مو فرفری‌های جذاب! این 10 اشتباه را مرتکب نشوید

مو فرفری‌های جذاب! این 10 اشتباه را مرتکب نشوید

08 مهر 1399

از آنجایی که مراقبت از موهای فر (عمدتاً به دلیل اینکه جنس و الگوی فر آنها خاص است و دیده می‌شود که عکس‌العمل‌ها خاص خودشان را نشان می‌دهند) بسیار چالش برانگیز است، می‌دانستم که باید به سراغ آلکورن، هیراستایلیست و رنگ‌کار سلبریتی‌ها، بروم و همه نکات توصیه شده او را هر چه سریع‌تر یاد بگیرم. در این مقاله او 10 مورد از اشتباهات رایج در مراقبت از موهای فر را با ما به اشتراک می‌گذارد و به ما می‌گوید که به جای آن برای به حداکثر رساندن پناسیل فر موهایمان باید چه اقداماتی انجام بدهیم. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

1. شانه و باز کردن گره‌های مو بعد از حمام

آلکورن می‌گوید: «اشتباه رایجی که من دیدم اکثر مردم در مورد موهای فر خود انجام می‌دهند این است که بعد از حمام موهایشان را شانه کرده یا گره‌های آنها را باز می‌کنند. این اولین و مهم‌ترین عامل برای سرکش شدن مو است که مدل دادن به آنها را سخت‌تر از آن چیزی که هست می‌کند.» آلکورن همچنین توضیح می‌دهد که الگو فر موی هر شخص خاص و منحصر به فرد خودش است. بنابراین، هنگامی که شما موهای فر خود را شانه یا برس می‌کشید، الگوی فر آنها را بهم می‌ریزید، فرهای مو را از یکدیگر جدا کرده و هرج و مرجی غیرضروری درست می‌کنید. جهت جلوگیری از این پیشآمد، آلکورن پیشنهاد می‌کند که فر موهای خود را زیر دوش هنگام استفاده از کاندیشنر شانه کرده و گره‌های آنها را باز کنید. او هشدار می‌دهد: «بعد از آبکشی نهایی، هرگز دوباره موهایتان را شانه نکنید، حتی با انگشت‌هایتان. بعد از آبکشی نهایی تنها می‌توانید فر موهای خود را درهم فشرد یا جمع کنید.»

شانه کردن موهای فر

2. شانه و آبکشی کردن در حالت اشتباه

او می‌گوید در حالی که از کاندیشنر استفاده و گره موهای خود را باز می‌کنید، شما همچنین باید به چگونه باز کردن گره‌های آن دقت و توجه زیاد داشته باشید، برای مثال باید به مسیر حرکت شانه در فر موها دقت کنید. بر اساس گفته‌های آلکورن، بهترین راه برای باز کردن گره‌های مو و داشتن موهایی با حداکثر حجم و حالت، شانه کردن آنها در جهتی است که می‌خواهید آنها را خشک کنید. او می‌گوید: «من برای خود اینکار را به سمت صورتم انجام می‌دهم زیرا موهای من چتری و کوتاه است. سپس در حالی که سرتان را به سمت پایین خم کردید، موهایتان را آبکشی کنید! اینکار واقعاً برای موهای فر تاثیرگذار است. اکثر مشتری‌های من که مو فر دارند، به من شکایت می‌کنند که فر موهایشان کف سر آنها می‌خوابد و دلیل اصلی آن نحوه آبکشی کردن موها به روشی است که قبلاً به ما آموزش داده شده یعنی به حالت عادی. به همین دلیل است که ما همیشه می‌گوییم به جای اینکار سرتان را به پایین خم کنید.»

3. هنگام استفاده از کاندیشنر موهایتان را فشرده نکنید

ممکن است اینکار ساده به نظر برسد اما یکی از بهترین راه ها برای کمک به دست نخورده ماندن فرهای موی شما قبل از شروع فرآیند خشک شدن بعد از استفاده شامپو است. آلكورن راهنمایی می‌کند: «سر خود را به سمت بالا بچرخانید و در حالی که آب کاندیشنر را می‌شوید، موهای خود را تا ریشه ماساژ دهید.» این روش به همراه حالت معکوس آبکشی مو، به فر موهای شما بیشترین کمک را می‌کند.

گرفتن آب موهای فر بعد از حمام

4. استفاده از کلاه حمام

آلکورن می‌گوید: «آب را ببندید، در حالی که سرتان هنوز به سمت پایین خم است، به دنبال حوله موهایتان بگردید سپس موهایتان در حوله به سمت بالا بپیچانید و تمام. اینگونه ریشه موهایتان را تا حد ممکن لیف می‌کنید زیرا هرگز به آنها شانس قرار گرفتن روی سر را نمی‌دهید. همچنین در حالی که موهایتان را آبکشی می‌کنید، باید سرتان را به سمت پایین خم کنید.» آلکورن هشدار می‌دهد که نگذارید موهایتان به مدت طولانی در حوله پیچیده شده باشد. اگر مشغول آرایش کردن یا انجام کارهای دیگر در خانه شوید به راحتی ممکن است حساب زمان از دستتان برود. او توصیه می‌کند که حداکثر به مدت سه دقیقه موهایتان را به صورت پیچیده شده در حوله نگه دارید.

کلاه حمام

5. برای استفاده از محصولات مو خیلی صبر نکنید

آلکورن می‌گوید: «اگر موهایتان فر است، باید محصولات موی خود را هنگامی که هنوز موهایتان نم دارد، استفاده کنید.» او همچنین پیشنهاد می‌کند که هنگام استفاده از محصولات مو، دست‌های خود را بسته نگهدارید، مراقب باشید انگشت‌هایتان باز نشده و آنها را میان فر موهای خود نکشید.

6. استفاده از دو محصول متفاوت روی مو

آلکورن توضیح می‌دهد: «من کارم را به زدن لایه اول از محصول مورد نظرم به پوست شروع می‌کنم، همانطور که در بالا هم گفتم، حتماً انگشتانم را بسته نگه می‌دارد. در حالی که سرم را به سمت عقب نگهداشته و موهایم دور از صورت است، دستم را میان موهایم می‌کشم، به روشی که انگار می‌خواهید موهایتان را به صورت دم ابی به سمت عقب ببندید. اینگونه مطمئن خواهید شد که لایه زیرین موهایتان نیز با لایه‌ای از مواد محصول پوشیده می‌شود.» برای زدن لایه دوم محصول، آلکورن می‌گوید سرتان را به سمت پایین خم کرده، موهایتان را کمی بهم فشره کنید، موهایتان را به سمت عقب برگردانید و هر قسمت از موهایتان که نامرتب شده راه سر جای خود برگردانید. بعد از آن، قطعاً دیگر نباید موهایتان را لمس کنید.

7. امتحان نکردن مواد مختلف محصولات مو

آلکورن می‌گوید: «اگر بخواهم روراست باشم، هنگامی که نوبت به امتحان کردن مواد مختلف محصولات مو می‌رسد، باید آزمون و خطاهای بسیاری زیاد و بزرگی انجام دهید زیرا موهای فر هر شخص منحصر به فرد خود است. برای فر موهای من هیچوقت کرم‌های مو کاربردی نبودند اما برخی از مشتری‌هایم که موهای فر دارند، عاشق کرم مو هستند! شما باید ژل، موس و کرم را استفاده کنید تا ببینید کدام نوع مواد برای موهای شما بهترین کاربرد را دارد. محصول مورد علاقه من لاین موهای فر برند اوریبه است، مخصوصاً گلس موهای فر زیرا مواد آن چیزی میان ژل و سرم است. گلس حالتی ژل مانند دارد که هنگام خشک بودن موها می‌تواند آنها را کنترل کند. اما با فشرده کردن موها در مرحله آخر با دستانتان خشکی مو از بین رفته و ناپدید می‌شود در نتیجه فر موهای شما خیلی نرم و زیبا حالت می‌گیرد. آلکورن همچنین به ما گفت که برند اولاپلکس را به عنوان حالت دهنده مو چند کاره و درمانی عمیق برای مو یک یا دو بار در هفته می‌پسندد. «این محصول در واقع به زیبایی میان موهای شما خشک شده و می‌تواند به عنوان کاندیشنر درمانی مخفی برای شما عمل کند یعنی دیگر لازم نیست که به موهای خود کاندیشنر زده و آنها را به حالت خیس و براق پشت سر خود جمع کنید، شما می‌تواند ظاهر معمولی موهای فر خود را داشته و در عین حال آنها را نیز درمان کنید.

8. استفاده از سشوار

بر اساس گفته‌های آلکورن، اگر موهای فر خودشان خشک شوند، بهترین حالت خود خواهند بود. او توصیه می‌کند که اجازه دهید موهای فرتان 80 درصد خودش خشک شده و سپس نسبت به مدل دلخواه موهایتان می‌توانید، اگر موهایتان نیاز دارد، با استفاده از سری دیسپانسر سشوار و محصول ضد وز به آنها کمی فرم و حجم دهید. آلکورن می‌گوید: «اگر هر قسمتی از موهایتان نیاز به کمی رسیدگی و حالت دادن دارد، شما می‌توانید با استفاده از بابلیسی کوچک و پیچیدن موهای آن قسمت به دور آن، کمی به فر موهایتان نظم بیشتری بدهید. فقط فراموش نکنید که موی فر داشتن به این معنی نیست که همه چیز باید به صورت عالی و بی‌نقص سر جای خودش باشد. به نظر من موهای فر هر چه وحشی‌تر و طبیعی‌تر باشند، بهتر است.»

 سشوار

9. استفاده کردن از روغن مو

آلکورن می‌گوید: «یکی از بزرگترین افسانه‌ها در زمینه مراقبت و مدل دادن به مو فر این است که شما برای اینکار به روغن مو نیاز دارید. بله درست است، مو فر به رطوبت و آب رسانی نیاز دارد اما رطوبت مورد نیاز آنها را باید کاندیشنر و کرم بگیرید. مردم سعی می‌کنند تا با استفاده از روغن از شر وز شدگی‌های مو رها شده و به آنها حالت دهند اما در نتیجه روغن تنها باعث سنگین شدن مو می‌شود که من خیلی طرفدار آن نیستم. همه چیز در مورد در آغوش گرفتن موهای فرتان است، هر چه بیشتر بهتر.» آکلورن توضیح می‌دهد: «من تنها از روغن‌های حالت دهنده به مو مانند روغن طلایی برند اوریبه مدل Oribe Gold Lust Oil روی موهای فرم هنگامی استفاده می‌کنم که بخواهم با سشوار آنها را صاف و نرم کنم اما هیچوقت بعد از استفاده از روغن آنها را فر نگه نمی‌دارم. روغن به درستی به مو حالت نمی‌دهد و رطوبت مورد نیاز موهای فر را به آنها نمی‌رساند که به همین دلیل کرم و ژل‌ها گزینه‌های بهتری خواهند بود.»

روغن مو

10. نادیده گرفتن روتین ماسک مو

درست است که روغن نارگیلی بحثی داغ در زمینه مراقبت از مو است (برخی از آن متنفر هستند و برخی روی آن قسم می‌خورند)، اما آلکورن می‌گوید که این روغن بحث برانگیز بهترین دوست موهای فر جهت نگهداشتن بافت طبیعی موهایتان نیست. او هشدار می‌دهد: «افسانه بزرگ دیگر این است که روغن نارگیل را به عنوان آب رسان برای هر نوع مویی در نظر می‌گیرند که البته این اتفاق تنها در صورت چرب و سنگین کردن موهای شما می‌افتد. من به شخصه استفاده از این روغن را توصیه نمی‌کنم. اگر احساس می‌کنید که موهای فرتان خشک شده و نیاز به هیدرانه شدن دارد، از درمان به وسیله کاندشنر استفاده کنید.» او می‌گوید: «من مواد محصولاتی مانند برندهای کراستاس و اولاپلکس را دوست دارم. همچنین به شما توصیه می‌کنم که هفته‌ای یکبار حداقل به مدت 20 یا اگر می‌توانید تمام روز ماسک به موهای خود بزنید.»

بیشتر بخوانید: هر آنچه که باید در مورد وز مو بدانید!

مطالب مرتبط