صحبتهای لیزا درباره جوش‌هایی که در قرنطینه ظاهر شدند

صحبتهای لیزا درباره جوش‌هایی که در قرنطینه ظاهر شدند

31 خرداد 1399

از اونجایی که زیبایی پاک جزیی از صنایع کنترل نشده‌ست، هر برندی می‌تونه برخلاف مواد تشکیل دهنده‌ی محصولاتش، برچسب "پاک" رو روی اون‌ها بزنه. این یکی از نکاتیه که هفته قبل، از صحبت‌هام با لیزا کوشی، بازیگر، و سفیر برند محصولات C’estMoi (خط تولید محصولات آرایشی و مراقبت از پوست که قانوناً پاک هستند، یعنی محصولات‌شون فاقد هر گونه عطر مصنوعی، پارابن، فتالات، سولفات، روغنهای معدنی، سیلیکون، پودر تالک و... است) یاد گرفتم. کوشی که بیشتر زمان کودکیش رو برای درمان مشکلات پوستی از جمله اگزما، و لکه‌های ایجاد شده در اثر آفتاب در مطب متخصصین پوست گذرانده، تمام توجهش رو صرف داشتن محصولاتی می‌کنه که همه مواد تشکیل‌دهنده‌ی اون‌ها مشخص باشه. اون به من گفت که آدمای خوبی وجود دارن که تمام تلاششون رو می‌کنن که موادی که در فرمولاسیون اون محصولات قرار میدن رو کنترل کنند و به هیچ وجه دنبال ایجاد مشکلات بیشتر روی محصولاتشون نیستن. اون در ادامه‌ی مصاحبش با ما (مجله کازمو)، درباره‌ی اینکه چطوری تونسته قرنطینه رو تحمل کنه و بگذرونه (بله، اون قطعاً از اون دختراییه که خودش نان موزی می‌پزه) و از نکات و ترفندهاش برای جلوگیری از جوش زدن صورت و از تمام محصولات مربوط به زیبایی پاک صحبت می‌کنه.


بزرگ شدن با مشکل اگزما


لیزا می‌گه که صورتش در زمان بچگی کلی جوش می‌زد و باعث شده بود که به شدت  احساس ناامنی کنه و اعتماد به نفسش پایین بیاد. آدم‌ها در زمان بچگی نسبت به همه چیز احساس عدم‌امنیت می‌کنند و آخرین چیزی که می‌خوای اینه که نسبت به چیزی احساس عدم‌امنیت کنی که اولین چیزیه که مردم از تو می‌بینند (صورتت). به همین دلیل این مساله تبدیل به بزرگترین اولویت من شده بود. همش دنبال راهی بودم که بتونم صورتم رو نرم و صاف کنم و از همه مهم‌تر اینکه چطوری این کار رو از یه راه بی‌خطر و بدون عوارض انجام بدم. به همین دلیل از پیدا کردن محصولات C’estMoi خیلی خوشحال شدم. محصولات این برند همگی طبیعی، ارگانیک و اکثراً گیاهی هستن و عناصر سازنده اونها واقعاً بافکر و آگاهانه انتخاب شدن. در کل چیزای فوق‌العاده‌ای ساختن.


تاثیر قرنطینه روی پوست


با یقین بهتون می‌گم که در زمان قرنطینه بیشتر از همیشه جوش زدم. وقتی خونه هستم به خاطر اینکه همه‌ی وسایلم ضدعفونی شدن، هرچقدر که دلم بخواد به صورتم دست میزنم، اما فکر کنم بدون اینکه متوجه بشم، هر وقت که حوصله‌م سر می‌ره با صورتم ور می‌رم و اونو زخم می‌کنم. یه‌جورایی مثل سگی می‌مونه که غذاش رو گاز می‌گیره. الان متوجه می‌شم که چرا اون کار رو می‌کنن. این روزها خیلی بیشتر از همیشه از محصولات درمانی آکنه‌ی اسید سالسیلیک، مخصوصاً پدهای محوکننده‌ی لکه‌های C’estMoi استفاده می‌کنم. به علاوه، این روزها شبی 8 ماسک مصرف می‌کنم که البته شما نباید این کار رو بکنید، اما این کار باعث میشه که احساس خوشحالی کنم و در حال حاضر هر کاری می‌کنم که خوشحال شم. قسمت‌های مختلف صورتم هر کدوم نیازهای خاص خودشون رو دارن، به همین دلیل دوست دارم که از محصولات خاصی (از ماسک‌های آبرسان گرفته، تا ماسک‌های پاک کننده‌ی منافذ پوست) برای هر بخش از صورتم استفاده کنم.


راز از بین بردن آکنه‌ها


وقتی می‌بینم پوستم داره جوش می‌زنه، شروع می‌کنم به ورزش کردن. پدرم همیشه در چنین مواقعی میاد و می‌گه که زمان ما هیچکدوم از این محصولات مراقبت از پوست نبود و تنها کاری که می‌کردیم، عرق ریختن بود.  به همین دلیله که به خودم می‌گم مشکلی نیست و با ورزش جوش‌ها رو از داخل بدنم به بیرون می‌فرستم. من واقعاً نمی‌دونم که این روش واقعیه یا نه، اما اینا رو بابام گفته. من دوست دارم برم بیرون و عرق کنم یا بدوم که فقط یه کاری کرده باشم و حس خوبی نسبت به خودم پیدا کنم که در نهایت همین کار باعث می‌شه حس خوبی نسبت به پوستم پیدا کنم. من شخصاً فکر می‌کنم این روش جواب می‌ده.


قوانین زیبایی که لیزا نادیده می‌گیره


به نظر من بهترین چیز برای پوست خوابه که تو این مورد من بعضی وقت‌ها این قضیه رو رعایت نمی‌کنم.  توی مدت قرنطینه برنامه خواب من اینجوری شده که ساعت ۱۲ ظهر بیدار میشم و ۴ صبح می‌خوابم، به همین دلیل باید کاری کنم که خوابم رو تنظیم کنم و بیشتر بخوابم. من همیشه صبح‌ها صورتم رو نمی‌شورم، مخصوصاً وقتی‌که ساعت ۴ صبح خوابیده باشم و ساعت ۱۱ با تماس شما (مجله کازمو) بیدار شده باشم. اگر بخوام عصرها روتین فوق‌العاده‌ی مراقبت از پوستم رو رعایت کنم (پاکسازی صورت،ماسک، اسکراب لب، و آبرسانی)، صبح روز بعد فقط قِی چشمهام رو پاک می‌کنم، سرم رو بخاطر جریان خون وارونه می‌کنم و بی‌خیال پاک‌کننده می‌شم. من نمی‌خوام پوستم رو با تمام کردن روغن‌های طبیعیم زیادی خشک کنم.


تنها محصولی که لیزا همیشه پیشنهاد می‌کنه


ضد آفتاب چیزیه که نباید فقط در کمپ‌های تابستانی و یا ساحل از اون استفاده کنیم. مادر من هم سفیدپوسته، پس منطقی به نظر نمی‌رسه که هیچوقت از ضدآفتاب استفاده نکرده باشم. پدرم همیشه به من می‌گه که بیرون برم و زیر آفتاب ورزش کنم، اما هیچ وقت بهم نگفت که از ضدآفتاب استفاده کنم چون خودش هیچ‌ وقت استفاده نکرده. این رو می‌دونم که برای خیلی از سیاه‌پوست‌ها و سبزه‌ها، ننگ حساب می‌شه و می‌گن که ما احتیاجی به استفاده از ضدآفتاب نداریم، چون روی پوستمون لایه‌ی محافظ (پوست تیره) داریم. اما مطمئن باشید که استفاده از ضدآفتاب خیلی ضروریه. آفتاب روی همه اثر می‌ذاره و آسیب‌های ناشی از آفتاب باعث سرطان و چین و چروک می‌شه. می‌دونم که خیلی‌ها برای مراقبت از پوستشون و جلوگیری از چین و چروک، از غلتک‌های یشمی استفاده می‌کنن و قبل از برنزه کردن، روی پوستشون یخ می‌ذارن. اما بدترین کار ممکن برای ایجاد چین و چروک اینه که مستقیم زیر آفتاب بشینی. پس حتماً حواستون باشه که وقتی می‌خواید این کار رو بکنید، بدنتون رو با ضدآفتاب بپوشونید. من همیشه به خواهرام می‌گم که هر روز ضد آفتاب بزنن، مخصوصاً زیر آرایششون و حتی وقتی که خونه هستن و جایی نمی‌رن.

لیزا اخیراً صحبت‌های بی پرده و صادقانه‌ای با NnekaLeiba (معاون بخش علوم زندگی سالم در کارگروه محیط زیست) داشت که در اون به اهمیت بالای توجه به مواد سازنده‌ی محصولات بهداشتی قبل از خرید اشاره شد. مطالب زیر رو چک کنید و آماده نوت‌برداری باشید. این مطالب نتیجه بازی رو عوض می‌کنن.

بیشتر بخوانید: هشت روش قطعی برای درمان فوری جوش

مطالب مرتبط