نکات طلایی برای مراقبت از موهای تازه رنگ شده

نکات طلایی برای مراقبت از موهای تازه رنگ شده

05 تیر 1399

شما ممکن است از رنگ موی خود بسیار راضی باشید اما جنس موهایتان را بعد از رنگ دوست نداشته باشید. در این مقاله راه‌هایی برای نگهداشتن رنگ مو و احیاء کردن تارهای موی شما گردآوری کرده‌ایم. برای شما توضیح خواهیم داد که چگونه از رنگ موی جدید خود لذت ببرید و آنها را به وضعیت نرم قبلی خود برگردانید. انجام دادن این نکات راحت‌تر از گفتن آنها است.

1. از شامپو و نرم کننده مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید

شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده، رنگ موهای شما را درخشان و شاداب نگه می‌دارد. این در حالی است که شامپوهای معمولی هم موهای شما را خشک و هم رنگ موهایتان را خراب می‌کند. من شیفته سیستم مراقبتی مویی هستم که شامپو و کاندیشِنِر مو با یکدیگر همکاری می‌کنند تا موهایتان را آب رسانی و از کوتیکول‌های مو مراقبت کنند. به دنبال شامپوهای بدون سولفات و پارابن باشید، زیرا سولفات موهای شما را خشک می‌کند. از شامپوهایی که حاوی مواد نرم کننده هستند و از موهای شما در مقابل اشعه آفتاب محافظت می‌کنند، استفاده کنید تا از آسیب‌های بعدی مو جلوگیری کنید. در واقع، حتی این مراقبت مو را برای موهای رنگ نشده هم توصیه می‌کنیم! در مقابل، موهای دلکره شده به سولفات احتیاج دارند تا رنگ را در تارهای موهایشان نگه دارد. از شامپوهای با تناژ بنفش استفاده کنید که موهای شما را بیش از نارنجی، بلوند نگه می‌دارد.

رنگ موی صورتی فانتزی

2. موهای رنگ شده را زیاد شامپو نکنید

رنگ‌کارتان به شما خواهد کرد که باید به مدت سه روز بعد از رنگ کردن موهایتان صبر کنید سپس آنها را بشویید. در طول این سه روز کوتیکول‌های موی شما بسته خواهد شد و رنگ در تارهای مو تثبیت می‌شود. تاریخ رنگ کردن مو را جوری تنظیم کنید که در آخر هفته‌ای طولانی یا زمانی باشد که به موهای تمیز نیاز نداشته باشید. بعلاوه برای اینکه دوام موهای آمبره شده خود را طولانی کنید، موهایتان را کمتر بشویید اینگونه از آسیب‌ بیشتر مو نیز جلوگیری می‌کنید. حتی اگر از شامپوی مخصوص موهای رنگ شده هم استفاده می‌کنید، باز هم بهترین راه برای مراقبت از موی رنگ شده، کمتر شامپو زدن است. تنها موهای خود را دو یا سه بار در هفته شامپو کنید. در روزهایی که نباید موهایتان را شامپو کنید، می‌توانید با استفاده از شامپو خشک روی پوست سر، چربی‌های طبیعی را از بین ببرید. اما بعد از اینکه از شامپوی خشک استفاده کردید، باید موهایتان را بشویید. 

ماسک مو

3. با آب سرد دوش بگیرید

آب سرد کمک می‌کند تا کوتیکول‌های مو بسته شوند و کمک می‌کند تا رنگ موهایتان درخشان بماند. گرما یکی از دشمنان موهای شماست، پس فاصله خود را با گرما حفظ کنید. آب گرم کوتیکول موهای شما رو دوباره باز می‌کند و اجازه می‌دهد که رنگ از تارهای موی شما بیرون بیاید. این تنها نکته‌ای مفید برای موهای رنگ شده نیست بلکه موهای رنگ نشده هم می‌توانند از مزایای حمام آب سرد بهره‌مند شوند.

دوش آب

4. موهای رنگ شده را از درمان‌های شیمیایی و وسایل گرمایشی دور کنید

وسایل گرمایشی مانند اتو مو و همچنین درمان‌های شیمیایی می‌توانند منجر به آسیب دیدن تارهای نازک مو شوند. اگر استفاده از وسایل گرمایشی برای شما الزامی است، از اسپری یا روغن‌های مویی که موهای شما را در برابر گرما محافظت می‌کنند، روی موهای نم‌دار بزنید تا رطوبت را درون موهای شما نگه دارد. فقط وقتی موهای شما کاملاً خشک شد از وسایل گرمایشی استفاده کنید زیرا موها هنگامی که رطوبت دارند در شکننده‌ترین حالت خود هستند. منبع دیگری از گرما (نور آفتاب) را که غالبا از آن غافل می‌شوید را فراموش نکنید.

سشوار کشیدن مو

5. از موهای خود در برابر آفتاب مراقبت کنید

کراتین درون موهای ما بعد از اینکه دکلره می‌کنیم، از بین می‌روند و موهای ما را بدون هیچ محافظتی در برابر نور آفتاب تنها می‌گذراند. اینگونه‌ اشعه‌های آفتاب، به کوتیکول مو نفوذ می‌کنند و به لایه بیرونی آن آسیب می‌زنند. اگر به مدت طولانی در معرض نور آفتاب باشید، ممکن است باعث آسیب زدن، نازک و بی‌رنگ شدن مو شود. از آنجایی که این روزها مد شده است، از کلاه حصیری یا یک کلاه بزرگ برای پوشاندن موهای خود استفاده کنید. به دنبال محصولی بگردید که از موهای شما در مقابل نور آفتاب محافظت می‌کند و به طور خاص برای موهای رنگ شده ساخته شده است. اگر از نور خورشید فاصله بگیرید هم برای مو خوب است و هم برای پوست.

استفاده از کلاه برای محافظت در برابر نور خورشید

6. از موهای خود در برابر کلر محافظت کنید

کلر، یکی از عوامل بی‌رنگ کردن مو، یکی دیگر از نقاط ضعف موی دکلره شده است. به استخر نروید، مگر اینکه بخواهید موهایتان به رنگ سبز تغییر کند. اگر رنگ موهایتان به سبز تغییر کند، دوباره رنگ کردن مو راه حل شما نیست. جوش شیرین را با آب مخلوط و خمیری از جوش شیرین درست کنید و آن را به همراه شامپوی تناژ بنفش روی موهایتان بزنید.

شنا کردن در استخر

7. رنگ موهای نیمه موقت را برای ریشه گیری کمتر استفاده کنید

تا آنجایی که امکان دارد، اگر می‌خواهید موهایتان را ریشه گیری کنید، از رنگ موی نیمه موقت استفاده کنید. ممکن است ماندگاری آن مانند رنگ موی دائم نباشد، اما موهایتان با اینکار قدردان شما خواهند بود. اگر موهایتان را خیلی شامپو نکنید، ماندگاری و دوام رنگ موی نیمه موقت را افزایش می‌دهید. اگر رنگ مو نیمه موقت مناسب شیوه زندگی شما نیست، حداقل قبل از اینکه موهایتان را رنگ کنید، به ریشه موهایتان فرصتی دو ماهه بدهید تا قبل از استفاده از رنگ موی دائم بلند شوند.

رنگ موی بلوند

اگر این مقاله را قبل از رنگ کردن موهایتان خواندید، امیدوارم شما را در مورد تصمیمی که می‌خواهید بگیرید، آگاه کرده باشیم. اگر موهایتان را تازه رنگ کرده‌اید، پس این نکات به شما کمک خواهد کرد که بهترین موی آمبره را داشته باشید. اینها تمام چیزی‌هایی بود که لازم داشتید در مورد نحوه مراقبت از موهای دکلره شده، رنگ شده و طبیعی بدانید! مراقبت از مو تنها نیاز به چند شامپو و یک کلاه ترند شده دارد. گذشته از همه اینها شما باید از موهای خود به صورت منظم و دائم مراقبت کنید! به این بایدها و نبایدها عمل کنید و من به شما قول می‌دهم که عاشق موهایتان خواهید شد!

بیشتر بخوانید: آیا قبل از رنگ کردن، باید موهایمان را بشوییم؟

مطالب مرتبط