آماده شدن برای روز عروسی: از انتخاب لباس تا اکسسوری

آماده شدن برای روز عروسی: از انتخاب لباس تا اکسسوری

28 خرداد 1399

آماده شدن برای روز عروسیتان واقعاً روند پر دردسر و گیج کننده‌ای دارد. در حالی که زمان بسیار محدود و کمی دارید، با هزاران کار نکرده گیر میافتید. برای اینکه کمی کار را برای شما آسان کنیم، تنها کمی، یک جدول زمانی برای ملزومات لباس عروس و فهرست لوازم جشن عروسی آماده کرده‌ایم.


چگونه کفش‌های عروس را انتخاب و به آنها عادت کنیم؟


در ابتدا باید توصیه کنم که هر چه زودتر می‌توانید کفش‌های روز عروسی خود را بخرید. شما نیاز دارید تا به دنبال دو جفت کفش باشید: یک جفت کفش پاشنه بلند زیبا و یک جفت کفش بدون پاشنه و راحت. اینکار به دلایل زیر مهم است:

  1. اینکه بدانید کفش‌های روز عروسیتان را انتخاب کرده‌اید و آنها حاضر و آماده در کمد هستند، کاملاً خیال شما را از جانب کفش‌هایتان راحت می‌کند.
  2. هنگامی که خریدن لباس عروس را شروع می‌کنید، نیاز دارید که کفش‌های عروسیتان همراهتان باشد.
  3. وقت خیلی زیادی قبل از عروسی برای راه رفتن با کفش‌هایتان و عادت کردن به آنها خواهید داشت. بنابراین روز عروسیتان کفش‌هایتان خیلی پایتان را اذیت نمی‌کند.
  4. با پوشیدن کفش‌های عروسیتان قبل از روز عروسی، کف کفش‌هایتان سابیده می‌شود و شما مطمئن خواهید شد که کفش‌هایتان لیز نیستند. البته اینکار را با کشیدن کف کفش روی سطحی سفت و زبر هم می‌توانید انجام دهید.
  5. بعد از اینکه کفش‌ها عروسیتان را خردید، فراموش نکنید که باید یک جفت جوراب نازک کوتاه هم بخرید (از آن مدل‌هایی که بالرین‌ها می‌پوشند)  و آنها را هنگامی که راه رفتن با کفش‌های عروسیتان امتحان می‌کنید، بپوشید. اینگونه مطمئن خواهید بود که پاهایتان تاول نمی‌زند و همچنین جوراب‌ها کم و پیش روز عروسیتان از پاهای شما مراقبت می‌کنند.

چگونه لباس عروسیتان را انتخاب و از آن نگهداری کنید؟


  1. نکته خیلی مهمی که باید به شما بگویم این است که: هیچ وقت برای شروع خرید لباس عروسیتان زود نیست. از همان لحظه‌ای که نامزد می‌کنید، به دنبال لباس عروس خود بگردید.
  2. کمترین زمانی که برای پیدا کردن لباس عروس مناسب خود نیاز دارید شش ماه است، با این حال گاهی حتی این مقدار زمان هم کم است.
  3. حتماً قبل از انتخاب کردن لباس عروس، استایل‌های متفاوت را امتحان کنید تا ببینید که چه مدل لباس عروسی برای فرم بدن شما مناسب‌تر است. شما در واقع باید اینکار را هشت ماه قبل از عروسی خود آغاز کنید تا بفهمید که چه مدل لباس عروسی را می‌خواهید.
  4. حتماً هنگامی که لباس عروس را سفارش می‌دهید، مطمئن شوید که 3 ماه قبل از تاریخ عروسیتان به دستتان خواهد رسید و همیشه احتمال اینکه ممکن است لباس دیر برسد را بدهید و زمانی را برای آن در نظر بگیرید.
  5. از آنجایی که باید قبل از روز عروسی چندین بار لباس عروس خود را بپوشید، حتماً بلافاصله پس از گرفتن لباس عروس، آن را آویزان کنید. اینگونه تمام مدت قبل از عروسی لباستان برای پوشیدن آماده است.
  6. هرگز لباس عروسیتان را داخل کمدتان یا از یک جالباسی برای مدت طولانی قبل از روز عروسی آویزان نکنید زیرا ممکن است جالباسی بشکند. به جای اینکار لباس خود را در کاور قرار دهید و آن را روی کاناپه یا سطحی صاف بگذارید.
  7. تغییر سایز لباس عروستان کمی به مهارت احتیاج دارد، زیرا عروس معمولاً به دلیل استرس و برنامه پر دردسر روز عروسی، چند کیلویی وزن کم می‌کند. توصیه می‌کنم شش هفته قبل از عروسی سایز لباس خود را تغییر دهید:
    یک ماه زمان مناسبی است برای برطرف کردن مشکلاتی که ممکن است بعد از دوختن لباس پیش بیاید.
    • سعی کنید که رژیم غذایی خود را تا روز عروسیتان نگهدارید تا وزن و سایزتان تغییر نکند.
    • قرار ملاقاتی با مزون لباس عروس خود دو هفته قبل از روز عروسیتان تنظیم کنید تا در صورتی که لباستان به تغییرات لحظه آخری احتیاج داشت به آنجا بروید. ممکن است که  هیچگاه به آن احتیاج پیدا نکنید اما بهتر است احتمال این شرایط را در نظر بگیرید. یادتان باشد اگر به آن قرار ملاقات احتیاج پیدا نکردید، آن را کنسل کنید.
    • حتماً هنگامی که لباس عروس خود را امتحان کنید، کفش‌ و لباس زیر روز عروسیتان را به تن داشته باشید. زیرا در مدل لباس عروس بسیار تاثیرگذار هستند.

با تور عروس چکار کنیم؟


  1. نکته مهم در مورد تور عروس این است که کاملاً به مدل لباستان بستگی دارد. پس باید هنگامی که لباس عروس را می‌خرید، تور آن را نیز بخرید.
  2. بهترین راه این است که تور و لباس عروس را از یکجا بخرید، اینگونه لباس عروس و تور را در یک زمان دریافت خواهید کرد و اگر احتیاج به مراجعه دوباره به مزون برای لباس عروس و تور دشته باشید، کافیست تنها به یک مغازه بروید و در وقت خود صرفه جویی کنید.
  3. اگر می‌خواهید تور مناسب و زیبایی داشته باشید باید همان لحظه که لباس عروس خود را می‌خرید، تور آن را نیز بخرید. هرگز با این فکر پیش نروید که انتخاب تور به وقت زیادی نیاز ندارد و آن را آماده کنید.

چگونه جواهرات روز عروسی را انتخاب کنیم؟


انتخاب کردن جواهرات روز عروسی کار بسیار ساده‌ای است، مخصوصاٌ اگر بخواهید آنها را ار کسی قرض بگیرید. هنگامی که لباس خود را سفارش دادید، شروع کنید به فکر کردن در مورد جواهرات که می‌خواهید بپوشید. می‌توانید آن را انتخاب کنید و بخرید یا آن را یک ماه قبل از عروسیتان سفارش دهید. اما مطمئن باشید که یک ماه قبل از روز عروسی آنقدر سرتان شلوغ است که چنین چیزی یادتان نخواهد ماند. پس دوباره تاکید می‌کنم، هر چه زودتر بهتر.

  1. اگر تصمیم دارید که از اکسسورهای خاص استفاده کنید، پس به شما پیشنهاد می‌کنم که بلافاصله پس از رسیدن لباس عروس کار خود را شروع کنید. اینگونه می‌توانید چند ایده مختلف را امتحان و اکسسوری مناسب خود را پیدا کنید.
  2. گوشواره! گوشواره‌های سنگین انتخاب نکنید. به احتمال زیاد در روز عروسیتان پاهایتان اذیت خواهد بود پس دیگر احتیاج به گوشواره‌هایی نخواهید داشت که گوش‌هایتان را اذیت می‌کند.
  3. در مورد دستبند نیز، حتماً دستبندی را انتخاب کنید که اندازه مچ دستتان و زیبا باشد. آخرین چیزی که در روز عروسیتان می‌خواهید این است که دائماً دسبندتان را که هنگام رقصیدن بالا رفت است، پایین بکشید.

بیشتر بخوانید: با رعایت چند نکته ساده، در روز عروسیتان بدرخشید!

مطالب مرتبط