5 روش عالی برای پیدا کردن فاندیشنِ همرنگ پوستتان

5 روش عالی برای پیدا کردن فاندیشنِ همرنگ پوستتان

31 شهریور 1399

فاندیشن می‌تواند بخش خیلی مهم از روتین میکاپ هر شخص باشد. فرقی نمی‌کند که چه رنگ پوستی داشته باشیم، همه ما هنگام گشتن به دنبال فاندیشن همرنگ رنگ و مناسب نوع پوست خومان همیشه حداقل با چندین مشکل روبه‌رو می‌شویم. حتی اگر شما خیلی مشتاق استفاده از فاندیشن نیستید، همیشه دانستن این مسئله که چگونه یک محصول مناسب با پوست خود را پیدا کنید، می‌تواند مفید باشد، همچنین دانستن اینکه قطعاً محصول مناسب برای شما در بازار وجود دارد، حسی خوبی به شما می‌دهد. در این مقاله چند نکته و ترفند گردآوری کردیم که شما می‌توانید دفعه بعد هنگام خریدن یک فاندیشن جدید از آنها استفاده کنید، پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

1. در مورد برند انتخابی خود پرس و جو کنید

در سال2020، واقعاً باعث ناامیدی است که هنور برندهایی بسیاری وجود دارند که فاندیشن‌های آنها اصلاً متنوع نیستند. برندهای داروخانه‌ای در هر دو زمینه رنگ و ته‌رنگ پوست به میزان مناسبی تنوع دارند، همچنین خیلی گران قیمت نیستند. برندهای گران قیمت و باکیفیت نیز شروع به انجام این کار کردند. اگر همیشه هنگام انتخاب فاندیشنی مناسب برای رنگ پوست خود با مشکل روبه‌رو می‌شوید، پس باید بدانید که هدف به روز کردن جوامع زیبایی و همگام ماندن با هر برند جدید یا شناخته شده متنوع است. برند فنتی بیوتی پس از وارد کردن خط محصولات خود در بازار تاثیر زیادی روی برندهای دیگر گذاشت زیرا دامنه رنگ و ته‌رنگ‌های پوست موجود در محصولات وارد بازار شده این برند شامل 40 رنگ می‌شد. از آن زمان، فنتی بیوتی دامنه رنگ‌های محصولات خود را به 50 رنگ گسترش داده که در برگیرنده همه رنگ و ته‌رنگ‌های پوست است. فنتی بیوتی که موسس آن ریحانا خواننده سیاه پوست معروف است، به عنوان برندی گران قیمت و باکیفیت در نظر گرفته می‌شود. شما می‌توانید این محصولات را به صورت آنلاین و یا از بازار خریداری کنید. در عین حال، برندهای دیگر حتی پس از راه اندازی برندهای متنوع با دامنه رنگ‌های متنوع، به دلیل عدم افزایش دامنه رنگ‌های خود، مورد بررسی قرار گرفتند. در سال 2018، برند آرایشی کالر پاپ اولین خط محصولات فاندیشن خود را وارد بازار کرد که شامل 42 رنگ متفاوت می‌شود. این برند به عنوان برندی باکیفیت در نظر گرفته نمی‌شود اما قیمت آن تقریباً مانند برندهای داروخانه‌ای است.

فاندیشن فنتی بیوتی

2. ته‌رنگ پوست خود را مشخص کنید

به رنگ رگ‌های داخل مچ دست خود نگاه کنید. اگر رگ‌های شما سبز باشند، ته‌رنگ پوست شما گرم است. اگر آبی باشند، شما پوستی با ته‌رنگ سرد دارید. اگر رنگ‌ها رگ ترکیبی از هر دو رنگ باشد، پس ته‌رنگ پوست شما خنثی است. با اینکار پیدا کردن فاندیشنی که واقعاً با رنگ پوست شما همخوانی داشته باشید، بسیار راحت‌تر می‌شود. گاهی، ما به فاندیشنی برخورد می‌کنیم که همرنگ پوست ما است اما با تناژ پوست ما همخوانی ندارد. این اتفاق هنگامی پیش می‌آید که فاندیشن به اندازه پوست شما روشن یا تیره است اما کمی با رنگ پوست شما متفاوت است. اگر ته‌رنگ پوست شما گرم باشد و از فاندیشنی با ته‌رنگ سرد استفاده کنید، پوست شما ممکن است رنگ خاکستری مانند به خود بگیرد. از طرف دیگر، اگر پوست شما ته‌رنگ سرد داشته باشید و شما فاندیشنی با ته‌رنگ گرم به پوست صورت خود بزنید، چهره شما رنگی نارنجی یا قرمز مانند به خود خواهد گرفت. اگر ته‌رنگ پوست شما خنثی باشد، می‌توانید از فاندیشن هم با ته‌رنگ گرم و هم سرد استفاده کنید.

ته‌رنگ های پوست

3. به آب و هوا دقت کنید

پوست شما ممکن است به دلیل دمای هوای بیرون و گرایشات اخیر آب و هوایی تغییر کند. من متوجه شدم که اکثر مردم تمایل دارند تا فاندیشن زمستانه و فاندیشن تابستانه داشته باشند. دلیل این تمایل داشتن پوست تیره‌تر در تابستان، که ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب است، و پوستی روشن‌تر در زمستان است. ممکن است در فصل زمستان یک فاندیشن جدید بر اساس رنگ فاندیشن قبلی خود بخرید که از قضا آن را در تابستان خریداری کردید. مشکل اینکار این است که احتمالاً پوست شما دیگر با رنگ آن فاندیشنی که در ماه‌های گرم سال خریدید، همخوانی ندارد. مطمئن شوید که برای خرید فاندیشن جدید تغییرات احتمالی پوست صورت خود را در آن زمان نیز در نظر می‌گیرید. براساس تجربه شخصی خودم باید بگویم که من یک فاندیشن رنگ زمستانه و یک فاندیشن رنگ تابستانه دارم زیرا پوستم معمولاً در فصل تابستان به میزان زیادی برنزه می‌شود. استفاده از فاندیشن زمستانه در طول تابستان می‌تواند واقعاً من را رنگ پریده نشان دهد.

4. نوع پوست خود را مشخص کنید

چهار نوع اصلی پوست وجود دارد: معمولی، خشک، چرب و  مختلط.

  • پوست‌های معمولی نه خشک هستند و نه چرب، به جای آن جایی میان این دو نوع پوست قرار دارند. خانم‌های دارای پوست معمولی معمولاً مشکلاتی مربوط به نوع پوست خودشان ندارند و هیچ مشکل شدیدی در فرم نقص پوستی یا دیگر عیب‌های پوستی ندارند که بتواند هنگام جستجوی یک فاندیشن خوب برای آنها مشکل ایجاد کند.
  • پوست خشک باعث پوست پوسته و ناهمگون شدن پوست می‌شود. خانم‌های دارای پوست خشک باید به دنبال فاندیشن مرطوب کننده باشند یا کلاٌ از فاندیشن استفاده نکنند. بی‌بی کرم یا سی‌سی کرم بیشتر احتمال دارد که بتوانند مانند یک فاندیشن عمل کنند، بدون اینکه پتانسیل آسیب رساندن به پوست شما را داشته باشند.
  • پوست چرب باعث براق شدن پوست می‌شود. خانم‌های داری پوست چرب معمولاً بیشتر مستعد بروز جوش هستند. توصیه می‌شودکه این دسته از افراد از فاندیشن مات یا به صورت کلی خشک‌تر استفاده کنند تا با براق بودن پوست خود مقابله کرده و نوع پوست خودشان را خنثی کنند.
  • پوست مختلط دقیقاً مانند اسم خودش است. ترکیبی از هر دو نوع پوست چرب و خشک با ناهمگونی روی پوست است. اکثر پوست‌های مختلط دارای پیشانی و تی زون چرب هستند در حالی که باقی صورت آنها خشک است.

هنگام گشتن به دنبال فاندیشن تعیین نوع پوست شما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است زیرا شما ممکن است فاندیشنی پیدا کنید که به خوبی با رنگ پوست شما همخوانی داشته باسد اما خیلی روی پوست شما ماندگاری نداشته باشد یا ممکن است باعث آسیب زدن به پوست شما شود.

انواع پوست

5. برای نوع آرایش خود تصمیم گیری کنید

میکاپ نوعی از هنر است. انواع مختلف فاندیشن سطوح مختلفی از پوشش پوست را ارائه داد و هر کدام از آنها در آخر پوستی متفاوت به شما می‌دهند. اگر می‌خواهید آرایشی طبیعی داشته باشید، به دنبال فاندیشنی ملایم یا فاندیشنی باشید که مات نیست. اگر به دنبال داشتن ظاهری مناسب مهمانی یا بیرون رفتن هستید، فاندیشنی با خاصیت پوشش دهی کامل پیدا کنید. تناژ پوست شما نقش مهمی در پیدا کردن فاندیشنی با خاصیت پوشانندگی کامل دارد که بتواند با موفقیت با پوست شما همخوانی داشته باشد. فاندیشن‌های با خاصیت پوشانندگی کامل جای کوچکترین اشتباهی برای انتخاب رنگ نمی‌گذارند. ظاهری که برای میکاپ خود در نظر می‌گیرید، قطعاً مشخص کننده نوع فاندیشنی خواهد بود که در آخر آن را خریداری می‌کنید. به عنوان کسی که هر روز آرایش می‌کند، این نکات برای من خیلی مفید بودند. همیشه کمی در مورد برندی که در حال استفاده از آن هستید، تحقیق انجام دهید تا ببیند که آیا برندی گسترده هستند و دامنه رنگ‌های گسترده‌ای را ارائه می‌دهد یا خیر.

بیشتر بخوانید: لیستی از بهترین برندهای فاندیشن + نحوه انتخاب آن‌ها

مطالب مرتبط