8 ترفند طلایی آرایشی، برای اینکه جوان‌تر به نظر برسیم

8 ترفند طلایی آرایشی، برای اینکه جوان‌تر به نظر برسیم

03 تیر 1399

همان‌طور که همه می‌دانند، داشتن نگرش روحی مثبت و یک سبک زندگی سالم، می‌توانند به ما کمک کنند که جوانتر به نظر برسیم و احساس جوانی کنیم. اما چندین ترفند آرایشی مختلف هم وجود دارند که می‌توانند در این پروسه به ما کمک کنند. این ترفندها عبارتند از:

‌1. صورت‌تان را مرتباً آب‌رسانی کنید

مرطوب کردن پوست‌تان با مرطوب‌کننده قبل از شروع آرایش باعث می‌شود پوست‌تان ظاهر طبیعی‌تری داشته باشد. همچنین، مطمئن شوید که از محصولات مرطوب‌کننده با فرمولاسیون مناسب استفاده می‌کنید. پس از آب‌رسانی، زیرساز پرایمر را به آرامی روی پوست‌تان پخش کنید.

مرطوب کننده روی پوست

2. استفاده از کرم ‌پودر پایه‌ی منعکس‌کننده نور

کرم‌ پودر پایه‌ی منعکس‌کننده نور، به پوست‌تان تازگی اضافه کرده و باعث می‌شود ظاهر کلی‌تان بدون نقصی داشته باشد. می‌توانید به جای استفاده از کرم‌ پودر مایع، سطح پودر صورت‌تان را با آب غبار پاشی کنید و در آخر روی صورت‌تان بزنید.

 استفاده از کرم‌پودر با براش روی پوست

3. فر کردن مژه‌ها

فر کردن مژه‌ها باعث می‌شود چشم‌هایتان بزرگ‌تر و روشن‌تر دیده شوند، که این به نوبه‌ی خود از نشانه‌های جوانی و طراوت است. فرمژه را تا حد امکان نزدیک به خط رویش مژه‌ها قرار دهید و به مدت 15 ثانیه نگه‌ دارید.

میکاپ طبیعی با مژه‌های فر

4. ابروهای ضخیم و بهم ریخته

یک ابروی کلفت و نامرتب به شما یک صورت جوان و باطراوت می‌دهد. اگر به دلیل بالا رفتن سن ابروهای‌تان کم‌پشت شده‌اند، از پودرهای مخصوص ابرو یا هر لوازم آرایشی دیگری برای شکل‌دادن و پر کردن ابروهای‌تان استفاده کنید.

میکاپ دخترانه با رژلب قرمز و ابروهای پهن

5. کشیدن خط چشم برای ایجاد تعریف

با بالا رفتن سن، چشم‌ها کم کم شکل‌شان را از دست می‌دهند. استفاده درست از خط چشم می‌تواند تعیین‌کننده باشد. از گوشه بیرونی چشم شروع کنید و تا حد امکان به خط رویش مژه‌ها نزدیک بمانید. اضافه کردن یک خط باریکتر به پایین چشم به شما ظاهر دراماتیک‌تری می‌دهد.

کشیدن خط چشم  ماژیکی پشت پلک

6. انتخاب رنگ مناسب برای سایه‌ی چشم

انتخاب رنگ مناسب برای سایه‌ی چشم باعث جلوه‌ی رنگ چشم شما می‌شود. اگر چشم‌هایتان آبی است، از سایه‌ای در طیف برنزی، آلویی، قهوه‌ای یا قرمز مایل به قهوه‌ای استفاده کنید.

میکاپ دخترانه با سایه و رژلب صورتی

7. استفاده از رژ لب

مطمئن شوید که قبل از استفاده از رژ لب، اول دور لب‌ها را با استفاده از خط لب فرم داده‌اید، زیرا استفاده از خط لب باعث می‌شود لب‌هایتان شکل مرتب‌تر و زیباتری داشته باشد و حدود لب‌ها را برای زدن رژلب تعیین می‌کند. از یک خط لب چرب با رنگ مشابه رژلب‌تان استفاده کنید.

رنگ موی قهوه‍ای با رژلب قرمز

8. برجسته کردن گونه‌ها با استفاده از رنگ‌های روشن

استفاده از اندکی رژگونه بر روی گونه‌ها، باعث روشن شدن چهره‌تان می‌شود. اندکی رژگونه رنگ روشن که به خوبی در رنگ زمینه‌ای محو شده باشد، می‌تواند حس تازگی اولین بوسه را در صورت‌تان تداعی کند.

میکاپ طبیعی با رژلب قرمز و رژگونه روشن

بیشتر بخوانید: سریع‌تر خودمان را جوان کنیم!

مطالب مرتبط