چه کار کنیم که چروک‌های زیر چشم‌ کمتر دیده شوند؟

چه کار کنیم که چروک‌های زیر چشم‌ کمتر دیده شوند؟

12 تیر 1399

پوست حساس دور چشم‌های‌تان یکی از اولین جاهایی است که علایم بالا رفتن سن را بروز می‌دهد. اما فقط به دلیل آن که خطوطی را زیر چشم‌تان می‌بینید، به آن معنی نیست که باید فاتحه جوانی‌تان را بخوانید. با اینکه یک دکمه‌ی ریسیت واقعی وجود ندارد، اما با استفاده از محصولات مناسب و عادات درست، می‌توانید بروز این چین و چروک‌ها را به تعویق بیندازید و جلوی ایجاد چروک‌های جدید را بگیرید. با کمک متخصصین پوست دارای بورد تخصصی، ما 7 ترفند برای مواجهه و جلوگیری از چین و چروک‌های اطراف چشم را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

1. از کرم‌های ضد چروک چشم استفاده کنید

هر کرمی که به ناحیه دور چشم آب‌رسانی کند می‌تواند به این ناحیه کمک کند که مدت طولانی‌تری جوان‌تر به نظر برسد، اما برای آن‌ که به شکل موثری چین و چروک‌ها را محو کنید و از ایجادشان جلوگیری کنید، باید به دنبال محصولات حاوی مواد مشخصی باشید. متخصص پوست شهر نیویورک سیتی، دکتر هادلی کینگ، توصیه می‌کند که به دنبال کرم دور چشمی باشید که حاوی رتینول، آنتی‌اکسیدان‌ها، و پپتیدهای ضدپیری باشد. این مواد می‌توانند به ناحیه دور چشم کمک کنند که کلاژن و الاستین کمتری از دست بدهد که از دست دادن آن‌ها عامل اصلی ایجاد چین و چروک و خطوط ظریف است. کرم دور چشم ضدپیری مورد علاقه ما، کرم دور چشم IT Cosmetics Confidence است.

2. از خودتان در برابر نور خورشید محافظت کنید

متخصصان پوست همگی توافق دارند که بهترین روش جلوگیری از شکل‌ گرفتن علایم بالا رفتن سن در پوست، استفاده از ضدآفتاب است. متخصص پوست شهر سانفرانسیسکو، دکتر کارن کمپبل، توصیه می‌کند که از ضدآفتاب و کرم دور چشم با SPF 30 یا بالاتر، مانند کرم SkinCeuticals Physical Eye UV Defense SPF 50 استفاده کنید. استفاده از عینک‌های آفتابی محافظ در برابر UV و استفاده از کلاه‌های لبه‌دار بزرگ در روزهای آفتابی هم ایده‌ی خوبی است. دکتر کمپبل می‌گوید: «نور خورشید باعث انقباضات و انبساط‌های ماهیچه‌های صورت و دور چشم می‌شود و از بین رفتن کلاژن و الاستین در پوست، چین و چروک‌ها را بدتر می‌کند».

3. از برنزه‌ کردن مصنوعی دوری کنید

فقط اشعه ماوراءبنفش طبیعی نیست که باعث ایجاد چین و چروک می‌شود؛ برنزه‌ کردن مصنوعی هم به همان اندازه بد است. آکادمی درمان ضایعات پوستی آمریکا ادعا می‌کند که دستگاه‌های برنزه مصنوعی هم باعث ایجاد علایم پیری در پوست  می‌شوند. اگر می‌خواهید ناحیه زیر چشم‌تان را باطراوت حفظ کنید، بهتر است از دستگاه‌ها و لامپ‌های برنزه کردن مصنوعی دوری کنید. اگر خواهان یک تنالیته برنزه (بدون آسیب رساندن به پوست‌تان) هستید، از یک کرم برنزه استفاده کنید. ما بعضی از کرم‌های برنزه مورد علاقه‌مان را اینجا گردآوری کرده‌ایم تا در انتخاب محصول مناسب، به شما کمک کنیم.

4. سیگار کشیدن را ترک کنید

سیگار کشیدن برای سلامتی عمومی شما هم مضر است -همه‌ی ما این را می‌دانیم. پوست شما هم تاوان پس می‌دهد. جوزی هولمز، کارشناس SKINNEY Medspa می‌گوید: «سیگار کشیدن یکی از سریع‌ترین روش‌های ایجاد چین و چروک در پوست است. سیگار کشیدن بر روی تولید کلاژن و الاستین پوست تاثیر مخرب می‌گذارد و باعث ایجاد نقص در چرخه ترمیم و بازسازی پوستی می‌شود». بد نیست اشاره کنیم که حرکات صورت در زمان سیگار کشیدن –مانند جمع کردن لب‌ها و تنگ کردن چشم‌ها- هم به ایجاد چین و چروک‌های دور دهان و چشم کمک می‌کنند.

5. به اندازه کافی بخوابید

داشتن خواب شبانه کافی نه تنها برای داشتن ذهنی شفاف ضروری است، بلکه می‌تواند در عمل به داشتن یک ظاهر شاداب هم کمک کند. در طول خواب عمیق، پوست‌تان شروع به بازسازی طبیعی خودش می‌کند. اگر مدام مزاحم این زمان خواب شوید، فکر کنید: دور زدن‌های آخر شب در نتفلیکس و چرخیدن در اینستاگرام، پوست‌تان زمان کمتری برای ترمیم خودش و از بین بردن اثر آسیب‌های محیطی خواهد داشت.

6. آب کافی بنوشید

استفاده روزمره از محصولات مرطوب‌کننده پوست می‌تواند به شادابی پوست‌تان کمک کند. اما علاوه بر حمایت از پوست‌تان با محصولات مرطوب‌کننده از بیرون، مطمئن شوید که هر روز به اندازه کافی آب می‌نوشید تا پوست‌تان از درون هم به اندازه کافی آب‌رسانی شود.

7. از درمان‌های تخصصی استفاده کنید

دکتر کینگ توصیه می‌کند که از متخصص پوست‌تان درباره درمان‌های تخصص مانند بوتاکس، دیسپورت یا خئومین مشاوره بگیرید. او می‌گوید: «این محصولات باعث آرام شدن ماهیچه‌های حرکتی صورت می‌شوند که با انقباض خود، باعث ایجاد چین و چروک‌ها و خطوط می‌شوند، در نتیجه با استفاده از این درمان‌ها، خطوط نرم‌تر و محوتر می‌شوند». یک گزینه‌ی دیگر، استفاده از فیلر (پرکننده) است. دکتر کمپبل می‌گوید: «فیلر، دومین درمان پرکاربرد در مطب من برای مشکلات حلقه‌ی تیره‌ی زیر چشم و چین‌ و چروک‌های دور چشم است». از آنجا که این ناحیه بسیار حساس است، توصیه دکتر کمپبل آن است که در انتخاب متخصصی که می‌خواهید برای تزریق فیلر به او مراجعه کنید، دقت بسیاری داشته باشید. او می‌گوید: «مهم است که به متخصصی مراجعه کنید که دید زیبایی‌شناسی خوبی داشته باشد. برای این پروسه، به یک متخصص پوست دارای بورد تخصصی پوست چشم یا جراحی پلاستیک مراجعه کنید».

بیشتر بخوانید: چگونه چروک‌های پوستی را با آرایش پنهان کنیم؟

مطالب مرتبط