به این میگن یک ماسک آرامش‌بخش!

به این میگن یک ماسک آرامش‌بخش!

12 مرداد 1399

هنگامی که نوبت به سر و حال کردن سریع صورت در گرمای تابستان می‌رسد، تنها جایی که باید به دنبال آن بگردید، داخل فریزر یخچالتان است. نه، منظور ما این نیست که در فریزر را باز کنید و در حالی که جلوی آن ایستاده‌اید، صورت خود را جلوی هوای خنکی که از آنجا خارج می‌شود نگهدارید. چون حداقل یک یا دو بار این کار را همه ما انجام داده‌ایم، اینطور نیست؟ چیزی که ما در مورد آن صحبت می‌کنیم، یک ماسک درمانی خانگی برای پوست است: ماسک صورت یخی. استفاده از ماسک یخی صورت برای به دست آوردن مزایای مراقبت از پوست چیز جدیدی نیست. در واقع، بیشتر مردم به دلایل مشخصی محصولات مراقبت از پوست خود را در فریزر نگه می‌دارند از جمله این دلایل می‌توان از کمک به شادابی صورت و بهبود هدف نهایی یعنی آرام کردن پوست اشاره کرد. در حالی که شما می‌توانید تنها با استفاده از قالب‌های یخ قدیمی به پوست خود خنکی و آرامش بدهید، ولی ما تصمیم گرفتیم که کمی توقعات خودمان را بالا ببریم و کمی خوش بگذرانیم. ما می‌خواهیم ماسک یخ را با مواد دیگری که مقداری مزایای پوستی دارند، ارتقاء دهیم. ماسک خیاری یخی که ما به شما توصیه می‌کنیم، می‌تواند پوست شما را تسکین دهید و صورت شما را در طول تابستان شاداب، هیدراته و خنک نگهدارد.

مواد مورد نیاز:

  • یک قالب یخ
  • دو عدد خیار له شده
  • آب لیمو (دو عدد)
  • یک فنجان چای سبز (دم کرده)
  • یک چهارم فنجان عسل

کاری که باید انجام دهید:

  1. همه آن چهار مواد را در یک کاسه سایز متوسط با یکدیگر مخلوط کنید.
  2. ترکیب را درون قالب یخ بریزید و آن را در فریزر قرار دهید.
  3. هنگامی که قالب یخ زد، آن را از داخل فریزر بیرون آورید و بگذارید به مدت یک دقیقه بیرون بماند تا راحت‌تر از قالب درآمده و برای پوست شما زیادی سرد نباشد. یکی از یخ‌ها در بیاورید و باقی آنها را برای دفعات بعد به فریزر برگردانید.
  4. یخ مربع شکل را به پوست صورت و گردن خود بزنید (این یخ را به عنوان ماسک صورت در نظر بگیرید)، آن را به چشم‌هایتان نزنید و بگذارید به مدت 7-10 دقیقه روی پوست شما بماند.
  5. برای پاک کردن آن، یک پارچه شسته شده را با آب گرم نم‌دار کنید و با آن ترکیب را از روی صورت خود پاک کنید.
  6. بعد از انجام اینکار از مرطوب کننده مورد علاقه خود استفاده کنید تا رطوبت و مزایای ماسک خیار یخی را در پوست صورت خود نگهدارید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه ماسک صورت با چای سبز

مطالب مرتبط