چگونه ریش روی گردن را اصلاح و محو کنیم؟

چگونه ریش روی گردن را اصلاح و محو کنیم؟

25 تیر 1399

داشتن ریشی جذاب و زیبا به چیزی بیشتر از صبر کردن احتیاج دارد. ریش جذاب در واقع به مرتب کردن، حالت دادن و نگهداری نیز نیاز دارد. در حالی که ریش‌های نامرتب در دوران قارنشینی قابل قبول بوده است اما این روزها هیچ بهانه‌ای برای داشتن ریش‌های ژولیده قابل قبول نیست. بنابراین برای داشتن ظاهری مرتب، باید بدانید که چگونه ریش‌های روی گردنتان را اصلاح و محو کنید. از آنجایی که ریش‌های نامرتب روی گردن حتی می‌توانند ظاهر مرتب‌ترین ریش‌ها را ژولیده نشان بدهند، یاد گرفتن چگونه مرتب و اصلاح کردن ریش‌های روی گردن مهارتی لازم برای آقایان به حساب می‌آید. خوشبختانه ما می‌توانیم به شما کمک کنیم تا موهای صورت بلند و بهم ریخته خود را به صورت خطی بی‌عیب و نقص اصلاح کنید. تمام چیزی که نیاز دارید دنبال کردن راهنمایی‌های لازم برای اصلاح و محو کردن ریش‌های روی گردن است. پس در ادامه مقاله با همراه باشید. 

آنچه در ادامه می‌خوانید:

  1. ریش روی گردن کجا باید تمام شود؟
  2. چگونه ریش روی گردن را اصلاح و محو کنیم؟
  3. مراقبت‌های بعد از اصلاح چیست؟
  4. از ریش‌هایتان بعد از اصلاح نگهداری کنید
  5. بهترین اصلاح کننده‌ها برای شیو و محو کردن ریش روی گردن چیست؟
  6. چگونه خط گردن را محو کنیم؟

ریش روی گردن کجا باید تمام شود؟


قبل از اینکه به سراغ اصلاح و محو کردن ریش روی گردن بروید، ضروری است که بدانید ریش روی گردن کجا باید تمام شود. ریش روی گردن قسمت مهمی از استایل ریش شما است و می‌تواند ظاهر و حالت آن را تعیین کند. به همین جهت، چگونه و کجا تمام شدن ریش روی گردن به شدت می‌تواند ظاهر موهای صورت شما را بهبود بخشد یا ضعیف کند. برای اینکه اینکار را درست انجام بدهید، از قانون «دو انگشت» استفاده کنید تا جای درست تمام شدن ریش را پیدا کنید. در حالی که بیشتر آقایان ریش خود را دقیقاً در راستای خط فک تمام می‌کنند اما تمام شدن موهای صورت روی خط گردن بسیار زیبا و جذاب‌تر است. برای پیدا کردن جایگاه درستی که ریش باید روی گردن شما تمام شود، انگشت وسط خود را وسط سیب گلوی خود بگذارید. سپس انگشت اشاره خود را بالای آن قرار دهید. دقیقاً نقطه بالای این دو انگشت جایی مناسب برای تمام شدن ریش شما است. حالا تمام کاری که باید انجام دهید این است که بقیه ریش روی گردن را براساس آن نقطه مرتب و اصلاح کنید. برای اینکار باید خطی منحنی از یک گوش تا گوش دیگر ایجاد کنید که از آن نقطه‌ای که قبلاً پیدا کرده‌اید بگذرد. هنگامی که مستقیم در آینه نگاه می‌کنید این خط منحنی باید به صورت یک نیم‌دایره به نظر برسد و دقیقاً همان جای ایده‌آل برای تمام شدن ریش‌های روی گردن شما باشد.

نقطه بالایی دو انگشت جایی مناسب برای تمام شدن ریش گردنه


چگونه ریش روی گردن را اصلاح و محو کنیم؟


حالا که دیگر می‌دانید موهای صورت شما در ناحیه گردن کجا باید تمام شوند، می‌توانید روند اصلاح کردن ریش‌های رو گردن را شروع کنید. برای انجام اینکار، قیچی را بردارید و آن قسمتی از گردن که می‌خواهید ریش شما آنجا تمام شود را مشخص کنید. حالا تمام ریش‌های موجود زیر آن خط ذهنی ترسیم شده را اصلاح کنید و آن ناحیه را با دقت تمیز کنید. اگر می‌خواهید در آخر ریشی طبیعی و زیبا داشته باشید، باید خط گردن را محو کنید. شما می‌توانید اینکار را با تنظیم کردن دوباره ریش‌تراش خود به یک یا دو شماره پایین‌تر انجام دهید. سپس ریش تراش را روی ناحیه بالای سیب گلوی خود بگذارید و نیمه قسمت پایینی را با همان شماره کوتاهتر اصلاح کنید و بگذارید نیمه قسمت بالایی به همان اندازه قبل بماند. اینگونه قسمت پایین ریش‌های شما به جای داشتن خطی زمخت بین صورت و گردن، خطی محو شده خواهد داشت. در ادامه فراموش نکنید که تمام موهای باقی مانده میان گردن و سینه خود را اصلاح کنید تا استایلی مرتب و تمیز داشته باشد.


مراقبت‌های بعد از اصلاح چیست؟


اگر شما ریش‌ها و خط گردنی تمیز می‌خواهید، اصلاح و محو کردن بسیار مهم هست اما مراقبت بعد از اصلاح ضروری است. برای اینکه ظاهر ریش‌های خود را در بهترین حالت نگه دارید، باید به صورت منظم از روغن مخصوص ریش یا نرم کننده مخصوص آن استفاده کنید. استفاده از یک روغن یا بالم‌ریش با کیفیت می‌تواند ریش‌های شما را از نامرتب، خشن و ژولیده به ریشی نرم، مرتب و زیبا تبدیل کند. از آنجایی که این محصولات برای هیدراته و تقویت کردن موهای صورت و پوست زیر آنها طراحی شده است، آنها برای دستیابی به ریشی سالم و راحت برای مدل دادن بسیار به شما کمک خواهند کرد. این محصولات در حالی که بیشتر به عنوان عاملی برای مدل دادن به ریش در نظر گرفته می‌شوند اما می‌توانند با مرطوب کردن پوست زیر ریش به جلوگیری از خاریدن و پوسته پوسته شدن پوست آن ناحیه کمک کنند. بهترین راه این است که روتین مراقبت بعد از اصلاح برای خودتان داشته باشید. اگر بعد از استفاده از روغن مخصوص ریش باز هم اصلاح کردن پوست روی گردن، شما را تحریک کرد سعی کنید از یک نرم کننده یا افترشیو بعد از انجام این مراحل استفاده کنید.

ریش بلند


از ریش‌هایتان بعد از اصلاح نگهداری کنید


هنگامی که به مدل و اندازه ایده‌آل برای ریش‌های خود رسیدید، نگهداری منظم از آنها برای اینکه در بهترین حالت خود باشند، ضروری است. به این جهت دانستن چگونه اصلاح کردن ریش‌هایتان به روش درست، مهارتی مهم برای یاد گرفتن است. این فقط به این معنا نیست که بلندی ریش‌هایتان را برای داشتن ریشی با ظاهری مرتب و یکدست کوتاه‌ کنید، بلکه این مسئله به معنی دوباره حالت دادن به لبه‌های ریش، مدل آن و خط گردن است. برای شروع مرتب کردن ریش‌ها، بلندی ریش‌هایتان را یکدست و هم اندازه کنید. شما می‌توانید اینکار را با قیچی یا ریش‌تراش انجام دهید. سپس روی مرتب کردن لبه‌های ریش تمرکز کنید. در حالی که اینکار را انجام می‌دهید، اصلاح و شیو کردن موهای رشد کرده روی گونه و اطراف خط گردنتان را نیز فراموش نکنید. برای اصلاح کردن خط گردن، می‌توانید از همان روش قیچی استفاده کنید که در ابتدا برای درست کردن خط گردن به کار گرفتید. حتی اگر ریش‌های شما پر و ضخیم است، شما باز هم باید ظاهر موهای میان خط گردن و سیب گلویتان را کوتاه و مرتب نگه دارید.

شیو یا اصلاح کردن ریش روی گردن


بهترین اصلاح کننده‌ها برای شیو و محو کردن ریش روی گردن چیست؟


برای داشتن خط گردنی بی‌نقص به خریدن محصولات مناسب اینکار نیاز دارید. به همین منظور، استفاده از ریش تراش‌های برقی و باکیفیت ضروری است. با داشتن ریش تراش مناسب، شما قادر خواهید بود تا ریش‌های روی گردنتان را به صورت تمیز و مرتب حالت بدهید و بلندی آن را یکدست کنید. شما همچنین قادر خواهید بود تا با تنظیم کردن ریش تراش به ریش محو که ظاهری طبیعی و زیبا دارد، دست پیدا کنید. اگر می‌خواهید روی گردن را شیو یا خط گردن را متمایز کنید، می‌تواند از یک موزر دستی استفاده کنید اما مواظب باشید که مدل خط گردنتان را خراب نکنید. 


چگونه خط گردن را محو کنیم؟


  • قبل از شیو کردن، بدانید که کجا می‌خواهید خط گردن را ایجاد و آن را در ذهن خود ترسیم کنید.
  • ریش خود را در راستای استخوان فک خود تمام نکنید.
  • خط ریش شما باید به صورت خط منحنی از این گوش به آن گوش گسترده شود و باید از وسط سیب گلو رد شود.
  • از دو شماره ریش تراش برقی در زیر طول ریش خود استفاده کنید تا بتوانید خط گردن را ایجاد کنید.
  • دوباره از ریش تراش با یک یا دو شماره کمتر، برای محو کردن خط گردن استفاده کنید.
  • با استفاده منظم از ریش تراش و روغن ریش، از ریش‌هایتان مراقبت کنید.

بیشتر بخوانید: 15 مدل ریش که باید در سال ۲۰۲۰ امتحان کنید

مطالب مرتبط