7 نکته‌ی آرایشی مفید برای براق به نظر رسیدن سایه چشم

7 نکته‌ی آرایشی مفید برای براق به نظر رسیدن سایه چشم

29 خرداد 1399

شیفته‌ی امتحان آرایش چشمی براق، پرشور و دراماتیک هستید؟ اما از روشن‌تر بودن رنگ سایه روی پلک‌تان ناامید شدید؟ با آزمون‌ و خطا راه‌هایی را امتحان کردم تا سایه چشمگیری داشته باشم که روی پلک‌هایم براق و روشن‌تر به نظر برسد. تمامی پوسترهایی که در فروشگاه‌های لوازم‌آرایش دیده می‌شوند، بسیار جذاب هستند و مدل‌های مجلات همیشه آرایش چشمی پرشور و براق دارند. پس چرا انجام همین آرایش در خانه بسیار دشوار است؟ رنگ سایه‌ها در پالت، به طرز شگفت‌ انگیزی درخشان و پررنگ هستند اما در بیشتر مواقع با همین درخشش روی پلک دیده نمی‌شوند. چطور سایه چشمی با رنگی کاملاً براق داشته باشم؟ واقعاً راز خاصی ندارد. ما لیستی از نکات را آماده کردیم که به شما کمک می‌کنند آرایش موردنظر را انجام دهید.

1. پرایمر چشم

اکثر ما بیشتر بر نتیجه‌ی نهایی آرایش چشم تمرکز می‌کنیم. پرایمر سایه مانند محصولی چند جانبه عمل می‌کنند. این تصور که پرایمر تنها برای ماندگاری بیشتری سایه استفاده می‌شود، کاملاً اشتباه است. پرایمر سایه چشم باعث درخشش سایه هم می‌شود، باعث جذاب به نظر رسیدن رنگ روی پلک می‌شود و تحت تأثیر رنگ‌دانه‌های پلک که ممکن است به ‌طور طبیعی داشته باشید، قرار نمی‌گیرند. پرایمرهای سایه چشم رنگ‌های مختلفی دارد. شما می‌توانید طبق رنگ پوست انتخاب کنید تا رنگ‌دانه‌های پلک به چشم نیاید و هم‌چنین کمک می‌کند رنگ سایه چشمگیر باشد. پرایمر سفید یا کم‌رنگ باعث می‌شود سایه چشم بسیار درخشان‌تر به نظر برسد.

2. پایه سایه چشم

استفاده از پایه‌ی سایه چشم، روش رایجی برای درخشان‌تر به نظر رسیدن سایه چشم است. فرمول این محصول کاملاً با فرمول پرایمر متفاوت است. این محصول بافتی کرمی و غلیظ دارد. پایه‌ی روشن سایه چشم به افزایش پوشش رنگ سایه و غلظت آن روی پلک کمک می‌کند. بهترین روش استفاده از این محصول با استفاده از انگشت است، زیرا به پخش شدن راحت محصول کمک می‌کند. میکاپ آرتیست‌ها همیشه ابتدا از پرایمر سایه و بعد از آن از پایه سایه چشم استفاده می‌کنند.

3. مداد چشم سفید

مداد چشم سفید به‌راحتی می‌تواند هم‌زمان به‌عنوان پایه سایه چشم هم استفاده شود. اگر بودجه‌ی محدودی دارید یا پرایمر یا پایه سایه چشم ندارید، این راهکار به شما کمک زیادی می‌کند. مداد چشم سفید می‌تواند به‌راحتی جایگزین پرایمر چشم شود. این محصول معمولا بافت کرمی مناسبی دارد که کمک می‌کند سایه چشم محکم به آن بچسبد. علاوه بر این فایده، این محصول درخشش رنگ سایه را نیز افزایش می‌دهد زیرا این محصول مات است و رنگ‌دانه‌ی پلک را کمرنگ می‌کند. کل پلک خود را با مداد چشم سفید بپوشانید و از یک براش سایه چشم یا انگشت استفاده کنید تا آن را به‌ سرعت یکنواخت پخش‌کنید که به‌ عنوان یک پایه عمل کند. سپس سایه چشم را روی آن بکشید و به براق‌تر شدن رنگ روی پلک توجه کنید.

4. مداد چشم سیاه

درست مانند مداد سفید که به‌عنوان پایه‌ سایه استفاده می‌شود، مداد چشم سیاه هم در درخشان نشان دادن سایه چشم به‌ طور مؤثری کاربرد دارد. تنها نکته‌ای که باید به خاطر بسپارید، استفاده‌ی این مداد فقط به‌عنوان پایه‌ی سایه‌های تیره‌تر است زیرا ممکن است به‌محض استفاده سایه‌ی چشم کمرنگ روی پایه‌ی تیره مانند سیاه، رنگ سایه تغییر کند. سایه‌هایی مانند سبز، برنزی، بلوطی، قرمز، آبی و بنفش همراه با پایه‌ی سیاه عالی به نظر می‌رسد.

5. دو لایه زدن سایه چشم

این راهکار به نظر ساده می‌رسد اما در درخشان‌تر به نظر رسیدن سایه چشم بسیار مفید است. به ‌سادگی دو لایه سایه چشم بزنید تا جذاب‌تر به نظر برسد و به ‌وضوح براق‌تر شود.

6. مرطوب کردن براش سایه

محبوب‌ترین ترفند من برای درخشان‌تر شدن سایه، مرطوب کردن براش سایه با اسپری فیکس کننده یا آب است. بعد از مرطوب کردن براش، به ‌آرامی آن را روی دستمال‌کاغذی بگذارید تا آب اضافه آن خارج شود. همیشه یادتان باشد از مرطوب کردن بیش‌ ازحد براش با آب خودداری کنید زیرا باعث پاک شدن سایه از روی پلک می‌شود. براش باید کمی مرطوب باشد تا سایه روی آن باقی بماند و روی پلک بماند. فوراً متوجه روشن‌تر شدن رنگ‌دانه‌های سایه می‌شوید.

7. کانسیلر

اگر پلک چشمی کاملاً طبیعی دارید و به پرایمر چشم اضافه نیاز ندارید، می‌توانید از کانسیلر به‌عنوان پایه‌ای قبل از استفاده سایه چشم استفاده کنید. بافت کانسیلر بسیار کرمی است و همرنگ تناژ پوست شماست که به ‌عنوان پایه‌ای عالی برای پلک‌های شما عمل می‌کند. کانسیلر کمک می‌کند سایه چشم بهتر روی پلک بماند، به‌علاوه رنگ‌دانه‌های پلک را یکدست می‌کند و باعث رنگ براق و یکنواخت‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید: از این 2 روش برای سایه براق یا خیس استفاده کنید

مطالب مرتبط