5 دلیلی که باعث ورقه ورقه شدن کوتیکول ناخن‌ می‌شود

5 دلیلی که باعث ورقه ورقه شدن کوتیکول ناخن‌ می‌شود

17 تیر 1399

اگر متوجه شدید که کوتیکول ناخن شما خشک و ورقه ورقه شده است و شما هم به صورت منظم با استفاده از روغن مخصوص ناخن خود آنها را چرب می‌کرده‌اید، شاید وقت آن رسیده است که روتین مراقبت از ناخن خود را بسنجید. استفاده از سوهان ناخن، بافر یا حتی ناخن آکلیریکی می‌توانند دلایل خشک شدن کوتیکول ناخن باشند. ما با اِل، که ناخن‌های سلبریتی‌ها را مانیکور می‌کند، مشورت کردیم تا چند عادت رایج که می‌تواند منجر به بلند یا ورقه ورقه شدن کوتیکول ناخن شود را با ما به اشتراک بگذارد.

1. سوهان کشیدن نامناسب

در حالی که سوهان کشیدن ناخن بسیار مهم است، هنگامی که نوبت به جلوگیری از ورقه ورقه شدن ناخن می‌رسد، روش سوهان کشیدن است که اهمیت ویژه‌ای دارد. اِل توضیح می‌دهد: «حتماً از سوهان ناخنی که زیاد زبر نباشد یا سوهان ناخن شیشه‌ای آن هم فقط در یک جهت برای سوهان کشیدن ناخن‌ها استفاده کنید. ناخن شما لایه لایه است، پس جلو و عقب کشیدن سوهان ناخن باعث می‌شود تا لایه رویی ناخن شما بلند شود.»

2. استفاده زیاد از بافر

هیچ نیازی به استفاده منظم از بافر نیست، بعلاوه اینکار باعث نازک شدن ناخن‌ها می‌شود. او گفت که اگر می‌خواهید از بافر استفاده کنید، مطمئن شوید که بافر شما اصلاً زبر نباشد. اِل می‌گوید: «استفاده زیاد از بافر روی ناخن باعث ورقه ورقه شدن آن می‌شود. دقیقاً مانند مو است؛ هنگامی که لایه محافظ آن را از بین می‌برید پایین آن دو شاخه می‌شود یا همان مو خوره می‌زند.»

3. کاشت ناخن مکرر

اگر هر دو هفته یکبار کاشت ناخن انجام می‌دهید، احتمالاً وقت آن رسیده تا به ناخن‌های خود استراحت بدهید. اِل می‌گوید: «کاشت ناخن مکرر یا کارهای شبیه به آن مانند لاک ناخن ژله‌ای و حتی لاک زدن معمولی نیر می‌تواند باعث ورقه ورقه شدن ناخن شود. داشتن کاشت ناخن برای مدت طولانی باعث می‌شود تا ناخن کم آب شود و وارد مرحله خراب شدن شود.» او هشدار می‌دهد که پاک کردن این چیزها از روی ناخن بهتر است که توسط افراد ماهر انجام شود تا توسط خودتان.

4. کمبود رطوبت

اِل می گوید: «شکنندگی ناشی از پیری یا عدم رطوبت می‌تواند باعث ورقه ورقه شدن ناخن‌ها شود. همیشه از روغن مخصوص برای آب رسانی ناخن خود استفاده کنید و آنها را انعطاف پذیر و نرم نگهدارید.» او کیت مراقبت از ناخن برند کیس مدل KISS Manicovery Recovery Care Kit را توصیه می‌کند که شامل روغن آب رسان کوتیکول، ماسک‌های جوان کننده ناخن و یک کرم تقویت کننده است. ما همچنین روغن ناخن اسی مدل Essie Apricot Cuticle Oil  را برای نرم کردن و مراقبت کردن از ناخن توصیه می‌کنیم.

5. قرار گرفتن در معرض نور خورشید

نور خورشید یکی از بایدهای زندگی ماست. اگرچه ضدآفتاب برای محافظت از پوست شما فوق‌العاده است، اما می‌تواند به سلامت و ایمنی کوتیکول‌های ناخن نیز کمک کند. اِل می گوید: «قرار گرفتن در معرض آفتاب می‌تواند باعث ورقه ورقه شدن ناخن‌های طبیعی بشود. ضدآفتاب شما باید همیشه کوتیکول‌ها ناخن و نوک انگشتان شما را نیز بپوشاند.»

بیشتر بخوانید:  لطفا مراقب کوتیکول ناخن‌تان باشید! 

مطالب مرتبط