آقایان خوشتیپ! این 10 آیتم را در کمدتان داشته باشید

آقایان خوشتیپ! این 10 آیتم را در کمدتان داشته باشید

27 شهریور 1399

وقت آن فرا رسیده است! شما از دانشگاه فارغ‌التحصیل شدید و اکنون در حال آماده شدن برای رفتن به دنیای افراد حرفه‌ای و بزرگسالان هستید. اما همانطور که دیگران هم می‌گویند، لباس‌ها هستند که ظاهر یک مرد را می‌سازند. شما باید موارد ضروری برای کمد آقایان خوش پوش را بدانید. در ادامه به بررسی 10 مورد از آنها خواهیم پرداخت.

1. کت و شلوار تیره

در همین ابتدا می‌خواهیم در مورد یکی از مهمترین موارد ضرروی کمد لباس آقایان خوشتیپ صحبت کنیم و آن چیزی نیست جز کت و شلوار. هنگام رفتن به مصاحبه کاری شما نیاز به کت و شلوار خواهید داشت، در غیر این صورت برای مصاحبه‌های بعدی در نظر گرفته نخواهید شد. هنگامی که خانم مورد علاقه خود را برای قراری ملاقاتی از قبل برنامه ریزی شده بیرون می‌برید، کت و شلوار بپوشید در غیر این صورت قرار ملاقات دیگری در کار نخواهد بود. می‌خواهید به مراسمی رسمی بروید؟ درست حدس زدید، باز هم به کت و شلوار احتیاج دارید. کت و شلوار بعضی از آقایان را خیاط می‌دوزد و برخی دیگر آن را از فروشگاه می‌خرند. مهم نیست کدام نوع کت و شلوار را انتخاب می‌کنید، فقط حتماً مطمئن باشید که رنگ آن تیره است زیرا کت و شلوار تیره برای بیشتر موقعیت‌ها مناسب است. همچنین، کت و شلوار قدرتمندترین اسلحه شما در کمد لباس‌هایتان است که می‌تواند در مواقع اورژانسی به کمک شما بیاید.

کت و شلوار سورمه‌ایی مردانه

2. کیف پول شیک

برای سال‌ها طولانی، من یک کیف پولی با طرح هاوایی روی آن داشتم. در دوران متوسطه و دبیرستان همیشه آن کیف پول همراه بود. سپس دوران دانشگاه فرا رسید و من یک کیف پول معمولی قهوه‌ای خریدم. برخی از افراد ظاهر شما را خیلی تاثیرگذار می‌بینند و تاثیرگذار کردن ظاهر شما هم آنقدرها سخت نیست. کیف پولی دارید که روی آن طرح کتاب‌های کمیک دارد؟ این کیف پول می‌تواند مانند تابلویی که روی آن نوشته شده «من را جدی نگیرید» دور گردن شما آویزان باشد. اگر پول خود را جدی بگیرید، دیگران هم شما را جدی نخواهند گرفت. قطعاً کیف پول شیک یکی از موارد ضروری در کمد آقایان است.

 کیف پول مردانه

3. شلوار رسمی

سه نوع شلوار رسمی در بازار وجود دارد: آبی نفتی، قهوه‌ای و خاکی. مهم است که حداقل سه عدد از هر رنگ داشته باشید بنابراین شما می‌توانید آنها را برای محل کار خود و دیگر رویدادهای اجتماعی مهم در هر روز هفته بپوشید. در حالی که در آخر هفته‌های غیررسمی شما احتمالاً می‌توانید برای محل کار خود شلوار جین بپوشید اما برای باقی هفته کاری خود، شلوار رسمی برای آقایان خوش پوش یکی از موارد ضروری کمد لباس است. شاید این شلوارها به اندازه کت و شلوار مهم نباشند اما آنها را واقعاً می‌توان به عنوان یکی از 5 لباس برتر مردانه به حساب آورد.

شلوار مردانه

4. ساعت شیک

مانند کیف پول، ساعتی شیک نیز به شما کمک می‌کند تا تصویری خوبی از خودتان به رئیس شرکت، همکاران و دیگر افراد حرفه‌ای بزرگسال بدهید. در حالی که ممکن است بحث نگاه کردن ساعت از روی تلفن همراه شما پیش کشیده شود اما ساعتی با کیفیت و خوب همیشه اکسسوری کلاسیک بوده است. داشتن ساعت مچی مناسب به شما کمک می‌کند تا هم کلاسیک و هم شیک به نظر برسید.

ساعت مردانه

5. کت (آبی تیره)

چیزی که می‌تواند قسمت دوم لباس شما برای محل کار را تشکیل دهند، کت است. کت به شما کمک زیادی خواهد تا برای محل کار خود مناسب به نظر برسید. کت را به مورد قبلی ذکر شده یعنی شلوار رسمی با پیراهن مردانه رسمی و سفید سِت کنید تا لباس مناسب روزانه برای محل کار را خود داشته باشید. ممکن است شما فکر کنید، تنها چیزهایی که نیاز دراید شلوار رسمی و بلوز مردانه رسمی و سفید است، بله شما درست فکر می‌کنید اما آنها تنها حداقل لباس مناسب برای محل کار شما هستند. اما با اضافه کردن کت، شما می‌توانید به ظاهری راحت اما شیک دست پیدا کنید.

کت مردانه

بیشتر بخوانید: پیشنهاداتی برای خوشتیپ شدن آقایان

6. کروات ساده

کروات یکی دیگر از موارد ضروری و اساسی برای آقایان خوشتیپ است. در واقع، نیاز برای داشتن این مورد بسیار واضح است. اگر بدون کروات به مصاحبه بروید، در صورت جدی بودن آن، شما پیش از این هم در مصاحبه شکست خوردید. یک کروات با کیفیت، ساده و رنگ تیره به خوبی می‌تواند با محل کار شما متناسب شود.

کت و شلوار با کروات

7. کفش تیره رنگ

اکثر آقایان به کفش‌ها خود توجه نمی‌کنند. اما واقعاً باید اینکار را انجام دهید. مانند کت و شلوار، یک جفت کفش مشکی شیک بسیار در مصاحبه شما تاثیرگذار خواهد بود. اگر کسی در حال مصاحبه کردن با شماست کفش‌های شما را ببیند، او فکر خواهد کرد که شما به ظاهر خود اهمیت نمی‌دهید یا اینکه شما آنقدر فرد بی‌توجهی هستید که اجازه دادید چیزی مانند آن کل ظاهر شما را خراب کند. تصویری که از خودتان ارائه می‌دهد برای شغل‌ها خاص اهمیت دارد. اگر مصاحبه شغلی خود را اینگونه به خطر بیندازید، رئیس شرکت در خروجی را به شما نشان خواهد داد.

کت ترنچ مردانه

8. کفش غیررسمی

کفش‌های مشکی را برای مصاحبه می‌پوشید و کفش‌ها غیررسمی را برای دفتر کارتان. در حالی که ممکن است شما بتوانید از کفش‌های معمولی‌تر هم استفاده کنید اما باید حواستان باشد که آنها ظاهر کارمندی حرفه‌ای را به شما بدهند. کفش‌ها تنیس برای وقت‌هایی مناسب است که وقت خود را اطراف محل کار خود گذارنده و کارهای خارج از دفترتان را انجام می‌دهید اما برای پشت میز چطور؟ بله، شما برای آنجا کفش‌های شیک نیاز دارید. صندل یا دمپایی چطور؟ حتی حرفش را هم نزنید.

استایل مردانه با کفش اسپرت

9. کمربند شیک

مانند کروات، یک کمربند شیک مشکی نیز از دیگر مواردی است که کمد آقایان به آن نیاز دارد، مخصوصاً هنگامی که وقت حضور یافتن در محل کار و مصاحبه کاری است. آیا می‌توانید استخدام کسی را تصور کنید که به مصاحبه کاری بدون کمربند آمده باشد؟ همانطور که در مورد کیف پول هم گفتم، کمربند هم می‌توانند مانند علامت هشداری بزرگ باشد. شاید برای شما مسئله خاصی نباشد اما مانند هر مورد دیگری در این مقاله، دیگران می‌توانند به کمربند شما نگاهی منتقدانه داشته باشند.

ست لباس آقایان با کمربند

10. جوراب یک رنگ

بله، درست خواندید، شما باید به جوراب‌های خود نیز توجه کنید. به نظر می‌رسد شما باید به هر چیزی که می‌پوشید توجه کنید و به عنوان واقعیتی غیرقابل انکار نیز باید اینکار را انجام دهید. جوراب‌هایی که می‌پوشید باید همرنگ کفش‌های شما باشد. مشکی با مشکی، قهوه‌ای با قهوه‌ای و همینطور رنگ‌های دیگر. اینکار نشانه‌ای از این است که شما چقدر در خوش استایل بودن و ترکیب رنگ‌ها ماهر هستید. اگر این مفهوم‌ها را به خوبی درک نکنید، به عنوان عاملی بازدارنده برای دیگران عمل می‌کند.

کت و شلوار سورمه‌ای مردانه

بیشتر بخوانید: 12 قانون ست کردن شلوار مردانه

مطالب مرتبط