30 ترفند کاربردی برای زیباتر کردن صورت، پوست و مو

30 ترفند کاربردی برای زیباتر کردن صورت، پوست و مو

16 شهریور 1399

فرقی نمی‌کند که شما فردی تازه وارد به عرصه میکاپ و زیبایی هستید یا سال‌ها تجربه در مورد چیزهایی مثل میکاپ یا درست کردن مو دارید، همیشه چیزهایی جدید برای یاد گرفتن وجود دارد. با در نظر گرفتن این موضوع، ما چند توصیه و ترفند مورد علاقه خودمان را که توسط افراد متخصص و ماهر در این زمینه تایید شده است را گردآوری کردیم. این ترفندهای زیبایی به شما کمک خواهند کرد تا لوازم آرایش ساده خود را مانند یک حرفه‌ای استفاده کنید، به بهترین نحو از محصولات مراقبت پوستی خود استفاده کنید و موهایتان را هر روز مانند یک مدل موی درست شده در سالن زیبایی حالت دهید. فواید: این نکات بسیار ساده هستند، لازم نیست روتین آرایشی، مراقبت از مو و ناخن خود را کاملاً عوض کنید تا از مزایای این توصیه بهره‌مند شوید. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

1. برای داشتن مانیکوری مرتب و تمیز از وازلین استفاده کنید

به منظور انجام دادن مانیکور در خانه به روشی تمیز و مرتب و بدون رنگی کردن پوست اطراف ناخن، کمی وازلین به اطراف ناخن بزنید، یعنی مرز میان ناخن و پوست اطراف آن. سپس بعد از اینکه لاک ناخن‌ها خشک شد، دست‌های خود را بشویید، هر لاک ناخنی که روی وازلین پخش شده باشد، شسته خواهد شد.

2. قبل از خواب از شامپو خشک استفاده کنید

شامپو خشک فرشته نجات دهنده شما در آخرین لحظاتی خواهد بود که برای رفتن به جایی عجله دارید اما واقعیت این است که اگر شما از شامپو خشک خود قبل از خوابیدن استفاده کنید، می‌توانید از مزایای بیشتری بهره‌مند شوید. آپریل فرانزیو می‌گوید: «من دوست دارم شامپو خشک را قبل از خواب استفاده کنم. موهای شما در حالی که خواب هستید آن را جذب خود می‌کنند و موهایتان صبح روز بعد سرحال و شاداب به نظر خواهند رسید.»

3. عطر را روی مچ دست خود با ضربه‌های ملایم بزنید

این ترفند ساده باعث می‌شو تا عطر شما به میزان زیادی بادوام‌تر شود: جهت زدن عطر به مچ دست‌ها آنها را به یکدیگر نکشید، اینگونه بوی عطر شما سریع از بین می‌رود. به جای اینکار مچ‌های دست خود را روی یکدیگر فشار دهید.

4. برای داشتن ظاهری طبیعی از کانسیلر زیاد استفاده نکنید

برخلاف باور اکثریت، استفاده از میزان زیادی کانسیلر زیر چشم‌ها آن هاله سیاه را ناپدید نمی‌کند، در واقع استفاده کردن از یک خلوار پوشانندگی تنها باعث مصنوعی شدن و پیرتر به نظر آمدن چهره شما می‌شود. به جای اینکار، از یک لایه کانسیلر نازک استفاده کنید تا بدون کامل پوشاندن پوست صورت شما تنها آن را یک دست کند.

5. برای داشتن چشم‌هایی گرد خط چشم خود را رو به پایین بکشید

خط چشم گربه‌ای همیشه زیبا است اما میکاپ ترند کره‌ای که چشم‌ها را معصوم و مظلوم می‌کند، واقعاً ما را گرفتار خودش کرده است. به جای اینکه دم خط چشم خود را به سمت بالا ببرید، برای داشتن چشمانی گردتر و درشت‌تر، آن را به سمت پایین و استخوان گونه خود ببرید.

6. از این نقشه برای میکاپ خود استفاده کنید

اگر هنگام تماشا کردن یک ویدیوی آموزشی میکاپ، بدانید به هر کدام از قسمت‌های چشم چه می‌گویند، نصف راه را رفتید. حتماً این نقشه را جایی در گوشی خود ذخیره کنید تا بتوانید به راحتی از ویدیوهای آموزشی استفاده کنید.

7. رژلب خود را با استفاده از پودر و از طریق دستمال کاغذی فیکس کنید

آیا شما از پخش شدن و کمرنگ شدن رژلب خود در طول روز خسته شدید؟ آن را با پودر بی‌رنگ تثبیت کننده آرایش فیکس کنید اما آن را مستقیم به لب‌های خود نزنید. به جای اینکار از طریق دستمال کاغذی اینکار را انجام دهید تا تنها میزان مناسبی از پودر به لب‌های شما برسد. سپس به راحتی مثل همیشه رژ را به لب‌های خود بزنید، اینگونه رژ شما تا جای ممکن فوق‌العاده خواهد ماند.

8. از چندین ماسک برای به حداکثر رساندن نتیجه استفاده کنید

یک نوع مراقبت پوستی نمی‌تواند برای همه مناسب باشد، پس شخصی سازی کردن روتین مراقب پوستی به شما کمک می‌کند تا بهترین نتیجه را به پوست صورت خو بدهید. سِسیلیا وُنگ، متخصص زیبایی مستقر در نیویورک، می‌گوید: «منظور از استفاده چندین ماسک این است که از چندین ماسک صورت استفاده کنید یا در یک زمان از چندین لایه ماسک صورت برای مقابله با مشکلات متفاوت پوستی روی پوست خود بگذارید. برای مثال، اگر تی زون شما چرب است اما گونه‌های خشکی دارید، می‌توانید از یک ماسک آب رسان در دو طرف صورت و از ماسک ذغال  روی پیشانی، بینی و چانه استفاده کنید. دقیقاً مثل این می‌ماند که در سالن اسپا هستید!

9. برای پر کردن مژه‌ها با براش ریمل به آنها فشار وارد کنید

راهی سریع بری عمق دادن به چشم‌ها بدون استفاده از خط چشم این است که براش ریمل را کمی به مژه‌ها فشار دهید. با کمی فشار دادن براش ریمل به قیمت زیرین مژه‌ها، باعث می‌شوید تا آنها پرتر و تیره‌تر به نظر برسند، تقریباً مانند یک خط چشم اما بسیار طبیعی‌تر.

10. مواد رژگونه را براساس نیاز خود انتخاب کنید

اگر بدانید که به چه نوع رژگونه‌ای نیاز دارید، این مسئله می‌تواند در گرفتن بهترین نتیجه برای صورتتان به شما کمک کند. رژگونه‌های پودری برای عموم مردم با منافذ باز مناسب است، این در حالی است که رژگونه‌های کرمی برای داشتن گونه‌هایی براق اما با دوام کمتر مناسب است. مواد رژلب برای آن دسته از خانم‌هایی مناسب است که به دنبال گونه‌هایی با درخشندگی زیبا و سالم هستند اما معمولاً قدرت ماندگاری بالایی ندارند اما رژگونه‌ای ضدآب برای آنهایی مناسب است که در روز صورتشان خیلی عرق می‌کند. این شما و این راهنمایی در مورد چهار نوع اصلی رژگونه!

11. رژگونه‌ای مناسب با رنگ پوست خود را انتخاب کنید

رژگونه می‌تواند ظاهر پوست شما را پرطروات‌تر کند اما اگر از رژگونه اشتباهی استفاده کنید، در واقع اینکار می‌تواند میکاپ صورت شما را خراب کند. از راهنمایی‌های موجود برای انتخاب بهترین رژگونه برای رنگ پوست خود استفاده کنید تا پوست باطروات‌تری داشته باشید.

12. کانسیلر متناسب با نیازهای خود را برای زیر چشم پیدا کنید

آیا زیر چشم‌های شما هاله تیره دارد؟ پف کرده است با چین و چروک دارد؟ مشکلات زیر چشم برای هر شخص خاص و منحصر به فرد است پس حتماً مشکل خود را در نظر داشته و سعی کنید بهترین محصول را برای هدف قرار دادن آن انتخاب کنید.

13. از محصولات درخشنده کننده صورت برای هایلات طبیعی استفاده کنید

آیا از هایلایتر معمولی خود خسته شدید؟ به محصولات براق کننده صورت بدون رنگ یک فرصت بدهید، همه چیزی که نیاز دارید استفاده از کمی هایلایتر بدون رنگ روی گونه،‌ استخوان ابرو و وسط لبهایتان است.

14. بی‌دردسر و سریع ابروهایی مرتب داشته باشید

اگر شما به میزان زیادی ابروهای خود را با مدادهای پررنگ، پودر و ژل پر می‌کنید، شاید وقت آن فرا رسیده است که بخواهید به جای آن از پماد ابرو استفاده کنید. استفاده از آن تنها 10 ثانیه زمان می‌برد و به ابروهای شما فرم و شکل می‌دهد و آنها را پر می‌کند، مهمتر از همه، اینکارها را به روشی طبیعی انجام می‌دهد.

15. بر اساس فرم صورت خود رژگونه را استفاده کنید

هنگام استفاده از رژگونه، از ساختار استخوان صورت خود برای داشتن بهترین رژگونه به عنوان راهنما استفاده کنید. برای مثال، صورت‌ها بیضی شکل باید زدن رژگونه را از روی استخوان گونه شروع کرده و آن را به آرامی به سمت شقیقه‌های بکشند. می‌تواند از راهنمایی‌های موجود برای شناختن فرم صورت خود و رژگونه مناسب با آن استفاده کنید تا گونه‌هایی زیبا داشته باشید.

16. از رژگونه خود به صورت چند منظوره استفاده کنید

با استفاده از یک رژگونه ملایم هندوانه‌ای (یا هر رنگ دیگری که برای شما مناسب است) روی چشم‌ها، لب‌ها و گونه، میکاپ خود را ساده و زیبا کنید. از راهنمایی موجود کمک بگیرید تا خودتان را مانند دلقک‌ها آرایش نکنید.

17. با استفاده از پودر مژه‌های پرتر داشته باشید

آیا می‌خواهید مژه‌های خود را بلندتر نشان دهید؟ با استفاده از پودر بی‌رنگ روی مژه‌ها میان لایه‌های ریمل، به آنها ضخامت و بلندی اضافه کنید. با استفاده از راهمانیی سریع و ساده این روش معرکه را بدون پودری شدن صورت خود انجام دهید.

18. صورت گرد خود در سه مرحله ساده کانتور کنید

آیا صورت گردی دارید اما دوست دارید استخوان گونه و فک خود را استخوانی کنید؟ از این روش راحت کانتور کردن در 1-2-3 مرحله استفاده کنید! با آموزش کانتور کردن ساده صورت ما همراه باشید.

19. ناخن شکسته خود را با چای کیسه‌ای درست کنید

همه ما این اتفاق را تجربه کردیم: دقیقاً همان زمانی که سرانجام ناخن‌هایتان بلند شده و آنها به نظر سالم، محکم و همه آنها یک اندازه به نظر می‌رسند، ناگهان یکی ار ناخن‌هایتان را می‌شکند. اما نیازی نیست مستقیماً به سراغ ناخن گیر بروید، چای کیسه به همراه چسب ناخن آن را به خوبی درست می‌کند. چند دقیقه صبر کنید و شما برای انجام دادن طراحی روی ناخن‌های خود آماده خواهید بود.

20. با استفاده از دیفیوزر فر موهای خود را زیبا کنید

اگر دختری با موهای فر هستید، استفاده از سشوار به صورت مستقیم اشتباهی بزرگ است. اگر شما از وز شدن مو و آسیب رساندن  وسایل گرمازا به موهای خود خسته شدید، وقت استفاده از دیفیوزر فرا رسیده است. بریت وایت، هیر استایلیست، توضیح می‌دهد: «دیفیوزر وسیله‌ای است که روی سشوار نصب شده و به میزان زیادی وز شدگی موهای فر را که ناشی از خشک کردن آنها با باد است را کاهش می‌دهد.» موهای خود را بتابانید، سپس آن را در دیفیوزر بگذارید و از سشوار روی درجه کم استفاده کنید تا تفاوت در موهای خود احساس کنید.

21. از خط لب برای داشتن رژلبی بادوام‌تر استفاده کنید

خط لب روشی آسان برای بادوام کردن رژلب شما برای تمام طول روز است. لِرامی، میکاپ آرتیست، توصیه می‌کند: «برای استفاده دقیق‌تر از خط لب، حتماً مطمئن شوید که قبل از استفاده نوک آن را تیز می‌کنید و همیشه آن رنگ مدادی را انتخاب کنید که هم رنگ رژتان باشد، حتی ته‌رنگ آنها نیز باید مانند یگدیگر باشند.»

22. با استفاده ار براش آرایشی ریمل پخش شده را پاک کنید

خیلی اشتباه‌های کمی در آرایش وجود دارند که بیشتر از پخش شدن ریمل زیر چشم بعد از تمام شدن آرایش کلافه کننده‌ باشد. نباید آن را با انگشت پاک کنید یا حتی بدتر از آن کامل ریمل را پاک کرده و دوباره شروع کنید. لِرِمی می‌گوید: «تنها کافی است تا یک براش کوچک را درون میسلار واتر ملایم فرو کنید تا ریمل زیر چشمتان را بدون خراب کردن خط چشم یا سایه ابرو پاک کنید.» میکاپ شما سریعاً دوباره زیبا خواهد شد.

23. یقه لباس خود را اتو کنید

اگر یقه لباس شما چروک شده است و وقت کافی برای بیرون آوردن میز اتو ندارید تنها لازم است تا اتو موی خود را روشن کرده و آن را روی یقه لباس خود فشار دهید. بفرمایید! این شما و این یقه اتو شده لباس شما شده بدون هیچ زحمتی.

24. با خط چشم نود چشمان خود را درخشنده کنید

آیا می‌خواهید به روشی سریع چشم‌های خود را براق کرده و ظاهر آنها بزرگ‌تر و بازتر کنید؟ از خط چشم نود برای داخل خط مژه پایین خود استفاده کنید. رنگ خنثی نود کمتر از خط چشم سفید (که در هالیوود قدیم به عنوان روشی برای همین کار به حساب می‌آمد) در چشم می‌زند اما هنوز هم می‌تواند ظاهر چشم‌های شما را بزرگتر کند.

25. گوشه‌های ناخن خود را نرم کنید

گرفتن گوشه‌های ناخن می‌تواند دردناک باشد و به صورت بالقوه شما را خطر عفونت قرار می‌دهد. اگر می‌خواهید گوشه‌های ناخن خود را زیباتر کند، به سادگی هر روز چند قطره از روغن مخصوص دور ناخن به آنها زده و ماساژ دهید. بلافاصله دور ناخن‌های شما به روشی مناسب پوشیده خواهند شد.

26. در یک چشم به هم زدن لب‌های خود برجسته کنید

اگر می‌خواهید بدون هیج تزریق یا برق لب چسبنده‌ای ظاهر لب‌های خود را پرتر نشان دهید، این ترفند ساده را امتحان کنید: مقداری هایلایتر را به فرو رفتگی بالای لب و به مرکز لب پایینی خود بزنید.

27. موهای خلاف خواب پوست خود را بردارید

همه ما یک، دو یا حتی بیشتر از این نوع موها روی صورت و بدن خود داریم. اگر می‌خواهید آن را از بین ببرید، همینجور کورکورانه از موچین روی پوست خود استفاده نکنید. به جای اینکار کمی پودر غیر فشرده به موهایتان بزنید تا راحت‌تر آنها را پیدا کنید و با موچین بیرون بیاورید.

28. بلافاصله موهای خود را با شامپو خشک حجیم کنید

اگر موهای شما روی کف سرتان می‌خوابد، با مقداری اسپری کردن شامپو خشک آنها را به زندگی برگردانید. فرق موهای خود را باز کرده و آن را راستای موهای خود اسپری کنید سپس انگشتان خود را میان آنها بکشید و موهای شما آماده است.

29. کفش‌های خود را با سشوار برای پاهای خود راحت‌تر کنید

اگر کفش‌های جدید شما آنقدری که می‌خواهید برای شما راحت نیستند، پوشیدن آنها را کمی با این روش راحت‌تر کنید: ابتدا یک جفت جوراب ضخیم بپوشید سپس کفش‌هایتان را بپوشید. سشوار خود را روشن کرده و آنقدری آن را به سمت کفش‌های خود را بگیرید تا کفش نرم‌تر و انعطاف پذیرتر شود. توجه داشته باشید که این روش برای همه انواع جنس کفش موثر نخواهد بود و واضحاً هوشمندانه‌تر است که از همان ابتدا کفشی را بخرید که در آن راحت هستید اما ما می‌دانیم که گاهی مقاومت کردن در مقابل یک جفت کفش زیبا بسیار سخت است!

30. با استفاده از هایلایت مات چشمان خود را درشت کنید

هایلایت کردن ناحیه چشم روشی عالی برای درشت‌تر کردن چشم‌های شماست اما اگر استفاده از سایه‌های براق را دوست ندارید، پس باید تمام آن محصولات مرواریدی رنگ و رنگارنگ را کنار بگذارید. به جای استفاده از آنها، از کانسیلری استفاده کنید که یکی دو درجه از رنگ پوست شما روشن‌تر است. سپس از آن زیر انحنای ابرو، گوشه داخلی چشم و مرکز پلک خود استفاده کرده سپس آنها را محو کنید.

بیشتر بخوانید: مراقبت از پوست قبل از خواب برای دختران نوجوان

مطالب مرتبط