مسیلار واتر چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

مسیلار واتر چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

07 شهریور 1399

تمیز کردن صورت بدترین قسمت در مورد بهترین قسمت آماده شدن یعنی انجام دادن میکاپ است. اما صبر کنید، اخیراً چیزی وارد بازار شده که همه ما به آن احتیاج داریم و آن چیزی نیست جز میسلار واتر. این محصول به تازگی وارد دسته بندی آرایش پاک کن‌ها شده است و همه چیزی را که ما در مورد پاک کردن آرایش و تمیز کردن پوست صورت می‌دانیم را تغییر داده است که ما هم از این تغییرات بسیار خرسندیم. مدتی است که ما با محصولاتی همچون دستمال مرطوب، دستمال آرایش پاک کن، تمیز کننده‌های بر پایه آب، لوسیون‌های بر پایه روغن، روغن بچه،... برای تمیز کردن صورت خود سر وکار داریم. به احتمال زیاد هر دختری در این دنیا از همه محصولات مذکور استفاده کرده است و سعی کرده آن محصولی را پیدا کند که در عین پخش نکردن آرایش، آسیب نرساندن به پوست و استفاده راحت روی پوست، آرایش را هم به صورت موثر و کامل پاک کند. اینها مشکلاتی جدی و کلافه کننده هستند و ما را واقعاً از ورود این محصول به بازار خوشحال می‌کنند. اما میسلار واتر چیست؟ چگونه از آن استفاده کنیم؟ چرا باید از این محصول استفاده کنیم؟ صبر کنید، تمام سوالات شما در این مقاله پاسخ داده خواهد شد بنابراین شما می‌توانید با آگاهی کامل در مورد آن تصمیم گیری کنید. بگذارید از ابتدا به این مسئله بپردازیم.


میسلار واتر چیست؟


میسلار واتر یک پاک کننده مایع و حاوی مولکول‌های کوچک میسل است که به راحتی در آب محلول هستند و روغن را جذب می‌کنند. این بدان معنی است که چربی، آرایش، خاک و آهک فقط با کمک چند تکه پنبه جذب میسلار واتر می‌شوند. این ماده حاوی آب، کمی گلیسیرین و سورفکتانت‌ها با غلظت کم است که به از بین بردن کثیفی روی پوست کمک می‌کند. پس از استفاده از میسلار واتر احتیاجی به شست و شو پوست با آب نیست زیرا کاملاً جذب پوست شما می‌شود و به عنوان نوعی تونر عمل می‌کند. اما سوال مهم همچنان باقی است، آیا واقعاً این محصول برای پوست شما خوب است؟ در ادامه مقاله به پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.


آیا مسیلار واتر برای پوست شما مناسب است؟


میسلار واتر ملایم، بدون الكل، روغن و مواد شیمیایی است. این ماده حاوی صابون‌های سنگین یا مواد پاک کننده‌ای نیست که روغن‌های طبیعی پوست شما را از بین ببرد، آن را خشک نمی‌کند و یا باعث جوش زدن پوست شما نمی‌شود. روی پوست به نرمی حرکت می‌کند و هیچ آسیبی به آن نمی‌زند. از طرف دیگر، از آنجایی این ماده حاوی هیچ ماده قوی نیست، ممکن است همه آثار باقی‌مانده از میکاپ شما را پاک نکند. بنابراین، شما نیاز خواهید داشت تا بعد از آن از ژل شست و شو صورت، تمیز کننده صورت یا تونر استفاده کنید. خب، شما در درجه اول باید فکر کنید که چرا نیاز به استفاده از آن دارید؟ باید بگوییم که دلایل زیادی برای استفاده از میسلار واتر وجود دارد. به خواندن این مقاله ادامه دهید تا به بررسی این دلایل بپردازیم!


چرا باید از میسلار واتر استفاده کنید؟


  • نیازی به آبکشی کردن ندارد و برخلاف اکثر پاک کننده‌های آرایشی از خود اثری روغنی و چرب روی سطح پوست باقی نمی‌گذارد.
  • این ماده حاوی هیچ ماده شیمیایی نیست موجب تحریک، قرمزی یا حتی اشک انداختن چشمان شما شود. فرمول آب و گلیسیرین برای پوست حساس نیز مناسب است.
  • میسلار واتر اسکراب یا لایه‌بردار نیست و هیچ گونه الکلی در خود ندارد که باعث خشک شدن یا التهاب پوست شما شود. برای پوست بسیار ملایم است.
  • تنها با چند تکه پنبه حاوی این ماده بدون کثیف کاری آرایش شما پاک می‌شود. باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شود و احتیاجی به روشویی برای آبکشی ندارد. شما می‌توانید از میسلار واتر در تخت خواب استفاده کنید و بلافاصله بعد از آن مستقیماً بخوابید. خیلی معرکه است که تنها یک محصول پوستی می‌تواند به صورت کامل روتین مراقبت پوستی را برای شما انجام دهد، شما اینطو فکر نمی‌کنید؟ بگذارید به این مسئله بپردازیم که چگونه می‌توانید استفاده از میسلار واتر را به صورت منظم شروع کنید.

چگونه از میسلار واتر در روتین مراقبت پوستی خود استفاده کنید!


1. به عنوان تمیز کننده پوست در صبح

متخصصان پوست می‌گویند شما به چرخه‌ای کامل از دو بار شست و شو در روز برای پوست خود احتیاج دارید. یک بار صبح و یک بار شب برای پاک کردن آرایش. اما بیاید روراست باشیم، شما احتمالاً فکر می‌کنید که دنبال کردن چنین روتینی بیش از حد سخت است. اینجاست که میسلار واتر برای نجان دادن شما وارد میدان می‌شود. این ماد جذب پوست شما شده و خیلی سریع آن را تمیز می‌کند. اگر شما از هر گونه سرم، کیت یا لوسیون به عنوان بخشی از روتین شبانه مراقبت پوست خود استفاده می‌کنید، صبح روز بعد قبل از اینکه صورت خود را بشویید، ابتدا آن را با میسلار واتر تمیز کنید.

2. به عنوان تونر برای پوست

اگر فکر می‌کنید که به آرایش پاک کنی قوی‌تر احتیاج دارید، یکی از محصولات آرایش پاک کن را به سلیقه خود انتخاب کنید و بعد از آن از میسلار واتر استفاده کنید. میسلار واتر در حالی که آخرین اثرات به جا مانده از آرایش را از روی پوست صورتتان پاک می‌کند، به عنوانی تونر نیز عمل می‌کند.

3. آرایش پاک کن

از مسیلار واتر برای آن هدفی استفاده کنید که در حقیقت برای آن ساخته شده است، یعنی پاک کردن آرایش. پد آرایش پاک کن پنبه‌ای را با این ماده خیس کنید و با آن آرایش خود را پاک کنید. اگر آرایشتان غلیظ است، چند بار اینکار را انجام دهید. این ماده ایمن‌ترین و بی‌خطرترین راه برای پاک کردن آرایش شماست.

4. شاداب کردن پوست

اگر احساس می‌کنید که آرایش زیادی روی پوست صورتتان است یا وسط یک روز گرم روی پوستتان احساس سنگینی می‌کند، میسلار واتر در این شرایط بسیار مفید واقع می‌شود. پنبه یا یک تکه پارچه نرم را با میسلار واتر خیس کنید و آن را به صورت ضربه‌های آرام اطراف تی زون یا نقاط چرب صورت خود بزنید. اینگونه بلافاصله پوست شما شاداب می‌شود و پوست صورتتان هیدراته باقی می‌ماند.

5. تمیز کننده براش‌های آرایشی

خودتان خوب می‌دانید که هیچ وقت برای تمیز کردن براش‌های آرایشی خود وقت ندارید یا همیشه بهانه‌ای برای آن می‌آورید. ما کاملاً شما را درک می‌کنیم. میسلار واتر راحت‌ترین، ارزان‌ترین و بی‌ضررترین راه برای تمیز کردن براش‌های شماست. براش‌های خود را در یک کاسه پر شده از میسلار واتر برای چند دقیقه نگهدارید. سپس آن را با حوله کاغذی یا پارچه‌ای نرم خشک کنید و دیگر براش‌های شما تمیز شد!

6. پاک کننده بعد از ورزش

اکثر ما هنگام ورزش کردن آرایش نمی‌کنیم، بنابراین فکر می‌کنیم که شستن صورتمان مستقیماً با یک پاک کننده یا ژل شست و شوی صورت بعد از تمام شدن ورزش ایده‌ای عالی است. واقعیت این است که دانه‌های عرق روی سطح پوست شما مانده و گرد و خاک را جذب خودش کرده است. این مسئله می‌تواند باعث بسته شدن منافذ پوست شما شود. تنها کافیست از میسلار واتر استفاده کنید تا صورتتان بلافاصله بعد از تمام شدن ورزش تمیز شود.

7. ضدعفونی کننده دست

شاید اینکار به نظر احمقانه‌ برسد اما هنگامی که شما در تنگنا قرار دارید، می‌توانید از میسلار واتر به عنوان ضدعفونی کننده دست استفاده کنید.


پاسخ به سوالات پرتکرار


1. آیا میسلار واتر بدون روغن است؟

بله. این ماده حاوی آب، گلیسیرین و مخلوط ملایمی از سورفکتانت‌ها است.

2. میسلار واتر برای چه پوستی‌هایی مناسب‌تر است؟

میسلار واتر حاوی هیچ ماده شیمیایی آسیب رساننده‌ای نیست، پس برای انواع مختلف پوست مناسب است.

3. هنگام خریدن میسلار واتر، باید مراقب چه ماده‌ای در آن باشیم؟

میسلار واتر محصولی کاملاً بی‌خطر برای استفاده کردن است. با این حال، برخی از برندها موادی مانند گلیسرول و الکل را به آن اضافه می‌کنند، بنابراین قبل از اینکه اقدام به خرید کنید، در مورد برند مورد نظر خود کمی تحقیق کنید.

4. تفاوت میان میسلار واتر و تونر چیست؟

میسلار واتر به طور عمده تمیزکننده است و حاوی عناصری است که گرد و غبار و دانه‌ها را جذب می‌کند. از طرف دیگر، تونر روند تمیز کردن صورت را تمام می‌کند، منافذ شما را می بندد و با ملایمت پوست شما را لایه‌برداری می‌کند.

5. چه زمانی باید از میسلار واتر استفاده کنیم؟

شما می‌تواند از میسلار واتر در پایان روز برای پاک کردن آرایش خود استفاده کنید. اگر فکر می‌کنید که این ماده برای پاک کردن آرایش بیش از حد ملایم است، می‌توانید از روندی دو مرحله‌ای در کنار آرایش پاک کنی دیگر استفاده کنید تا تمام مواد و کثیفی‌های سرسخت روی سطح پوست صورت خود را از بین ببرید.

بیشتر بخوانید: چرا روتین پوستی مانند قبل تاثیرگذار نیست؟