چگونه بفهمیم که نوع فر موهایمان چیست؟

چگونه بفهمیم که نوع فر موهایمان چیست؟

17 تیر 1399

پرنسس‌های مو فرفری، ما سوال مهمی برای شما داریم: آیا می‌دانید که نوع فر موهایتان چیست؟ ما می‌دانیم که روند مدل دادن به موی فر می‌تواند بسیار سخت و پر از آزمون و خطا باشد مخصوصاٌ به این دلیل که هیچ شامپو، کاندیشنر یا محصول مویی نیست که بتواند قول موهای فر زیبا و حلقه حلقه را به شما بدهد. هر چند دانستن نوع فر موهایتان به شما کمک می‌کند تا هنگام خریدن محصولات مویی که واقعاً برای شما مناسب باشند، همه چیز کمی راحت‌تر شود. برای اینکه به شما کمک کنیم تا نوع فر موی خود را تجزیه و تحلیل کنید، به سراغ کی تیلور، هیر استایلیست مشهور، رفتیم. انواع فرها از اعداد 2 تا 4 و از حروف الف تا پ طبقه بندی می‌شوند. تیلور توضیح می‌دهد که اعداد در این دسته بندی به انواع حلقه‌های موی فر اشاره دارد، این در حالی که حروف به کار رفته در دسته بندی نشان دهنده میزان تراکم حلقه‌های موی فر شما است. او می‌گوید: «نوع 2 به معنای موی ویو، نوع 3 فرهای مارپیچ و نوع 4 فرهای متراکم، ریز یا همان سیم تلفنی است.» جهت تعیین الگوی فر موی خود، تیلور توصیه می‌کند که هنگامی که موهایتان مرطوب است به فر آنها نگاه کنید. او می‌گوید: «دانستن الگوی فر مو بسیار مهم است، زیرا اینگونه می‌دانید که چگونه به صورت مناسب از موهای فر خود مراقبت کنید و به آنها مدل بدهید.» موهای فر بسیار شکننده‌تر از موهای صاف هستند، بنابراین به مراقبت‌های مناسب با موی فر خود نیاز دارید تا موهایتان را همیشه سالم، قوی و نرم نگهدارید. در ادامه مقاله با ما همراه باشید تا به بررسی انواع موی فر و محصولات مناسب برای بپردازیم.


فر نوع 2


فر نوع الف

موی فر الف2 معمولاً S شکل هستند. این نوع فر از نزدیک سر شروع شده و معمولاً تراکم کمی دارند.

فر نوع ب

تیلور می‌گوید: «حالت فر ب معمولاً شبیه به فرم S شکل فر نوع الف است اما احتمالاً در این نوع از فر کمی وز شدگی در فرق سر می‌بینید.» کسانی که موهایشان این مدل فر را دارد، باید زمان زیادی را برای متمایز کردن الگوی مو فر خود صرف کنند.

فر نوع پ

فر پ در میان انوع فرها، درشت‌ترین حلقه فر را دارد. شما نسبت به موهای ویو، حلقه‌های فر بیشتری در میان موهای خود پیدا می‌کنید. فر پ همچنین به راحتی می‌تواند وز شود.

محصولات مراقبت از موی فر نوع 2

از آنجایی که فر نوع 2 بیشتر از دیگر انواع فر شکننده و نازک است، تیلور برای کسانی که این نو از موی فر را دارند، استفاده از محصولات مویی را توصیه می‌کند که موهای آنها را سنگین نکند. او می‌گوید: «محصولاتی مانند موس و ژل‌ها سبک برای این نوع موی فر عالی هستند.» اگر احتیاج به محصولی برای موهای فر خود احتیاج دارید ما به شما موس برند گارنیر مدل Garnier Fructis Sky-Hi Volume Mousse را به شما پیشنهاد می‌کنیم که به موهای شما حجم باور نکردنی می‌دهند و بدون چسبنده کردن آنها به موهایتان مدل می‌دهند.

موی فر


فر نوع 3


فر نوع الف

فر نوع الف3 بزرگ و درشت‌تر هستند. حالت S شکل این نوع فر بسیار واضح‌تر از دیگر انواع فر مو است. تیلور توضیح می‌دهد که در مورد سایز حلقه مو فر نیز، معمولاً اندازه حلقه فر نوع الف3 به اندازه پیرامون یک گچ تخته سیاه است.

فر نوع ب

تیلور می‌گوید: «فر نوع ب3 معمولاً فنری است و حالت حلقه‌های آن میان فر خیلی ریز تا کمی درشت‌تر متغیر است. این نوع فر مو حجیم‌تر و بهم فشرده‌تر از فر نوع الف3 است. به عنوان مثال حلقه‌های این نوع فر به دور یک ماژیک وایت برد پیچیده شود.

فر نوع پ

فر نوع پ3 معمولاً به عنوان فر خیلی ریز که حلقه‌های آن تقریباً به اندازه محیط دایره‌ای یک مداد است، شناخته می‌شود. فر نوع پ3 تراکم خیلی زیاد دارند و از فر نوع 2 خشن‌تر هستند.

محصولات مراقبت از مو برای موی فر نوع 3

تیلور می‌گوید: «اگر نوع فر موهای شما بین الف3 تا ب3 است، به دنبال محصولات مو با ویژگی ضد وز باشید. محصولات دیگر مو مانند کرم و یا ترکیبی از کرم و ژل برای این نوع از موی فر بسیار مناسب هستند و به شما کمک می‌کنند تا حلقه‌های این نوع از فر را متمایزتر و احتمال وز شدن آنها را به حداقل برسانید.» او همچنین اضافه کرد که فر نوع پ3 به مواد نرم کننده نیز در محصولات مراقبت از مو احتیاج دارد، بنابراین این دسته از افراد باید به دنبال کرم مویی ضخیم‌تر باشند و حتماً موهایشان را یکبار در هفته به صورت عمیق آبرسانی کنند تا رطوبت و کشسانی موهایشان حفظ شود. ما به شما کرم موی افرو مدل the Afro Sheen Lush 'Fro Butter را توصیه می‌کنیم که عمیقاً موهای فر شما را آبرسانی و مرطوب می‌کند و همچنین موهای طبیعی شما را احیا می‌کند تا موهایی درخشنده و نرم داشته باشید.


فر نوع 4


فر نوع الف

تیلور می‌گوید: «فر نوع الف4 بسیار ریز و همچنین بسیار لطیف و نازک هستند.» این نوع موی فر به شدت در هم پیچیده است و معمولاً اندازه حلقه‌های مو به اندازه سوزن قلاب بافی ریز است.

فر نوع ب

تیلور می‌گوید: «تارهای موی فر نوع ب4 حالتی Z شکل دارند و الگوی فر موی آنها کمتر متمایز و مشخص است. این نوع از موی فر به شدت در هم پیچیده هستند و تراکم بالایی هم دارند.»

فر نوع پ

تراکم این نوع موی فر شبیه به فر نوع ب4 است اما حلقه‌های مو کمتر متمایز است. جنس فر نوع پ4 میان خیلی نازک و نرم تا خشن و سیم مانند متغیر است و آسیب‌پذیر نیز هست.

محصولات مراقبت از مو برای موی فر نوع 4

تیلور می‌گوید: «این دسته از فراد محصولی با مواد غلیظ می‌خواهند تا وز شدن مو را به حداقل برساند، رطوبت را در موهای شما نگه دارد و حلقه‌های موی فر شما را متمایز کند.» ما به شما کرم موی برند کارول مدل Carol’s Daughter Hair Milk Curl Defining Butter را توصیه می‌کنیم که فرمول آن مخصوص موهای فر، فر سیم تلفنی و فر ریز است که به خوبی موهای شما را آب رسانی کند و حلقه‌های موهایتان را با شهد آگاو، روغن آووکادو، عسل و دیگر روغن‌های غنی از یکدیگر متمایز کند.

بیشتر بخوانید: وز مو | چرا موی فر بعد از حمام، وز می‌شود؟

مطالب مرتبط