ریش محو شده، مدل ریش امروزی و باکلاس

ریش محو شده، مدل ریش امروزی و باکلاس

12 شهریور 1399

 اگر فکر می‌کنید تنها کاری که باید انجام دهید این است که ریش‌تان را بلند کنید و آن را به حال خودش رها کنید و با این کار، ظاهری جذاب و باکلاس خواهید داشت، قطعاً از نتیجه‌ای که می‌گیرید شوکه خواهید شد! در دنیای امروز آراسته بودن یک الزام است و در این مورد، ریش هم استثنا نیست. اگر می‌خواهید به جای داشتن یک ظاهر ژولیده و شلخته، ظاهری باکلاس و مردانه داشته باشید، برای پیراستن و نگهداری از موهای صورت‌تان وقت و هزینه صرف کنید. اگر می‌خواهید که ظاهر ریش‌تان آراسته باشد، چهار المان فرم دادن، اصلاح کردن، مدل دادن و نگهداری، المان‌های اصلی هستند که برای داشتن یک ریش مناسب به آن‌ها نیاز دارید. نمی‌شود که فقط بی‌خیال زدن ریش‌تان بشوید و فکر کنید با بلند شدن آن همه چیز تمام است. پس برای آن که به شما کمک کنیم که ریش‌تان را از مدلی شبیه به مردان اولیه غارنشین به یک ریش امروزی و باکلاس تبدیل کنید، در ادامه مطلب روش اصلاح و نگهداری یک ریش محو شده را با شما در میان می‌گذاریم. خواندن این مطلب دیگر می‌دانید که چطور باید از یک ریشه باکلاس و امروزی نگهداری کنید.


مدل ریش محو شده چیست؟


با آن که شاید با این اسم آشنایی نداشته باشید اما مطمئن باشید که حتماً تا به حال مدل ریش محو شده را از نزدیک دیده‌اید. در این مدل ریش که این روزها میان مردان جوان بسیار محبوب و پرطرفدار است، شاهد آن هستیم که با بالا آمدن از یک ریش انبوه و پرپشت در پایین صورت، کم کم از بلندی تارهای ریش کاسته می‌شود و با حرکت به سمت بالای گونه و شقیقه‌ها، ریش کم کم روی پوست محو شده یا حداقل تبدیل به ته‌ریش می‌شود. با آن که ریش محو شده یک تعریف واحد دارد اما می‌توان این تعریف را روی فرم‌های مختلفی پیاده‌سازی کرد، از یک ریش بلند و پرپشت گرفته تا یک ریشه کوتاه و شکل دار. علاوه بر آن می‌توانید بر حسب سلیقه شخصی‌تان تصمیم بگیرید که قسمت بالایی ریش محو شده‌تان چه اندازه کوتاه شود. با آن که می‌توان طرح‌ها و استایل‌های مختلفی از یک ریش محو شده را انتخاب کرد، اما مطمئن باشید که داشتن یک ریش محو شده اگر به درستی اجرا شده باشد، به هر حال ظاهری آراسته و امروزی به شما می‌بخشد.


چطور یک ریش محو شده عالی داشته باشیم؟


یکی از بهترین ویژگی‌های ریش محو شده آن است که می‌توان آن را طوری فرم داد که با هر مدل صورتی سازگاری داشته باشد؛ بنابراین تنها کاری که باید بکنید آن است که فرم ریشی را پیدا کنید که با ویژگی‌های ظاهری‌تان همخوانی مناسبی داشته باشد، مثلاً برای صورت‌های گرد از یک ریش با قالب مربعی و برای صورت‌های با استخوان آرواره قوی و محکم از یک فرم ریش ملایم‌تر استفاده کنید. اگر مدل ریشی را انتخاب کرده‌اید که در آن قسمت ریش شما از موهای‌تان کاملاً جدا شده و روی گونه‌ها و شقیقه‌ها قسمتی وجود دارد که کاملاً برهنه و خالی از ریش است، باید بدانید که این مدل برای باکلاس و مرتب ماندن، نیاز به صرف توجه و وقت زیادی دارد. توجه و مراقبتی که این مدل ریش به آن نیاز دارد دقیقاً مشابه با زمانی است که مدل موی محو شونده‌ای را انتخاب می‌کنید که در آن موهای شما از بالای شقیقه تا زیر گوش کاملاً محو می‌شوند و قسمت خط ریش شما کاملاً خالی است. به یاد داشته باشید که علاوه بر آن که به قسمت خالی از ریش روی گونه‌ها توجه می‌کنید، باید مواظب مرتب و به اندازه بودن ریش بلند روی چانه‌تان هم باشید.


چطور باید ریش را محو کرد؟


محو کردن ریش کار نسبتاً سختی است اما کافی است یک بار این کار را به درستی انجام بدهید تا با قدم‌های آن آشنا شوید و به تدریج در این کار ماهر‌تر می‌شوید. شروع به کار باید یک ماشین اصلاح برقی با شانه‌های قابل تنظیم داشته باشید. اگر تا به حال با ماشین اصلاح کار نکرده‌اید به شما توصیه می‌کنیم که این کار را در منزل انجام دهید و برای فرم دادن به ریش‌تان به یک متخصص مراجعه کنید. هر آرایشگر باتجربه‌ای می‌تواند ظرف مدت کوتاهی ریش شما را فرم داده و مطابق با نظرتان اصلاح کند؛ اما اگر سابقه کار کردن با دستگاه اصلاح را دارید و یک دستگاه اصلاح مناسب با شانه‌های قابل تنظیم و سایر محصولات باکیفیت مورد لزوم برای نگهداری از ریش را در اختیار دارید، می‌توانید کارتان را در خانه شروع کنید و با چند بار آزمون و خطا، به روش محو کردن ریش مسلط شوید.

موزر برای کوتاهی ریش


مدل‌های ریش محو


ریش محو شده با استایل‌های مختلفی همخوانی پیدا می‌کند. فرقی ندارد که شما یک انبوه و پرپشت دارید یا یک ریش بلند و کم حجم، به هر حال محو کردن قسمت بالایی ریش‌تان به شما کمک می‌کند که ظاهری امروزی‌تر و مدرن‌تر داشته باشید. با آن که بعضی از مدل‌های ریش مانند ریشه دسته موتوری با داشتن یک ظاهر طبیعی و دست نخورده جذاب‌تر به نظر می‌رسند اما بیشتر مدل‌های ریش زمانی که محو می‌شوند، یک درجه ارتقا پیدا می‌کنند و ظاهر بهتری به خود می‌گیرند؛ بنابراین اگر آماده‌اید که ظاهر یک مرد غارنشین را رها کنید و یک ظاهر امروزی‌تر، مدرن‌تر و مناسب‌تر برای محل کار داشته باشید، ریش محو شونده به شما کمک می‌کند تا به هدف‌تان برسید. تنها کاری که باید بکنید این است که مدل‌های مختلف ریش محو شده را بررسی کنید تا ببینید کدام یک با ویژگی‌های صورت و شخصیت شما همخوانی بیشتری دارد.


محصولات مورد نیاز برای نگهداری و مراقبت از یک ریش محو شده


 برای آن که بتوانید یک ریش محو شده مناسب را در منزل فرم دهید، به محصولات مختلفی احتیاج پیدا می‌کنید. با آن که محصولات مورد نیاز شما بسته به جنس پوست و ریش‌تان تغییر می‌کند، اما بعضی از این محصولات برای همه آقایان مشترک هستند. علاوه بر آن دستورالعمل‌هایی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند بسته به نوع پوست و ریشتان، از محصولات مناسب‌تری استفاده کنید. برای مثال آقایانی که پوستی حساس و مستعد خارش دارند، بهتر است از ژل اصلاح فومی استفاده کنند که خاصیت آب‌رسانی داشته و میزان حساسیت پوست را هم کمتر می‌کند. اگر می‌خواهید پس از اصلاح به پوستتان استراحتی به دهید، بهتر است از یک شوینده ملایم پوست استفاده کنید. همچنین بیشتر محصولات پوست و ریش باید روی پوست خیس اعمال شوند بنابراین ابتدا صورت‌تان را مرطوب کنید و سپس از این محصولات استفاده کنید. آخرین قدم آن است که پس از اصلاح ریش‌تان، از یک کرم مرطوب‌کننده یا روغن مخصوص ریش استفاده کنید تا تارهای ریش‌تان را آب‌رسانی کند و ریش خوش حالت و نرمی داشته باشید.

سرم تقویت کننده ریش


ترفندهایی برای داشتن یک ریش محو شده عالی


  • اگر می‌خواهید ریش‌تان ظاهری آراسته و جنتلمنانه داشته باشد می‌توانید از یک مدل ریش محو شده استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید برای اولین بار ریش‌تان را در منزل محو کنید و بهتر است یک مدل ساده را انتخاب کنید.
  • اگر انتخاب تا یک مدل پیچیده و با جزئیات فراوان از مدل‌های شده است بهتر است به یک متخصص مراجعه کنید.
  • مدل ریشی را انتخاب کنید که با ویژگی‌های صورت‌تان همخوانی بهتری داشته باشد، مثلاً برای صورت‌های گرد یک ریش زاویه‌دار و برای صورت‌های خشن‌تر از یک مدل ریش ملایم‌تر استفاده کنید.
  • فراموش نکنید که برای حفظ جذابیت ظاهری ریش محو شده‌تان، باید به طور مرتب آن را اصلاح کنید و توجه و رسیدگی کافی به آن داشته باشید.
  • و آخرین مورد آن که برای داشتن یک پوست و ریش شاداب و سلامت، باید از محصولات مراقبتی پوستی مردانه استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: 15 مدل ریش که باید در سال ۲۰۲۰ امتحان کنید

مطالب مرتبط