چرا در کیف لوازم آرایش‌تان، به یک پودر شفاف نیاز دارید؟

چرا در کیف لوازم آرایش‌تان، به یک پودر شفاف نیاز دارید؟

08 تیر 1399

بحثی نیست که پودر شفاف یکی از کم‌رنگ‌ترین لوازم آرایشی موجود در کیف آرایش شما است. می‌توانید آرایش‌تان را با آن ثابت کنید، جا بیندازید و هر چند باری که بخواهید دوباره از آن استفاده کنید. علاوه بر این، اگر پوست‌تان چرب است، این پودر برای‌تان حیاتی است. و نباید فراموش کنیم که یک پودر شفاف با فرمولاسیون مناسب جلوی انعکاس نور را می‌گیرد. اما پودر شفاف از کجا آمده است، چطور کار می‌کند، و مهم‌تر از همه، چه چیزی این پودرها را از اسپری‌های ثابت‌کننده آرایش متفاوت می‌کند؟ در ادامه، ما مطالبی که باید بدانید را با جزییات مطرح می‌کنیم.  


تاریخچه پودر شفاف‌


شاید پودر شفاف شبیه به یک محصول ترند شده به نظر برسد، اما تاریخچه طولانی‌یی دارد. دهه‌های 1940 و 1950 دوران طلایی پودر بودند. در آن سال‌ها زن‌ها برای رفتن به اتاق پودر (یعنی همان دستشویی) عذر می‌آوردند تا آرایش‌شان را مرتب کنند یا اصطلاحا «کمی پودر به بینی‌شان بزنند». چون در آن دوران آرایش روزانه صورت آنقدر سنگین بود که برای پاک کردنش به حوله نیاز بود، پودرهای شفاف هم زیرسازی پوست را انجام می‌دادند و هم به پوست ظاهر مخملی صافی را می‌دادند که در آن دوران مد بود. در طول دهه 1960 داشتن پوست طبیعی مد شد، و آرایش سنگین و استفاده از مقادیر زیاد پودر کنار گذاشته شد. در این دوران پودرهای شفاف با قدرت تمام به صحنه برگشتند. کرم‌پودرهای مایع و کرمی سبک‌تر به ما اجازه دادند که پوست با ظاهر طبیعی‌تری داشته باشیم که سپس با –حدس بزنید چه- پودر ثابت می‌شدند.


پودر پوشش‌دهنده در برابر پودر شفاف


آرایشگر NYC، Ashleigh Ciucci می‌گوید: «پودر شفاف برای ثابت کردن کرم‌پودر عالی است، چون بسیار سبک است». اما شاید بگویید که چرا نمی‌توانم فقط از پودر معمولی پوشش‌دهنده‌ام استفاده کنم؟ البته که می‌توانید، اما به یاد داشته باشید که این پودرها رنگ بیشتری به صورت‌تان اضافه می‌کنند. پودرهای شفاف هیچ عنصر رنگی ندارند، بنابراین وزن یا پوشش اضافی بر روی پوست ایجاد نمی‌کنند. در عوض، با استفاده از این پودرها، فقط کرم‌پودری که از قبل زده بودید را اصلاح می‌کنید.


اسپری ثابت‌کننده آرایش در برابر پودر شفاف


اسپری ثابت‌کننده آرایش اخیرا به عنوان یک ابزار با کاربرد بلند مدت، توجه زیادی را به خود جلب کرده است، اما اشلی یادآوری می‌کند که این اسپری‌ها یک محصول همه‌کاره نیستند. او می‌گوید: «جفت کردن یک محصول مرطوب با یک محصول خشک باعث می‌شود که آرایش ماندگارتر شود». مثل وقتی که از یک کرم سایه‌ی چشم و یک سایه‌ی چشم پودری بر روی آن استفاده می‌کنید تا آرایش چشم‌های‌تان ثابت بماند و زود بهم نریزد. همین اصل برای کرم‌پودر هم صادق است: یک کرم‌پودر مایع یا کرمی باید با استفاده از پودر شفاف ثابت شود، اما بر روی یک زیرسازی پودری باید از اسپری ثابت‌کننده استفاده کنیم. «استفاده از دو بافت متفاوت بر روی هم، واقعا کاربردی و اصولی است».


چطور فرمولاسیون مناسبی برای پودر شفاف انتخاب کنیم؟  


وقتی برای بار اول می‌خواهید از پودرهای شفاف استفاده کنید، یکی از اولین تصمیاتی که باید بگیرید این است که می‌خواهید از پودر شفاف سست استفاده کنید یا فشرده؟ اشلی برای استفاده خانگی، پودر شفاف سست را ترجیح می‌دهد زیرا در عین حال که پوست‌تان هنوز ظاهر پوست ساده را دارد، اما حس صاف‌تری ایجاد می‌کند. فقط مطمین شوید که موردی را انتخاب می‌کنید که صاف شده باشد، وگرنه هر بار که می‌خواهید از آن استفاده کنید همه‌جا را بهم می‌ریزید. از طرف دیگر، محصولات فشرده برای استفاده در حال حرکت مناسبند. یکی از آن‌ها را توی کیف دستی‌تان یا کشوی لوازم ضروری میزتان بگذارید تا از بهم ریختن آرایش‌تان جلوگیری کند و چربی اضافی پوست‌تان را به خود جذب کند.


قوانین طلایی استفاده از پودر شفاف


1. از بالای صورت‌تان شروع کنید

اشلی می‌گوید: «بعد از این که در نواحی مورد نیاز صورت از کانسیلر و کرم‌پودر استفاده کردم، یک برس بزرگ پودر برمی‌دارم، آن را در پودر شفاف می‌غلطانم و اضافی آن را می‌تکانم. سپس شروع می‌کنم به زدن پودر در مرکز صورت، از پیشانی رو به پایین تا بینی».

2. پودر شفاف به پوشانندگی هم کمک می‌کند

اشلی می‌گوید: «اگر جوش داشته باشم، با یک پنبه آغشته به پودر شفاف دوباره روی آن می‌کشم. این کار پوشش‌دهی را کمی بیشتر می‌کند».

3. از پودر شفاف برای مات کردن رژ لب استفاده کنید

اشلی توصیه می‌کند که هر نوع رژ لبی که دوست دارید بزنید، سپس یک دستمال کاغذی چندلایه بردارید و یکی از لایه‌هایش را جدا کنید –با این کار یه دستمال کاغذی تک لایه بسیار نازک و تقریبا شفاف خواهید داشت. آن را به آرامی رو لب‌تان قرار دهید، سپس به آرامی روی آن پودر شفاف بپاشید. چند ثانیه صبر کنید، بعد لایه دستمال کاغذی را بردارید. بوووم: لب‌های مات در یک چشم بهم زدن! این ترفند برای رژلب‌هایی که خودشان مات هستند هم به در می‌خورد و مدت زمان ماندگاری‌شان را بیشتر می‌کند.

4. از پودر شفاف استفاده کنید تا حجم بیشتری به مژه‌های‌تان بدهید

نه، جدی! اشلی می‌گوید ریمل بزنید، بعد وقتی هنوز ریمل روی مژه‌های‌تان هنوز خیس است، چشم‌هایتان را ببندید و روی مژه‌های خیس‌تان پودر شفاف بزنید، سپس یک دور دیگر ریمل بزنید. او قسم می‌خورد که این کار باعث حجیم‌تر شدن تارهای مژه‌تان می‌شود.

بیشتر بخوانید: راهنمای انتخاب کرم پودر مناسب(هنگام خرید دقت کنید!)

مطالب مرتبط