49 نکته آرایشی که خانم‌ها باید بدانند

49 نکته آرایشی که خانم‌ها باید بدانند

18 شهریور 1399

نگاهی به کیف لوازم آرایشتان بیندازید و به خلق شاهکار با استفاده از آنها فکر کنید. اگر به شما بگوییم که با پالت سایه چشم خود می‌توانید کارهایی بیش از سایه زدن انجام دهید چه؟ یا اینکه ترفندهایی را آموزش دهیم که با آن همیشه بتوانید خط چشم گربه‌ای یا پهن زیبایی داشته باشید؟ مهم نیست که مبتدی هستید یا حرفه‌ای، ترفندها و نکته‌ها همیشه سودمند هستند. اینکه پول خود را پس انداز کرده و چندین کار را با یک محصول آرایشی انجام دهید، بسیار زیرکانه است. در این مقاله 50 نکته آرایشی را گردآوری کردیم تا همیشه مطمئن باشید که در زیباترین حالت خود هستید.


نکات آرایشی در رابطه با استفاده از پرایمر


1. حتماً پرایمر باید مکمل فاندیشن شما باشد

مهم نیست که پرایمر و فاندیشن بر پایه آب یا روغن داشته باشید، تنها نکته مهم این است که هر دو آنها باید بر یک پایه باشند. در غیر این صورت یکدیگر را جذب نکرده یا روی پوست نمی‌خوابند و با یکدیگر ترکیب نمی‌شوند.

2. چروک‌های دور چشم را ناپدید کنید

استفاده از کمی پرایمر اطراف چشم به طور موثری ظاهر چروک‌های اطراف آن قسمت را به حداقل می‌رساند.


نکات آرایشی در رابطه با استفاده از فاندیشن


3. برای پوشش درست، درست هم استفاده کنید

هنگام استفاده از فاندیشن، اگر پوشش کم و نازک می‌خواهید از انگشت برای پخش کردن فاندیشن استفاده کنید اما اگر پوششی کامل برای پوست خود می‌خواهید با براش مخصوص فاندیشن اینکار را انجام دهید.

4. مراقب موهای نازک باشید

همیشه فاندیشن را از بالا به پایین روی صورت خود پخش کنید. اکثر ما لایه‌ای نازک از مو روی صورتمان داریم و پخش کردن فاندیشن از پایین به بالا باعث می‌شود که موها روی سطح پوست نخوابند. شاید هدف شما این باشد که مانند هلو تازه و صورتی رنگ به نظر برسید اما قطعاً هدف شما این نخواهد بود که موهای صورت خود را مشخص‌تر کنید.

بیشتر بخوانید: تفاوت بین پرایمر، فاندیشن و کانسیلر چیست؟


نکات آرایشی در رابطه با استفاده از کانسیلر


5. کانسیلر را به صورت مخروطی روی پوست خود پخش کنید

بیشتر ما کانسیلر را به صورت نیم دایره زیر چشم خود پخش می‌کنیم تا ظاهر هاله یا پف زیر چشم را کمتر کنیم. هرچند برای بهترین نتیجه باید کانسیلر را به صورت مخروطی زیر چشم خود پخش کنید و اینکار را تقریباً تا موازات نوک بینی خود ادامه دهید. اینکار نه تنها باعث می‌شود که زیر چشمتان را بهتر پوشش دهید بلکه به روشن شدن اطراف بینی شما نیز کمک می‌کند.

6 .خودتان پالت اصلاح رنگ بسازید

احتمالاً تا امروز دیگر در مورد چیز عجیبی به نام پالت اصلاح رنگ شنیدید. این نوع از کانسیلرها با رنگ‌های مختلف برای پوشاندن لک‌های روی صورت استفاده می‌شوند. برای مثال، کانسیلر سبز برای پوشاندن هر نوع قرمزی از جمله ارغوانی حاصل از تن زرد بی‌رنگ، هلویی حاصل از کوفتگی یا هاله کبود زیر چشم و غیره استفاده می‌شود. اما اگر پالت اصلاح رنگ ندارید یا می‌خواهید کمی پول پس انداز کنید، تنها کافی‌ست رنگ مورد نظر خود را در پالت سایه با کانسیلر خود برای پوشاندن ناحیه مورد نظر ترکیب کنید و بفرمایید، این شما و این پالت اصلاح رنگ ارزان قیمت و هوشمندانه.

7. اهمیت نقاط اصلی صورت خود را بشناسید

این ترفند برای آن روزهایی است که دیرتان شده یا آنقدری احساس تنبلی می‌کنید که حوصله استفاده درست از کانسیلر را ندارید. فقط کمی کانسیلر را ترجیحاً با براش زیر چشم‌ها، کناره‌های دهان و نزدیک بینی خود بزنید و دیگر برای بیرون رفتن آماده هستید.


نکات آرایشی در رابطه با استفاده از پودر صورت


8. کاربرد صحیح پودرهای صورت را بدانید

به صورت کلی دو نوع پودر صورت وجود دارد: پودر فیکساتور و پودر کامپکت یا همان پنکیک و هر دوی آنها دو نوع براق و مات دارند. مهم است که بدانید هر کدام را برای چه کاری استفاده کنید. پودر فیکساتور اساساً برای تثبیت آرایش و دوام بخشیدن به آن است. با اینکه هم پودر فیکساتور با رنگ و هم بی‌رنگ در بازار موجود است اما بهترین انتخاب استفاده از نوع بی‌رنگ آن است تا رنگ فاندیشن و کانسیلر شما را خراب نشود اما پودر کامپکت برای بهبود بخشیدن به پوست و آرایش شما در لحظه آخر مناسب است. همچنین پودر براق ظاهری درخشان و پودر مات ظاهری مات و مخملی به پوست شما می‌دهد.

9. براش مناسب انتخاب کنید

اینکه هر محصول آرایشی چه نتیجه‌ای داشته باشد تا حد زیادی بسته به این است که با چه نوع ابزاری آن را استفاده می‌کنیم، این مسئله مخصوصاً در مورد پودرها نیز صادق است. همیشه برای بهترین نتیجه از نرم‌ترین و پرزدارترین براش جهت پخش کردن پودر روی پوست صورت خود استفاده کنید.


نکات آرایشی در رابطه با استفاده از رژگونه


10. از رژگونه زیر فاندیشن استفاده کنید

برعکس کردن روش استفاده از رژگونه برای گرفتن نتیجه‌ای عالی به نظر هوشمندانه می‌رسد. تمام کاری که لازم است انجام دهید این است که ابتدا رژگونه و سپس فاندیشن را روی آن بزنید. در آخر اینگونه به نظر می‌رسد که رنگ گونه‌های شما طبیعی و ناشی از پوست خودتان است.

11. از دستمال کاغذی برای رنگدار کردن گونه‌ها استفاده کنید

به جای استفاده از پودر برای رنگدار کردن گونه‌‌ها از دستمال کاغذی استفاده کنید. بعد از اینکه کارتان با فاندیشن تمام شد، دستمال کاغدی را به آهستگی روی گونه‌ها فشار دهید و سپس کار خود را با استفاده از اسنفج آرایشی یا بیوتی بلندر تمام کنید تا گونه‌ها به بهترین حالت رنگ بگیرند.

12. مراقب رژگونه‌های براق باشید

برای استفاده بی‌نقص از رژگونه‌های براق باید مهارت زیادی داشته باشید. در واقع بهتر است که اگر منافذ صورتتان باز است، جوش یا هرگونه علائمی از مشکلات پوستی دیگری دارید از رژگونه‌ براق استفاده کنید.


نکات آرایشی در رابطه با استفاده از برنزر


13. برنزر را به روش مثلثی برای محو شدن بهتر استفاده کنید

هرچند روش رایج این است که برنزر را به براشی نرم و پرزدار روی فرورفتگی گونه‌ها استفاده کنید اما بهتر است که با برنزر دو مثلث وارونه روی گونه‌ها بکشید و آن را محو کنید سپس کارتان را با برنزر به بهترین شکل ممکن انجام دادید که صورتی تراشیده و مخروطی شکل به شما خواهد داد.

14. خودتان در خانه برنزر بسازید

اگر حوصله انجام دادن کاری مفرح را دارید، خودتان برنزر بسازید. تمام چیزی که احتیاج دارید در طبقه‌های آشپزخانه شما وجود دارد. کمی پودر مارچوبه، کاکائو و جوز بردارید و آنها را با مقداری نشاسته ذرت مخلوط کنید و برنزر خود را بسازید. اگر طرفدار آرایش با مواد طبیعی هستید یا می‌خواهید از ترکیبات شیمیایی دور باشید، هیچ برنزری طبیعی‌تر از این پیدا نخواهید کرد.


نکات آرایشی در رابطه با ابرو کشیدن


15.خطوط پر مانند بکشید

همیشه در هنگام استفاده از مداد ابرو با خطوط پر مانند داخل ابروی خود را پر کنید. اینکار ابروی شما را طبیعی‌تر نشان می‌دهد.

16.چشم‌های خود را کشیده کنید

برای کشیده کردن چشم‌ها، از هایلایتر بالای قوس ابرو خود استفاده و آن را محو کنید. اینکار نه تنها ابروی شما را خیلی خوب شکل می‌دهد بلکه تاثیر چشم گیری روی ظاهر کلی صورت شما خواهد گذاشت.


نکات آرایشی در رابطه با استفاده از سایه چشم


17. سایه‌های چشم را چند منظوره استفاده کنید

سایه‌های چشم یکی از پر مصرف‌ترین لوازم آرایش‌ها در کیف شما به حساب می‌آیند. سایه چشم می‌تواند به عنوان رژگونه، برنز، هایلایتر یا حتی برای ایجاد تغییری جزئی در رنگ لوازم آرایش اساسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

18. سایه چشم خود را پررنگ کنید

اگر با سایه چشمی گیر افتادید که رنگدانه‌های کمی دارد یا تنها می‌خواهید سایه چشم خود را پررنگ کنید، با استفاده از خط چشمی سفید داخل پلک خود را سفید کرده و زیرسازی انجام دهید.

19. از سایه به جای خط چشم استفاده کنید

روزهایی که کشیدن خط روی پلک با خط چشم نبردی غیرممکن به نظر می‌رسید یا تنها به دنبال داشتن آرایشی ملیح هستید، یک براش زاویه‌دار بردارید و برای خط مژه پلک بالایی خود به جای خط چشم از سایه استفاده کنید. اینگونه خط چشمی ملایم و ملیح خواهید داشت که قطعاً برای فصل تابستان فوق‌العاده است.


نکات آرایشی برای استفاده از خط چشم


20. از خطوط و نقاط برای کشیدن خط چشم استفاده کنید

شاید انجام اینکار برای بعضی‌ها بی‌مزه به نظر برسد اما اشخاص دیگری (مانند من) وجود دارند که حتی کشیدن خطی صاف روی کاغذ برای آنها به اندازه کافی سخت است، چه برسد به اینکه بخواهند این شاهکار را با استفاده از خط چشم روی پلک انجام دهند. اما نیازی نیست ناراحت باشید، تنها با استفاده از خط چشم خود نقاط و خطوط کوچکی روی خط مژه خود کشیده و آن را به یکدیگر وصل کنید. اینگونه در یک چشم بهم زدن خط چشمی فوق‌العاده خواهید داشت.

21. از روش چسب نواری استفاده کنید

برای داشتن خط چشمی پهن و عالی از روش چسب نواری استفاده کنید. تنها کافیست چسب نواری شفاف به صورت زاویه‌دار کنار چشم خود بچسبانید و اجازه بدهید که انتهای آن شما را برای دست یابی به خط چشمی همیشه حرفه‌ای راهنمایی کنند. شما همچنین می‌توانید از قاشق، بیزینس کارت، کارت بانکی یا اساساً هر چیز دیگری که زاویه ضاف دارد به عنوان راهنما استفاده کنید.

22. با مشکی کردن زیر چشم خود طبیعی به نظر برسید

سعی کنید جهت داشتن میکاپی بی‌نقص زیر چشم را مشکی کنید. به جای استفاده از خط چشم درون خط مژه سعی کنید از آن زیر خط مژه استفاده کنید. حتماً برای اینکار از خط چشمی ضدآب استفاده کنید.

23. خط چشم خود را بادوام کنید

از سایه چشمی همرنگ با خط چشم خود استفاده کنید تا بتوانید خط چشمی بادوام‌تر داشته باشید.


نکات آرایشی در رابطه با استفاده از سرمه


24. از پخش شدن سرمه جلوگیری کنید

هنگامی که نوبت به جلوگیری از پخش شدن می‌رسد، سرمه جزء راحت‌ترین محصول‌ها برای اینکار نخواهد بود. هرچند، برای اینکه مطمئن باشید سرمه چشم شما به مدت چند ساعت سر جای خود می‌ماند، پس از اتمام کار به سادگی با ضربه‌های ملایم روی آن مقداری سایه بزنید. شما همچنین می‌توانید از خط چشم استفاده کنید. به سادگی با استفاده از خط چشم خود روی سرمه خط بکشید. اینگونه سرمه را سر جای خود نگهداشته و آن را مرتب می‌کنید.

25. به راحتی آرایش اسموکی انجام دهید

برای انجام آرایش چشم اسموکی سریع، سرمه را بیرون و داخل خط مژه بالایی و پایینی بکشید و سپس آن را پخش کنید. کار خود را با کشیدن خط هفت مانند کنار گوشه بیرونی چشم تمام کره و خوب آن را محو کنید. حالا دیگر شما آرایش چشم اسموکی و جذاب خود را برای پشت گذاشتن شبی به یاد ماندنی کامل کردید.

26. به راحتی سرمه را پاک کنید

پاک کردن سرمه از روی چشم می‌تواند کاملاً کار سختی باشد. به راحتی نوک یک گوش پاک کن را در مواد پاک کننده آرایش فرو کرده و بادقت سرمه را با آن پاک کنید. از ضربه زدن با آن به داخل چشم خودداری کنید.


نکات آرایشی در رابطه با استفاده از ریمل


27. از دستمال کاغذی استفاده کنید

جهت جلوگیری از بهم چسبیدن مژه‌ها قبل از هر بار استفاده مواد اضافی روی براش را با دستمال کاغذی پاک کنید.

28. برای داشتن مژه‌هایی ضخیم‌تر از پودر بچه استفاده کنید

اگر می‌خواهید مژه‌هایی پر و حجیم داشته باشید، این روش را انجام دهید. ابتدا، یک لایه ریمل زده و سپس مقداری پودر بچه روی آن بزنید، سپس لایه دوم ریمل را بزنید. اینگونه بلافاصله به مژه‌های خود حجم چشمگیری خواهید داد.

29. مایع لنز راه چاره است

به جای دور انداختن ریمل خشک شده خود، چند قطره از همان محلولی را درون آن بریزید که با استفاده از آن لنزهای چشمی خود ا تمیز می‌کنید و مواد آن دوباره به غلظت قابل استفاده برمی‌گردد. شما همچنین می‌توانید ریمل خود را درون یک لیوان آب گرم بگذارید تا مواد آن آب شود.

30. براش ریمل را نگه دارید

هنگامی که ریمل شما تمام شد، براش آن را دور نندازید. شما می‌توانید از براش آن به عنوان شانه برای مرتب کردن ابروها استفاده کنید.


نکاتی در رابطه با استفاده از خط لب و رژلب


31. از وسط شروع کنید

برای داشتن هفت لبی مشخص‌تر، با خط لب علامتی ضربدر مانند روی هفت لب خود بکشید سپس به صورت عادی رژ بزنید. حتی اگر به دنبال این نیستید که قسمت هفتی لب خود را مشخص‌تر کنید، برای داشتن رژلبی یک دست از وسط لب خود شروع کرده و به سمت گوشه‌های لب حرکت کنید.

32. با احتیاط لب‌های خود را بزرگ کنید

اگر می‌خواهید لب‌های خود را کمی بزرگ‌تر کنید، می‌توانید خط لب کشیدن بیشتر را در نظر داشته باشید که به معنای همان خط لب کشیدن کمی بیرون‌تر از لب است. هرچند، باید اینکار را به احتیاط انجام دهید. اگر خط را بیش از حد بیرون لب بکشید، خیلی واضح و در چشم خواهد بود. برای گرفتن بهترین نتیجه، اینکار را روی لبه خط لب بیرونی خود انجام دهید.

33. رژلب خود را بادوام کنید

برای اطمینان از اینکه رژ شما به مدت طولانی‌تر ماندگار خواهد بود. کمی پودر فیکس بی‌رنگ با ضربه‌های آرام روی بیرون لب خود بزنید. برای اینکار می‌توانید از سایه چشم بی‌رنگ نیز استفاده کنید. اگر از سایه چشم براق استفاده کنید، این پودر به عنوان هایلایتر عمل خواهد کرد و به لب‌های شما جلوه بیشتری می‌دهد.

34. از خط لب بعد از رژ استفاده کنید

می‌دانم این مورد به نظر کمی عجیب می‌رسد اما براساس گفته‌های بعضی از از متخصصان، اگر ابتدا رژ بزنید و بعد از آن خط لب بکشید، دقیقاً می‌دانید که خط را باید کجا بکشید. همچنین، هنگام کمرنگ شدن، هر دوی آنها با یکدیگر کمرنگ می‌شوند.

35. این قانون مبتنی بر تجربه را نیز در نظر داشته باشید

قطعاً رژلبی شدن لب‌هایتان ظاهری نیست که به دنبال آن بودید اما این اتفاق بیشتر از آنچه ما اعتراف می‌کنیم، اتفاق می‌افتد. جهت جلوگیری از این اتفاق، انگشت شصت خود را در دهان گذاشته، سپس لب‌هایتان را به حالت غنچه جمع کنید و شصت خود را بیرون بکشید.


براش‌های آرایشی


36. براش‌های خود را بشناسید

فرقی نمی‌کند که لوازم آرایش ما چقدر خاص باشند، همه چیز بسته به نوع استفاده از آنهاست. بنابراین، براش در لوازم آرایش شما از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است. باید بدانید کدام براش را برای چه کاری استفاده کنید. بله، با انتخاب گزینه‌هایی که در اختیار دارید، به یاد داشتن اینکه که چه براشی چه کاری را انجام می‌دهد، می‌تواند دلهره‌آور باشد. حوصله به خرج داده و کارایی همه آنها را یاد بگیرید و تا آن زمان به یاد داشته باشید که براش‌های پرزدار برای محو کردن محصولاتی مانند پودر یا رژگونه مناسب هستند و از براش‌های کوچک برای محصولاتی که به دقت بیشتر نیاز دارند مانند خط چشم و رژلب استفاده کنید.

37. براش‌های خود را تمیز کنید

هیچ بهانه‌ای برای تمیز نکردن براش‌های آرایشی وجود ندارد، مگر اینکه بیرون ریختن جوش همان چیزی باشد که شما به دنبال آن هستید. براش‌های کثسف محل تولید باکتری‌ها هستند و بقایای مواد آرایشی روی آنها نیز بر عملکرد آنها تأثیر می‌گذارد. حداقل یک بار در هفته آنها را با یک شامپوی ملایم بشویید.

38. در خانه براش بادبزنی درست کنید

براش‌ها می توانند گران قیمت باشند و انتخاب انواع مختلف آن نیز بسیار دلهره‌آور است. بنابراین، اگر شما به یک براش بادبزنی بی‌نقص نگاه می‌کنید اما جیب شما به طرف دیگر نگاه می‌کند، ناراحت نباشید. به سادگی یک گیره مو برداشته و جایی که موهای براش رژگونه شما شروع می‌شود، آن را به براش بزنید و اینگونه شما می‌توانید براش بادبزنی داشته باشید که مصرفی بیشتر از تنها کانتور کردن دارد.

39. نوک براش را قبل از استفاده مرطوب کنید

برای گرفتن بهترین نتیجه از سایه‌های غلیظ و براق خود، به آرامی کمی اسپری فیکساتور آرایش را روی براش خود اسپری کنید. اگر دم دست خود اسپری فیکساتور ندارید، تنها نوک براش را برای گرفتن تاثیر غلیظ دلخواه خود در آب فرو کنید.


نکته‌ها و ترفندهای هوشمندانه


40. ترتیب آرایش را رعایت کنید

جهت اطمینان از گرفتن نتیجه‌ای عالی در آخر، پیروی کردن از مراحل درست آرایش کردن مهم است. با اینکه روش رایج این است که ابتدا زیرسازی میکاپ را انجام می‌دهند اما بعضی متخصصان زیبایی پیشنهاد می‌کنند که آرایش خود را از چشم و ابرو شروع کنید. در واقع، این هم ایده خوبی است که فاندیشن، کانسیلر و پودر صورت را در آخر بزنید، بدین ترتیب شما به راحتی می‌توانید تمام اشتباهات خود را برای گرفتن بهترین و بی‌نقص‌ترین نتیجه بپوشانید.

41. میکاپ خود را در نور طبیعی انجام دهید

سعی کنید آرایش خود را تا حد ممکن در نور طبیعی انجام دهید. آرایش در انواع نورهای مصنوعی متفاوت به نظر می‌رسد. فقط در نور طبیعی است که می توانید واقعیت آرایش خود را ببنید.

42. تناژ رنگ پوست شما چیست؟

سرد، گرم یا خنثی. تناژ رنگ پوست خود را بشناسید. اصولاً سه تناژ رنگ وجود دارد: گرم، سرد و خنثی. شناختن تناژ رنگ پوستتان از این جهت اهمیت دارد که می‌توانید لوازم آرایشی را پیدا کنید که ته‌رنگ‌های آنها برای تناژ پوست شما مناسب است. یک روش آسان برای تشخیص اینکه پوست شما کدام تناژ را دارد، بررسی رنگ رگ‌های شماست. اگر رگ‌هایی مایل به آبی یا بنفش دارید، تناژ پوست شما سرد است. اگر رگ‌های شما سبز به نظر برسند، پوستی با تناژ گرم دارید و اگر تشخیص دادن رنگ رگ‌ها برای شما سخت است، احتمالاً تناژ پوستتان خنثی است.

43. میان غبار راه بروید

معمولاً میکاپتان بدون ردی از بوی عطر مورد علاقه شما کامل نخواهد بود. هرچند، نباید شیشه عطر را روی خودتان خالی کنید. اگر عطر شما رایحه قوی دارد، به جای اینکه آن را مستقیماً به خودتان اسپری کنید، اینکار را بالای سر و کمی دورتر از خود انجام داده سپس از میان ذرات عطر رد بشوید. اینگونه رایحه به صورت یکسان روی همه بدن شما پخش شده و بوی آن بیشتر می‌ماند.

44. خودتان پالت درست کنید

فرقی نمی‌کند که پالت کانسیلر باشد یا سایه چشم، ما همیشه از چند رنگ بیشتر استفاده نمی‌کنیم. پالت‌ها معمولاً گران قیمت هستند، بنابراین رنگ سایه چشم‌هایی که دوست دارید را بخرید و آنها را در مربع‌های خالی پالت قرار دهید تا پالتی از محصولات مورد استفاده خود درست کنید. اینکار می‌تواند در هزینه‌های شما صرفه جویی کند زیرا خریدن سایه تک رنگ یا شارژ مجدد آن هزینه‌ کمتری از یک پالت کامل دارد.

45. مژه فر کن خود را گرم کنید

قبل از فر کردن مژه‌ها سشوار را روی مژه فر کن خود بگیرید. گرم شدن آن به شما کمک می‌کند تا بلافاصله مژه‌هایی بی‌نقص و فر داشته باشید. هرچند، باید مطمئن شوید که سشوار روی دمای کم تنظیم است و قبل از استفاده دمای مژه فر کن را چک کنید تا از سوزاندن چشم خود جلوگیری کنید.

46. از محصولات ضدآب با دقت استفاده کنید

اگرچه محصولات ضدآب برای استفاده طولانی و ماندگاری بیشتر مناسب هستند اما قرار گرفتن طولانی مدت در معرض چنین محصولاتی می‌تواند به پوست شما آسیب برساند. از آنجا که محصولات ضد آب برای از بین بردن نیاز به ایجاد اصطحکاک زیاد یا محصولات خاص دارند، در این شرایط سایش و پارگی لایه محافظ پوست بسیار امکان پذیر خواهد بود.

47. از معجزه الکل غافل نشوید

دفعه بعد که پنکیک، رژگونه یا سایه ابروی شما شکست، نگران نشوید. تنها کافیست تا مقداری الکل ایزوپروپیل به آن اضافه کرده و کمی آن را نگهدارید. صبر کنید تا الکل خشک بشود و سپس شما دوباره لوازم آرایش نجات یافته خود را خواهید داشت.

48. در خانه بی‌بی کرم درست کنید

پرایمر، فاندیشن، ضدآفتاب و پودر پنکیک مورد علاقه خود را ترکیب کرده تا بی‌بی کرم منحصر به فرد خانگی خود را داشته باشید.

49. به اشتراک گذاری نشانه محبت نیست

به اشتراک گذاشتن وسایل آرایش حتی با نزدیکترین دوستانتان بهداشتی نیست. احتمال گسترش عفونت از این طریق بسیار زیاد است. مخصوصاً از به اشتراک گذاشتن محصولات چشم و لب خودداری کنید.

دنیای آرایش پهناور و پر از شگفتی است. این دنیا را کاوش کنید و به کشف ایده‌های جدید برای بیان شخصیت خودتان از طریق آرایش ادامه دهید. امیدواریم که این 49 نکته آرایش به شما کمک کند تا به گزینه‌های فراوان پیش روی خود در دنیای میکاپ نگاه کرده و این کاوش و جست و جو را در زندگی خود زنده نگه دارید.


پاسخ به سوالات پرتکرار 


آیا آرایش کردن به پوست آسیب می‌رساند؟

خیر، آرایش به طور معمول هیچ تأثیر منفی زیادی بر روی پوست ندارد اما این مورد بستگی به پوست فرد دارد. پوست می‌تواند به دلیل وجود یک ماده مشترک موجود در محصولات، واکنش‌های مختلف از خود نشان بدهد. این واکنش‌ها معمولاً به دلیل موادی مانند رایحه یا مواد نگهدارنده موجود در محصولات آرایشی ایجاد می‌شوند. پیروی از یک روتین مناسب مراقبت از پوست روزانه به جلوگیری از ایجاد آسیب پوستی کمک می‌کند.

آیا آرایش باعث ایجاد چین و چروک می‌شود؟

آرایش و آلودگی‌های محیطی که در طول روز روی پوست شما جمع می‌شوند، به آرامی به منافذ پوست نفوذ می‌کنند و به کلاژن و الاستین آسیب می‌زنند. این امر روند پیر شدن پوست را سریع‌تر می‌کند و باعث ایجاد خطوط ریز و چین و چروک می‌شود. به همین دلیل تمیز و مرطوب کردن پوست هر شب قبل از خواب بسیار مهم است.

آیا آرایش شما را پیر نشان می‌دهد؟

خیر، اینطور نیست، در واقع استفاده از محصولات مناسب برای پوست و استفاده از تکنیک‌های مناسب برای آرایش باعث می‌شود که شما جوان‌تر و شاداب به نظر برسید. حتی آرایش کم هم زیاد است، بنابراین همیشه کم آرایش کنید و سایه‌هایی مانند صورتی و مرجانی روی چشم و گونه‌ها بزنید تا جوان‌تر به نظر برسید.

آیا لوازم آرایش حاوی مواد معدنی به درمان آکنه کمک می‌کند؟

بله، در صورت داشتن آکنه، لوازم آرایش حاوی مواد معدنی به عنوان بهترین محصول برای استفاده در نظر گرفته می شوند زیرا فقط حاوی مواد معدنی طبیعی هستند که همچنین مزایای بسیار زیاد دارند. مواد معدنی حاوی روغن، رایحه و مواد نگهدارنده‌ای نیستند که باعث تحریک و تشدید آکنه شوند. بیشتر محصولات بر پایه مواد معدنی نان کومدوژنیک هستند، به این معنی که منافذ پوست شما را مسدود نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: راهنمای تصویری میکاپ فوری و حرفه‌ای تنها در 10 دقیقه

مطالب مرتبط