ترندهای بهاری و تابستانی ناخن در سال 2020

ترندهای بهاری و تابستانی ناخن در سال 2020

21 خرداد 1399

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که در زندگی از چیزهای کوچک لذت می‌برید، فکر می‌کنیم که گرایشات بهاری/تابستانی ۲۰۲۰ ناخن مناسب شما باشند! ما ایده‌های مختلفی برای طراحی ناخن شما داریم که آن‌ها را با دقت فراوان از بین نمایش‌های مد نیویورک، لندن، بارسلون و پاریس انتخاب کرده‌‌ایم. وقتی که نوبت به طراحی ناخن می‌رسد، فصلی پر از تضاد داشتیم‌. طول ناخن‌ها در این فصل یا کاملا طبیعی و کوتاه بودند، یا بسیار بلند -آنقدر بلند که فقط ناخن‌های مصنوعی به آن بلندی هستند. از سوی دیگر، شکل‌های کلاسیک گرد و مربعی ناخن را دیدیم که تضمین می‌کردند که حتی می‌توان رنگ‌های وحشی‌تر تابستانی را بر روی ناخن‌های کلاسیک طراحی کرد. درباره‌ی محبوب‌ترین رنگ‌های فصل حرف می‌زنیم، یعنی زردها، متالیک‌ها و طیف کاملی از رنگ‌های قرمز. در بین گرایشات تابستانی ناخن ۲۰۲۰، ناخن‌های خاص، برق ناخن‌های ساده، و مانیکورهای فرانسوی پرطرفدار بودند. برای موارد هنری، انواع مختلفی از تیپ‌های فرانسوی ارائه شده بودند، چه در رنگ و چه در طراحی. بیایید در ایده‌های بهاری ناخن ۲۰۲۰ شیرجه برویم!


گرایشات بهاری/تابستانی ناخن ۲۰۲۰: شکل‌ها و طول ناخن


۱. ناخن‌های کوتاه طبیعی

نمایش‌های مد امسال ثابت کردند که برای اینکه از لاک زدن لذت ببرید، نیازی نیست که حتما ناخن‌های بلندی داشته باشید. مدل‌ها در نمایش‌های مد متعددی با ناخن‌های بسیار کوتاهی شرکت کرده بودند که حتی یک ذره هم از سر انگشتان‌شان بلندتر نبود. ما این مورد را در نمایش‌های برندهای مختلفی دیدیم، از جمله Anna Sui و House of Holland، که در اون‌ها روی ناخن‌های خیلی کوتاه، لاک‌های براق زده بودند.

ناخن‌های خیلی کوتاه با لاک‌ براق

۲. ناخن‌ مصنوعی‌های بیضی ‌شکل بلند

ناخن مصنوعی‌های بلند بیضی شکل به دست‌ها حس دراماتیکی می‌دهند، اما از ناخن‌های خیلی بلند و تیز ترسناک، باکلاس‌ترند. نکته‌ی خوب در مورد ناخن‌های مصنوعی این است که می‌توانید فقط در مواقع نیاز آن‌ها را بچسبانید و در سایر اوقات با ناخن‌های کوتاه خودتان راحت باشید.  تصور می‌کنیم این همان حسی است که مدل‌های بهاری/تابستانی امسال داشتند! ما ناخن‌های مصنوعی بیضی شکل را در نمایش‌های مد مختلفی دیدیم، از جمله Afffair، Chromat، Marta Jakubowski، Correges، و Oscar death la Renta.

ناخن‌ مصنوعی‌ بلند و بیضی ‌شکل

3. ناخن‌های گرد طبیعی

جای تعجب نیست، اما بیشتر مدل‌های این فصل ناخن‌های‌شان را با شکل گرد طبیعی و با طول طبیعی نگه‌ داشته بودند، و لبه‌ی ناخن‌ها فقط به اندازه‌ای بلند بود که به انگشت‌ها ظاهر کشیده‌ای بدهد، به آنقدر بلند که کار را مشکل کند. ما این شکل طبیعی و گرد ناخن را در برند Dolce & Gabbana و نیز، Hugo Boss دیدیم که ثابت می‌کند حتی دراماتیک‌ترین نمایش‌های مد هم مشکلی با ناخن‌های گرد و طبیعی ندارند.

ناخن‌های طبیعی و به شکل گرد

4. ناخن‌های خنجری

ناخن‌های خنجری، با شکل نوک‌تیز و بلندی بیش از حدشان، دراماتیک‌ترین فرم ناخن هستند. این ناخن‌ها که معمولا با مدل‌های پنجه‌ای و چنگالی مقایسه می‌شوند، تیزی ملایم‌تری دارند که به زیبایی، حالت زنانه‌ی آن‌ها را تکمیل می‌کند. ناخن‌های خنجری مشخص در برند Halpern و همچنین برند Tom Ford ارائه شده بودند، که با رنگ بنفش مات فلزی لاک زده شده بودند. همچنین، همیشه انتظار داریم که با فرم ناخن‌ها در برند The Blonds شگفت‌زده بشیم، که این بار هم ناخن‌های تیز و به شدت تزیین‌شده‌ای داشتند.

 ناخن‌های نوک تیز


گرایشات بهاری/تابستانی ناخن 2020: رنگ‌ها و طرح‌ها


5. ظاهر ساده

اگر شما هم از آدم‌های مینیمالیست هستید (یا مثل خود من، تلاش خیلی زیادی نمی‌کنید)، پس این باید گرایش مورد علاقه شما در بین گرایشات بهاری/تابستانی 2020 ناخن باشد: به سادگی، بگذارید ناخن‌ها ظاهر ساده و طبیعی داشته باشند، و فقط اندکی برق ناخن برای براق و محکم شدن ناخن بزنید. ما چنین ناخن‌های طبیعی را در برند Boss دیدیم که به نظر تمیز و مانیکورشده و بدون هیچ گونه تزیینی بودند، و در برندهای Chanel و Cynthia Rowley، ناخن‌ها به ساده‌ترین شکل ممکن، ساده و اندکی براق بودند. در برند Coach مدل‌ها به لطف استفاده از لاک‌های مات، ساده‌ترین شکل مانیکورشده با ظاهر طبیعی را داشتند.

ناخن‌های ساده و طبیعی

6. مانیکور فرانسوی کلاسیک

یک مانیکور کلاسیک فرانسوی هرگز از مد نمی‌رود، چون به نوعی «پیرایش بدون آرایش» ناخن است و فقط باعث می‌شود خود ناخن اندکی صاف‌تر و نوک آن اندکی سفیدتر به نظر برسد. اگر دوست ندارید ظاهر خیلی غیرعادی داشته باشید، این یکی از گرایشات بهاری/تابستانی 2020 ناخن است که می‌توانید با آن همراه شوید. درحالیکه مانیکور کلاسیک فرانسوی به خوبی با آرایش تمیز بهاری 2020 و گل‌های فراوان در برند Prabal Gurung همخوانی داشت، با آرایش تیره‌ی برند Max Mara تضاد ایجاد کرده بود. مانیکور فرانسوی در برند Khaite که در آن لبه‌های سفید کمی نازک‌تر از حالت عادی طراحی شده بودند، هم خیلی دوست‌داشتنی بود و باعث می‌شد انگشت‌ها کشیده‌تر به نظر برسند.

ناخن‌های کوتاه با مانیکور فرانسوی

7. ناخن‌های متفاوت

ناخن‌های متفاوت این فصل هم جایی نرفته بودند، و شما مجبور نیستید همه‌ی ناخن‌های یک دست را با یک رنگ ثابت لاک بزنید. قاعده‌ی خاصی برای اینکه ناخن‌های متفاوت می‌توانند یا نمی‌توانند چه شکل‌هایی داشته باشند وجود ندارد، پس می‌توانید برای تابستان 2020 ایده‌های مختلفی را امتحان کنید، می‌توانید از رنگ‌های مختلف یا طراحی‌های مختلف برای ناخن‌های مختلف یک دست استفاده کنید. ناخن‌های متفاوت در برند Afffair، ناخن‌ مصنوعی‌های خیلی بلندی بودند که در بعضی موارد شکل یکسانی نداشتند، در حالیکه در برند Off-White رنگ لاک انگشت اشاره با رنگ لاک سایر انگشت‌ها متفاوت بود.

ناخن‌های با اندازه متفاوت

8. اندکی رنگ روی ناخن‌های ساده

چه فکر کنیم که این مانیکورها بر اساس مینیمالیسم باشند یا بر اساس بازی با فضای منفی، بهرحال اضافه کردن اندکی لاک رنگی به ناخن‌های ساده دوست‌داشتنی است. برای مثال، یکی از طراحی‌های ناخن در برند Kith، ناخن‌های ساده‌ای بود که فقط در وسط‌شان، یک خط سراسری عمودی به رنگ نقره‌ای متالیک براق کشیده شده بود.  در برند Zero + Maria Cornejo، دایره‌های آبی رنگ کوچکی کناره‌های ناخن‌ها را تزیین کرده بودکه این دایره‌ها، هر بار به ریشه‌ی ناخن نزدیک‌تر می‌شدند و مانیکور بسیار پویا و خاصی را شکل داده بودند.

مانیکور ساده و مینیمالیسم

بیشتر بخوانید: 27 ایده جذاب از طراحی ناخن که دلتان را می‌برد!

9. تزیینات سه‌ بعدی

گزینه‌های تزیینات ناخن سه‌ بعدی در این فصل متنوع بودند، از تزیینات بسیار زنانه‌ گرفته تا تزیینات صنعتی، بنابراین مهم نیست که استایل شما چه باشد، بهرحال مطمینیم که این یکی از گرایشات تابستانی 2020 ناخن است که می‌توانید از آن استفاده کنید. در برند Tibi تزیینات صنعتی بودند، با یک سیم حلقوی دور ناخن‌های لاک زده رنگی چسبانده شده بود. نمایش مد برند The Blonds' Moulin تم شلوغی داشت، با ناخن‌های خنجری بلندی که با استفاده از کریستال‌ها، گل‌های رز و رنگ لاک درخشان تزیین شده بودند.

دیزاین ناخن‌های خنجری که با کریستال‌ها، گل‌های رز تزیین شدند

10. تزیینات مرواریدی

در بین همه‌ی انواع کریستال و جواهرات، مرواریدها در گرایشات بهاری/تابستانی ناخن 2020 بیشترین سهم را به خود اختصاص داده بودند. مرواریدها در تزیینات مو و صورت هم مورد استفاده قرار گرفته بودند، بنابراین اضافه کردن آن‌ها به ناخن باعث ایجاد هماهنگی شده بود. در برند Simone Rocha، یک مروارید ریز به نوک هر یک از ناخن‌ها چسبانده شده بود. در برند Alice + Olivia هم از ایده‌ی مشابهی استفاده کرده بودند، با این تفاوت که این‌بار مانیکور فرانسوی با مرواریدهای ریز پوشانده شده بود. در آخر، در Adeam، خوشه‌ای از چهار مروارید ریز در مرکز بعضی از ناخن‌های دست استفاده شده بودند.

تزیین ناخن با مروارید

11. تزیینات آویزان

امسال تزیینات آویزان به قدری زیاد بودند که واقعا استحقاق آن را داشتند که به عنوان یک گزینه مجزا در گرایشات بهاری تابستانی 2020 ناخن مورد توجه قرار گیرند. در برند Julien Macdonald، زنجیرهایی از نوک ناخن‌ خنجری بلند انگشت اشاره آویزان شده بودند که با هر حرکت دست، تاب می‌خوردند، در حالی که در برند Bibhu Mohapatra، یک زنجیر تزیین شده با کریستال به ناخن انگشت حلقه چسبانده شده بود و انتخای آن آزاد بود تا تاب بخورد. در GCDS، تزییناتی که از نوک ناخن‌ها آویزان شده بودند در واقع حروف الفبای بانمک کوچکی به رنگ طلایی بودند که اسم برند را می‌ساختند.

زنجیر آویزان به ناخن

12. ناخن‌ مصنوعی‌های ساده

تا اینجا به ناخن مصنوعی‌های بزرگ و حجیم به عنوان یکی از گرایشات بهاری/تابستانی ناخن ۲۰۲۰ به آن اشاره کرده‌ایم، ولی چه بیضی‌شکل و چه خنجری، بسیاری از طراحان ترجیح داده بودند از ناخن‌های مصنوعی با یه لاک ساده یا طراحی عادی استفاده کنند. در برند Chormat، از ناخن‌های مصنوعی استفاده کرده بودند که روی بعضی از قسمت‌های آن با رنگ‌های آبی و زرد تزیین شده بودند و سایر قسمت‌ها ساده رها شده بودند و شفافیت ناخن‌ها دیده می‌شد. در Halpern، قسمت پایین ناخن‌های مصنوعی به شکلی رنگ شده بودند که فضای منفی ایجاد می‌کرد و باعث می‌شد قسمت نوک ناخن‌ها حتی خاص‌تر به نظر برسند. درحالیکه بیشتر مدل‌ها در برند Area ناخن‌هلگای ساده‌ای داشتند، تعداد کمی از آن‌ها ناخن مصنوعی‌های بلند الماس‌شکلی داشتند که با کریستال‌های به شکل گل تزیین شده بودند. ما همچنین ناخن مصنوعی‌های ساده را در برندهای Paula Knorr، و Andreas Krontgaler در Vivienne دیدیم.

 ناخن‌های مصنوعی با لاک و دیزاین ساده

۱۳. نوک ناخن‌های رنگی

در حال حاضر، نوک ناخن‌های مانیکور فرانسوی شده با رنگ‌های مختلف  به اندلزه خود مانیکور ساده اصلی مورد قبول واقع شده است، با این تفاوت که اینجا طراح امکان بیشتری برای ارائه ایده‌های مختلف دارد. در برند Bibhu Mohaoatra مدل‌ها از رنگ‌های متالیک در نوک ناخن‌ها استفاده کرده بودند، از جمله نقره‌ای، طلایی و برنزی. تم برند Koche تیره بود و در آن، رنگ سبته جایگزین رنگ سفید همیشگی در نوک ناخن‌ها شده بود. و در آخر، در برند Nicole Miller، رنگ نوک ناخن‌ها با رنگ زرد و نارنجی سایه‌ی چشم مدل هماهنگ شده بودند.

مانیکور فرانسوی رنگی

۱۴. مانیکورهای فرانسوی کج و معوج

یکی دیگر از راه‌هایی که طراحان با استفاده از آن در گرایشات بهاری/تابشتانی ۲۰۲۰، مانیکور کلاسیک فرانسوی را تغییر داده بودند، کج و معوج کردن مانیکورها بود‌. برای مثال، در Kith، از نوارهای باریک سفید هم در نوک ناخن و هم در قسمت نزدیک به ریشه استفاده شده بود که به نوعی، مانیکور فرانسوی دوطرفه بود، در حالی که در Ulla Johnson، مانیکورها اندکی به طرف کناره‌های ناخن کشیده شده بودند، انگار از طرح اصلی ناخن‌های بیضوی پیروی کنند.

مانیکورهای فرانسوی خلاقانه

۱۵. هلویی و صورتی ساده

یک رنگ لاک هلویی ساده به نظر طبیعی و دلفریب است _به ناخن طبیعی خیلی نزدیک است، اما تنالیته اندکی به آن اضافه می‌کند کع مناسب گرایشات تابستانی ۲۰۲۰ است‌.  ما فکر می‌کنیم این رنگ، حس یک مانیکور ساده و تمیز را القا می‌کند. ما تقریبا انتظار داشتیم که در برند Dries Van Noten از رنگ لاک طلایی استفاده شده باشد، اما در عوض، آن‌ها از رنگ هلویی-صورتی ملایمی استفاده کرده بودند که با همه‌ی رنگ‌های پوست هماهنگ بود. تنالیته هلویی در برند Erdem اندکی گرم‌تر بود، اما هنوز هم طبیعی و دوست‌داشتنی بود. ما رنگ‌های صورتی-هلویی را در برندهای Longcham، Etro و Helmut Lang هم دیدیم.

ناخن با لاک هلویی ساده

۱۶. ناخن‌های زرد

وقتی نوبت یه گرایشات رنگی بهاری ۲۰۲۰ ناخن می‌رسد، در بین نمایش‌های مدی که بر طبیعی بودن اصرار نداشتند، رنگ زرد با فاصله از سایر رنگ‌ها، پرطرفدارترین رنگ فصل بود‌. در برند Lela Rose از رنگ زرد جان‌دار و پررنگی استفاده کرده بودند که تا حدی به نارنجی نزدیک می‌شد. Jin Soon Choi برای مانیکور های 3.1 Phillip lim از رنگ‌های متنوعی استفاده کرده بود، و رنگ زرد به عنوان روشن‌ترین رنگ این مجموعه خودنمایی می‌کرد‌. در برندهای Pam Hogg و Mark Fast هم از رنگ‌های مختلفی استفاده کرده بودند، اما رنگ زرد بیشترین میزان استفاده را به خود اختصاص داده بود.

ناخن‌هایی با لاک زرد

۱۷. لاک ناخن قرمز

جذاب ترین رنگ لاک در گرایشات بهاری/تابستانی ۲۰۲۰ مشخصا رنگ قرمز است که بدون زمان و اغواکننده است. در برندهای Dolce & Gabbana و Moschino، رنگ لاک قرمز با رژ لب قرمز هماهنگ شده بود، در حالیکه در Kate Spade و Mark de Vincenzo که در آن‌ها از رنگ‌های مختلفی استفاده کرده بودند، قرمز تنها یکی از این طیف رنگ‌ها بود.

ناخن با رنگ لاک قرمز

۱۸. قرمز شرابی

در حالیکه ممکن است چنین به نظر برسد که این رنگ بیشتر مناسب فصل پاییز است، اما واقعیت این است که رنگ لاک شرابی تیره یکی از بزرگترین ایده‌هایی بود که طراحان در گرایشات بهاری/تابستانی ۲۰۲۰ در ذهن داشتند. برای هماهنگ‌شدن با مدل پیشروانه‌ی برند Guy Laroche چه رنگی بهتر از شرابی تیره و پررنگ؟ از این رنگ به طور یکنواخت روی ناخن‌های کوتاه استفاده شده بود. ناخن‌های با لاک شرابی در برند Tommy Hilfiger بلندتر و هنری‌تر بودند و به شکل‌های مختلفی طراحی شده بودند.

رنگ لاک شرابی تیره

۱۹. لاک خاکستری

علاوه بر ناخن.های بدون لاک، شما گزینه لاک خاکستری را هم در اختیار دارید -رنگی که به نظر ما در گرایشات بهاری/تابستانی ۲۰۲۰ در تضاد با سیاه ارائه شده بود. لاک‌های خاکستری این فصل اندکی روشن‌تر و صاف‌تر بودند. در نمایش مد Matty Bovan ناخن‌های خیلی کوتاه با لاکی به رنگ خاکستری گرم  و براق رنگ‌آمیزی شده بودند، که تقریبا شبیه به ناخن ساده به نظر می‌رسید. در برند Marta Jakubowski ناخن مصنوعی‌های بلند با طیف کاملی از رنگ‌های روشن، از جمله خاکستری روشن، رنگ‌آمیزی شده بودند. رنگ‌های لاک متفاوتی در برند Marco de Vincenzo هم ارائه شده بود که قطعاً خاکستری یکی از متفاوت‌ترین این رنگ‌ها بود.

ناخن کوتاه با لاک خاکستری

20. ناخن‌های پرزرق‌ و برق

ناخن‌های پرزرق‌ و برق یکی از چشمگیرترین گرایشات ناخن بهاری/تابستانی 2020 است، اما در عین حال ساده هم هست! بهترین چیز در مورد ناخن‌های پرزرق ‌و برق آن است که شما می‌توانید از هر رنگ ساده‌ای برای زیرساز آن استفاده کنید و در آخر تنها اندکی درخشش به آن اضافه کنید. در برند Christian Siriano، مدل‌ها از رنگ‌های درخشان بر روی نوک مانیکور فرانسوی ناخن‌هایشان استفاده کرده بودند، که در آن نوک ناخن‌ها لاک سبز-خاکستری بود و یک تلالو نقره‌ای رنگ کل ناخن را تزیین می‌کرد. در برند House of Holland زرق‌ و برق یکی از المان‌های کلیدی تزیین ناخن بود و در آن از رنگ درخشان یکسانی برای تزیین ناخن و سایه چشم مدل‌ها استفاده شده بود. در آخر، در Vivietta، اضافه کردن اندکی پولک‌های درخشان رنگی به ناخن‌های هلویی رنگ، باعث شده بود ناخن‌های ظاهر بازیگوشانه‌ای به خود بگیرند.

ناخن‌های اکلیلی

21. تک خال

طراحان ناخن در طراحی‌های بهاری/تابستانی 2020 از تک‌خال‌ها استفاده کرده بودند، و در بعضی موارد، برای اثرگذاری بیشتر و رعایت مینیمالیسم، از یک خال برای تزیین ناخن استفاده کرده بودند. در Rag & Bone، یکی از طراحی‌های ناخن اصلی، استفاده از یک تک خال رنگی بر روی پایین ناخن‌های کاملا لاک زده بود. در Oscar de la Renta هم تک خال درست روی قسمت رویش ناخن کار شده بود، اما قسمت نوک ناخن هم به سبک مانیکور فرانسوی و با همان رنگ تک خال، لاک زده شده بود.

مانیکور تک نقطه

22. ناخن‌های با چاپ حیوانات

جالب بود که ناخن‌های با چاپ حیوانات یکی از گرایشات ناخن در فصل بهار/تابستان 2020 بود، اما این طراحی‌ها، در مقایسه با فصل‌های پیشین (خصوصا پاییز) کمتر در نمایش‌های مد به چشم می‌خوردند. در Rebecca Minkoff بعضی از مدل‌ها ناخن‌هایی با طرح چاپی بوسه داشتند، و نیز، تعداد زیادی از مدل‌ها ناخن‌هایی چند رنگ با طرح‌های پلنگی درخشان داشتند. ناخن‌ها در برند Jeremy Scott که از دهه 80 الهام گرفته شده بودند، خیلی شلوغ بودند و در بسیاری از آن‌ها از ناخن‌های مصنوعی‌ با چاپ پلنگی یا گورخری استفاده شده بود.

مانیکورهایی با طرح چاپی

23. لاک متالیک

رنگ‌های متالیک در گرایشات بهاری/تابستانی 2020 حضور داشتند، اما از رنگ‌های خیلی واضح مانند طلایی دوری شده بود. در عوض، از رنگ‌هایی مثل صورتی متالیک استفاده شده بود که ناخن‌های کوتاه تعدادی از مدل‌های برند Anna Sui و چند نفر از مدل‌های اسپرت برند Pam Hogg را تزیین کرده بود. از سوی دیگر، در ناخن‌های بسیار دراماتیک، ناخن‌های مصنوعی خیلی بلند در برند Julien McDonal هم با لاکی به رنگ کرومی درخشان پوشیده شده بودند.

مانیکور با رنگ متالیک

24. طراحی‌های ناخن هنری

طراحی‌های خیره‌کننده‌ای در بین گرایشات بهاری/تابستانی ناخن 2020 دیده می‌شدند که با استفاده از رنگ‌ها و شکل‌های بسیار فانتزی و متفاوت، نقش‌های هنری ایجاد کرده بودند. خطوط ساده رنگی روی ناخن ساده در برند Pyer Moss شبیه به هنر انتزاعی به نظر می‌رسیدند، در حالی که در برند Ronald Mouret، مانیکور مشابه زیبایی که آن هم بر پایه‌ی خطوط بود، به شکلی طراحی شده بود که با سنگ تزیینی جواهری که هر مدل پوشیده بود، هماهنگی داشته باشد. یکی از انتزاعی‌ترین طراحی‌های ناخن در Jeremy Scott از طراحی شکل‌های هندسی رنگارنگ بر روی ناخن با لاک سیاه بود. در Christian Cowan از ژل ناخن برای مخفی کردن طراحی‌های رمزآلود بر روی ناخن‌های بلند استفاده شده بود.

نقش‌های هنری و فانتزی روی ناخن

بیشتر بخوانید: مانیکور مناسب برای ناخن‌تان انتخاب کنید

مطالب مرتبط