15 مدل ریش که باید در سال ۲۰۲۰ امتحان کنید

15 مدل ریش که باید در سال ۲۰۲۰ امتحان کنید

06 مرداد 1399

آقایان، موهای صورت شما تقریباً برای تمام مدت عمرتان در حال رشد کردن بوده است، اما آیا تاکنون ایستاده‌اید و به این فکر کرده‌اید که با این ریش‌ها چه کار‌هایی می‌توانید بکنید؟ در زمان انتخاب استایل دامادی‌تان دقت زیادی به خرج داده‌اید و الان هم به طور منظم به آرایشگاه می‌روید، از محدوده امن همیشگی‌تان خارج شوید تا امکانات دیگری را ببینید که ممکن است خیلی هم به شما بیایند و برای شما مناسب باشند. درست مانند انتخاب مدل موی محو شونده مناسب برای صورتتان، انتخاب مدل ریشی که برازنده شما باشد یا با مدل موهایتان هماهنگی لازم را داشته باشد هم کار سختی است. خوشبختانه ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم! فرقی ندارد که به دنبال یک مدل ریش جدید باشید که با صورت و مدل موی‌تان تناسب داشته باشد یا کلاً بخواهید یک ایده کاملاً جدید را امتحان کنید، ادامه این مطلب را دنبال کنید تا با ۱۵ مدل از جذاب‌ترین مدل‌های ریش ۲۰۲۰ آشنا شوید.


چطور باید مدل ریش مناسب را انتخاب کنم؟


بعد از آن که کار اصلاح موهایتان تمام شد، انتخاب مدل ریش باید کار آسانی باشد، این طور نیست؟ پاسخ آن است که نه چندان. درست مانند زمانی که می‌خواهید مدل موی سرتان را انتخاب کنید، فاکتورهای مختلفی وجود دارند که در زمان انتخاب ریش مناسب باید آن‌ها را در نظر بگیرید، از جمله این که صورتتان چه فرمی دارد، در صورتتان چه مقدار ریش دارید و اینکه می‌خواهید چه میزان توجه و مراقبتی را صرف نگهداری از مدل انتخابی ریشتان کنید.


بهترین مدل‌های ریش ۲۰۲۰ که باید امتحان کنید


مدل ته‌ریش

کار را با آسان‌ترین مدل ریش شروع می‌کنیم: مدل ته‌ریش. می‌توانید که تصور کنید اگر فقط یک روز به اصلاح کردن ریشتان نرسید، چه میزان رشد می‌کند؟ این دقیقاً همان استایل ته‌ریش است. این استایل برای مرد‌هایی که تحمل ریش بلندتر از حد ته‌ریش را ندارند و یا کلاً موهای صورتشان کم‌پشت و پراکنده است، بسیار مناسب است. به جای آن که مدام با خودتان در کشمکش باشید تا بتوانید یک ریش پرپشت و بلند را پرورش دهید، چیزی که هستید را بپذیرید و با آن کنار بیایید. به عنوان یک مزیت جانبی، مدل ته‌ریش باعث می‌شود که زاویه آرواره شما مردانه‌تر به نظر برسد و فرم چانه‌تان هم زیباتر و قوی‌تر باشد؛ و همین است، بفرمایید آقای خوش‌تیپ. 

ته ریش

ته‌ریش دو روزه

وقتی که برای روز دوم هم مو‌های صورتتان را اصلاح نکنید، از یک ریش استایل سایه ساعت ۵ وارد قلمرو ته‌ریش می‌شوید. این مدل ریش که از حد بلندی ته‌ریش دو روزه تا حدود یک چهارم اینچ را شامل می‌شود، همان اثر اصلاحی را بر روی خط آرواره و چانه دارد، اما به مراقبت بیشتری نیاز دارد. برای جلوگیری از خشک و وزوزی شدن ته‌ریشتان می‌توانید از یک روغن مخصوص ریش استفاده کنید. این کار باعث نرم شدن موهای صورت و نیز پوست صورتتان شده و به شما یک ظاهر و حس عالی هدیه می‌دهد.

مدل ته‌‌ریش دو روزه

ریش بزی

ریش بزی سال‌هاست که در صنعت مد حضور دارد (برای اثبات این ادعا کافی است نگاهی به ستاره‌های دهه هفتادی بیندازید) و به نظر می‌رسد که این روزها همچنان با قدرت در این عرصه حضور دارد. این مدل ریش برای کسانی مناسب است که ریششان یکدست نیست و یا تمایلی به پرورش یک ریش کامل ندارند.

ریش بزی

مدل کوبه‌ای

اگر ریش بزی را با یک سبیل ترکیب کنید مدل ریشتان تبدیل به ریش کوبه‌ای می‌شود. بر خلاف زمانی که یک ریش کامل داشته باشید، این مدل ریش تمام صورت شما را نمی‌پوشاند؛ بنابراین برای مردانی مناسب است که امکان مراقبت از یک ریش کامل را نداشته و یا کلاً ریش پرپشتی ندارند. توجه داشته باشید که ریش‌هایی که فرم متقارن و دقیقی دارند، برای آن که ظاهر مرتبی داشته باشند به توجه و مراقبت بیشتری در خانه نیاز دارند.

مدل ریش کوبه‌ای

ریش کوتاه

اگر ترجیح می‌دهید مدل ریشتان کمی بلندتر از ته‌ریش باشد، پیشنهاد می‌کنیم مدل ریش کوتاه را امتحان کنید. این مدل نیز به شما اجازه می‌دهد که در عین حال که تمام ریشتان را نگه داشته‌اید اما بلندی ریشتان را تا حد امکان کم و نزدیک به پوست صورتتان حفظ کنید. در این مورد هم اگر تصمیم گرفته‌اید که ریش کوتاه داشته باشید، همچنان باید صورتتان را با استفاده از کرم‌های مرطوب کننده آب‌رسانی کنید تا هم پوست صورتتان و هم خود ریشتان نرم باقی بماند.

مدل ریش کوتاه

ریش وصل نشده

تا به حال در مورد مدل‌های کلاسیک و قدیمی‌تری صحبت کرده‌ایم، مانند ریش بزی و ته‌ریش، اما اگر بخواهیم اندکی خلاقیت به خرج داده و مدل‌های جدیدتری را امتحان کنیم چه؟ یکی از این مدل‌های جذاب و پرطرفدار، ریش وصل نشده است. برای داشتن این مدل ریش کافی است از آرایشگرتان بخواهید که مرز رویش موهایتان را با یک خط عمودی مرتب به ریشتان متصل کند و آن را تا استخوان آرواره ادامه دهد. سپس کافی است که قسمت انتهایی موها و ابتدایی ریش را محو و کم‌پشت کنید تا مدل ریشتان فرم هندسی و منظمی به خود بگیرد.

مدل ریش وصل نشده

بیشتر بخوانید: 15 ست باحال از ریش و مدل مو که باید امتحان کنید

ریش بلند

اوه، ریش بلند! با این که بسیاری از آقایان، و همچنین بسیاری از خانم‌ها، توان مقاومت در برابر جذابیت ریش بلند را ندارند، اما چنانچه خواهان امتحان کردن این مدل‌ ریش هستید، باید خودتان را برای صرف مراقبت و توجه زیادی آماده کنید. نکته کلیدی در زمان داشتن این مدل ریش آن است که همیشه آن را مرطوب و آب‌رسانی شده نگه دارید تا با گذر زمان در هم ریخته و آشفته نشود. توصیه ما این است که برای آنکه ریشتان را نرم و آب‌رسانی شده نگه دارید، به طور منظم از یک روغن مخصوص ریش استفاده کنید.

مدل ریش بلند

مدل ریش یک‌ ساله

آیا فکر می‌کنید که ریشتان تا حدی که امکان داشته است بلند شده است؟ پس وقت آن رسیده است که مدل ریش یک‌ساله را امتحان کنید. برای بعضی از افراد حتی فکر کردن به اینکه ریششان را یک سال تمام بلند کنند، غیرممکن است. با این وجود اگر فکر می‌کنید که تعهد و حوصله آن را دارید که یک سال تمام از ریشتان مراقبت کنید، مدل ریش یک‌ساله یک مدل جذاب است که به شما ظاهر منحصر به فردی می‌بخشد. این مدل ریش بلند و جالب توجه، باید مدام تحت مراقبت و رسیدگی باشد و نوک تارهای ریش کوتاه شوند تا ظاهر آن آشفته و درهم‌ریخته نشود. با این وجود مطمئن باشید که اگر به خوبی از آن نگهداری کنید و آن را به طور منظم چرب و آب‌رسانی کنید، این مدل ریش ارزش این همه زحمت و دردسر را دارد. برای آنکه ریشتان را مرتب نگه دارید و از شلخته شدن آن جلوگیری کنید، می‌توانید از یک شانه مخصوص ریش استفاده کنید.

مدل ریش یک ساله

ریش محو

اکنون که درباره مدل موی سر محو چیزهای زیادی می‌دانیم، وقت آن رسیده است که این مدل محو کردن را به مدل‌های ریش هم وارد کنید. به جای آن که بلندی تمام ریشتان یکسان باشد، از آرایشگرتان بخواهید که با حرکت از سمت گونه‌ها به سمت شقیقه‌ها، اندک اندک از بلندی ریشتان کم کند. اگر یک مدل موی محو شونده هم داشته باشید، این طور به نظر می‌رسد که مو و ریشتان یک ترکیب یکسان دارند و یک ظاهر به هم پیوسته و دل‌نشین را ایجاد می‌کنند.

مدل ریش محو

ریش گرد شده

اگر می‌خواهید یک ریش بلند داشته باشید اما ترجیح می‌دهید که مرتب باشد، از آرایشگرتان بخواهید که مدل ریش گرد شده را برایتان پیاده‌سازی کند. در این استایل ریش، قسمت بالایی ریش روی گونه، از شقیقه‌ها تا کناره سبیل، با یک خط منحنی ملایم مرتب می‌شود. این استایل ریش ظاهری رسمی دارد و برای محل کار و قرارهای رسمی بسیار مناسب است.

مدل ریش گرد شده

ریش دستکاری ‌شده

فکر نکنید که فقط به خاطر آن که تارهای موی صورتتان رشد می‌کنند، شما هم مجبور هستید که همه آن‌ها را نگه دارید. مدل ریش دستکاری‌شده یکی از مدل‌های مینیمالیست ریش به شمار می‌رود. به جای آن که همه ریش طبیعی صورتتان را نگه دارید، در این استایل ریش آرایشگرتان بخش‌هایی از ریش شما را اصلاح می‌کند تا به ظاهر کلی شما فرم دلخواهتان را ببخشد. اگر شما هم از آن دسته مردان هستید که به طور منظم برای اصلاح ریش و موی سرتان به آرایشگاه مراجعه می‌کنید، این مدل ریش برای شما مناسب است.

مدل ریش دستکاری شده

ریش انبوه

اگر به استایل‌های قدیمی‌تر و کلاسیک‌تر علاقه‌مندید، می‌توانید مدل ریش انبوه را امتحان کنید. در این استایل ریش، به سادگی اجازه می‌دهید که تمام موهای صورتتان به طبیعی‌ترین شکل ممکن رشد کرده و بلند شوند، فقط توجه داشته باشید که ریشتان را به طور مناسب آب‌رسانی کرده و از روغن‌های مخصوص استفاده کنید.

مدل ریش پرپشت

ریش بالبو

چه کسی گفته است که حتماً باید همه مو‌های صورت شما به طور به هم پیوسته و یکسان رشد کنند؟ اگر شما هم با این گفته موافقید، پیشنهاد می‌کنیم مدل ریش بالبو را امتحان کنید. در این مدل ریش، موهای روی گونه‌ها و شقیقه‌ها به طور کامل تراشیده می‌شود و در واقع ریش روی چانه و آرواره، و سبیل از هم جدا می‌شوند. شرط لازم برای انتخاب این استایل ریش آن است که همیشه آن را مرتب نگه دارید؛ بنابراین باید به طور منظم به آرایشگاهتان مراجعه کنید.

مدل ریش بالبو

مدل نوار چانه

اگر به دنبال آن هستید که به بهترین شکل به خط آرواره‌تان فرم دهید، باید مدلی را انتخاب کنید که به شکل مناسبی این قسمت را بپوشاند. با انتخاب این استایل ریش که در آن قسمت‌های روی گونه کاملاً تراشیده می‌شود و فقط یک نوار از شقیقه‌ها تا زاویه آرواره و به دنبال آن تا روی چانه باقی می‌ماند، ناخودآگاه توجه همه به سوی قسمت پایین صورت شما جلب می‌شود.

مدل ریش نوار چانه

مدل ریش خط آرواره

این استایل ریش شباهت زیادی به مدل نوار چانه دارد، با این تفاوت که در این مدل، بلندی ریش روی چانه‌ها بیشتر بوده و با حرکت به سمت شقیقه‌ها، کم کم از میزان ریش کاسته می‌شود. اگر شما هم از آن دست مردانی هستید که ریشتان فر یا موجدار است، این مدل به شما اجازه می‌دهد که بافت طبیعی ریشتان را به شکلی زیبا و جذاب به نمایش بگذارید.

مدل ریشخط آرواره

بیشتر بخوانید: ریش محو شده، مدل ریش امروزی و باکلاس

مطالب مرتبط