بهترین توصیه‌ها برای داشتن استایلی مناسب

بهترین توصیه‌ها برای داشتن استایلی مناسب

01 مرداد 1399

با اینکه لباس پوشیدن کاری است که همه به معنای واقعی کلمه هر روز انجام می‌دهد اما اینکار (یا اگر می‌خواهید شیک به نظر برسید، سِت کردن آنها با یکدیگر) می‌تواند احساسی مانند انجام سخت‌ترین و ناامید کننده‌ترین کار در صبح را به شما بدهد. همه ما تا به حال حتی برای یکبار هم که شده روبه‌روی کمدی پر از لباس ایستاده‌ایم و فکر کرده‌ایم: «هیچی ندارم بپوشم!» مطمئن باشید که شما با این معضل روزمره تنها نیستید. به همین منظور، ما با گروهی از متخصصان - طراحان برتر ، متخصصان استایل و فروشگاه‌های لباس حرفه‌ای - برای تغییر شکل دادن عمل (یا شاید هنر؟) لباس پوشیدن، یکبار و برای همیشه، مشورت کردیم.

1. اندام خود را متناسب جلوه دهید

چگونه اینکار را انجام دهید: بدیهی است که شما می‌خواهید آن قسمت از بدن خود که به آن افتخار می‌کنید را به رخ دیگران بکشید مانند بازوهای برنزه شده یا کمر باریک. در واقع این خوب جلوه دادن قسمت‌های کمتر دوست داشتنی بدن است که به مهارت نیاز دارد. آیا به دنبال روشی برای اینکار می‌گردید؟ اضافه کردن حجم به قسمت مقابل مانند پوشیدن یک شلوار راسته از لگن که نسبت به پوشیدن یک شلوار تنگ، نیمه بالایی پر بدن شما را خنثی می‌کند، می‌تواند راهکار خوبی باشد. نیکول میلر، طراح لباس، توضیح می‌دهد: «هدف این است که اندام خود را متناسب نشان دهید، پس از پوشیدن هر لباس سایز بزرگی که شما را چاق‌تر می‌کند، خودداری کنید.» یک ایده دیگر برای اینکار: پرت کردن حواس است. لوئیز رو، نویسنده یک کتاب معروف در زمینه توصیه‌های لباس پوشیدن، می‌گوید که اگر بدن شما فرم گلابی دارد، یک شلوار مشکی زیبا بپوشید سپس با سِت کردن یک روسری جسورانه با شلوارتان، توجه‌ها را به بالا تنه خود جلب کنید.

2. لباس‌های ترند را متناسب با سن خود بپوشید

چگونه اینکار را انجام دهید: به احتمال زیاد، یک استایل جا افتاده برای تیپ روزانه شما نیز وجود دارد. از بلوز نیم تنه استفاده کنید: برای جلوگیری از نمایان کردن پوست خود، بلوزی را با دامن فاق بلند خود سِت کنید که بلندی آن تا روی ناف شما باشد یا یک تاپ بلند را زیر بلوز نیم تنه خود بپوشید. ربکا مینکوف، طراح لباس، قول می‌دهد: «ظاهرتان مانند وقتی می‌شود که آن نیم تنه‌ها را با شکمی عریان می‌پوشیدید.» حرف آخر: لیلینا وازکز، یک متخصص در زمینه استایل و سردبیر سایت TheLVGuide می‌گوید: «شما هرگز نمی‌خواهید که با سن خود کنار نیایید و سعی کنید خودتان را جوان‌تر نشان دهید.

3. لباس زیر مناسب باعث می‌شود، لاغرتر به نظر برسید

چگونه اینکار را انجام دهید: وازکز می‌گوید: «اینکه سینه‌های شما کجای قفسه سینه شما قرار می‌گیرند، تفاوت بزرگی در چگونه به نظر رسیدن لباس ایجاد می‌کند.» به عبارت دیگر، اگر شما از لباس زیری استفاده کنید که کاملاً اندازه شما باشد، بدنتان شل یا برآمده به نظر نخواهد رسید و این بدان معنی است که فرم بدن شما از هر زاویه‌ای بی‌نقص به نظر می‌رسید. هدف این است که لباس زیرتان جایی میان آرنج و کتف شما قرار بگیرد. کریستن سوپولسکی، مدیر بازرگانی یک برند لباس زیر معروف، می‌گوید: «اگر قسمت جلویی و وسط لباس زیر روی بدن شما بخوابد، کاپ‌ها چین خورده یا گشاد نباشند و لباس زیر به سمت بالا کشیده نشود یا برآمدگی ایجاد نکند، شما از این مرحله امتیاز کامل را خواهید گرفت. اگر بتوانید تنها دو انگشت را زیر بند آن ببرید و هنوز هم لباس زیر اندازه شما باشد، پس آن لباس زیر کاملاً اندازه شما است.»

4. خیلی همه چیز را سِت نکنید

چگونه اینکار را انجام دهید: سعی کنید رنگ‌هایی را با یکدیگر بپوشید که یکدیگر را تکمیل می‌کنند و نه اینکه به معنای مرسوم آن با یکدیگر «سِت» می‌شوند. برای داشتن یک راه حل ساده، مینکوف می‌گوید: «به یک چرخه رنگ ساده نگاه کنید. رنگ‌هایی که در چرخه رنگ روبه‌روی یکدیگر قرار دارند، مکمل هم هستند.» ممکن است عجیب به نظر برسد اما ترکیب رنگ‌هایی مانند نارنجی و آبی تیره یا بنفش و زعفرانی مکمل یکدیگر هستند. تغییر دادن اکسسوری‌ها هم در رنگ و هم در جنس نیز راه‌ حلی دیگر است. یک استایل سه رنگ که از ایده‌های بتی هالبریچ، متصدی فروش در برند برگدوف گودمن و نویسنده یک کتاب معروف در زمینه استایل به نام I'll Drink to That، گرفته شده است، ترکیبی از پیراهن مشکی، یک جفت کفش آبی تیره و کیف دستی رنگ بورگاندی است. تحت هیچ شرایطی نباید یک ست جواهرات را با یکدیگر استفاده کنید. وازکز می‌گوید: «چیزهایی که با یکدیگر و به صورت سِت فروخته می‌شوند، دیگر مطابق مد روز نیستند.»

5. لباس‌های خیلی باز نپوشید

چگونه اینکار را انجام دهید: هالبریچ می‌گوید: «لباسی نپوشید که همه پوست شما را در معرض دید قرار دهد.» برای مثال اگر شما یک پیراهن با یقه باز می‌پوشید، تمرکز دیگران را به سمت یقه پیراهن خواهید برد و دیگر نیازی نیست که بازوها و پاهای شما برهنه باشند. این مسئله برای لباس‌های چسبان هم صدق می‌کند: پیراهنی که تنگ است با یک یقه بسته و بلندی دامن مناسب، بهتر به نظر می‌رسد، همچنین دامنی که بلندی آن تا بالای زانو است، اگر کمی گشاد باشد مانند یک دامن کوتاه و تنگ باعث نگاه خیره مردم نمی‌شود.

6. تا آنجا که می‌توانید لباس‌های با کیفیت بخرید

چگونه اینکار را انجام دهید: ابتدا بگذارید از خودمان سلب مسئولیت کنیم. هیچ نیازی نیست که برای خریدن لباس‌های ضروری مانند تی‌شرت، لباس‌های پایین تنه، شلوار جین حساب بانکی خود را خالی کنید زیرا انتخاب‌های بسیار زیادی با کیفیت خوب و قیمت پایین برای این دسته از لباس‌ها موجود است. به جای اینکار، اگر می‌توانید پول‌های خود را برای آن دسته از لباس‌هایی خرج کنید که نسخه‌های ارزان قیمت آنها مانند نسخه‌های گران قیمت آنها عالی نیست. برای مثال یک شال گردن پشمی را می‌توانید با قیمت مناسب بخرید و سال‌ها از آن استفاده کنید اما پلیور به سرعت کش می‌آید و حالت خود را از دست می‌دهد. بنابراین اگر یک پلیور با کمی قیمت بالاتر بخرید که کیفیت خوبی دارد، دیگر نیاز نیست سال بعد یک پلیور دیگر با همان قیمت بخرید. مانیکوف می‌گوید: «هنگامی که می‌خواهید یک تکه لباس کلاسیک بخرید، مانند یک کت مشکی زیبا، مهم است که در پول خود با خریدن جنس خوب صرفه جویی کنید.» تنها کافی است که حساب کنید، هر سال چه مقدار پول باید برای خریدن یک تکه لباس کلاسیک پرداخت کنید تا متوجه سود خود با اینکار شوید.

7. استایل شخصی خودتان را داشته باشید

چگونه اینکار را انجام دهید: نانت لپور، طراح لباس، می‌گوید: «سعی کنید ظاهر بی‌عیب و نقص و متناسب خود را پیدا کنید.» سپس سعی کنید به دنبال انواع مختلف آن استایل باشید. گیج شده‌اید؟ آن لباس‌هایی را تصور کنید که بیشتر از همه در آنها احساس راحتی می‌کنید. یا از اشخاصی که به شما نزدیک هستند، بپرسید که چگونه در بهترین حالت خود هستید. هنگامی که توانستید به این نتیجه برسید که چه استایلی برای شما بهترین است، انواع مختلف آن استایل را پیدا کنید. مانیکوف می‌گوید: «من همیشه به سمت کت‌ها کشیده می‌شوم بنابراین ابتدا کت‌های با استایل بامبر را انتخاب می‌کنم سپس کت‌های با پارچه ابریشمی یا کت جین با آستین‌های چرمی.» آیرین لادر، بنیانگذار و مدیر خلاق برند آیرین، پیشنهاد می‌کند: «اگر در اتاق پرو برای خریدن لباس دچار شک می‌شوید، با آن لباس‌ها از خود عکس بگیرید. اینگونه نسبت به وقتی که در آینه به خود نگاه می‌کنید، دید دقیق‌تری به خود دارید.»

8. همه باید یک تی‌شرت کلاسیک سفید داشته باشند

چگونه اینکار را انجام دهید: یک تی‌شرت سفید خالص را انتخاب کنید و نه رنگ عاجی زیرا این دسته از رنگ‌ها به مروز زمان رنگ و رو رفته می‌شوند. فلورانس توماس، مدیر خلاق برند توماس پینک، توصیه می‌کند: «اما از آنجایی که رنگ سفید پتانسیل این را دارد که در مقایسه با رنگ سفید خود دندان‌های شما را زرد نشان بدهد، استفاده از یک رژلب غلیظ با ته‌رنگ آبی، مانند سرخابی، را در نظر داشته باشید تا دندان‌های خود را سفیدتر نشان دهید.» آیا مطمئن نیستید که کدام مدل برای شما بهترین است؟ یک تی‌شرت دکمه‌درا که دور کمر آن نوار دوزی شده یا در قسمت کمر تنگ می‌شود، می‌تواند ظاهر زنانه و ساعت شنی مانندی را به همه خانم‌ها بدهد. حتماً مطمئن شوید که سر شانه آن کاملاً اندازه شماست و خط‌های سر شانه دقیقاً سر جای مناسب خود قرار می‌گیرند، همچنین سر شانه‌هل نباید از پشت یا جلو تنگ باشند و کشیده شوند. توماس می‌گوید: «می‌توانید هر مدل دیگری که می‌خواهید را بدوزید.» برای جلوگیری از رنگ و رو رفته شدن لباس‌های پارچه‌ای، به جای لکه گیری کردن لباس وقتی که خشک است، آنها را مانند تی‌شرت‌های مردانه کامل بشویید و اتو کنید.

9. الگوها و طرح‌ها را ترکیب کنید

چگونه اینکار را انجام دهید: تلفیق الگوها می‌تواند به شما کمک کند تا اعتماد به نفس بگیرید و شیک شوید یا گویی که در تاریکی لباس پوشیده‌اید. با دنبال کردن این دستورالعمل‌ها می‌توانید به استایلی برسید که در بالا ذکر شد. همیشه رنگ‌های شبیه به یکدیگر و از یک خانواده را انتخاب کنید و ترجیحاً رنگ‌های زمینه آنها باید یکسان باشد. بعضی از طرح‌ها مانند کره و مربا هستند و فارق از همه چیز همیشه با یکدیگر سِت می‌شوند. مانیکوف می‌گوید: «طرح‌های خال خالی با خط دار یا گلدار معمولاً به یکدیگر می‌آیند.» همچنین طرح پلنگی با نقش حیوانات یا طرح اسلیمی با اشکال مربع یا شطرنجی به یکدیگر می‌آیند. وازکز می‌گوید: «طرح‌هایی که شبیه به یکدیگر هستند را نمی‌توان با یکدیگر ست کرد.» مثلاً طرح‌های شطرنجی هوندزتوث و چهار خانه بیش از آن شبیه به یکدیگر هستند که بشود آنها را با هم ترکیب کرد و دو طرح بزرگ برای تسلط با یکدیگر رفابت می‌کنند و باعث می‌شوند آدم سردرد بگیرد. در آخر این استایل خود را با اکسسوری‌های خنثی کامل کنید. لوئیز رو هشدار می‌دهد که رنگ دیگری را به این استایل ترکیبی اضافه نکنید.

10. جواهرات باید ظاهر شما را بهتر کنند

چگونه اینکار را انجام دهید: یک جفت گوشواره مناسب می‌تواند فرم صورت شما را زیبا کند. برای مثال، لیزی فرتوناتو، طراح جواهرات، می‌گوید که اگر فرم صورت شما گرد است، گوشوراه‌های کشیده صورت شما را استخوانی‌تر نشان می‌دهند و در طرف مقابل، اگر فرم صورت شما کشیده است، گوشواره‌های کوتاه و ضخیم، مانند گوشواره‌های گرد و کوچک، توجه‌ها را از کشیدگی صورت شما دور می‌کند و دیگر فرم چهرتان خیلی کشیده دیده نمی‌شود. اگر سینه‌های بزرگی دارید باید از گردنبدهایی بلندی استفاده کنید که طول آنها تا وسط سینه‌های شما یا حتی بلندتر است. پلاک یا آویزهای کشیده کامل روی بدن نمی‌خوابند و توجه‌ها را به سمت محیط اطراف خود جلب می‌کنند. در آخر، گوشواره‌های با رنگ روشن انتخاب کنید، مانند مرواید یا سنگ سفید تا صورت شما را درخشان کنند.

بیشتر بخوانید: 10 ترفند برای داشتن یک استایل با اعتماد به نفس

مطالب مرتبط