آیا باید هایلایتر را زیر فاندیشن بزنیم؟

آیا باید هایلایتر را زیر فاندیشن بزنیم؟

08 تیر 1399

از هایلایتر پودری گرفته تا هایلایترهای کرمی و مایع درون بطری که براق هستند، تقریباً می‌شود گفت که من همه هایلایترهای موجود در بازار را برای پیدا کردن هایلایتری که درخشندگی طبیعی به پوستم بدهد، امتحان کرده‌ام. هرچند که به دلیل تنوع کم هایلایترها این جست و جو کوتاه بود. قطعاً استفاده از هایلایتر روی فاندیشن به صورتم درخشندگی فوق‌العاده‌ای داد. اما آن درخشندگی به گونه‌ای نبود که دیگران با دیدن آن فکر کنند که آرایش نکرده‌ام و این تنها درخشندگی طبیعی پوست سالم خودم است. می‌دانید که منظورم چیست؟ برای حل این معما، از بیلی ژن، میکاپ آرتیست سلبریتی‌ها، کمک گرفتم. در ادامه او به ما خواهد گفت که چرا زدن هایلایتر زیر فاندیشن (درست است، زیر فاندیشن) عامل اصلی داشتن درخشندگی طیبعی روی پوست است، به گونه‌ای که انگار درخشنگی طبیعی پوست خودتان است. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.


چه زمانی باید از هایلایتر زیر فاندیشن استفاده کرد؟


در حالی که ممکن است استفاده از هایلایتر قبل از فاندیشن به نظر متناقض برسد، اما بیلی ژن باور دارد که روش درست همین است. او می‌گوید: «دوست دارم به اینکار «آرایش زیر پوستی» بگویم و برای روتین آرایشی من ضروری است. اینگونه شما می‌توانید پوستی هایلایت شده با ظاهر نرم و طبیعی داشته باشید که نور را منعکس می‌کند و دیگران هم تشخیص نمی‌دهند که از هایلایتر استفاده کرده‌اید.» ژن در ادامه توضیح می‌دهد که این روش برای تاثیر ملایم‌تر هایلایتر روی پوستتان عالی است و درخشندگی فرشته مانند به پوست صورتتان می‌دهد. بعلاوه اگر شما واقعاً به دنبال افزایش درخشندگی پوست صورت خود هستید، با استفاده از این روش می‌توانید نهایت درخشندگی را به صورت خود بدهید، تنها کافی است تا هایلایتر را هم زیر و هم روی فاندیشن استفاده کنید. ژن اضافه می‌کند: «با استفاده از هایلایتر زیر فاندیشن شما برای درخشنده کردن پوست خود زیرسازی انجام می‌دهید. اگر لایه دیگری از هایلایتر روی فاندیشن بزنید، اینگونه درخشندگی غیر واقعی به پوست خود می‌دهد که به طور قطع سرها را به سمت شما می‌چرخاند.»


چگونه می‌توانیم چنین میکاپی داشته باشیم؟


نکته اول؛ هایلایتری با مواد و رنگ مناسب انتخاب کنید

برای داشتن این آرایش طبیعی، شما به هایلایتر مایع نیاز خواهید داشت که به خوبی و بدون هیچ زحمتی روی پوست شما محو شود. رنگ و تناژی که برای هایلایتر انتخاب می‌کنید نقشی اساسی در تاثیر طبیعی آن روی پوست دارد. ژن می‌گوید: «اگر پوست شما جزء پوست‌های روشن به حساب می‌آید، شما باید از هایلایتری با ته رنگ صورتی یا صدفی استفاده کنید. پوست‌های به رنگ گندمی باید هایلایتری با تناژ شامپاینی انتخاب کنند و پوست‌های تیره و برنز باید به سراغ رنگ‌های طلایی یا کهربایی بروند. از آنجایی که رنگ هایلایترهای رزگلد مانند مرواریدی چند بعدی است، بنابراین برای انواع رنگ پوست مناسب است.» یکی از بهترین هایلایترهایی که می‌توانیم به شما معرفی کنیم، برند ان وای ایکس مدلNYX Professional Makeup California Beamin’ Liquid Face and Body Highlighter است که در چهار رنگ صدفی، طلایی، رزگلد و نقره‌ای در بازار موجود است.

هایلایتر

نکته دوم؛ برای زدن هایلایتر از پد نم‌دار استفاده کنید

هنگامی که محصول مراقبت پوستی و پرایمر خود را زدید، به سراغ پد اسفنجی نم‌دار بردوید تا با استفاده از آن هایلایتر مایع را به صورتتان بزنید. هایلایتر را به نواحی بالای صورت بزنید مانند بالای استخوان گونه و بالای قوس بینی. حتماً آنقدر هایلایتر را روی پوست خود محو کنید تا یکنواخت با پوستتان شود. سپس آنقدر این روند را تکرار کنید تا آن میزان از درخشندگی را که می‌خواهید به پوستتان بدهید.

نکته سوم؛ فاندیشن را با ملایمت به پوستتان بزنید

هنگامی که نوبت به زدن فاندیشن می‌رسد، باید آن را با ملایمت به پوستتان بزنید نه اینکه آن را با فشار روی پوست خود بکشید. ژن می‌گوید: «برای اینکه مطمئن باشید که هایلایتر ار از روی پوست خود پاک نمی‌کنید، من به شما پیشنهاد می‌کنم که فاندیشن را با پد اسفنجی به صورت ضربه‌های آرام روی پوست خود بزنید یا از یک براش نرم برای اینکار استفاده کنید. بعد از اینکه فاندیشن را کامل به پوستتان زدید، با استفاده از انگشت یا پد اسفنجی نم‌دار خطوط به جا ماند از هایلایتر را محو کنید تا هیچ ردی از نقطه شروع و انتهای هایلایتر باقی نماند.» در حالی که با این روش پوستتان درخشش پوست طبیعی را که دنبالش بودید را خواهد داشت اما اگر درخشش بیشتر می‌خواهید، می‌تواند یک لایه دیگر از هایلایتر مایع یا پودری روی فاندیشن بزنید.

نکته چهارم؛ در طول روز از فیکساتور استفاده کنید

هر زمانی که احساس کردید اثر هایلایتر در حال از بین رفتن است، با استفاده از یک فیکس کننده آرایش پوستتان را سرحال کنید. این روش با  هیدراته کردن پوست به شما کمک چشم‌گیری می‌کند تا درخشندگی را به پوست خود برگردانید. ما برای اینکار محصولاتی مانند اسپری فیکساتور لاروش پوزای مدل  La Roche-Posay Eau Thermale Thermal Spring Water یا اسپری فیکساتور میبلین مدل New York Face Studio Glass Spray را به شما توصیه می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: چگونه از سایه چشم به عنوان هایلایتر استفاده کنیم؟

مطالب مرتبط