داشتن پوست صاف، نرم و درخشان با اسکراب مرکبات

داشتن پوست صاف، نرم و درخشان با اسکراب مرکبات

08 مرداد 1399

 آیا پوست شما خشک، ترک خورده و خشن به نظر می‌رسد؟ شاید زمان آن فرا رسیده باشد که پوست خود را لایه برداری کنید. شما می‌توانید برای این کار از ماسک‌های آماده استفاده کنید و یا می‌توانید با مواد اولیه که در خانه دارید آن را بسازید. مزیت گزینه دوم این است که شما می‌توانید اسکراب‌تان را نسبت به اسکراب‌های آماده در فروشگاه‌ها سفارشی کنید - از رایحه تا بافت آن. مزیت دیگر این است که استفاده از آن کمتر از 10 دقیقه طول می‌کشد! با دستورالعملی که در این مقاله آورده شده است پیش بروید و پوست‌تان را شاداب کنید. در اینجا آنچه شما نیاز دارید عبارتند از:

مواد لازم

  • نصف فنجان روغن نارگیل
  • ¼ فنجان نمک گرانول
  •  نصف قاشق چایخوری روغن ضروری لیمو
  •  نصف قاشق چایخوری روغن ضروری پرتقال شیرین
  •  ¼ قاشق چایخوری عسل خام

بیایید چند لحظه در مورد مواد اولیه صحبت کنیم، زیرا همه آنها در این اسکراب هدف خاصی را ارائه می‌دهند. روغن نارگیل دارای خواص درمانی فراوانی از جمله توانایی فوق العاده آن در مرطوب کردن پوست را دارد. آن را با عسل هومکتانت (Humectant) که یک رقیق کننده طبیعی است مخلوط و استفاده کنید که با این کار (به معنای واقعی کلمه) یک اسکراب آبرسان قوی برای پوست‌تان خواهید داشت. وظیفه نمک در این اسکراب، لایه برداری کردن پوست است که به جدا کردن سلول‌های مرده از سطح پوست کمک می‌کند. من عاشق ترکیب اسانس لیمو و پرتقال شیرین هستم. آن‌ها به طرز شگفت‌آوری خوش بو هستند.

دستورالعمل

  1.  همه مواد را با هم مخلوط کنید. (نکته: اگر می‌خواهید اسکراب شما دارای بافتی درشت‌تر مانند شن و ماسه باشد، در این مرحله چند مشت نمک را به اسکراب‌تان اضافه کنید).
  2. اسکراب را در ظرف نگهدارنده مواد غذایی نگه دارید.
  3. آن را حدود 30 دقیقه در یخچال قرار دهید.
  4. زمانی که آماده استفاده هستید (در حین حمام یا دوش)، اسکراب را با حرکات دایره‌ای روی بدن‌تان ماساژ دهید. آن را بشویید و خشک کنید. از مرطوب کننده یا لوسیون مورد علاقه‌تان در حالی که پوست‌تان هنوز مرطوب است استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا رطوبت پوست‌تان حفظ شود و همچنین باعث می‌شود پوست صاف و نرم‌تری داشته باشید.

نحوه نگهداری

 اسکراب را در یخچال نگه دارید و ظرف چند ماه از آن استفاده کنید. در نظر بگیرید مقادیر کمتری از آن را تهیه کنید که به سرعت استفاده شوند. اگر اسکراب شما گندیده به نظر می‌رسد و یا بوی بدی می‌دهد، فوراً آن را دور ریخته و یک اسکراب دیگری درست کنید.

بیشتر بخوانید: راز پوستی صاف، با این 4 راهکار

مطالب مرتبط