۱۵ استایل با کلاه مردانه که باید بدانید

۱۵ استایل با کلاه مردانه که باید بدانید

29 مرداد 1399

ثابت شده است که کلاه یک جزء جدانشدنی از تزئینات مردانه به شمار می‌رود. از کلاه‌های بیسبال گرفته تا کلاه‌های سطلی و از کلاه‌های فدورا گرفته تا کلاه‌های ماهیگیری، کلاه یک گزینه باکلاس و جذاب است که می‌توان آن را به هر استایلی اضافه کرد. کلاه‌ها در انواع فصلی و غیر فصلی موجود هستند. در هوای بارانی، برفی، تگرگی و یا آفتابی کلاه‌ها به شما کمک می‌کنند که از سرتان در برابر آفتاب، باران و برف محافظت کنید و در عین حال ظاهر شما را جذاب‌تر می‌کنند. علاوه بر آن اضافه کردن تنها یک کلاه به ظاهر شما می‌تواند به تتهایی کاری کند که کل استایل شما راحت، کلاسیک و یا شیک شود. این شما و این ۱۵ استایل کلاه مردانه جذاب که باید حتما آن‌ها را بشناسید.

۱. کلاه‌های فدورا

چه از آن خوشتان بیاید و چه نه، کلاه‌های فدورا مدت زیادی است که با ما هستند. از انتخاب کلاه‌های فدورا توسط گانگسترها در سال‌های بین ۱۹۲۰ تا ۱۹۵۰ میلادی گرفته تا انتخاب آن توسط هیپی‌ها در سال ۲۰۰۰، به نظر می‌رسد که کلاه فدورا پرکاربردترین و محبوب‌ترین وسیله تزیینی مردانه در تمام زمان‌ها بوده باشد. این روزها هم کلاه‌های فدورا دوباره ترندی شده و به یک گزینه محبوب در کمد لباس‌های مردانه تبدیل شده‌اند. با این که این کلاه‌های جذاب با تنوع گسترده‌ای از رنگ‌ها و اندازه‌ها ارائه می‌شوند، پیشنهاد ما به شما آن است که از یک کلاه فدورا با رنگ خنثی و سایز متوسط استفاده کنید.

مدل کلاه‌ فدورا

۲. کلاه‌های تریلبی

علیرغم اینکه کلاه‌های تریلبی معمولاً با کلاه‌های فدورا اشتباه گرفته می‌شوند، اما یک مدل کاملا متفاوت از کلاه هستند. کلاه‌های تریلبی که معمولاً از جنس پشم و نخ راه راه مردانه و یا پوشال ساخته می‌شوند، لبه‌های کوتاه‌تر و تاج بلندتری دارند و این به آن معنی است که شما می‌توانید از این کلاه‌ها در فصل‌های بهار و پاییز استفاده کنید. این کلاه‌ها جوری طراحی شده اند که بهتر است به جای جلو کشیدن کلاه به منظور محافظت از صورتتان، آن‌ها را عقب سرتان بگذارید. تریلبی‌ها بیشتر نمایشی هستند تا کاربردی. این کلاه‌ها معمولاً انتخاب اعضای گروه‌های پسرانه موسیقی، مانند جاستین تیمبرلیک و همچنین اعضای قشر مرفه هستند و می‌توانید این مکرراً این کلاه‌ها را در مسابقات شرط‌بندی اسب‌دوانی در تمام دنیا ببینید.

مدل کلاه‌ تریلبی

۳. کلاه‌های پاناما

 ترکیب کلاه پاناما با یک ساحلی و تیشرت نخی عالی می‌شود. این کلاه‌های حصیری در اصل از کشور اکوادور ریشه گرفته‌اند و در ذهن ما تابستان‌های میامی را تداعی می‌کنند. این کلاه‌ها که از برگ‌های در هم بافته حصیری ساخته می‌شوند، یک گزینه غیر قابل صرف نظر در کمد لباس‌های هر فرد علاقمند به ساحلی هستند. این کلاه‌ها به منظور استفاده در روزهای آفتابی با آسمان آبی طراحی شده‌اند، بنابراین استفاده از آن‌ها در فصل زمستان اصلاً ایده خوبی نیست. این کلاه‌ها رنگ‌های روشنی دارند، سبک هستند، هوا به آسانی از آن‌ها رد می‌شود، جذاب و باکلاس هستند و با هر تیپ ساحلی به خوبی سازگار می‌شوند.

مدل کلاه پاناما

بیشتر بخوانید: کت، یکی از باید‌های کمد آقایان است!

۴. کلاه‌های کاسه‌ای

این کلاه یکی از نمادین‌ترین وسایل لازم برای داشتن یک ظاهر کاملا انگلیسی کلاسیک است و بازیگران انگلیسی بسیاری از آن استفاده کرده‌اند، مانند چارلی چاپلین، کورلی هوارد و جان کلیس. این کلاه‌ها محکم و سفت هستند و لبه بسیار باریکی دارند و به عنوان کلاه‌های دربای شناخته می‌شوند. با آن که این کلاه‌ها برای هر سه طبقه مرفه، متوسط و قشر کارگر جذابیت‌های خود را دارند، اما بیشتر در استایل‌های روزمره کاربردی هستند. بهتر است این کلاه‌ها را با یک کت با یقه پهن، شلوار‌های اتو خورده، کفش‌های رسمی و یک ماشین کوروت امتحان کنید، هرچند داشتن لهجه انگلیسی هم بد نیست!

مدل کلاه کاسه‌ای

۵. کلاه‌های سر و ته

این کلاه‌های دهه نودی پس از آن که طرفداران یانکی‌ها در نیویورک علاقه روزافزونی به آن‌ها پیدا کردند، دوباره محبوبیت خود را به دست آورده و به عرصه مد برگشتند. این روزها این کلاه‌ها در سرتاسر جهان طرفداران خود را دارد و به عنوان نمادی از سرکشی و باحال بودن در میان افراد کم سن و سال شناخته می‌شود. دلیل نام‌گذاری این کلاه‌ها آن است که جوری روی سر قرار می‌گیرند که به جای آن که لبه‌شان رو به صورت باشد، لبه آن‌ها پشت سر قرار می‌گیرد. درست مانند پسرعمویشان، کلاه‌های پدری، این کلاه‌ها هم تنها در یک سایز برای همه ارائه می‌شوند و کلا حالت گشاد و راحتی دارند. اما نسبت به کلاه‌های پدری، قالب محکم‌تر و ساختاریافته‌تری دارند. پوشیدن یک کلاه سر و ته بدون هیچ زحمت زیادی، به هر تیپ و ظاهری احساس باحال بودن را اضافه می‌کند.

مدل کلاه سر و ته

۶. کلاه‌های پدری

با آن که شاید به نظرتان پدرتان آخرین کسی باشد که بتواند به شما در رابطه با مد و فشن راهنمایی بدهد، اما کلاه‌های پدری برخلاف نامشان، از باکلاس‌ترین و ترندی‌ترین کلاه‌های این روزها هستند. این کلاه‌های راحت معمولاً از جنس پنبه‌ای یا کتانی بوده و یک لبه کوتاه منحنی دارند. ما هم مانند کلاه‌های سر و ته، تنها در یک سایز ارائه می‌شوند و معمولاً در پشت‌شان یک تسمه قابل تنظیم دارند تا بتوانید آن را مطابق با اندازه دور سرتان تنظیم کنید. کلاه‌های پدری معمولاً برای ایجاد یک ظاهر لوکس ورزشکاری مورد استفاده قرار می‌گیرند و از آن‌ها در تیپ‌های روزمره و راحت استفاده می‌شود.

مدل کلاه پدری

۷. کلاه‌های خبرنگاری

این کلاه‌های قدیمی مدرسه‌ای که در قرن نوزدهم مورد استفاده قرار می‌گرفتند، پس از سال ۲۰۰۰ دوباره با قدرت تمام به عرصه مد بازگشته اند. کلاه‌های خبرنگاری شبیه به کلاه‌های تخت هستند. این کلاه‌های گرد و بانمک از تکه‌های به هم دوخته شده ساخته می‌شوند و در بالایشان یک دکمه گرد دارند و به جلوشان یک لبه آفتاب‌گیر کوچک وصل می‌شود. با آن که این کلاه‌ها در گذشته تنها برای مردان ساخته می‌شدند، اما این روزها هم زنان و هم مردان اهل مد و فشن، از آن‌ها استقبال می‌کنند.

مدل کلاه خبرنگاری

۸. کلاه‌های تخت

کلاه‌های تخت که مورد علاقه شخصیت‌های تلویزیونی و سلبریتی‌های زیادی هستند، تصویری از یک فرد فروتن را در ذهن ما تداعی می‌کند. این کلاه‌ها در گذشته توسط کارگران دودکش پاک‌کن و کشاورزان سطح پایین استفاده میشده است. این کلاه‌های باکلاس از جنس‌های پشمی، کتانی و پنبه‌ای ساخته می‌شوند و برای آنکه گرم‌تر و راحت‌تر باشند، معمولا دو لایه ساخته می‌شوند. کلاه‌های تخت در ترکیب با یک ظاهر روزمره و راحت، جذابیت خاصی ایجاد می‌کنند.

مدل کلاه تخت

۹. کلاه‌های بانی

کلاه‌های بانی یک گزینه ضروری فارغ از زمان و زمستانی در کمد لباس‌های نسل‌های مختلفی از مردان هستند. با آن که بعید است کسی از یک کلاه بانی در وسط فصل تابستان استفاده کند، اما پوشیدن این کلاه‌های بامزه در فصل‌های دیگر سال، از پاییز تا بهار، انتخاب مناسبی به شمار می‌رود. این کلاه‌ها با استایل‌های مختلفی همخوانی دارند و شما می‌توانید به راحتی آن‌ها را با لباس‌های مختلفی، از تیپ ساده خیابانی گرفته تا لباس‌های ابریشمی، ست کنید. کلاه‌های بانی علاوه بر گرم نگه داشتن سر شما، ظاهرتان را هم جذاب می‌کنند. این کلاه‌ها در جنس‌ها و رنگ‌های بسیار متنوعی ارائه می‌شوند. پیشنهاد ما آن است که یک کلاه بانی از یک جنس نسبتاً نازک و با یک رنگ خنثی مانند طوسی یا سرمه‌ای را انتخاب کنید. به این ترتیب می‌توانید آن را به راحتی با لباس‌های مختلف‌تان ست کنید و بیشترین استفاده ممکن را از آن ببرید.

مدل کلاه بانی

۱۰. کلاه‌های سطلی

کلاه‌های سطلی دوباره بازگشته اند و هیچ نشانه‌ای دیده نمی‌شود که این استایل دهه نودی، به این زودی‌ها از صحنه مد خارج شود. این کلاه‌ها که محبوبیت شان را مدیون شخصیت‌های مختلفی از دنیای موسیقی و بازیگری هستند، از کلاه‌های ساده مردان ماهیگیر به کلاه‌هایی باکلاس و شیک، تبدیل شده اند. این کلاه‌ها که از جنس‌های بسیار محکم و خشک مانند کرباس و یا پشم در هم بافته محکم ساخته می‌شوند، قالب ساختاریافته‌ای دارند که در آن، یک لبه برگشته نسبتا باریک، دور تا دور یک تاج سطلی شکل را گرفته است. این کلاه‌ها بیشتر در تیپ‌های خیابانی کاربرد دارند و زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند که بخواهید ظاهری شبیه به یک پسر امروزی شهری را داشته باشید. برای داشتن یک استایل جذاب با استفاده از کلاه‌های سطلی، بهتر است آن‌ها را با یک ژاکت پشمی و یک بلوز یقه اسکی و یا تی شرت ورزشی همراه کنید.

مدل کلاه سطلی

۱۱. کلاه‌های بیسبالی

 با آن که کلاه‌های مختلفی از کلاه‌های بیسبالی ریشه گرفته‌اند، مانند کلاه‌های سر و ته یا کلاه‌های پدری، اما هیچ چیز جای یک کلاه بیسبالی کلاسیک را نمی‌گیرد. این کلاه‌ها در ابتدا کارشان را به عنوان کلاه‌های ساده ۵ تکه با یک نوار قابل تنظیم اندازه و به عنوان بخشی از لباس متحدالشکل تیم‌های بیسبال شروع کردند؛ اما این روزها این کلاه‌ها هم مانند لباس‌های ورزشی وارد صنایع مد شده‌اند و جایگاه ویژه خودشان را پیدا کرده‌اند. کلاه‌های بیسبال که گزینه محبوب بسیاری از سلبریتی‌ها و ستاره‌های با استایل خیابانی هستند، به دلیل طراحی‌های ساده و باحال‌شان، به یک گزینه نمادین تبدیل شده‌اند.

مدل کلاه بیسبالی

۱۲. کلاه‌های تله‌ای

 گرم، باکلاس و یک تکه، کلاه‌های تله‌ای از آن اقلامی هستند که باید در لیست وسایل زمستانی هر فردی وجود داشته باشند. این کلاه حاکم معمولاً از پوست گوسفند و به صورت دو لایه ساخته می‌شوند و در تنوع وسیعی از چرم‌های طبیعی و مصنوعی ساخته می‌شوند نسخه‌های مدرن‌تر این کلاه‌ها از مجموعه‌ای از پارچه‌های ساخته شده از الیاف در هم تنیده‌های مختلف و انواع پارچه‌های ضد آب هم ساخته می‌شوند. این کلاه‌ها تداعی کننده ماجراجویی بوده و برای مردانی که اوقات زیادی را خارج از خانه سپری می‌کنند، گزینه بسیار مناسبی هستند. بهتر است به جای همراه کردن این کلاه‌ها با پیراهن و کراوات، آن‌ها را روی یک تیشرت فلانل و شلوار جین آبی رنگ به پوشید.

مدل کلاه تله‌ای

۱۳. کلاه‌های قایقی

 وقتی که درباره پوشاک مردانه صحبت می‌کنیم، یکی دیگر از گزینه‌های ضروری، کلاه‌های قایقی هستند. این کلاه‌های کنفی با روبان خیره کننده دور تاجشان، در اوایل قرن بیستم بسیار محبوب بودند. کلاه‌های قایقی که در گذشته نماد قشر آرایشگر مردانه بودند، این روزها به ندرت نماد قشر خاصی بوده و مورد استفاده همگان قرار می‌گیرند. اگر به دنبال آن هستید که در این فصل گرم، اندکی حس تابستانی به ظاهر شهری‌تان اضافه کنید، کلاه‌های قایقی گزینه ایده‌آلی برای این کار هستند. این کلاه‌ها بامزه‌تر، شیک‌تر و اصیل‌تر از کلاه‌های پاناما و فدورا هستند. مطمئن باشید که این کلاه‌های حصیری تخت با لبه‌های بزرگشان بازگشت باشکوهی به عرصه مد خواهند داشت.

مدل کلاه قایقی

۱۴. کلاه‌های پورک

پس از آن‌ که از کلاه‌های پورک در سریال بریکینگ‌بد استفاده شد، محبوبیت این کلاه‌ها روز به روز بیشتر شد. این مدل از کلاه‌های مردانه پیش از این در قرن نوزدهم بسیار محبوب بوده است. این روزها کلاه‌های پورک  بیشتر با استایل پورک  پوشیده می‌شوند و مشخصه بارز آن‌ها، تاج سیلندری شکل‌شان است. قسمت بالایی این کلاه‌ها هم تخت بوده و به سمت لبه‌ها کمی قوس برمیدارد. طرح‌های پورک باعث ایجاد ظاهری باکلاس، مدرن و هنری می‌شوند.

مدل کلاه پورک

۱۵. کلاه‌های تاپ

 تا به حال هرگز هیچ وسیله تزئیناتی ساخته نشده است که به اندازه کلاه‌های تاپ، اثرگذار و ماندگار باشد. وحشت زده نشوید، پیشنهاد ما آن نیست که شما هم ظاهری شبیه به آبراهام‌لینکلن پیدا کنید! اما مطمئن باشید که استفاده کردن از یک کلاه تاپ کمی امروزی‌تر و با تاج کوتاه‌تر، قطعاً باعث تمایز شما از دیگران خواهد شد. این کلاه‌های بلند و تخت لبه‌دار، روزگاری بخش جدایی‌ناپذیر از ظاهر باکلاس محسوب می‌شدند، اما این روزها استفاده از آن‌ها بسیار محدود است. اگر به دنبال آن هستید که برای رویداد رسمی بعدی ظاهری بامزه و متفاوت داشته باشید، یکی از این کلاه‌های تاپ را امتحان نمی‌کنید؟

مدل کلاه تاپ

بیشتر بخوانید: پیشنهاداتی برای خوشتیپ شدن آقایان

مطالب مرتبط