۶ دلیل برای استفاده از روغن نارگیل در روتین زیبایی‌

۶ دلیل برای استفاده از روغن نارگیل در روتین زیبایی‌

01 شهریور 1399

 با داشتن خواص متعدد در زمینه سلامت و آرایش، تعجبی ندارد که روغن‌ نارگیل به یک عنصر ضروری در روتین آرایشی هر فردی تبدیل شده است. حقیقت آن است که نمی‌توانیم از آن صرف نظر کنیم و برای این امر دلایل خوبی داریم. اگر تا به حال از روغن نارگیل استفاده نکرده‌اید، و یا به دنبال آن هستید که از این روغن، استفاده‌های بیشتری ببرید، این شما و این هم ۶ دلیل برای آن که روغن‌ نارگیل را وارد روتین زیبایی‌تان کنید!

1. روغن نارگیل می‌تواند به عنوان یک هایلایتر و برجسته‌کننده طبیعی برای گونه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد

پوست شاداب، درخشان و ابریشمی که پس از استفاده از روغن نارگیل روی صورت‌تان به جای می‌ماند، باعث می‌شود که روغن نارگیل به عنوان یک هایلایتر آب‌رسان طبیعی عالی برای گونه‌ها عمل کند. به عنوان آخرین قدم در پایان روتین آرایشی روزانه‌تان، مقدار بسیار بسیار کمی روغن نارگیل را روی نوک انگشتان‌تان قرار داده و به آرامی روی گونه‌های‌تان ماساژ بدهید.

2.  روغن نارگیل می‌تواند به عنوان کرم اصلاح مورد استفاده قرار گیرد

به یک کرم اصلاح نیاز دارید اما وقت آن را ندارید که سری به فروشگاه بزنید؟ روغن نارگیل را امتحان کنید! روغن نارگیل مانند بیشتر کرم‌های اصلاح، لایه ضخیمی روی پوست ایجاد می‌کند و باعث می‌شود که تیغ راحت‌تر روی پوست‌تان بلغزد و از ایجاد عوارض ناشی از کشیده شدن تیغ روی پوست جلوگیری می‌کند.

3. روغن نارگیل می‌تواند به پاک کردن آرایش چشم‌ها کمک کند

پاک کردن آرایش چشم‌ها گاهی اوقات واقعاً دردسرساز می‌شود، به خصوص اگر از لوازم آرایش ضدآب استفاده کرده باشید. بهترین گزینه برای پاک کردن چنین آرایش‌هایی، شستن چشمان‌تان پیش از خواب است، با این وجود گاهی امکان شستن آرایش وجود ندارد. در چنین شرایطی گزینه‌ی معمول بعدی، استفاده از پاک‌کننده‌های آرایشی است؛ اما پیشنهاد ما به شما آن است که بار بعدی که می‌خواستید آرایش ضدآب چشمان‌تان را پاک کنید، چند قطره روغن نارگیل ذوب شده را روی یک تکه پنبه بریزید و با آن به آرامی پلک‌ها و چشمان‌تان را پاک کنید. سپس با استفاده از یک پاک‌کننده صورت، کل پوست صورت‌تان را پاک کنید.

4. روغن نارگیل می‌تواند به عنوان یک تقویت‌کننده ناخن مورد استفاده قرار بگیرد

برای استفاده از خواص مرطوب کنندگی و استحکام بخشی روغن نارگیل، کافی است چند قطره از آن را به محلول تقویت‌کننده ناخن‌های‌تان اضافه کنید تا بر اثر استفاده از آن، ناخن‌هایی براق‌تر و محکم‌تر داشته باشید.

5. روغن نارگیل می‌تواند در حمام‌های خانگی مورد استفاده قرار گیرد

بار بعدی که می‌خواستید حمام نمک دریایی یا هر حمام دیگری را در خانه امتحان کنید، پیشنهاد ما آن است که به وان آب داغ‌تان، یک چهارم فنجان روغن نارگیل اضافه کنید. این کار باعث می‌شود که پوست شما آب‌رسانی شده و پس از حمام، پوستی شاداب و ابریشم گونه داشته باشید.

6. روغن نارگیل می‌تواند به عنوان یک نرم‌کننده فوری برای لب‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

لب‌هایتان خشک و پوسته پوسته شده‌اند؟ یک قطره روغن نارگیل را به آرامی روی لب‌هایتان مالش دهید. روغن نارگیل می‌تواند به نرم شدن و آب‌رسانی پوست خشک لب‌ها کمک کند.

بیشتر بخوانید: نحوه استفاده از روغن نارگیل برای درمان آکنه

مطالب مرتبط