برنامه غذایی برای داشتن یک پوست شاداب و درخشان

برنامه غذایی برای داشتن یک پوست شاداب و درخشان

10 مرداد 1399

ما و همکارانمان در سایت استایلی باور داریم که داشتن یک پوست درخشان و شاداب بیشتر به درون افراد برمی‌گردد. درست است که نمی‌توان منکر اثرات بالا رفتن سن و محیطی بر روی پوست شد، اما در کل این گفته درست است که شما همان چیزی هستید که می‌خورید. با اینکه هیچ روتین مشخص و دقیقی برای مواظبت از پوست وجود ندارد، اما قطعاً داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل در این زمینه بسیار مهم است. برای آن که مشخص کنیم که برای داشتن یک پوست درخشان و شاداب باید چه مواردی را به برنامه غذایی روزانه‌تان اضافه کنید، ما به سراغ دکتر بهانوسالی رفته‌ایم که متخصص پوست مشاور سایت ما است و او به موارد زیر اشاره کرد.

زنگ بیدارباش: زمان چایی

هنگامی که بیماران دکتر بهانوسالی به یک زنگ بیدارباش صبحگاهی احتیاج دارند، او توصیه می‌کند که برای این منظور یک فنجان چای را انتخاب کنید. وی می‌گوید: «من از بیمارانم می‌خواهم که چای سبز - گرم یا سرد - را جایگزین قهوه صبحگاهی‌شان كنند». پس از دم کردن چای، می‌توانید از دستورالعمل دکتر بهانوسالی برای کاهش پف زیر چشم استفاده کنید .

صبحانه: آنتی‌اکسیدان‌ها

وی می‌گوید: «به طور معمول، من بیماران خود را تشویق می‌کنم كه غذاهای سرشار از آنتی‌اکسیدان مصرف كنند». انتخاب‌های مورد علاقه ما؟ انواع توت‌ها - مخصوصاً زغال‌اخته‌ها، تمشک و توت‌فرنگی، لوبیا، کلیه، پینتو و انواع سبزیجات تیره رنگ، سیب، کلم، اسفناج و انگور. صبح خود را با یک اسموتی سرشار از آنتی‌اکسیدان شروع کنید . یک مشت اسفناج را با زغال‌اخته، انبه، موز، دانه چیا و کمی عسل را با استفاده از مخلوط‌کن میکس کنید و لذت ببرید!

ناهار و شام: کم‌سدیم

بهانوسالی می‌گوید: «من قبل از رویدادهای بزرگ، میزان مصرف سدیم را تا حد امکان کم می‌کنم. سدیم می‌تواند باعث شود بدن شما آب بیشتری را حفظ کند و در نتیجه، در صورتتان، به خصوص در زیر چشم‌ها، ممکن است پفی ظاهر شود». برای ناهار و شام، به جای اینکه به غذاهای خود به عنوان چاشنی نمک بزنید، از ادویه‌ها و گیاهان مختلف استفاده کنید تا به غذاهایتان طعم دهند. ما عاشق رزماری، زردچوبه، زعفران، آویشن، سیر و فلفل هستیم. این ادویه‌ها با هر چیزی، از سبزیجات گرفته تا ماهی تا مرغ و گوشت قرمز، به خوبی همخوانی دارند.

دسر: کم قند

مطمئناً نوشیدنی‌های گرمسیری یخ‌زده، باعث می‌شوند تابستان سرگرم‌کننده‌تر شوند، اما مصرف بیش از حد شکر می‌تواند چهره شما را خراب کند. به دنبال نان و پاستای گندم کامل، جو دوسر، سیب‌زمینی شیرین، حبوبات و عدس باشید و از قندهای فرآوری شده پاک کنید. پیدا کردن یک دسر خوشمزه و کم قند که در عین حال، توقعات چشایی شما را هم برآورده کند، کار سختی است، اما یکی از موارد مورد علاقه ما، بستنی موزی بدون شیر است. چند موز منجمد را درون مخلوط‌کن یا یک غذا ساز قرار دهید، به آن چند تکه شکلات تیره و اندکی عسل یا کمی کره بادام‌زمینی اضافه کنید، آن‌ها را با هم مخلوط‌کنید تا یکدست و خامه‌ای شود و از خوردن آن لذت ببرید!

بیشتر بخوانید: اینطوری پوست کدر را شاداب کنید!

مطالب مرتبط