این 5 نکته طلایی برای انتخاب کانتور را به خاطر بسپارید

این 5 نکته طلایی برای انتخاب کانتور را به خاطر بسپارید

12 مرداد 1399

کانتور و هایلایت از واجبات میکاپ به حساب می‌آیند. اما کانتور و هایلایت کردن ممکن است برای بعضی‌ها ترسناک باشد، زیرا رنگ و تناژهای زیادی برای انتخاب کردن از بین آنها وجود دارد. بعلاوه، شما باید رنگ درست را برای رنگ پوستتان انتخاب کنید. هر چند که با تمرین زیاد و انتخاب کانتور آرایشی مناسب، این روش فرم‌دهی به صورت می‌تواند تبدیل به روتین آرایشی‌تان شود. در اینجا 5 نکته و ترفند برای کانتور آرایشی گردآوری شده تا تجربه اولین خرید کانتور را برایتان آسان کند.

1. جنس کانتور مورد نظرتان را انتخاب کنید: کرمی یا پودری

بعض افراد دوست دارند کارشان را با کانتورهای کرمی یا مایع انجام دهند. در حالی که هر دوی آنها می‌تواند انتخابی مناسبی باشد اما ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که با کانتور پوردی کار خود را شروع کنید، زیرا کار کردن با آن راحت‌تر است. هنگامی که روش کانتور کردن را به خوبی یاد گرفتید، می‌توانید به آرامی کار خود را با کانتور کرمی یا مایع شروع کنید. این روزها، بسیاری از برندها کانتور و هایلایتر مخصوص خودشان را در پالت تولید می‌کنند و اینگونه فرآیند انتخاب کردن رنگ بسیار آسان‌تر شده است. یکی از پالت‌های مورد علاقه ما برند نیکس مدل NYX Professional Makeup Highlight and Contour Pro Palette است، زیرا رنگ‌های زیبایی نودی در آن قرار داده شده که به خوبی روی پوست صورت محو می‌شوند.

2. رنگ کانتور را متناسب با تناژ پوستتان انتخاب کنید

حتماً چندین رنگ را روی پوستتان امتحان کنید تا بتوانید بهترین رنگ را انتخاب کنید. برای هایلایتر، رنگی را انتخاب کنید که 1 الی 2 درجه از رنگ فاندیشن شما روشن‌تر است و برای کانتور، پودری را انتخاب کنید که 1 الی 2 درجه تیره‌تر باشد. اگر رنگ پوست شما روشن است، بهتر است از رنگ‌هایی با تناژ نارنجی دوری کنید. آن دسته از کسانی که رنگ پوستشان متوسط است باید از رنگ‌های برنزه‌تر و کسانی که رنگ پوستشان تیره است باید از میان رنگ‌هایی که تیره‌تر از پوستشان است، یکی را انتخاب کنند.

3. اگر رنگ پوستتان روشن است خاکستری را انتخاب کنید

بعد از من تکرار کنید: من نباید پوستم را با برنزر براق کانتور کنم. از آنجایی که قرار است کانتور شما مانند سایه به نظر برسد، محصولات مات با ته‌رنگ خاکستری برای اکثر رنگ‌های پوست مناسب است، تنها کافیست رنگی را انتخاب کنید که دو سایه تیره‌تر از پوستتان باشد. درست است که رنگ‌های خاکستری در پالت بی‌روح به نظر می‌رسند اما هنگام استفاده در زیر گونه، در امتداد طرفین بینی و فک، به نحو طبیعی به صورتتان بُعد می‌دهد. اگر پوست تیره‌تری دارید، باید از تمام این توصیه‌ها اجتناب کنید تا مطمئن شوید که کانتور شما کدر و خاکستری به نظر نمی‌رسد.

4. رژگونه قطعاً نکته کلیدی برای داشتن کانتوری زیباست

استفاده از رژگونه روی سیب گونه، یک روش عالی برای تکمیل کردن صورت کانتور شده است. ساده‌ترین راه برای انجام این کار، لبخند زدن است و هر جایی که دیدید گونه شما بیشتر گرد شده است باید همان قسمت را رژگونه بزنید و آن را به عنوان سیب گونه خود در نظر بگیرید. پالت رژگونه برند اربن مدل Urban Decay Stay Naked Threesome Palette به راحتی اینکار را برای شما انجام می‌دهد. 

5. برای صرفه‌جویی در هزینه یک براش خوب بخرید

اگرچه این مرحله هیچ ارتباطی با انتخاب رنگ ندارد اما اشاره به آن مهم است. استفاده از براش‌های با کیفیت که به خوبی آرایش را محو می‌کنند، برای کانتور کردن صورت ضروری هستند زیرا محو کردن مهمترین قسمت این فرآیند است. هنگام کار با پودر، براش‌های طبیعی جزء بهترین موارد هستند زیرا موهای طبیعی دارای کوتیکول‌هایی هستند که پودر را به راحتی و به طور کامل جذب و سپس آزاد می‌کنند. پودر کانتورینگ را روی فرورفتگی گونه‌ها بزنید و تا زمانی که هیچ خطی از آن روی صورتتان نماند، به محو کردن ادامه دهید. ما برای اینکار براش برند لانکوم مدل Lancôme Cheek and Contour Brush شماره 25 را پیشنهاد می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: مانند حرفه‌ای‌ها از کرم کانتور استفاده کنید

مطالب مرتبط