آیا کمربندهای لاغری، لاغر می‌کنند؟

آیا کمربندهای لاغری، لاغر می‌کنند؟

04 شهریور 1399

 اگر آگهی‌های آخر شب کمربندهای لاغری که به شما وعده آن را می‌دهند که به سرعت چربی‌های شکمی‌تان را آب کنید، شما را وسوسه کرده است که یکی از این کمربندها را بخرید، به شما توصیه می‌کنیم حتما این مقاله را بخوانید. چربی شکم بسیار سرسخت است. برای از بین بردن چربی شکم باید ترکیبی از یک رژیم غذایی سالم و ورزش سخت داشته باشید. اگر کم کردن چربی‌های شکمی و دور کمر به سادگی پوشیدن یک کمربند لاغری بود، امروز همه افراد شکم‌های تخت و پهلو‌های خوش فرمی داشتند. با این حال اگر مراسم خاصی را در چند روز آینده پیش رو دارید، یا می‌خواهید سرعت کاهش چربی‌های شکم‌تان را بیشتر کنید، بد نیست این کمربندها را امتحان کنید. این شما و این همه حقایق در مورد کمربندهای لاغری. ادامه مطلب را دنبال کنید!


 کمربند لاغری چیست؟


 کمربندهای لاغری، کمربندهای پهن و کشی هستند که دور شکم و کمر بسته می‌شوند. این کمربند‌ها گیره‌ها یا قلاب‌هایی دارند که به آن‌ها متصل شده است و می‌توان با استفاده از آن‌ها، اندازه کمربند را مطابق با خواست فرد تنظیم کرد. از این کمربند‌ها معمولاً برای از بین بردن شکمی بعد از بارداری استفاده می‌شود، به خصوص در مواردی که زایمان فرد به صورت سزارین بوده است. همچنین انواع مختلفی از کمربندهای لاغری طراحی شده برای کاهش وزن خانم‌ها و آقایان در بازار موجود هستند. در قسمت بعدی، پروسه تحریک کاهش وزن هر یک از این کمربندهای لاغری را معرفی می‌کنیم.


چگونه کمربند‌های لاغری مختلف به کاهش وزن کمک می‌کنند؟


 کمربند‌های لاغری برای کم کردن چربی‌های دور شکم طراحی شده اند، یعنی دقیقا همان جایی که چربی‌ها، با سرعتی بالاتر از هر جای دیگر در بدن در آن ذخیره می‌شوند. این کمربند‌ها به طور فوری باعث لاغرتر به نظر رسیدن شما می‌شوند. معمولاً جمع و جور هستند و شما می‌توانید آنها را زیر لباس‌تان بپوشید. انواع مختلفی از کمربند‌های لاغری وجود دارند که مکانیزم عملکرد مختلفی هم دارند. این کمربندها در سه گروه کلی دسته‌بندی می‌شوند که عملکرد هر یک به صورت زیر است:

1. کمربندهای لاغری ساده

 این کمربندها، کمربندهای پهن و کشی ساده هستند که دور ناحیه شکم و کمر شما بسته می‌شوند. با محکم بستن این کمربندها، چربی‌های شکمی شما جمع می‌شوند. این کمربندها همچنین عضلات شکم را هم فشرده می‌کنند. این پروسه باعث کم شدن آنی سایز شکم شما و فرو رفتن کمرتان می‌شود.

۲. کمربندهای لاغری الکتریکی

 داخل کمربندهای لاغری الکتریکی پد‌های الکتریکی تعبیه شده است. این کمربند‌ها ناحیه شکمی را جمع کرده و علاوه بر آن، چربی‌ها و عضلات شکمی پالس‌های الکتریکی وارد می‌کنند. تاثیر این کمربند‌های الکتریکی از کمربندهای لاغری ساده بیشتر است. پالس‌های الکتریکی این دستگاه‌ها عملکرد عضلانی را تحریک می‌کنند و علاوه بر آن، گرمای ایجاد شده توسط این کمربند‌های لاغری الکتریکی، باعث افزایش سوخت و ساز و کالری سوزی در ناحیه شکم می‌شود. این کمربند‌ها معمولاً یک کنترل به همراه دارند که توسط آن، می‌توان تعداد پالس‌های الکتریکی را کمتر یا بیشتر کرد.

3. کمربندهای لاغری کاهنده اشتها

 همچنین در بازار یک نوع کمربند لاغری وجود دارد که پیام‌های گرسنگی که معده‌تان به مغز شما ارسال می‌کند را بلاک می‌کنند. ترتیب اشتهای کمتری برای غذا خوردن دارید هر چه میزان غذای مصرف شده توسط شما کمتر باشد، وزن بیشتری از دست می‌دهید، به این ترتیب این کمربند‌های لاغری به کاهش وزن کلی بدن شما کمک می‌کنند. 


چطور باید از یک کمربند لاغری استفاده کنیم؟


 برای آن که بتوانید به شکل موثری تربی‌های شکمی‌تان را از بین ببرید، باید کمربند لاغری‌تان را درست ببندید. این شما و این هم چند قدم ساده در رابطه با درست بستن کمربند‌های لاغری:

  1. راست بایستید.
  2. از کشیدن نفس‌های عمیق یا بسیار سطحی خودداری کنید تا شکم‌تان فشرده‌تر یا شل‌تر از حالت عادی نشود. عادی نفس بکشید.
  3.  کمربند لاغری‌تان را به قدری محکم دور شکم و کمرتان ببندید که بتوانید به طور عادی و راحت نفس بکشید.
  •  کمربند‌های لاغری باید مستقیماً با پوست شکم‌تان تماس داشته باشند، بنابراین نباید آنها را روی لباس‌تان یا هر چیز دیگری ببندید.
  •  توجه به: برای گرفتن بهترین نتیجه ممکن، باید کمربندهای لاغری‌تان را بجز زمان خواب یا استراحت، به طور تمام وقت بپوشید.

کمربند لاغری


 مزایای استفاده از کمربند‌های لاغری


۱. کم کردن اضافه وزن شکمی بعد از بارداری

 در بسیاری موارد، پس از بارداری حجم چربی‌های قسمت پایینی کمربند چربی شکمی افزایش پیدا می‌کند. در چنین مواردی استفاده از یک کمربند لاغری شکمی به فشرده شدن این چربی‌ها و کم حجم شدن آنها کمک می‌کند. با این حال، پیش از استفاده از کمربند‌های لاغری پس از زایمان حتما با پزشک‌تان مشورت کنید.

 ۲. تصحیح و بهتر کردن حالت ایستادن

 استفاده از کمربندهای لاغری در بسیاری از افراد باعث بهبود شیوه ایستادن و نشستن آن‌ها می‌شود. این کمربند‌ها معمولاً از جنس‌های پلاستیکی ساخته می‌شوند که در عین نرم و لطیف بودن، ساختار یافته و قالب‌دار هستند؛ بنابراین در زمانی که این کمربند‌های لاغری را پوشیده اید، چه در زمان نشستن و چه در زمان ایستادن، پشت‌تان صاف می‌شود، و این امر در بلند مدت به بهبود حالت ایستادن شما کمک می‌کند. شیوه ایستادن همچنین بر روی آسیب‌ها و دردهای ناحیه کمر و گردن هم تاثیر بسزایی دارد؛ بنابراین اگر از مشکلاتی مانند قوز پشت یا گودی رنج می‌برید، استفاده از یک کمربند لاغری می‌تواند به شما کمک کند.


آیا کمربندهای لاغری واقعا در کاهش وزن موثر هستند؟


 درست است که پس از مدتی استفاده از کمربند‌های لاغری، به میزان یک تا دو اینچ از دور کمر و شکم افراد کاسته می‌شود، اما این کاهش سایز موقتی است. هیچ‌ گونه تحقیق و یا شواهد علمی در رابطه با اثر دائمی استفاده از این کمربندها در کاهش وزن وجود ندارد و اثربخش بودن آن‌ها از لحاظ علمی اثبات نشده است.


 اثرات جانبی استفاده از کمربندهای لاغری


  • می‌توانند باعث ایجاد فشار خون بالا شوند: یک تحقیق علمی نشان داده است که پوشیدن کمربند لاغری، می‌تواند باعث بالا رفتن فشار خون افراد شود؛ بنابراین اگر در حالت عادی مشکلات فشار خون دارید، به هیچ عنوان نباید از این کمربند‌های لاغری استفاده کنید.
  • می‌توانند باعث ایجاد مشکلات تنفسی شوند: چنانچه کمربند‌های لاغری بسیار محکم بسته شوند، ممکن است جلوی تنفس طبیعی فرد را بگیرند. کمبود اکسیژن در خون علاوه بر کم کردن متابولیسم افراد، می‌تواند منجر به اثرات مخرب مغزی شود.
  • می‌توانند جلوی گردش خون طبیعی را بگیرند. استفاده از کمربند‌های لاغری به مدت طولانی و با تنگی زیاد، می‌تواند جلوی گردش خون طبیعی بدن را بگیرد. علاوه بر این، استفاده بلند مدت از این کمربند‌ها می‌تواند باعث بروز درد در ناحیه شکمی شود.

نتیجه‌گیری


استفاده از کمربند‌های لاغری می‌تواند منجر به کم شدن چربی‌های شکمی می‌شود، اما این اثر موقتی است. برای کاهش پایدار چربی‌های شکمی باید علاوه بر اصلاح رژیم غذایی و داشتن تغذیه سالم، به طور منظم ورزش کنید.


پاسخ‌های متخصصین به سوالات خواننده‌ها


سوال: در طول روز چه مدت میتوان از کمربند‌های لاغری استفاده کرد؟

جواب: بهتر است روزانه چند ساعت از کمربندهای لاغری استفاده کنید. نمی‌توانید تمام طول روز آنها را بپوشید. از استفاده از کمربند‌های لاغری پس از وعده‌های غذایی اجتناب کنید.

سوال: آیا می‌توانم شب‌ها در زمان خواب کمربند لاغری بپوشم؟

جواب: خیر به هیچ عنوان در شب و زمان خواب کمربند لاغری نبندید.

سوال: آیا می‌توانم در زمان خوردن چیزی کمربند لاغری ببندم؟

جواب: خیر در زمان خوردن هر چیزی باید کمربند لاغری‌تان را باز کنید.

سوال: آیا می‌توان از کمربندهای لاغری بعد از عمل جراحی استفاده کرد؟

جواب: بله، کمربندهای لاغری یکی از مواردی هستند که پس از عمل‌های جراحی، به کم شدن چربی‌های شکمی کمک می‌کنند. با این حال پیش از استفاده از این کمربند‌ها حتماً با پزشک متخصص‌تان مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: 12 استراتژی عالی برای کم کردن 9 کیلو وزن

مطالب مرتبط