قرارهای زیبایی که بعد از کرونا تغییر می‌کنند

قرارهای زیبایی که بعد از کرونا تغییر می‌کنند

24 خرداد 1399

اگر یک چیز از پاسخمان به شیوع کرونا آموخته باشیم، این است که ما به طور دسته‌جمعی بسیار تغییرپذیریم. دیدیم در چشم به هم زدنی، جهانی که می‌شناسیم، بدون هشداری توقف کرد. در آغوش گرفتن، دست دادن، بزن قدش ، اتاق‌های ناهار و استراحت اکنون برای همیشه تغییر کرده و در هر جنبه از زندگی‌مان، تمرکز جدیدی بر سترون‌سازی و پاکیزگی با تیزهوشی بالینی داریم. در حالی که ممکن است بخواهیم به چیزها به گونه‌ای که "قبلاً وجود داشته است"، برگردیم، واقعیت این است که حرکت رو به جلو تنها راهی است که قادر خواهیم بود زندگی عادی خود را از سر بگیریم و باید نوع تغییراتی را ایجاد کنیم که باعث می‌شود چک کردن‌های معمول پوست و مراقبت‌های دندانپزشکی به یک تجربه کاملاً جدید تبدیل شود. در اینجا و در حال حاضر، نه روش برتر مربوط به قرارهای زیبایی آینده ما، کمی متفاوت به نظر خواهد رسید.

مشاوره مجازی، «هنجار جدید» است

برای بسیاری از بیماران، ویزیت‌ها و مشاوره‌های اولیه در طول قرنطینه به نرم‌افزارهای آنلاین منتقل شد. پیشتر برویم، بسیاری از پزشکانی که با آنها صحبت کردیم، گفتند ترجیح می‌دهند برای محدود کردن خطر قرار گرفتن در معرض بیماری، این شیوه را ادامه دهند. یک پزشک متخصص پوست می گوید: "فرصت ویزیت ویدئویی هنوز هم در بسیاری از مناطق وجود دارد. من از بیمارانی که حتی با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی، نگران خطرات ناشی از انتقال ویروس هستند، می‌خواهم که این گزینه را درخواست کنند."

ویزیت‌هایتان ممکن است بدون تماس باشد

تجربه بیمار ممکن است صرفاً به دلیل ایمنی بیمار، کمی غیرشخصی‌تر از گذشته احساس شود. متخصص پوست دیگری می‌گوید: "همه چیز تجهیز خواهد شد تا امکان حصول اطمینان از حداقل میزان تماس و پتانسیل در معرض بودن بیماران و کارمندان فراهم شود." دکتر جردان می گوید: "قبل از کرونا خیلی دست می‌دادم و بسیاری از بیماران را در طول معاینه پوست لمس می‌کردم، زیرا تغییر سطح پوست فقط احساس می‌شود و دیده نمی‌شود. ممکن است پوست بیشتر از آنچه چشم می‌بیند، نشان دهد." وی گفت: "اکنون، پس از شستن دست‌ها، می‌توانم برای رفاقت آرنجم را به آرنج طرف مقابل بزنم و همین‌طور می‌خواهم به خواسته‌های بیمار برای حفظ فاصله اجتماعی احترام بگذارم. همچنین قبل از این‌که بیماران را لمس کنم، از آنها خواهم پرسید که با این کار، مشکل دارند یا نه."

از اتاق انتظار خداحافظی کنید

به گفته یک پزشک متخصص پوست نیویورکی، زمان انتظار تقریباً از بین می‌رود و به بیماران از طریق پیام‌های متنی اطلاع داده می‌شود که چه زمانی می‌توانند وارد مطب شوند. وی گفت: "بیماران خود را مستقیماً به اتاق معالجه خواهیم فرستاد، جایی که می‌خواهند تا زمان معاینه در آنجا بمانند. این کار، امکان در معرض ویروس بودن را از بین می‌برد." تمام کاغذبازی‌ها قبل از ورود بیمار کامل می‌شود و پرداخت هم قبلاً به صورت الكترونيك انجام شده است. تمام پزشکانی که با آنها صحبت کردیم، به بیماران گفتند باید به تنهایی در قرار ملاقات با دکتر حاضر شوند، مگر اینکه داشتن همراه از نظر پزشکی ضروری باشد. قرارهای ملاقات با فاصله زمانی بیشتری از همدیگر قرار می گیرند تا زمان بیشتری برای ضدعفونی کردن بین بیماران فراهم شود. دکتر سگال خاطرنشان می کند که اتاق انتظار او با تراکم کمتری خواهد بود. روش او باعث شده مبلمان اضافی، دکوراسیون و همه چیز روی سطوح از بین برود تا امکان ضد عفونی کامل محیط بین بیماران و در طول روز فراهم شود.

تب‌گیری خواهید شد

دکتر پرودو می‌گوید: "هم‌اکنون همه را  دم در تب‌گیری خواهیم کرد." معیارهای پیش از برنامه‌ریزی داریم و سؤالاتی از افراد پرسیده خواهد شد، درباره این‌که آیا در نزدیکی کسی بوده‌اند که در معرض ویروس قرار داشته است. اگر کسی تب داشته باشد یا معیارها را برآورده نکند، بدیهی است که قصد داریم او را از آنجا دور کنیم."

ممکن است به آزمایش بینی برای کرونا نیاز داشته باشید

قبل از جستجوی درمان انتخابی، برخی کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها ممکن است دو روز قبل از عمل جراحی نیاز به جواب منفی آزمایش کرونا داشته باشند. یک جراح پلاستیک می گوید: "اگر بیمار تصمیم بگیرد یك نوع جراحی انتخابی را متحمل شود، از وی خواسته می‌شود هفت روز قبل از عمل جراحی، تست غربالگری کرونا را انجام دهد و خود را بین تاریخ تست و تاریخ انجام عمل جراحی قرنطینه كند." یک جراح پلاستیک صورت می گوید: "قبل از عمل جراحی، تمام بیماران نیازمند به عمل جراحی خود را برای آزمایش کرونا می‌فرستیم. همچنین قبل از پذیرش آنها به مطب، همه بیماران غیرجراحی خود را در مورد هر گونه علائم بیماری مورد بررسی قرار می‌دهیم. اما به طور کلی، هر کسی که فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کرده باشد و هیچ علائمی از بیماری نشان ندهد، می‌تواند با اطمینان برای معالجه‌های مربوط به زیبایی اقدام کند."

همه درمان‌ها ممکن است در فهرست نباشند

دکتر سگال می گوید: "در مطب ما، در حال حاضر دستورالعمل‌های جامعه حرفه‌ای پزشکی رعایت می‌شود و روش خود را به جراحی‌هایی محدود کرده‌ایم که کمتر تهاجمی و قابل پیش‌بینی باشند، در مدت زمان کوتاه‌تری انجام شوند و به حضور تعداد کمتری از کارکنان مطب در اتاق نیاز داشته باشند. در حال حاضر، جراحی‌هایی مانند جراحی‌های لیزر فرسایشی را که به طور بالقوه می‌توانند ویروس‌های معلق در هوا را ایجاد کنند، انجام نمی‌دهیم." دکتر جردان می‌گوید: "کلینیک‌ها ممکن است برای شروع درمان‌های انتخابی اطراف دهان، مانند پرکننده لب مردد باشند. هر جراحی که نیاز به بستری در بیمارستان داشته باشد، می‌تواند شانس تماس با ویروس را افزایش دهد. برای محافظت در برابر بیمارانی که ناقل‌های مثبت بدون علامت و ناشناخته هستند، خواهید دید که کارکنان مراقبت‌های بهداشتی مانند پزشکان گوش و حلق و بینی، دندانپزشکان، ارتودنتیست‌ها، متخصصان پوست و غیره که با دهان و بینی از نزدیک سر و کار دارند، از ماسک N95 به طور دقیقی استفاده می‌کنند و موارد دیگر اقدامات احتیاطی بیشتر را انجام می‌دهند. دستورالعمل‌هایی که برای مؤسسه آنها وجود دارد."

ممکن است مجبور شوید برای انجام عمل جراحی‌تان صبر کنید

یک دندانپزشک زیبایی اهل نیویورک می‌گوید که با توجه به این‌که همه ماسک می‌زنند، سلامت دهان و دندان اکنون مهم‌تر از همیشه است. اگر ریسک بالایی برای عفونت شما وجود دارد و مراقبت دندانپزشکی شما گزینشی است، به تعویق انداختن آن ممکن است مفیدتر باشد. کرونا یک بیماری جدید است و هنوز هم اطلاعات کمی در مورد عوامل خطر آن وجود دارد. براساس آنچه می‌دانیم افراد مسن و بیماران دارای شرایط پزشکی جدی، ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری شدید قرار گیرند. برای جلوگیری از رفت و آمد و کاهش پتانسیل قرار گرفتن در معرض تماس‌های خطرناک، بهتر است مراقبت‌های پزشکی اختیاری را به مواقع بهتری موکول کنید. دکتر دیگری توصیه می کند: "به بیمارانی که به هر کدام از سؤالات پیش از غربالگری پاسخ مثبت داده‌اند و احساس می کنند ممکن است در معرض خطر بیشتری از کرونا باشند، پیشنهاد می‌شود در این زمان از جستجوی جراحی‌های اختیاری خودداری کنند."

پزشک شما روش‌های جدیدی برای استریل کردن خواهد داشت

دکتر اشمیت می‌گوید که علاوه بر پوشیدن وسایل محافظت شخصی مناسب، ازجمله لباس‌های کاملا یک‌بار مصرف، محافظ صورت و ماسک‌های سه‌لایه، بر روی یک دستگاه مکش با حجم بالا سرمایه‌گذاری کرده تا ضمن انجام جراحی‌های دندانپزشکی، هر گونه ذرات معلق در هوا را از بین ببرد. "همه سطوح همچنین با محلول ضد عفونی‌کننده اسپری می‌شوند و مطب روزانه دو بار ضد عفونی می‌شود." برخی از پزشکانی که با آنها صحبت کردیم، گفتند که از فیلتر HEPA / UV استفاده می کنند. جیسون کاسارسکی، دندانپزشک زیبایی نیویورکی می گوید: "باید به خاطر داشته باشید که ویروس، حداکثر 125 میکرون است و به نظر من 95 تا 98 درصد فیلترهای هپا زیر 0.3 میکرون را فیلتر نمی کنند. هر بار دستگاه کار می کند، هوا را بیش از ده تا 12 بار در ساعت می‌چرخاند، درواقع ذرات کوچک‌تر و کوچک‌تر را برداشت می کنید." جراح زیبایی چشم نيويوركی به ما گفت كه وي در حال ضد عفوني فضاهای بين بيماران، با تكنولوژي ماورای بنفش ضد باکتری است. وی توضیح می‌دهد: "ماورای بنفش C (UVC) یکی از سه نوع پرتویی است که از خورشید خارج می‌شود." وی گفت: "گرچه در مورد بی‌خطری این اشعه برای انسان هنوز هم نیاز به تحقیقات بیشتری وجود دارد، اما نشان داده شده که این اشعه در از بین بردن نسخه‌های قبلی ویروس کرونا موثر است. در حال حاضر از این روش برای ضدعفونی وسایل پس از ساعت‌ها و همچنین ضد عفونی تجهیزات محافظت شخصی استفاده می کنیم."

تلاش شما به حفظ امنیت و نظافت چیزها کمک میکند

در حالی که به جلو حرکت می‌کنیم و شهرها، ایالت‌ها و دفاتر پزشکان در سراسر کشور بازگشایی می‌شوند، پزشکانی که با آنها صحبت کردیم، می‌خواهند بیماران را ترغیب کنند برای به حداقل رساندن خطرات برای بیماران با آنها همکاری کنند. دکتر جردان توصیه می‌کند: "بهترین رویکرد، این است که فقط به اقدامات و خواسته‌های فاصله‌گذاری اجتماعی همه احترام بگذارید، بهداشت مناسب دست را رعایت کنید و در صورت امکان، به‌عنوان نشانه‌ای به احترام به دیگران ماسک بزنید. به طور کلی، هنگامی که شک دارید، وحشت نکنید و مهربان باشید."

بیشتر بخوانید: مردان به اندازه زنان، به دنبال خدمات پوستی‌اند؟!