چک لیست عروسی: روتین مراقبت از مو، پوست و آرایش

چک لیست عروسی: روتین مراقبت از مو، پوست و آرایش

28 خرداد 1399

هرچه به عروسی‌تان نزدیک‌تر می‌شوید، باید از توجهتان بر روی موارد غیرضروری کم کنید و در عوض، شروع کنید به توجه و رسیدگی کردن به خودتان. مهم نیست اگر کیز قهوه‌خوری‌تان هنوز نرسیده و یا هنوز همه‌ی موارد مورد نیاز برای خانه‌تان را نخریده‌اید، شما (عروس آینده) تنها چیزی هستید که اهمیت دارد! اینکه چطور با پوست‌تان، وزن‌تان، سلامتی‌تان و موهای‌تان برخورد می‌کنید، بر روی ظاهرتان در روز عروسی‌تان تاثیر مستقیم دارد. برای داشتن یک پوست درخشان، موهای دلفریب و همه‌ی ملزومات یک عروس شگفت‌انگیز، قبل از آنکه روز عروسی‌تان برسد، روتین چک لیست عروسی برای مراقبت از پوست، مو و آرایش‌ را دنبال کنید.


چطور قبل از عروسی، از موهایتان مراقبت کنید


  1. مراقبت کردن از موهای‌تان بینهایت مهم است تا بتوانید در روز عروسی‌تان، آن‌ها را به هر شکلی که می‌خواهید مرتب کنید. به یاد داشته باشید که موهای خسته، ظاهر خوبی ندارند. از شش ماه قبل از عروسی‌تان شروع کنید به گذراندن دوره‌های ترمیمی منظم برای موهای‌تان، و به دنبال روش‌هایی برای آن باشید که موهای‌تان سالم و درخشان و خوش‌حالت باشند.
  2. نیازی به تاکید ندارد که وقتی نوبت به رزرو هر چیزی در رابطه با عروسی‌تان می‌رسد، هر چه زودتر اقدام کنید بهتر است. بهتر است از 6 تا 8 ماه قبل از عروسی‌تان، به دنبال آرایشگری برای موهای‌تان باشید که با او احساس راحتی کنید، و مدل‌های مختلف مو را بررسی کنید تا استایل مناسب برای روز عروسی‌تان را انتخاب کنید. می‌توانید امیدوار باشید که تا زمانی که لباس عروسی‌تان را انتخاب می‌کنید، مدل موی مناسبی که با آن لباس عروسی همخوانی داشته باشد را هم انتخاب کرده باشید.
  3. اگر می‌خواهید روتین کاملی برای مراقبت از موهای‌تان قبل از عروسی را تکمیل کنید، حداکثر سه ماه قبل از عروسی‌تان آخرین اصلاح مو را انجام دهید. بعد از آن موهای‌تان را کوتاه نکنید، چرا که می‌خواهید موهای‌تان در روز عروسی‌تان پرپشت و زیبا به نظر برسند. برای جلوگیری از موخوره، برای خشک کردن موهای‌تان زیاد از سشوار استفاده نکنید، موهای‌ خشکتان را سشوار نکشید و از ماسک‌های ترمیمی مو مانند روغن نارگیل، روغن زیتون و... استفاده کنید.
  4. اگر موهای‌تان را رنگ می‌زنید، بهتر است استفاده از رنگ موهای معمولی را کنار بگذارید. سعی کنید در این هشت ماه موهای‌تان را رنگ نکنید و بگذارید موهای طبیعی خودتان رشد کند. سپس، دو هفته قبل از عروسی‌تان، پیش یک متخصص رنگ مو بروید‌ ‌تا موهای‌تان را به رنگ مورد نظرتان برای روز عروسی درآورد. مطمئن شوید که پیش متخصص رنگ موی همیشگی‌تان می‌روید، کسی که به او اطمینان دارید، تا مطمئن باشید که رنگ مورد نظرتان خواهد شد. اگر مطمئن نیستید که رنگ موی‌تان آن طوری که می‌خواهید درمی‌آید یا نه، یا موهای‌تان را رنگ نزنید، و یا به دنبال یک رنگ استاندارد باشید.

مراقبت از پوست برای عروس آینده


هیچ عروسی نمی‌خواهد که در روز عروسی‌، پوستش ظاهر پلاستیکی و عروسک مانندی داشته باشد، اما برای داشتن یک پوشت شفاف و درخشان در روز عروسی‌تان، باید از مدت‌ها قبل به فکر مراقبت از پوست‌تان باشید. شش ماه قبل از عروسی، روتین مراقبت از پوست‌تان را شروع کنید:

  1. شروع کنید که هر ماه نزد یک متخصص خدمات پوست بروید تا بتوانید پوست‌تان را پاکسازی کنید، از شر جوش‌ها خلاص شوید و پوست صورت‌تان سالم و مرطوب باشد.
  2. مقدار زیاد و زیادی آب بنوشید، باید هر روز حداقل 1.5 لیتر آب بنوشید.
  3. از ضدآفتاب استفاده کنید، یک پوست چروک و خشک، آخرین چیزی است که می‌خواهید. هر روز به پوست‌تان ضدآفتاب بزنید تا از آن در برابر اشعه‌های مضر آفتاب محافظت کنید.
  4. سه هفته قبل از روز عروسی‌تان نزد متخصص خدمات پوست نروید، نباید به هیچ شکلی پوست‌تان را تحریک کنید. می‌توانید یک هفته قبل از عروسی‌ برای یک پاکسازی سبک یا یک ماسک اکسیژن اقدام کنید تا پوست‌تان درخشان و سلامت باشد.
  5. قبل از عروسی به پوست‌تان استراحت بدهید، به یک چشمه آب گرم بروید یا حمام مراکشی را امتحان کنید. این پروسه شامل لایه‌برداری و خلاص شدن از شر سلول‌های مرده‌ی پوست هم می‌شود، که باعث می‌شود پوست‌تان فوق‌العاده صاف شود. معمولا، اگر به می‌خواهید به هر آبگرم درمانی بروید، ‌این کار را قبل از موم انداختن، و حداقل 5 روز قبل از عروسی‌تان انجام دهید.
  6. مانیکور/پدیکور. هرگز خدمات مربوط به ناخن‌تان را در روز عروسی‌تان انجام ندهید. آخرین چیزی که می‌خواهید این است که در روز عروسی‌تان، منتظر بمانید تا لاک ناخن‌تان خشک شود و یا به خاطر آنکه لاک یکی از ناخن‌هایتان کاملاً خشک نشده، لباس عروسی‌تان را لکه‌دار کنید. یک روز قبل از عروسی برای خدمات مانیکور/پدیکور بروید، بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که ظاهر تازه و درخشانی دارد. اگر وقت کافی ندارید، روز قبل از عروسی‌تان لاک بزنید و روی آن یک لایه برق ناخن بزنید.

مراحل حذف موهای زاید قبل از عروسی


  1. اگر می‌خواهید یک دوره لیزر موهای زاید انجام دهید، ‌بهتر است آن را یکسال تا هشت ماه قبل از عروسی‌تان شروع کنید تا مطمئن باشید بهترین نتیجه را می‌گیرید. به این ترتیب وقتی روز عروسی‌تان می‌رسد، در مراحل اولیه‌ی لیزر موهای زاید نیستید.
  2. اگر لیزر نمی‌کنید، استفاده از تیغ را کنار بگذارید و یک دوره موم بیندازید. این کار باعث حذف موهای زاید از ریشه شده، و باعث می‌شود پوست‌تان حداقل به مدت دو هفته صاف و بدون مو باشد، که برای ماه‌عسل بسیار مناسب است.
  3. بهتر است 4 تا 5 روز قبل از روز عروسی موم بیندازید، تا اگر پوست‌تان هر واکنشی نشان داد، زمان کافی برای بهبود یافتن داشته باشد. 4
  4. ابروها! تا الان باید کسی را پیدا کرده باشید که برای مرتب کردن و فرم دادن به ابروهای‌تان به او اعتماد داشته باشید! پس ابروهای‌تان 4 تا 5 روز قبل از عروسی‌تان مرتب کنید.

چطور برای آرایش عروسی‌تان تصمیم بگیرید


  1. شش ماه قبل از عروسی‌‌تان، باید شروع کنید که دنبال متدهای آرایشی و و رزرو آرایشگر برای روز عروسی‌تان باشید.
  2. برای جلوگیری از هر نوع غافلگیری، مطمئن شوید که از محصولات آرایشی استفاده می‌کنید که قبلا امتحانشان کرده‌اید. 
  3. در مورد آرایشی که با مدل مو و لباس عروسی‌تان همخوانی داشته باشد فکر کنید، شبکه اجتماعی Pinterest می‌تواند کمکتان کند.
  4. در روزهای قبل از عروسی‌تان زیاد آرایش نکنید تا صورت‌تان را زیاد خسته نکنید.

بیشتر بخوانید: 36 ایده برای انتخاب یک آرایش طبیعی ویژه روز عروسی

مطالب مرتبط