۱۷ اشتباه آرایشی به گفته بهترین آرایشگرهای دنیا

۱۷ اشتباه آرایشی به گفته بهترین آرایشگرهای دنیا

02 شهریور 1399

 در روز عروسی من برای دوست عزیزم، آرایشگر افسانه‌ای، بابی براون، یک مشکل خانوادگی پیش آمده بود و او نمی‌توانست آرایش عروسی من را انجام دهد. خوشبختانه دستیار اول بابی، آلیسون رافائل تاتم، وارد عمل شده و تا همان استایلی که بابی درنظر داشت را برای من پیاده سازی کند؛ اما من و لیسان یک مشکل داشتیم، برای این آزمایش دقیقه آخری، برنامه‌ریزی نکرده بودیم! به هر ترتیبی که بود روز عروسی من را سر و سامان دادیم، اما من از آن روز یک درس بسیار ارزشمند گرفتم: از پیش در نظر گرفتن مشکلات احتمالی که ممکن است در روز عروسی‌تان رخ بدهد، برای داشتن یک ظاهر ایده‌آل در این روز، حیاتی است! رافائل تاتنهام توضیح می‌دهد: در دنیایی که می‌شود همه چیز را به صورت آنلاین رزرو کرد، واقعا حیاتی است که وقت بگذارید تا پیش از ورود عروسی‌تان، یک بار همه چیز را عملا امتحان کنید. مثلاً اگر آرایشگر تا قبل از روز عروسی، عروس را از نزدیک ندیده باشد، ممکن است نداند که پوست عروس به شدت خشک است و برای جلوگیری از پوسته پوسته شدن، به محصولات آبرسان قوی نیاز دارد. برای داشتن ظاهری که می‌خواهید، پیدا کردن مشکلات احتمالی که ممکن است در آرایش روز عروسی‌تان رخ بدهند، حیاتی است. حالا که به عکس‌های روز عروسیم نگاه می‌کنم، از آرایش آن روز راضی هستم (ممنونم آلیسون!) اما اگر راستش را بخواهید ترجیح می‌دادم آرایش لب هایم کمی متفاوت بود که اگر پیش از روز عروسی یک بار امتحانی آرایشم را پیاده‌سازی می‌کردیم، حتماً آن را به آلیسون گوشزد می‌کردم. برای آن که چنین مشکلی برای شما پیش نیاید، پیشنهاد می‌کنم توصیه‌های حرفه‌ای زیر را با دقت بخوانید.

۱. انجام ندادن یک بار آرایش امتحانی

پیاده‌سازی آزمایشی آرایش عروسی‌تان به شما کمک می‌کند که به درستی تصمیم بگیرید آیا آرایشگری که انتخاب کرده اید برایتان مناسب هست یا نه. کارگردان هنری Glamsquad، کلی جی بارتلت می‌گوید: پارامترهای متعددی بر روی انتخاب آرایشگرتان تاثیر می‌گذارند، از شخصیت فردی آرایشگر گرفته تا ظاهر شخصی‌اش و توانایی او در پیاده سازی استایل آرایشی که شما دوست دارید. یک آرایش امتحانی باعث می‌شود که مطمین شوید همراه درستی را انتخاب کرده‌اید.

۲. انتخاب یک آرایش عروس دراماتیک، چنان چه معمولاً آرایش هایتان دراماتیک نیستند.

 روز عروسی‌تان روز مناسبی برای آن نیست که آرایش‌های جدید و جسورانه را امتحان کنید، به خصوص اگر در حالت عادی، معمولاً آرایش زیادی ندارید. آرایشگر معروف سلیبریتی‌ها، مالی گرینوالد می‌گوید: می‌توانید آرایش روز عروسی‌تان را یک پله بالاتر ببرید، فقط یک پله، یعنی به اندازه‌ای که با آرایش همیشگی‌تان تفاوت خیره‌کننده‌ای نداشته باشد. کاری کنید که در روز عروسی‌تان شبیه به خودتان باشید، نه این که آن قدر تغییر کنید که قابل شناسایی نباشید.

۳. استفاده بیش از اندازه از رژ گونه

 بعضی از آرایشگرها از اصطلاح «رژ گونه عروس» برای توجیه استفاده از مقدار زیادی روژگونه استفاده می‌کنند؛ اما باید به یاد داشته باشید که عروس معمولاً در روز عروسی‌اش نسبت به روزهای عادی هیجان‌زده‌تر و عصبی‌تر است و به همین دلیل، گونه هایش به صورت طبیعی، پررنگ‌تر از روزهای عادی است. آرایشگر حرفه‌ای، ریکی ویلسون که یکی از اعضای تیم تخصصی بین‌المللی دیور هم هست می‌گوید: من اول روی بخش بالایی گونه از رژ گونه استفاده می‌کنم، سپس با استفاده از برسی که قبلا با آن کرم پودر زده‌ام و کمی کرم پودر روی آن باقی مانده است، این رژ گونه را به شکلی طبیعی روی گونه هام محو می‌کنم و بعد، کمی از آن را در قسمت‌های پایینی گونه پخش می‌کنم.

۴. استفاده نکردن از پودر فینیشر

 آرایشگر حرفه‌ای، لارا جنر می‌گوید: یک آرایشگر حرفه‌ای، برای آخرین قدم از آرایش عروسش باید حتماً از یک پودر فینیشر مات‌کننده استفاده کند، در غیر این صورت آرایش عروس در طول روز عروسیش محو شده و به هم می‌ریزد. علاوه بر آن، فلاش دوربین باعث می‌شود که پوست برق بزند و استفاده از این پودر مات‌کننده کمک می‌کند این مشکل را کنترل کنید.

۵. امتحان کردن محصولات جدید

 گرینوالد می‌گوید: آرایشگرتان هرگز نباید در روز عروسی‌تان از یک محصول آرایشی جدید روی صورت شما استفاده کند، در غیر این صورت امکان آن وجود دارد که به این محصول آرایشی حساسیت داشته باشید و پوست یا چشمان‌تان در واکنش به آن، قرمز و ملتهب شود. بهتر آن است که یک یا دو هفته قبل از روز عروسی‌تان، تمام مواد آرایشی که قرار است در آن روز برای شما مورد استفاده قرار بگیرند را روی صورت‌تان امتحان کنید.

مالیدن رژلب صورتی روی لب عروس توسط آرایشگر

۶. استفاده نکردن از پریمیر

 جلر می‌گوید: بعضی از آرایشگرها از زدن پریمیر صرف‌نظر می‌کنند که یک اشتباه بسیار تاثیرگذار است. استفاده از پریمیر باعث می‌شود که پوست شاداب و صاف شود و آرایش صورت، چشم‌ها و لب ها، مدت زمان بیشتری ماندگاری داشته باشد و یکدست‌تر و زیباتر پیاده‌سازی شود. اگر از پریمیر استفاده نکنید، ریسک آن که آرایش‌تان به هم بریزد یا آن چنان که دوست دارید روی صورت‌تان نخوابد، بیشتر می‌شود.

۷. استفاده از محصولات آرایشی با ماندگاری کم

جنا کریستینا، آرایشگری که نامش در شهر نیویورک به نوعی برند محسوب می‌شود، می‌گوید: جشن عروسی معمولاً رویدادی است که از صبح تا پاسی از شب ادامه پیدا می‌کند. توصیه من آن است که برای آرایش روز عروسی‌تان، از محصولات آرایشی با ماندگاری بالا و ترجیحاً ضد آب استفاده کنید. این امر به خصوص در مورد ریمل بسیار مهم است. حتی اگر در حالت عادی از ریمل‌های ضدآب استفاده نمی‌کنید، در روز عروسی‌تان از یک ریمل ضد آب حاوی سیلیکون استفاده کنید.

۸. ندانستن این که چه وقت باید آرایش را تمام کنید

 یک آرایش بیش از حد و سنگین روی چهره عروس، علاوه بر آن که باعث می‌شود صورت غیر قابل شناسایی باشد، از مد افتاده و قدیمی هم هست. فولویا فارولیفی، آرایشگاه حرفه‌ای برند شنل می‌گوید: زیبا و کلاسیک فکر کنید، یعنی از استفاده از سایه‌های چشم بسیار روشن و رنگی، ریمل‌های های بسیار فشرده و سنگین و رژلب پررنگ و گچی بر روی لب‌ها اجتناب کنید. به جای آن بهتر است یک روش مینی‌مالیستی طبیعی را انتخاب کنید و آرایشتان، بر روی یک یا دو تا از مشخصه‌های صورت عروس‌تان تاکید کنید.

۹. استفاده بیش از حد از کرم پودر

ویلسون می‌گوید: تا پیش از انقلاب تکنولوژی، در آرایش‌های عروس از مقدار زیادی کرم‌پودر سنگین استفاده می‌شد تا در عکس‌هایی که می‌گیرند، پوستی صاف و مات داشته باشند؛ اما با دوربین‌های دیجیتال امروزی و تکنیک‌های عکسبرداری جدید، چنین چیزی به هیچ عنوان لزومی ندارد؛ بنابراین بهتر است به جای استفاده از یک کرم پودر سنگین و مات که ظاهری عروسکی به فرد می‌دهد، از یک کرم پودر سبک و طبیعی استفاده کنید تا عروس‌تان هم در زمان عکسبرداری و هم در طول مراسم عروسی، ظاهری دلنشین و طبیعی داشته باشد.

۱۰. استفاده نامناسب از هایلایتر

 با آن که هدف اصلی از استفاده از هایلایتر آن است که پوست شما شفاف، درخشان و شاداب به نظر برسد و در بعضی مناطق خاص از صورت، از هایلایتر استفاده می‌کنیم تا توهم بینایی برجستگی ایجاد کنیم (مانند بالای استخوان گونه)، اما استفاده کردن از یک هایلایتر بسیار براق و یا اکلیلی باعث می‌شود که به جای آن که پوست‌تان جلب توجه کند، توجه افراد به هایلایتر‌تان جلب شود. بارتلت می‌گوید: بهترین انتخاب استفاده از یک هایلایتر با تنالیته صورتی ملایم یا طلایی است که به قدری براق باشد که نور را منعکس کند اما اصلا جلب توجه نکند. اگر می‌خواهید امتحان کنید که آیا آرایشگرتان از هایلایتر زیادی استفاده کرده است یا نه، می‌توانید در یک اتاق تاریک یا کم نور، چند عکس با فلاش دوربین بگیرید. نقاطی که باید در آن‌ها از هایلایتر استفاده کرد عبارتند از گوشه داخلی چشم‌ها، روی استخوان گونه و روی شانه ها.

۱۱. در نظر نگرفتن پس زمینه

ویلسون می‌گوید: اگر قرار است مراسم عروسی در ساعت ۲ ظهر در ساحل برگزار شود، آرایشگر نباید از یک آرایش چشم دودی و رژ لب یاقوتی رنگ سنگین برای عروس استفاده کند و از سوی دیگر اگر قرار است مراسم شبانگاهی و در یک قلعه رویایی برگزار شود، ظاهر عروس نباید طوری باشد که انگار از باغ آمده است.

میکاپ عروس

۱۲. فراموش کردن گوش‌ها و سینه

 فارولفی یادآوری می‌کند: برانگیخته شدن احساسات مختلف در افراد در روز عروسی شان بر روی ظاهر پوستشان تاثیر می‌گذارد و ممکن است باعث قرمز شدن گوش‌ها یا روی سینه شان شود؛ بنابراین بهتر آن است که پس از اتمام کار موی‌ عروس، با استفاده از یک برس کرم پودر، مقداری کانسیلر هم رنگ پوست فرد به گوش‌هایش بزنید و سپس یک لایه نازک از کرم پودر روی سینه اش محو کنید و روی آن کمی براق‌کننده بزنید. سپس آن را به خوبی محو کنید و روی آن اسپری ثابت‌کننده بزنید تا لباس‌تان را لکه نکند.

۱۳. استفاده نامناسب از مژه مصنوعی

 اگر آرایشگرتان می‌خواهد از مژه مصنوعی استفاده کند، پیش از تصمیم‌گیری نهایی، دوباره فکر کنید. گافنی می‌گوید: استفاده کردن از مژه‌های مصنوعی اغلب اوقات اشتباه است، به خصوص اگر عروس در حالت عادی آرایش سنگینی روی چشمانش نداشته باشد. مژه‌های مصنوعی می‌توانند باعث ایجاد حس سنگینی و ناراحتی در چشم شوند و اگر به درستی محکم نشوند، ممکن است در طول مراسم بیفتند. بهتر است به جای آن‌ها، از یک اکستنشن مناسب مژه و یا یک ریمل بسیار قوی و مناسب استفاده کنید. همچنین به خاطر داشته باشید که اگر قرار است که مراسم عروسی در طول ساعات روز و در فضای باز انجام شود، استفاده از اکستنشن مژه‌های بلند باعث ایجاد سایه ناخواسته زیر چشم‌ها می‌شود و نتیجه آن اصلا جالب نیست.

۱۴. پیاده‌سازی یک استایل آرایشی ثابت روی صورت همه مشتریان

 رافائل تاتم می‌گوید: اگر ظاهر همه عروس‌های آرایش شده توسط آرایشگرتان شبیه به هم باشد، احتمال آن را بدهید که این فرد در زمینه آرایش‌ عروس تجربه زیادی ندارد. برای آن که مطمئن شوید، اکانت‌های حساب‌های اجتماعی آرایشگرتان را ببینید و از خودتان این سوال‌ها را بپرسید: آیا این تیم تخصصی پشت صحنه آرایش عروس‌هایشان را هم نمایش می‌دهند؟ آیا وبسایت یا اکانت تخصصی دارند که در آن نمونه‌های متنوعی از آرایش‌های عروسی را نمایش بدهند؟ (نشانه‌های خوب) آیا ظاهر کلی و استایل آرایشی همه عروس هایشان به نوعی شبیه به هم از کار درآمده است؟ آیا عکس‌های ارائه شده ظاهری مصنوعی دارند و زیادی رتوش شده اند؟ (علامت بد).

۱۵. استفاده از کرم برنزه مصنوعی

 موریس می‌گوید: گاهی ممکن است بعضی از آرایشگرها به مشتریا‌ن‌شان پیشنهاد کنند که دو یا سه روز قبل از مراسم عروسی، اسپری برنزه‌کننده مصنوعی به صورتشان بزنند. این اصلاً ایده خوبی نیست و در نتیجه نهایی آرایش، هرگز رنگ پوست صورت و بدن با هم همخوانی نخواهدداشت.

۱۶. استفاده از آرایش نامناسب برای سن عروس

 موریس می‌گوید: اگر سن عروس‌تان بالا است، بهتر است استفاده از محصولات آرایشی درخشان و اکلیلی را به حداقل ممکن کاهش دهید. علاوه بر آن اگر نگران به چشم آمدن چین و چروک‌ها هستید، به هیچ عنوان از سایه‌های براق و اکلیلی استفاده نکنید، زیرا استفاده از آن‌ها فقط باعث می‌شود که چین و چروک‌ها و خطوط دور چشم عمیق‌تر از آن چیزی که هستند به نظر برسند.

۱۷. نپرسیدن سوال‌های کافی

 بله، آرایشگر باید از عروسش کلی سوال بپرسد. رافائل تاتم می‌گوید: هر چه آرایشگر و مشتریش بیشتر با هم حرف بزنند بهتر است. برای مثال سوال‌های ساده‌ای مانند (معمولاً چطور آرایش می‌کنید)، (رژ لب را ترجیح می‌دهید یا برق لب) و یا (معمولاً چطور ابروهای‌تان را پر می‌کنید)، می‌توانند باعث شوند که نتیجه نهایی بیشتر با انتظارات و خواسته عروس همخوانی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: دیگه اشتباهات آرایشی را تکرار نکنید!

مطالب مرتبط