15 مدل موی مردانه که با ریشِ محو جذابن!

15 مدل موی مردانه که با ریشِ محو جذابن!

24 تیر 1399

داشتن مدل ریشی جذاب و زیبا احتیاج به اقدامات زیادی دارد پس همین الان بگذارید ریش‌هایتان تا روی چانه‌تان بلند شود. با امتحان کردن مدل ریش محو، موهای صورتتان را به مرحله جدیدی از جذابیت ببرید. این مدل ریش، زیبا و تطبیق‌پذیر است و باعث می‌شود ظاهری مرتب داشته باشید که همه اجزای آن به یکدیگر می‌آیند. بعلاوه، این مدل‌ ریش به انواع مدل‌های مو می‌آید، بنابراین مدل موهایتان هر چه باشد می‌تواند تکمیل کننده ریش محو باشد. با ما در ادامه مقاله همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم به مدل‌های ریش محو و هماهنگ کردن آن با انواع مدل‌های مو، ویژه‌ی آقایانی که می‌خواهند خوشتیپ‌ترین باشند. 


ریش محو چه ریشی است؟


ریش محو روشی برای مدل دادن به ریش است که به آرامی از قسمت پر و ضخیم ریش به سمت قسمتی می‌رود که ریش‌ها کوتاه‌تر و تقریباً شیو شده دارد. این مدل ریش در قسمت چانه و فک ریش‌های بلندتری دارد و به آرامی به سمت گونه و پازلفی‌ها می‌رود که ریش‌های کوتاه‌تر و بیشتر شیو شده دارند. اینگونه ریش شما به آرامی به خط‌های مو متصل می‌شوند، بدون اینکه قطع شده به نظر برسند. این مدل مو به صورت باور نکردنی زیبا و تطبیق‌پذیر است و به انواع ریش، مدل مو و فرم صورت می‌آید. نکته کلیدی برای داشتن ریشی با مدل محوِ عالی این است که مدل ریشی متناسب با فرم صورتتان را انتخاب کنید و موهایتان را به صورت منظم کوتاه کنید، اینگونه می‌توانید هم مدل ریش و هم محو بودن آن را نگه دارید. بعلاوه، شما می‌توانید خودتان در خانه این مدل‌های ریش را امتحان کنید اما اگر مدل ریشی مرتب و استایلی خاص‌تر می‌خواهید، قطعاً باید هزینه رفتن به آرایشگاه را تقبل کنید و به آرایشگاه مورد علاقه‌تان برای داشتن استایلی حرفه‌ای بروید.

ریش محو و موی کج


16 مدل موی مردانه با ریش محو


مدل موی تراشیده شده با ریش محو

یکی از راحت‌ترین مدل‌های هماهنگ شده با ریش محو، مدل موی تراشیده شده است. زیرا تمام این مدل را تنها با یک ریش‌تراش می‌توان درست کرد و حرکت به سمت قسمت‌هایی با ریش بلند‌تر راحت است. برای داشتن این مدل مو باید بگذارید موهای بالای سر کمی بلندتر باشد و قسمت‌های پایین‌تر و اطراف مو را با شماره یک بزنید. سپس دوباره از شماره یک برای اصلاح پازلفی‌های خود استفاده کنید، به آرامی درحالی که شماره را به چهار تغییر می‌دهید، به سمت چانه حرکت کنید. درست کردن استایل موی تراشیده و ریش محو راحت است و به مراقبت کمتری نیاز دارد.

مدل موی تراشیده شده- ریش محو

مدل موی موهاک با ریش محو

این استایل برای آن دسته از آقایانِ به‌روزی مناسب است که تمایل زیادی به خاص بودن دارند. مدل موی موهاک، دیگر مخصوص خواننده‌های راک و متال نیست. نسخه‌های به‌روز مدل موی موهاک، زیبا و جسورانه هستند و می‌توان به آنها به روش‌های مختلفی مدل داد. این مدل مو که در اطراف کوتاه و روی سر بلند هستند با مدل ریش محو هماهنگ می‌شوند. در نتیجه، ریشی که نزدیک این مدل مو محو شود، بسیار زیباتر به نظر خواهد رسید. بهتر است که ریش‌هایتان را کوتاه نگه دارید تا از کشیده به نظر رسیدن صورتتان جلوگیری کنید، زیرا موهای بلند روی سر و ریش‌های بلند در پایین باعث می‌شود تا صورتتان کشیده به نظر بیاید. 

 ریش محو- مدل موی موهاک-

مدل موی حالت‌دار رو به عقب با ریش محو

با موی حالت‌دار رو به عقب و ریش محو به استایل خود حال و هوای گذشته را بدهید. شما با این استایل متمایز و مدرن، شبیه به بازیگران مرد هالیوودی در سال‌های 1920 و دوره کلارک گابل خواهید شد. اگر موهایتان به صورت طبیعی حالت ندارد، می‌توانید از روش فر انگشتی استفاده کنید که تنها احتیاج به یک شانه و ژل یا کرم مو دارید. سپس برای متعادل کردن صورتتان مدل موهایتان را با ریش بلند یا متوسط هماهنگ کنید. حتماً خط‌های ریش اطراف گونه را مرتب نگه دارید تا شیکی این استایل زیبا را از دست ندهید.

 ریش محو- مدل موی حالت‌دار رو به عقب

مدل موی آندرکات ناپیوسته با ریش محو

موی آندرکات ناپیوسته مدلی به روز و خلاقانه است. همچنین برای ترکیب کردن با هر مدل و اندازه ریشی مناسب است. این مدل مو برای ترکیب با انواع مدل ریش‌ها از جمله ریش بلند، کوتاه و حتی ریش خطی روی چانه هم مناسب است. اگر اطراف موهایتان کوتاه باشد و سپس ناگهان به ریشی بلند متصل شود، استایل شما در آخر می‌تواند کمی بی‌جهت باشد و یک دست به نظر نرسد. به همین دلیل مدل ریش محو برای این مدل مو عالی خواهد بود. اینگونه استایل شما منسجم، شیک و در عین حال به روز خواهد بود. مدل مو و ریش مذکور در دسته بندی خودشان بهترین‌ها به حساب می‌آیند.

 ریش محو-مدل موی آندرکات ناپیوسته

خط اندختن در مو با ریش محو

این استایل برای آن دسته از آقایانی مناسب است که با جسارت هستند. شما می‌توانید با استفاده از ریش تراش یا موزر در موهایتان خط بیندازید. اینگونه استایلی متمایز و بسیار خاص خواهید داشت. به صورت رایج این خط روی یک طرف و پایین سر ایجاد می‌شود. روی بیشتر مدل‌های ریش با انواع بلندی می‌توان خط انداخت. این مدل می‌تواند روی موهایی که روی آن بلند و پف کرده است، موهای رو به عقب شانه شده و مدل‌های دور کوتاه انجام شود. برای زیباتر کردن این مدل مو با استفاده از مدل ریش محو آن را به ریش‌هایتان متصل کنید. بسته به اینکه چگونه می‌خواهید در موهایتان خط بیندازید، مدل ریش مناسب با فرم صورتتان را انتخاب کنید.

 ریش محو- خط اندختن در مو

مدل موی فاکس هاوک با ریش محو

ترکیب مدل موی فاکس هاوک با ریش محو بسیار مناسب‌تر از ترکیب مدل موی موهاوک با ریش محو است. در نتیجه، این استایل برای آن دسته از آقایانی مناسب است که به دنبال مدل مویی تطبیق‌پذیرتر هستند که هم برای تفریح‌های آخر هفته جالب و هم برای محل کار حرفه‌ای و شیک باشد. ویژگی عالی مدل موی فاکس هاوک این است که هر زمانی که بخواهید می‌توانید به آن مدل بدهید و آن را جالب و به‌روز کنید. هرچند که شما می‌توانید با شانه کردن آن به سمت پایین، استایلی ملایم‌تر داشته باشید. هر دوی آنها با ریش محو عالی هستند. شما می‌توانید این مدل مو را با ریش کوتاه یا بلند ترکیب کنید، فقط حتماً مدل مو و ریش‌هایتان را منظم اصلاح و از آنها مراقبت کنید تا ژولیده به نظر نرسید.

 ریش محو- مدل موی فاکس هاوک

مدل موی نیمه محو با ریش محو

مدل موهایی که شامل هر نوع محو شدگی خطی می‌شوند، در ترکیب با ریش محو عالی به نظر می‌رسند. مدل موهای نیمه محو شده در دور تا دور سر بسیار عالی و برای اکثر آقایان مناسب هستند. به صورت رایج، مدل موی نیمه محو جایی میان فرق سر و گوش محو می‌شود. به همین جهت، آن قسمت محو شده را به سمت پایین و به سمت ریشی که آهسته و تمیز محو شده ادامه دهید. این استایل بسیار تطبیق‌پذیر و نگهداری از آن راحت است که همین ویژگی‌ها، آن را برای آن دسته از آقایانی مناسب کرده است که استایلی‌هایی با مراقبت کم را ترجیح می‌دهند اما هنوز هم می‌خواهند که ظاهری مرتب و زیبا داشته باشند. به دلیل ویژگی تطبیق‌پذیر این استایل، می‌توان آن را با اکثر مدل‌ها ریش ترکیب کرد و فرقی نمی‌کند که شما ریش کوتاه یا بلند را انتخاب کنید.

 ریش محو- مدل موی نیمه محو

مدل موی با محو کم و ریش محو

مدل‌ مو با محو کم، مرتب و با قاعده هستند و همچنین راهی مناسب برای مرتب نگهداشتن خط‌های مو در نزدیکی گردن و گوش هستند. این مدل از محو خطی، از نزدیکی گوش شروع شده و تا پایین گردن ادامه پیدا می‌کند. بنابراین ترکیب کردن ریش محو با این دسته از مدل‌های مو از همان قسمتی شروع می‌شود که مو شروع به محو شدن کرده است، یعنی جایی نزدیک به گوش. از آنجایی که این مدل مو ظرافت بیشتری دارد با ریش‌هایی با اندازه کوتاه یا متوسط عالی به نظر خواهد رسید. این استایل برای آن دسته از آقایانی مناسب است که به دنبال مدل‌های موی خیلی به‌روز نیستند و یا کسانی که به دنبال داشتن مدل مویی راحت و با نگهداری کم هستند.

 ریش محو- مدل موی با محو کم

بیشتر بخوانید: ریش محو شده، مدل ریش امروزی و باکلاس

مدل موی آندرکات با ریش محو

مانند مدل موی آندرکات ناپیوسته، مدل موی آندرکات معمولی هم به خوبی با ریش محو ترکیب می‌شود. این استایل ترند تطبیق‌پذیر نیز است و به راحتی با موی صاف یا فر قابل استفاده خواهد بود. بسته به اینکه موهای بالای سرتان چقدر بلند است، می‌توان آنها را به روش‌های مختلفی مدل داد. از آنجایی که این استایل مرتباً به اصلاح نیاز دارد، برای آن دسته از آقایانی مناسب است که به میزان لازم از این استایل مراقبت می‌کنند. مدل ریشی را انتخاب کنید که متناسب با فرم صورتتان باشد و آن را از قسمت پازلفی‌ها به سمت مو محو کنید تا استایلتان کامل شود. 

 ریش محو- مدل موی آندرکات

مدل موی دور کوتاه با ریش محو

ترکیب مدل موی دور کوتاه با ریش محو برای مراسم‌های خاص مناسب است. مدل موی دور کوتاه بیشتر به عنوان انتخابی برای حالت دادن به موهایتان به حساب می‌آید و نه یک مدل کوتاهی، زیرا این استایل می‌تواند مناسب با هر نوع مدل مویی باشد که شامل موی بلند در بالای سر است. مدل موی دور کوتاه مدلی همیشه به‌روز و مرتب و همچنین مناسب برای گروه‌های سنی مختلف و انواع موقعیت‌ها است. موی دور کوتاه کلاسیک دارای تناسبی متعادل است و می‌توان موهای بلند بالای سر را به یک سمت و به صورت فرق کج مدل داد. از چهره‌های مشهوری که این استایل را دارند می‌توان از دیوید بکام همیشه شیک پوش، جیمز دین یاغی و الویس پریسلی سلطان راک اند رول نام برد. برای ایده‌آل‌تر شدن این مدل مو، آن را با ریش محو ترکیب کنید. 

 ریش محو- مدل موی دور کوتاه

مدل مو با محو شدگی عمیق و ریش محو

مدل موی محو شده را با محو کردن عمیق آن تا پوست سر، به سطحی جدید از جذابیت ببرید. این مدل مو محوترین مدل مو به حساب می‌آید، زیرا مو آنقدر محو و کوتاه می‌شود تا به پوست سر برسد. درست است که این مدل بیشتری میزان محو شدگی را دارد اما نمی‌توان آن را مدل مویی نوآورانه و به‌روز در نظر گرفت، در واقع این مدل بیشتر به عنوان مدلی خوش ترکیب به حساب می‌آید. مانند دیگر مدل‌های موی محو، می‌توان محو کردن را از بالا، میانه و یا پایین اطراف سر شروع کرد، هرچند این استایل با محو شدن در قسمت بالای و اطراف سر بهتر خواهد بود. باز هم، این مدل مو مانند دیگر مدل‌های موی این مقاله با انواع مدل ریش به خوبی ترکیب خواهند شد. از آنجایی که این مدل مو تا پوست سر محو می‌شود، شما به فضای بیشتری برای رسیدن به ریش‌های پر و بلند خود نیاز خواهید داشت. 

 ریش محو- مدل مو با محو شدگی عمیق

مدل موی اسپایکی با ریش محو

مدل موی اسپایکی، جالب و باحال است و راه زیادی را از آن روزهایی که پسر‌های جوان و شیطان این مدل مو را داشتند، طی کرده تا به این زمان رسیده است. پیشرفت در زمینه محصولات مو نیز به این مدل مو کمک کرده است تا طبیعی‌تر و جذاب‌تر به نظر برسد. بعلاوه، مدل موی اسپایکی به مراقبت کمی احتیاج دارد، تا زمانی که می‌توانید موهایتان را به سمت عقب و اطرف آن را مرتب نگه دارید، به کوتاه کردن موهایتان احتیاجی نخواهد داشت. هنگامی که می‌گوییم موهای بلند بالای سر تطبیق‌پذیر هستند، به این معنی است که اگر می‌خواهید ظاهری متفاوت داشته باشید تنها کافیست تا به آن مدل استایل دور کوتاه بدهید یا موهایتان را رو به عقب شانه کنید. مدل موی اسپایکی را با ریش محو ترکیب کنید تا استایلی متمایزتر داشته باشید. به یاد داشته باشید، از آنجایی که مدل موی اسپایکی حجم و بُعد دیداری زیادی دارد، باید اطراف ریشتان را مرتب‌تر نگه دارید. مدل ریشی با اندازه کوتاه را انتخاب کنید یا اگر می‌خواهید مدل ریش بلند را امتحان کنید، حتماً از روغن ریش استفاده کنید تا بتوانید ظاهر ریش‌هایتان را کنترل کنید و آنها را مرتب نگه دارید.

 ریش محو- مدل موی اسپایکی

مدل موی محو نامساوی با ریش محو

این مدل موی متفاوت یعنی مدل موی محو نامساوی را امتحان کنید. در حالی که محو شدن در مدل‌های محو معمولی در یک قسمت از سر شروع شده و تا اطراف سر کامل ادامه دارد، این مدل مو در پشت سر در ارتفاع کمتری محو می‌شود. اینگونه موهای پشت سر خود را پرحجم‌تر نشان خواهید داد و آن قسمت را کاددار خواهید کرد. اینگونه ظاهری مرتب و منظم خواهید داشت. از آنجایی که این مدل مو ترند شده است پس با ریش محو عالی به نظر خواهد رسید و ظاهری کاملاً تمیز و شیک به شما خواهد داد. 

 ریش محو- مدل موی محو نامساوی

مدل موی رو به بالا با ریش محو

مدل موی رو به بالا با اسم‌های "مدل موی خط‌دار" و "مدل موی محو شده در بالا" نیز شناخته می‌شود که شامل خط‌های بسیار مرتب و صاف نزدیک خط مو است. این مدل مو برای آن دسته از آقایانی که موهای پرپشت و مشکی دارند، بسیار مناسب است. یک آرایشگر حرفه‌ای بهترین شخصی است که می‌تواند این مدل موی پر دقت را برایتان درست کند. از آنجایی که این مدل مو در اطراف سر محو شدگی‌های دقیقی دارد، معمولاً به همراه ریش محو عالی به نظر خواهد رسید. به همین جهت، هنگامی در حال ترکیب کردن این مدل مو با ریش محو هستید، مطمئن شوید که اطراف ریشتان نیز دقیقاً به اندازه خط‌های مو تمیز و مرتب هستند.  

 ریش محو- مدل موی رو به بالا

مدل موی سزار با ریش محو

نام این مدل از اسم بتریوس ژولیوس سزار (امپراتور روم) گرفته شده و در مقابل گذر زمان ایستادگی کرده است. مدل موی سزار با ویژگی کوتاه و چتری‌های پر، خود را از دیگر مدل‌های مو متمایز می‌کند که در کل استایلی رو به جلو دارد. با اینکه این مدل مو استایلی به‌روز دارد اما در عین حال درست کردن آن راحت است. شما می‌توانید آن را با اندازه یکسان برای کل مو  امتحان کنید. در غیر این صورت می‌توانید این مدل موی کوتاه و مشکی را که اطراف آن به صورت خطی محو شده است را امتحان کنید. بلندی موی بالای سر با ریشی با اندازه متوسط هماهنگ می‌شود. اطراف ریش‌ها را با یک روغن ریش با کیفیت، مرتب نگه دارید. 

 ریش محو- مدل موی سزار

بیشتر بخوانید: 15 ست باحال از ریش و مدل مو که باید امتحان کنید

مطالب مرتبط