10 گام ساده‌ی اصول آرایش کردن برای مبتدیان

10 گام ساده‌ی اصول آرایش کردن برای مبتدیان

03 تیر 1399

زمانی که مبتدی باشید، آرایش کردن می‌تواند بسیار سخت باشد. آرایش تنها شامل ریمل و برق لب زدن نیست. در آرایش کردن همه‌چیز، از استفاده از کانتور تا هایلایتر و بیکینگ، به مهارت‌های خاصی احتیاج دارد که باید بر آن مسلط شوید. زمانی برای اولین بار شروع به آرایش می‌کنید، طبیعی است که همه‌ی اصطلاحات و تکنیک‌ها مربوط به آن گیج‌کننده به نظر برسند. احتمالاً هیچ اطلاعاتی ندارید که کدام براش را کجا استفاده کنید، چه محصولی برای پوست شما بهتر است و کدام آرایش باعث زیبایی بیشتر چشم‌هایتان می‌شود. زمانی که در آرایش مبتدی هستید، مطمئناً چیزهای زیادی وجود دارد که باید یاد بگیرید. اگر علاقه به صرف وقت و تلاش دارید، هیچ دلیل وجود ندارد که با گذشت زمان نتوانید به فردی حرفه‌ای تبدیل شوید. با این‌ حال تسلط بر اصول آرایش کردن چندان سخت نیست. با ماهرتر شدن در آرایش به‌ راحتی می‌توانید یاد بگیرید چطور آرایش زیبا و ساده‌ای انجام دهید. فقط سعی نکنید بیش ‌از حد درگیر شوید؛ دنیای آرایش بسیار ساده‌تر از چیزی است که به نظر می‌آید. برای شروع آرایش، رنگ بنفش گزینه‌ی عالی است. رنگ بنفش باعث زیبایی هر رنگ چشمی از سبز تا فندقی و آبی روشن می‌شود. سایه‌ی ملایم هم کمک می‌کند چشم‌هایتان بسیار جذاب به نظر برسد. با این‌ حال استفاده و ترکیب این رنگ در آرایش به ‌اندازه‌ی رنگ‌های تیره دیگر مثل سیاه و خاکستری سخت نیست.

آموزش آرایش چشم بنفش اسموکی

حتی اگر تازه شروع به آرایش کردید، از سایه براق و درخشان در آرایش خود نترسید. استفاده از سایه براق و درخشان باعث میشود که آرایشتان ساده‌تر به نظر برسد. استفاده از سایه چشم‌های درخشان نسبت به سایه‌های مات راحت‌تر است زیرا خطوط چهره را محو می‌کند و ظاهر آرایش را ملایم و بدون اشکال نمایش می‌دهد.

آموزش آرایش چشم سبز آبی

درباره‌ی سایه‌ی چشم یک فرمول مهم دارد که باید به خاطر بسپارید. از سه رنگ مکمل سایه استفاده کنید. کمرنگ‌ترین سایه را گوشه‌ی داخلی پلک بکشید، سایه ملایم بعد را وسط پلک بکشید و پررنگ‌ترین سایه را در گوشه‌ی خارجی پلک بکشید تا آرایش زیبا و ترکیبی داشته باشید.

آموزش آرایش چشم یاسی بنفش

سرمه‌ای رنگ دیگری است که تقریباً با هر رنگ چشمی زیبا به نظر می‌رسد؛ مانند مدل آرایش بالا، لازم نیست همیشه نگران استفاده از سایه روی کل پلکتان باشید. این کار باعث اغراق‌آمیز شدن آرایش می‌شود. گاهی استفاده از رنگ تیره‌تر فقط در گوشه‌ی خارجی چشم و در امتداد خط مژه پایینی کافی است.

آموزش آرایش چشم سورمه‌ایی

سایه چشم‌های مات بسیار جذاب هستند اما این نکته به این معنی نیست که نگران استفاده از آن در آرایش خود باشید. همه‌چیز را ساده و راحت بگیرید. تناژهای مختلف یکرنگ را استفاده کنید و تا هم ممکن باهم ترکیب کنید.

آموزش آرایش چشم صورتی

آرایش چشم دودی یکی از کلاسیک‌ترین مدل‌های آرایشی است که در عین‌حال برای افراد مبتدی بسیار سخت است. سختی این مدل آرایش نباید باعث نگرانیتان شود. زمانی که اولین بار شروع به انجام این مدل آرایش کردید، از سایه چشم خیلی تیره دوری ‌کنید. به‌ جای آن، استفاده از سایه چشم تیره را به حداقل برسانید و بدون زیاده‌روی، از آن برای جذاب‌تر به نظر رسیدن آرایش چشم استفاده کنید.  

آموزش آرایش چشم دودی

اضافه کردن کمی سایع چشم براق در گوشه‌ی داخلی چشم باعث جذابیت آرایش شما می‌شود. این ترفند متحول کننده به درخشش بیشتر چشم و حرفه‌ای به نظر رسیدن آرایش کلی کمک می‌کند، حتی اگر در واقع آرایش بسیار ساده‌ای داشته باشید.

آموزش آرایش چشم اسموکی

حتی اگر مهارت آرایشی شما هنوز کم است، از آرایش کل پلک خودداری نکنید. فقط مطمئن باشید کجا چه سایه‌ای را استفاده کنید تا زیباترین مدل آرایش را داشته باشید. رنگ‌های تیره‌تر را پایین پلک خود استفاده کنید. سپس رنگ روشن و براق‌تر را به‌ عنوان براق‌کننده به سمت بالا و استخوان ابرو بکشید. 

آموزش آرایش چشم مسی

خط چشم بالدار یکی دیگر از مدل‌های آرایشی کلاسیک است که برای افراد مبتدی سخت به نظر می‌رسد. با این‌ حال کشیدن آن چندان سخت نیست. هر چند که تسلط بر این مدل هم به تمرین و صبر نیاز دارد. با استفاده از یک براش زاویه‌دار برای ظریف کشیدن این مدل خط چشم و پر رنگ کردن آن استفاده کنید.

آموزش کشیدن خط چشم بالدار

از ترکیب کردن رنگ‌های متفاوت برای خلق مدل آرایش ترکیبی زیبا نترسید. فقط مطمئن باشید همیشه از رنگ‌های ترکیبی استفاده می‌کنید. این ترفند باعث می‌شود نتیجه نهایی آرایش شما بدون خطا باشد. ترکیب سایه چشم ارغوانی و نقره‌ای در مدل پایین نمونه خوبی از ترکیب رنگ‌های مکمل و آرایشی بدون خطا است.

آموزش آرایش چشم اسموکی

بیشتر بخوانید: 16 راز آرایشگران ماهر که نمی‌دانستید!

مطالب مرتبط