چرا به پودر فیکس مات و رنگی برای میکاپ‌مان نیاز داریم؟

چرا به پودر فیکس مات و رنگی برای میکاپ‌مان نیاز داریم؟

08 مرداد 1399

فرقی نمی‌کند که شما از اسپری یا پودر فیکساتور برای ثابت کردن میکاپ‌تان استفاده می‌کنید. در واقع فیکس کردن آرایش، امری ضروری در میکاپ شماست. با این حال ممکن است از تمام کارآیی آن‌ مطلع نباشید. چندین بار پیش آمده است که از فیکساتور روی پوست‌تان استفاده کرده باشید و لکه‌های سفید رنگ ظاهر شده باشند؟ این دقیقا همان جایی است که فیکساتورهای رنگی به کمک شما می‌آید. بعد از گپ زدن با میکاپ آرتیست مشهور رابرت سسنیک، درباره زمان و چگونگی استفاده از فیکساتورهای مات و رنگی اطلاعاتی را بدست آوردیم. خواندن این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم تا آرایشی بی‌عیب و نقص داشته باشید. با استایلی همراه باشید.


چه زمانی باید از پودر فیکس مات استفاده کنید؟


پودر فیکس کننده آرایش، یک پودر سفید رنگی است که کاملاً شفاف و بدون هیچگونه رنگدانه و پوششی است که روی پوست اعمال می‌شود. سسنیک می‌گوید: پودرهای فیکس کننده آرایش بی‌رنگ هستند و برای روشن کردن، کاهش براقی و جذب چربی استفاده می‌شوند. به دلیل خاصیت روشن کنندگی فیکساتورها، بهترین نواحی برای استفاده از آن زیر چشم‌ها، اطراف بینی و در وسط چانه است. من اساساً از پودر فیکساتور مانند کانسیلر استفاده می‌کنم - هر کجا که می‌خواهم روشن‌تر شود. استفاده از پودر فیکس کننده آرایش در کل صورت،‌ باعث ایجاد ظاهری سفید رنگ در هنگام عکس گرفتن می‌شود. او برای جلوگیری از این امر، توصیه می‌کند که همیشه اسپری فیکساتور را به همراه داشته باشید. این کار باعث می‌شود که هنگام برخورد نور روی پوست‌تان، سفیدی آن از بین برود و پوست‌تان رنگی طبیعی و زیباتر داشته باشد. اگر به یک پودر فیکساتور مات نیاز دارید، ما فیکساتور Dermablend Professional را به شما توصیه می‌کنیم، چون پودر سبکی است و در حالی که ظاهری مات را برایتان فراهم می‌کند روی پوست‌تان همانند یک فاندیشن عمل می‌کند.  


چه زمانی باید از پودر فیکس رنگی استفاده کنید؟


سسنیک می‌گوید: من ترجیح می‌دهم از پودر فیکس متناسب با رنگ پوست اطراف گونه‌هایم برای برجسته‌سازی صورتم استفاده کنم. به این دلیل که پودر فیکساتور رنگی برای تصحیح رنگ و قرمزی پوست به بهترین وجه ممکن عمل می‌کنند و پوشش بیشتری را برایتان فراهم می‌کنند، همچنین برای برجسته سازی و محو کردن عالی هستند. هنگام استفاده از پودر فیکساتور رنگی بهتر است از رنگی استفاده کنید که متناسب با تناژ پوست‌تان باشد، زیرا نور بیش از حد می‌تواند اثر شفافیت فیکساتور مات را خنثی کند. اگر رنگ پوست تیره‌تری‌ دارید و به دنبال روشن کردن نواحی برجسته صورت‌تان با فیکساتور مات هستید، سسنیک توصیه می‌کند مانند سایه نارنجی از کانسیلر زرد یا خنثی استفاده کنید. او می‌گوید: "این کار باعث ایجاد رنگ‌های عمیق‌تری در پوست‌تان می‌شود. مهم نیست که برای داشتن یک آرایش بی‌عیب و نقص از چه فیکساتوری استفاده می‌کنید، اما بهتر است از فیکساتورهای پودری استفاده کنید چرا که همیشه می‌توانید از مقادیر بیشتری روی میکاپ‌تان استفاده کنید. نکته دیگر هنگام استفاده از پودر فیکساتور، ترکیب کردن سایه‌های مختلف با یکدیگر است تا بتوانید از نظر ظاهری پوست مناسبی داشته باشید. او گفت: بارها و بارها روشن‌ترین سایه فیکساتور را برداشتم و کمی سایه زرد و خنثی را با یکدیگر مخلوط کردم تا سایه‌ای مناسب برای برجسته سازی صورت مشتری‌ام ایجاد کنم. بدانید که هر سایه کیفیت متفاوتی دارد. پودر شفاف، پوست را روشن‌تر می‌کند، خنثی هر گونه تغییر رنگ را خنثی می‌کند و رنگ زرد با رنگ پوست همخوانی دارد. اگر می‌خواهید فیکساتور را مخلوط کنید، سسنیک  توصیه می‌کند از پودر شل و تنظیم چربی CATRICE HD استفاده کنید که در شش سایه مختلف از روشن تا تیره موجود است و آرایش شما را ثابت نگه می‌دارد و برای پوست‌تان یک پوشش بی‌عیب و نقصی را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: آموزش استفاده از اسپری فیکس کننده‌ آرایش