با آرایش چشم نامتقارن متفاوت به نظر برسید!

با آرایش چشم نامتقارن متفاوت به نظر برسید!

03 تیر 1399

به طور سنتی، آرایش چشم‌ها هماهنگ به نظر می‌رسند. شما دو چشم دارید که کم و بیش یکسانند و با هم متقارنند. بنابراین منطقی به نظر می‌رسد که آرایش یکسانی برای هر دو چشم را انجام دهید. با این حال،آرایش متقارن چشم یک قانون نیست که ملزم به رعایت آن باشید. در واقع، آرایش چشم نامتقارن یک ترند در حال رشد است که ارزش دارد چگونگی آن را یاد بگیرید. برای آن که آرایش چشم نامتقارن داشته باشید، باید از حیطه‌ی امن همیشگی‌تان خارج شوید. حداقلش این است که اگر در حالی از خانه خارج شوید که برای یک چشم‌تان خط چشم آبی و برای چشم دیگرتان خط چشم سبز کشیده‌اید، قطعاً نگاه‌های کنجکاو بسیاری دریافت می‌کنید. با این‌ وجود، رفتار کردن خارج از هنجارهای همیشگی زیبایی هیچ اشکالی ندارد. در واقع، انجام این کار به شما کمک می‌کند که خودتان را به شکل مثبتی از جمعیت جدا کنید. بهرحال، قبل از آنکه شروع کنید به استفاده از سایه‌های چشم با رنگ‌های متفاوت روی پلک‌هایتان، مهم است که بینش‌هایی درباره این ترند منحصربهفرد زیبایی کسب کنید که چیزی نیست جز آرایش چشم نامتقارن.

1. از کم شروع کنید

وقتی برای بار اول می‌خواهید آرایش چشم‌های نامتقارن را تجربه کنید، خیلی دور نروید. در عوض، از کم شروع کنید و راه‌ خودتان را بسازید. یک آرایش چشم نامتقارن عالی برای تازه‌کارها، استفاده از خط چشم‌های با رنگ‌های متفاوت است. خط چشم زمردی را برای یک چشم و خط چشم بنفش برای چشم دیگر را امتحان کنید. با این کار تا زمانی که تمرین کافی داشته باشید، ظاهرتان کمی متفاوت می‌شود اما خیلی چشمگیر نیست.

آرایش چشم‌ نامتقارن

2. از رنگ‌های هم‌خانواده استفاده کنید

یک تکنیک عالی برای زمانی که می‌خواهید از آرایش چشم نامتقارن استفاده کنید آن است که از رنگ‌های هم‌خانواده استفاده کنید. با یک رنگ بیس خنثی شروع کنید که در هر دو چشم یکسان باشد. سپس زیرساز سایه‌ی چشم را روی پلک‌ها پیاده کنید و گوشه‌های هر دو چشم را روشن‌تر کنید. سپس از رنگ‌های متفاوت سایه برای تکمیل آرایش هر دو چشم استفاده کنید. مثلا برای گوشه‌های داخلی هر دو چشم از رنگ‌های متفاوتی استفاده کنید و سپس این رنگ‌ها را، در دو رنگ متفاوت در گوشه‌های بیرونی چشم محو کنید. این داشتن زیرساز یکسان و رنگ‌های سایه‌ی متفاوت کمک می‌کند که ظاهرتان تقریباً متقارن، اما بامزه باشد.

آرایش چشم‌ نامتقارن با رنگ‌های هم‌خانواده

3. شکل یکسانی را نگه دارید

داشتن آرایش چشم نامتقارن به معنی آن نیست که مثلا روی یک چشم‌تان آرایش با خط چشم ساده، و روی چشم دیگر آرایش چشم هالوینی داشته باشید. وقتی از آرایش نامتقارن استفاده می‌کنید، برای آنکه بهترین نتیجه را به دست آورید، شکل کلی سایه‌چشم و خط چشم را یکسان نگه دارید.

آرایش چشم‌ نامتقارن با شکل یکسان

4. از رنگ‌های متالیک استفاده کنید

استفاده از رنگ‌های سایه‌ی متالیک، یکی از پرطرفدارترین ترندها در آرایش چشم نامتقارن است. در ضمن به طرز غیر قابل‌ باوری آسان هم هست. فقط روی یک چشم از سایه طلایی رنگ متالیک استفاده کنید که در رنگ هلویی محو می‌شود و برای چشم دیگر از سایه‌ی چشم نقره‌ای استفاده کنید. مطمین شوید که هر دو چشم با شکل یکسانی سایه‌ زده شده باشند و فقط رنگ سایه‌های متالیک متفاوت باشند.

آرایش چشم‌ نامتقارن با استفاده  از رنگ‌های متالیک

5. بقیه ظاهرتان را بالانس کنید

راحت‌ترین روش برای آرایش چشم‌ نامتقارن‌تان این است که سرجمع، با هم تناسب نداشته باشند. اگر می‌خواهید بددون تلاش خاصی، آرایش نامتقارن چشم‌هایتان را با بقیه ظاهرتان هماهنگ کنید، بقیه‌ی آرایش‌تان را خنثی نگه دارید. از یک رنگ خنثی برای رژلب استفاده کنید. خیلی از تزیینات مختلف استفاده نکنید و از لوازم آرایشی خنثی برای متعادل کردن بقیه‌ی آرایش‌تان استفاده کنید و مطمئن شوید وقتی که در حال بیرون رفتن از خانه هستید، مانند یک عضو عادی جامعه به نظر می‌رسید.

آرایش چشم‌ نامتقارن

6. میزان آرایش را یکسان نگه‌دارید

یکی از مواردی که در زمان آرایش چشم نامتقارن باید ثابت نگه‌دارید، میزان آرایش است. خیلی مهم است که میزان و شدت آرایش استفاده شده در هر دو چشم یکسان باشد. مثلا هرگز از یک آرایش هلویی در یک چشم و آرایش دودی برای چشم دیگر به طور همزمان استفاده نکنید. اگر میزان و شدت آرایش‌ چشم‌هایتان یکسان نباشد، جوری به نظر می‌رسد که انگار تصادفاً خانه را وقتی ترک کرده‌اید که فقط یک چشم‌تان را آرایش کرده‌اید. با استفاده از میزان آرایش یکسان، طرح یکسان و رنگ‌های متناسب هم، مطمئن شوید که ظاهر نامتقارن چشم‌هایتان اتفاقی به نظر نمی‌رسد.

آرایش چشم‌ نامتقارن

7. اعتماد به نفس داشته باشید

مهم‌ترین جزء در زمان استفاده از آرایش چشم نامتقارن، داشتن اعتماد به نفس است. اگر از برداشتن عینک آفتابی‌تان در جمع وحشت داشته باشید، حتی اگر میزان عدم تقارن ناچیز باشد، باز هم حس خوبی نخواهید داشت. افراد علاقمند به ترندهای پیشرو باید شجاع باشند. بگذارید همکارانتان فکر کنند ظاهر شما عجیب است، اگر دوستان‌تان فکر می‌کنند دیوانه شده‌اید، با صدای بلند بخندید. افراد دور و برتان فقط به موقعیت‌های جدیدی که خودشان نمی‌توانند بدست بیاورند، حسادت می‌کنند. کار خودتان را بکنید و منتظر تاییدیه‌ی هیچکسی بجز خودتان نباشید. اعتماد به نفس و زیبایی، دست در دست هم پیش می‌روند. اگر در مورد خودتان حس فوق‌العاده‌ای داشته باشید، فوق‌العاده به نظر می‌رسید.

آرایش چشم‌ نامتقارن

قطعاً هیچ اشکالی ندارد که کارها را کمی متفاوت انجام دهید. به روتین آرایش خسته‌کننده‌تان کمی تنوع اضافه کنید و با امتحان کردن آرایش چشم‌های نامتقارن، خستگی‌ از آرایش همیشگی‌ را کمتر کنید.

 آرایش چشم نامتقارن

 آرایش چشم نامتقارن

بیشتر بخوانید: آرایش چشم با پولک‌های تزئینی!

مطالب مرتبط