وقتی که لنز داریم چگونه آرایش کنیم؟

وقتی که لنز داریم چگونه آرایش کنیم؟

03 شهریور 1399

آرایش کردن می‌تواند برای بسیاری از مردم کار سختی باشد. هرچند، اگر شما لنز چشمی داشته باشید، انجام اینکار ترستاک‌تر نیز خواهد بود. اما نیازی به نگرانی نیست. ما در این مقاله برای چگونه آرایش کردن با لنز چشم به شما کمک خواهیم کرد. در این مقاله ما به بحث در مورد 5 توصیه آرایشی می‌پردازیم که به شما کمک خواهد کرد تا گذاشتن لنز چشم و آرایش کردن برایتان تبدیل به کاری راحت و دلپذیر شود.

1. دست‌هایتان را بشویید

دست‌هایتان را بشویید. این اولین و مهمترین چیزی است که شما نباید فراموش کنید. آب شیر ممکن است دارای ارگانیسم‌هایی به نام آکانتامبا باشد که می‌تواند باعث عفونت چشم شود.

  • دستان خود را با صابون آنتی باکتریال و آب بشویید.
  • دستان خود را به هم مالیده و هرگونه کثیفی را از ناخن‌های خود پاک کنید.
  • آبکشی کنید.
  • برای خشک کردن کامل دستان خود از یک حوله کاغذی تمیز استفاده کنید.

2. قبل از اینکه لنزهای چشمی خود را بگذارید و سپس آرایش کنید

قبل از اینکه لنزهای چشمی خود را دربیاورید آرایشتان را پاک کنید. هنگامی که شما آرایش می‌کنید، مقداری مواد آرایشی به صورت اجتناب ناپذیر روی انگشتان شما باقی می‌ماند. اگر ابتدا آرایش کنید، باقی مانده مواد آرایشی روی انگشتانتان به لنزهای چشمی شما منتقل شده و سپس داخل چشم‌هایتان می‌رود. این مسئله موجب تحریک چشم‌های شما و احتمالاً حتی باعث عفونت کردن چشم هم می‌شود.

• قبل از پاک کردن آرایش، لنزهایتان را در بیاورید
هنگام پاک کردن آرایش، شما به احتمال زیاد از نوعی آرایش پاک کن استفاده می‌کنید. آرایش پاک کن‌ها می‌توانند شامل مواد شیمیایی مانند الکل باشند که می‌توانند به لنزهای چشمی شما آسیب برساند و موجب تحریک چشم‌هایتان شود. به همین دلیل، رعایت این نکته که ابتدا باید لنزهایتان را در بیاورید سپس آرایشتان را پاک کنید، جزء یکی از واجبات است. اگر ابتدا لنزها را از داخل چشم‌هایتان دربیاورید، خطر ورود مواد شیمیایی را به داخل لنز چشم‌ها از بین می‌برید. رعایت این نکته کار را برای خود شما هم آسان‌تر می‌کند زیرا شما می‌توانید بدون فکر کردن به لنز چشم‌هایتان آرایشتان را پاک کنید. همچنین جهت احتیاط بهتر است که از آرایش پاک کنی ملایم استفاده کنید. اینگونه شما از پوست اطراف چشم خود که بسیار حساس است، محافظت می‌کنید.

ریمل زدن روی مژه

3. از لوازم آرایش مناسب استفاده کنید

اگر شما از لنز چشمی استفاده می‌کنید، انتخاب کردن انواع مناسب لوازم آرایش یکی از مهمترین کارها است. انجام اینکار، از تحریک چشم‌های شما جلوگیری می‌کند و اگر در وسط روز، به صورت اتفاقی، مواد لوازم آرایش وارد چشم‌هایتان شد، موجب مشکلات جدی نخواهد شد. برای اینکه بدانید چه لوازم آرایشی برای استفاده با لنزهای چشمی خوب است، باید نکات زیر را در ذهن داشته باشید.

• لوازم آرایش بدون روغن مهمترین نکته است
استفاه از لوازم آرایشی بدون روغن بهترین کار است. روغن موجود در برخی از لوازم آرایش‌ها ممکن است وارد چشم‌های شما شده و لنزهایتان را کثیف کنند. نه تنها این مسئله باعث تحریک چشم‌های شما می‌شود بلکه تمیز کردن لنزهایتان در مراسم، هنگامی که در میانه یک جلسه مهم یا دورهمی دوستانه هستید، می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد.

• لوازم آرایشی کرمی انتخاب کنید
اگر شما نیاز به گذاشتن لنز چشمی دارید، استفاده از لوازم آرایشی که دارای مواد کرم مانند هستند به جای لوازم آرایش پودری کاری ایده‌ال است. دانه‌های ریز موجود در لوازم‌های آرایشی پودری می‌تواند به راحتی وارد چشم‌هایتان شده و موجب درد یا تحریک آنها بشود.

• لوازم آرایش ضدآب استفاده کنید
استفاده از لوازم آرایش ضدآب برای چشم مانند خط چشم و ریمل برای آن دسته از خانم‌هایی که از لنز چشمی استفاده می‌کنند، یکی از ملزومات است. احتمال کمتری وجود دارد که ریمل و خط چشم ضدآب پخش شوند و این بدان معنی است که آنها همچنین کمتر احتمال دارد که وارد چشم شده و به لنز چشم‌هایتان راه پیدا کند.

4. به دنبال لوازم آرایشی ضدحساسیت باشید

جهت خریدن لوازم آرایش وقت کافی بگذارید و بادقت برچسب روی آنها را بخوانید تا آن لوزام آرایشی را پیدا کنید که ضدحساسیت هستند و توسط چشم پزشکان برای کسانی که لنز چشم می‌گذارند آزمایش شده و بدون خطر هستند. معمولاً این دسته از لوازم آرایش‌ها گران‌تر هستند اما اگر از لنز چشمی استفاده می‌کنید، شک نکنید که ارزش پولی که می‌دهید را دارد. لوازم آرایش ضدحساسیت برای پوست و چشم‌های حساس ساخته شده است و این بدان معنی است که موجب تحریک چشم شما نخواهد شد.

5. از لنزهای چشمی یکبار مصرف استفاده کنید

لنزهای یکبار مصرف برای چشم، یا لنزهای روزانه بهترین انتخاب برای آن دسته از خانم‌هایی است که هر روز لنز می‌گذارند و آرایش می‌کنند. با لنزهای چشمی روزانه، از جمع شده مواد لوازم آرایشی در آنها و تحریک شدن چشم‌هایتان جلوگیری می‌کنید. اگر شما در حال حاضر از لنزهای چشمی معمولی استفاده می‌کنید، با دکتر خود در مورد عوض کردن نسخه لنزتان برای تبدیل کردن آن به لنز چشمی روزانه صحبت کنید. هر چه زودتر لنزهای معمولی خود را عوض کنید. درست است که شما هر روز نیاز دارید تا از یک جفت لنز چشمی جدید استفاده کنید اما خوبی این مسئله این است که لازم نیست خیلی در مورد تمیز کردن لنزهایتان نگران باشید. احتمالاً شما نیاز خواهید داشت تا پول بیشتری برای خریدن لنز خرج کنید اما حداقل از مشکلات چشمی مانند، قرمزی، تحریک و عفونت جلوگیری می‌کنید.


نتیجه


درست است که استفاده کردن از لنز چشمی و آرایش کردن می‌تواند سخت و چالش برانگیز باشد اما غیرممکن نیست. اگر اینکار را هر روز تمرین کنید، با گذشت زمان کمی اینکار برایتان راحت می‌شود. بعلاوه، کارهای ساده‌ای وجود دارد که انجام آنها کل این روند را برای شما بسیار آسان خواهد کرد. تنها کافی است به یاد داشته باشید که:

  • قبل از گذاشتن لنز چشمی، دست‌هایتان را بشویید.
  • قبل از آرایش کردن، لنزهایتان را بگذارید.
  • قبل از پاک کردن آرایش، لنزها را از چشم‌هایتان دربیاورید.
  • به دنبال لوازم آرایش مناسب باشید.
  • از لنز چشمی یکبار مصرف استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: 5 ترفند استفاده از مایع لنز برای میکاپ: واقعا به کارت میاد

مطالب مرتبط