یک روز کامل رژلب مایع را روی لب‌هایتان حفظ کنید؟

یک روز کامل رژلب مایع را روی لب‌هایتان حفظ کنید؟

15 مرداد 1399

هیچ چیز مانند یک رژلب مایع خوب زیبا به نظر نمی‌رسد. فرمول رژ مایع چند سال پیش در دنیای میکاپ به محبوبیت رسید و بلافاصله جایگاه خود را به عنوان یک لوازم آرایش ضروری محکم کرد و دلیل خوبی هم برای آن وجود داشت. رژ مایع رنگدانه بیشتری نسبت به رژهای جامد دارد و پوششی براق به لب‌های شما می‌دهد که در طول روز ماندگار است. اما هنگامی که نوبت به استفاده از این نوع رژها می‌رسد، چند نکته وجود دارد که عمل کردن به آنها باعث می‌شود لب‌های زیباتری داشته باشید. در ادامه مقاله‌ها این نکته‌ها را که توسط کیتی جین هیوز، میکاپ آرتیست، آماده شده است خواهید خواند که به شما کمک می‌کند چگونگی استفاده از رژ مایع را کامل یاد بگیرید. لازم به ذکر است که کیتی جین هیوز سلبریتی و میکاپ آرتیستی است که مشتریانی همچون اشلی گراهام، کری واشنگتن، آنا کندریک و روزی هانتینگتون ویتلی دارد. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

قبل از شروع کردن

نکته اصلی داشتن رژی مایع و بی‌نقص این است که لب‌هایی مرطوب داشته باشید. هیوز می‌گوید: «من همیشه از بالم لب استفاده می‌کنم و آن را قبل از شروع کردن آرایش و زدن فاندیشن روی لب‌هایم می‌زنم. مهم است که حتماً قبل از خوابیدن اگر فراموش نمی‌کنید، از بالم لب استفاده کنید. من در واقع یکی از آنها را روی دراور کنار تختم دارد. اما در هنگام انجام دادن مراقبت‌های پوستی قبل از آرایش، باید کار خود را در ابتدا با بالم لب شروع کنید تا زمانی که نوبت به آرایش کردن لب‌ها می‌رسد، همه چیز کاملاً اماده باشد.

مرحله اول؛ بالم لب اضافی را با دستمال کاغذی پاک کنید

هیوز توصیه می‌کند که قبل از زدن رژ، هرگونه بالم لب اضافی جمع و خشک شده و درخشندگی بیش از حد را با دستمال کاغذی پاک کنید. هیوز توضیح می‌دهد: «اما اگر شما می‌خواهید رژ مات مایع و خیلی خیلی خشک استفاده کنید، می‌توانید استثنا قائل شوید و بگذارید کمی از مواد بالم لب رو لب‌هایتان بماند. اینگونه در طول روز احساس راحتی بیشتری خواهد کرد.»

پاک کردن بال لب با دستمال کاغذی

مرحله دوم؛ خط لب بکشید

مرحله بعدی در فرآیند رژ زدن مخصوص به هیوز این است که با کشیدن خط لبی با دقت به لب‌های خود فرم بدهید. می‌توانید برای اینکار از مداد برند میکاپ فور اور مدل Makeup For Ever Eye, Lip, and Brow Pencil in Universal Earth استفاده کنید. هیوز می‌گوید: «مداد تازه تیز شده خود را برداشته‌ام و می‌خواهم روی فرو رفتگی لب بالایم علامتی مانند ضربدر بزنم. خوب این مرحله اول فرم دادن به لب هست و می‌خواهم اینکار را ابتدا با فرم دادن به فرو رفتگی بالای لب شروع کنم. می‌شود گفت که این قسمت یکی از آشکارترین و احتمالاً زیباترین ناحیه‌های دهان هر فرد است، البته به نظر من.» بعد از آن هیوز روی لب پایین خود تمرکز می‌کند و با مداد خط لب تنها وسط زیر لب پایین خود را خط می‌کشد اما به سمت گوشه‌ها نمی‌رود. هیوز می‌گوید: «حالا دو خط از بالای دو طرف فرو رفتگی بالای لبم تا وسط لب به سمت پایین خط می‌کشم، سپس از نیمه تا پایین خط را ادامه میدهم تا به خطی که برسم که کشیده‌ام. توجه کنید که انگشت کوچکم را وسط چانه‌ام می‌گذارم تا مانند یک تکیه‌گاه برای دستم باشد و حالا خط لب پایینم را کامل می‌کنم تا به خطی که قبلاً وسط زیر لب پایین کشیده بودم، متصل شود. حالا داخل لب را با همین مداد پر می‌کنم.» هیوز می‌گوید که کشیدن خط لب در ابتدا به ماندگاری رژ کمک می‌کند و فرقی نمی‌کند که مات یا براق باشد. او می‌گوید که معمولاً هنگامی که می‌خواهید رژ مات بزنید احتیاجی نیست که دور تمام لب را خط بکشید اما می‌توانید لبه‌های لب را سایه بندازید، کانتور کنید یا تنها خط بکشید.

کشیدن خط چشم

مرحله سوم؛ محو کردن خط لب

هیوز می‌گوید: «حالا در واقع کاری که می‌خواهم انجام بدهم محو کردن خط لب است تا دیگران احساس نکنند که من همین الان آن را کشیدم مثل اینکه سال‌هاست که این خط لب را دارم و رنگ اصلی لب خودم هست نه اینکه خط لب کشیدم. من با دقت براش را درست روی خط لب می‌کشم و آن قسمت‌هایی که با استفاده از خط لب کمی نامنسجم شده است را یک دست و مرتب می‌کنم.»

محو کردن خط لب

مرحله چهارم؛ جایی که لب‌هایتان روی هم قرار می‌گیرند را رژ بزنید

هیوز می‌گوید: «برای رژ زدن، از بیرون لب مثل وقتی که خط لب کشیدم شروع نکنید. از جایی شروع کنید که لب‌ها روی هم قرار می‌گیرند یا باز می‌شوند چون بیرون آمدن از داخل لب به سمت بیرون و لبه‌های خیلی راحت‌تر از این است که از لبه به سمت داخل بیایید، فرقی نمی‌کند که رژلبتان مات باشد یا براق باشد.» هیوز در حالی که از رژلب برند رولون مدل Revlon Ultra HD Vinyl Lip Polish in Date Night استفاده می‌کند، از اینکه چقدر این رژلب راحت و مخملی رو لبانش می‌نشیدند، تعریف و تمجید می‌کند. هیوز توصیه می‌کند که برای اینکه لبه‌های لب با رژلب مایع مرتب و زیبا شوید، با پشت براش رژ نزدیک و روی لبه‌های لب بکشید.

زدن رژلب روی لب

مرحله پنجم؛ اشتباهات را پاک کنید

آیا اتفاقی رژ روی چانه شما کشیده شده است؟ می‌خواهید اطراف خط لبتان را تمیز کنید؟ هیوز برای تمیز و مرتب کردن رژ خود از برند اسکین سوتیکال مدل Skinceuticals Triple Lipid Restore استفاده می‌کند. هیوز می‌گوید: «یک براش بردارید کمی از کرم صورت روی آن بزنید سپس بیرون زدگی‌های رژ را با این براش که روی آن کرم صورت زده‌اید، پاک کنید. هیوز کار خود را با زدن لایه‌ای دیگر از رژ روی لبهایش تمام می‌کند.

پاک کردن اضافه‌های رژلب

بیشتر بخوانید: یک راهکار شگفت انگیز روشن کردن رژ لب تیره با کانسیلر!

مطالب مرتبط