌ی عاشقای کارای هنری رو به خودش جلب کرده بود. البته کیف‌های آویز یه اصل اساسی هستن، اما ما واقعا از کیف سبز نئونی که برند Nina Ricci طراحی کرده بود تا شبیه یک سطل واقعی به نظر برسه خوشمون اومد. در کیف‌های چرمی J.W. Anderson هم یه مدل دیدیم که دقیقا شبیه به کلاه‌های بیسبال، اما با استفاده از چرم قهوه‌ای، طراحی شده بود. اگه فقط بخوایم یه اشاره سریع داشته باشیم، یه کیف به شکل یه گیتار مینیاتوری هم در نمایش Pyer Moss ارائه شده بود. 

کیف‌هایی با طرح اشیا

22. کیف‌های کمری

کیف‌های کمری با تعداد زیادی از کیف‌های 2020 که دور کمر مدل‌ها بسته شده بودن، هر روز قوی‌تر می‌شن، و برای مسافرت‌ها و فستیوال‌ها خیلی به درد بخورن. اگه دنبال یه چیز خاص می‌گردین، یه نگاهی به کیف‌های کمری قالب‌دار Maison Margiela بندازین که چون از جنس چرم براق ساخته شدن، می‌تونن یه حس درخشان به هر تیپی اضافه کنن. اگه یه ظاهر راحت‌تر رو ترجیح می‌دین،  شاید از کیف‌های کمری Rag & Bone خوشتون بیاد که زیر کمر بسته می‌شدن و اندازه-شون برای جابجا کردن یه تلفن هوشمند عالی بود. تعداد زیادی کیف‌های کمری دیگه هم بودن، از جمله مارک‌های Brandin Maxwell و APC.

کیف‌های کمری

23. کیف‌های هندسی

البته که کیف‌های با شکل‌های سنتی دوست‌داشتنی‌اند، اما از دیدن بعضی از کیف-دستی‌های بهاره 2020 با شکل‌های متفاوت با مربع و مستطیل و دایره‌های مرسوم، خوشحال شدیم. Christopher Kane امسال از تک‌سلولی‌ها ایده گرفته بود، و کیف‌هاش شبیه به ارگانیسم‌های تک‌سلولی کوچیک بود. همیشه از برند Maison Margiela انتظار یه نمایش خلاقانه داریم، و امسال هم با کیف‌های دستی ساخته شده از چرم‌های رنگی، که انگار با استفاده از تکنیک‌های اوریگامی ساخته شده بودن، انتظارمون برآورده شد. در کیف‌های 2020 برند Proenza Schouler گرایش کاملاً به سمت مینیمالیست بود، و در بعضی از طراحی‌های جدیدشون از شکل‌های استوانه‌ای استفاده کرده بودن که در انتها گوشه‌دار شده بود. در نمایش مد Off-White هم شکل‌های کیف دستی جذابی دیدیم.

کیف‌هایی با اشکال هندسی

24. بندهای زنجیری ضخیم

دسته‌ها و بندهای زنجیری در خیلی از کیف‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرن، اما در کیف‌های دستی تابستانی 2020 یه ویژگی جدید به اونا اضافه شده بود، اتصالات زنجیری خیلی بزرگ. امسال همه‌ی نمایش مد Marques Almeida یه حس تیره داشت، با کیف‌های سیاه‌رنگی که دسته‌های ضخیم سیاه‌رنگی داشتن که به درک حس تیرگی کل مجموعه کمک می‌کردن. از طرف دیگه، در Ports 1961، زنجیرهای ضخیم کاملاً بازیگوشانه بودن. به خصوص به خاطر اینکه این زنجیرها از مواد رنگی ساخته شده بودن، با کیف‌های صاف و صیقلی تضاد ایجاد کرده بودن.

کیف‌هایی با بندهای زنجیری ضخیم

25. کیف‌های بندی

کیف‌های بندی‌، چه به صورت کوله‌پشتی استفاده شده باشن، چه به صورت شانه‌ای یا دستی، بخشی از مجموعه‌ی 2020 تابستانی رو تشکیل می‌دادن و ما از این امر خوشحالیم. این طراحی کیف دستی همیشه جادار و راحته و برای استفاده روزمره مناسبه. کی فکرشو می‌کرد که یه کیف بندکشی شده به اندازه‌ی کیف ساتن قرمز باشکوهی که ما در نمایش مد Zimmermann دیدیم زیبا باشه؟ این کیف رو با یه زنجیر طلایی که به تاثیر لوکس بودنش اضافه کرده بود، مثل یه کوله‌پشتی پوشیده بودن. بد نیست یه اشاره‌ای کنیم به سری کیف‌های بندی‌ فوق‌العاده‌ای که در نمایش مد Ulla Johnson ارائه شده بودن. بیشتر این کیف‌ها روزمره و مناسب تابستون بودن و از مواد طبیعی و با یه عالمه طراحی‌های بافت یا قلاب‌دوزی ساخته شده بودن. طراحی‌های بانمک‌تر ی از کیف‌های بندی 2020 رو در نمایش‌های مد Missoni، Tory Burch و Brandon Maxwell دیدیم.

کیف‌های با بند کشی

26. کیف‌ دستی‌های اسراف‌ کارانه

کیف‌های نرم و اسراف‌کارانه 2020 یه جور حس راحتی پرنعمت رو به ما می‌دادن. منظورمون طراحی کیف‌هاییه که از مقدار بیشتری چرم اضافی استفاده می‌کنن تا به کیف یه ظاهر پرچین ‌و چروک بدن. کیف دستی‌های مخمل در Miu Miu با مقدار زیادی چرم اضافی ساخته شده بودن که باعث شده بود کیف‌ها با داشتن یه ظاهر بافت‌دار، کوچیک‌تر و در عین‌حال، جادارتر باشن. در Nanushka، یه کیف بزرگ و شل‌وول ساخته شده از چرم کرم‌رنگ هم همین ظاهر ملایم و چروکیده‌ رو داشت.

 کیف‌ دستی‌ چین و چروک

27. کیف‌های تا شده

این هم یکی دیگه از گرایشات کیف‌های واپس‌گرای بهاری 2020! کیف‌های تاشده همه‌جا بودن و یه حس باکلاس به کیف‌های دستی می‌دادن. کیف‌های ساده چرمی تاشده در نمایش مد Lacoste که زیر بازو حمل می‌شدن، شامل کیف‌های بزرگ، کیف‌های زنجیردار و کیف‌های شانه‌ای می‌شدن. دیدن اینکه در برند Cahnel هم همین ظاهر به کیف‌های بندی داده شده بود هم جالب بود –یه روش خلاقانه و جالب برای ارائه جدیدی از یه مدل پایه. کیف‌های تاشده دیگه‌ای هم در برندهای Rokh، Bottega Veneta و Valentino دیدیم.

کیف‌های تاشده

28. کیف‌های مهره‌ای

مهره‌ها کلا چیزای به درد بخورین، خصوصاً به شکلی که در مجموعه کیف‌های بهاری/تابستانی 2020 مورد استفاده قرار گرفته بودن. در حالیکه بیشتر کیف‌های مارک Miu Miu از چرم ساخته شده بودند، یه کیف خیلی جالب دیدیم که از مهره‌های چوبی ساخته شده بود و حس ساحلی و کودکانه‌ای داشت. یکی از کیف‌های اصلی در Lemaire هم همین حس ساحلی رو داشت، اما به یه شکل تیره‌تر. این یه کیف مربعی بود که به طور کامل با مهره‌های قهوه‌ای تیره پوشیده شده بود و بندهای مهره‌ای ضخیمی داشت که بهش یه حس بیگانگی اضافه می‌کرد.

کیف‌های درست شده با مهره‌های چوبی

29. کیف‌های سطلی

اگه تا پیش از اینکه مجموعه کیف‌های بهاری/تابستانی 2020 ارائه بشه از این مدل کیف‌ها نخریدین، آماده شین که یکی دو تا کیف با طراحی سطلی به مجموعه‌تون اضافه کنین! ما تو این مجموعه‌ها هم طراحی‌های کیف‌های سلطی کلاسیک دیدیم و هم طراحی‌های مدرن‌تر، پس برای هر کسی یه چیز خاص پیدا میشه. وقتی به پیدا کردن کیف‌های با طراحی سطلی تمیز، مینیمالیست و غیرسنتی می-رسیم، A.W.A.K.E Mode بهترین مجموعه برای دیدنه، مثل کیف استوانه‌ای آبی کمرنگ یا کیف استوانه‌ای قهوه‌ای شکلاتیش. کیف‌های سطلی Lanvin به لطف شکل‌های آینده‌نگرانه، رنگ‌های پاستیلی و تزیینات بانمکی که بهشون اضافه شده بود، یه جور حس سرخوشی داشتن. Miu Miu هم چند مدل کیف سطلی کوچیک با رنگ‌های روشن و تزیینات اضافی بامزه ارائه داده بود. ما همچنین عاشق کیف سطلی بزرگ فرازمینی Marni و کیف دستی کوچیکتر Brandon Maxwell شدیم که برای شب‌نشینی‌ها عالی بود.

کیف‌های سطلی

30. کیف‌دستی‌های منحنی

در کیف‌های تابستانی 2020 در کنار کیف‌های دایره‌ای، یه تعداد کیف منحنی با طراحی‌های جالب هم وجود داشتن. این استایل کیف دستی یکی از اون طراحی-های کلاسیکیه که تو هر زمانی می‌تونه جالب توجه باشه. امسال دیدیم که بعضی از طراحی‌های کلاسیک با استفاده از رنگ‌های شاد، به روز شده بودن، مثل کیف منحنی Chanel که با یه رنگ سبز شاداب طراحی شده بود، یا پیشنهادات کاملا غیرمنتظره‌ای مثل کیف منحنی A.W.A.K.E Mode و کیف بندبندی Giorgio Armani.

کیف‌‌های منحنی شکل

31. کیف‌های با ظاهر قدیمی

بخش مورد علاقه‌ی ما در کل مجموعه‌ی بهاری/تابستانی 2020؟ قطعاً اون کیف‌های دستی با ظاهر قدیمی با قلاب‌های بانمکی که واقعاً یافته‌های گرانبهایین! مجموعه کیف‌های قدیمی با ظاهر آجدار Miu Miu در چندین رنگ خوشمزه، با زنجیرهای طلایی و قلاب‌های سنگ مصنوعی براق، همون کیف‌هایین که باید داشته باشین. کیف‌های قفل‌دار سفید Simone Rocha، هم به خاطر شکل دوست‌داشتنی قلبی و هم به خاطر تزیینات براق و سنگی لبه‌هاش، یه حس رمانتیک کامل داشت. از طرف دیگه، Tory Burch، Coach، Marc Jacobs، و Rokh، بیشتر به دنبال طرح‌های مینیمالیست‌تر و تمیزتر با رنگ‌های قوی بودن که مستقیماً کمد لباس بهاری و تابستانی شما رو روشن می‌کردن.

کیف‌هایی با زنجیرهای طلایی و سنگ مصنوعی براق

بیشتر بخوانید: 13 ترفند کوچک که شما را به یک مدل تبدیل می‌کند

مطالب مرتبط