دیگه عطر و لوازم آرایشی تقلبی نخرید!

دیگه عطر و لوازم آرایشی تقلبی نخرید!

09 مهر 1399

البته که این مشکل ابتدا در زمینه کیف‌ها پیش آمد و هیچ جای تعجبی هم نیست! زیرا طراحان کیف محصولات خود را به قیمت‌ها خیلی گزافی می‌فروشند و این مسئله باعث شد تا تولید کیف‌های تقلبی امری اجتناب ناپذیر به نظر بیایند. اما اکنون دیگر تولید جنس‌ها تقلبی به بازار عطر و لوازم آرایشی نیز راه پیدا کرده و تا حدی پیش رفته که تبدیل به مشکلی بزرگ برای تولید کننده‌ها و همچنین مصرف کنندگان آنها شده است. اخیراً در شهر لس آنجلس، پلیس‌های آمریکایی 21 مکان را شناسایی و هزاران دلار محصولات آرایشی تقلبی را توقیف کردند که شامل برندهای مشهوری مانند مک، نارس و کایلی جنر نیز می‌شد که قطعاً برای این برندها مشکلی بزرگ به حساب می‌آید. اما هنگامی که محصولات تقلبی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتن، مشکلی نیز برای مصرف کنندگان پدید آمد: نه تنها مقادیر زیادی باکتری در آنها پیدا شد بلکه مواد زائد حیوانی نیز در این محصولات آرایشی بی‌رحم و ظالم دیده شد. این مسئله به نوبه خود منزجر کننده است اما برای آن دسته از افراد سخت گیر در زمینه خرید محصولات وگان و ارگانیک که بدون آزار رساندن به هیچ حیوانی درست شده باشند، این مسئله می‌تواند وحشتناک باشد.

عدم اطمینان از خرید آنلاین

اگرچه بسیاری در مورد سهولت انتشار «اخبار جعلی» جنجال به پا کردند، باید توجه داشته باشید که به لطف اینترنت حالا دیگر فروش لوازم آرایش تقلبی نیز راحت‌تر شده است. گزارش اخیراً منتشر شده در فایننشال تایمز اظهار داشت که در پنج سال گذشته، فروش آنلاین کالاهای غیرخوراکی با 12.5 درصد رشد به طور حیرت انگیز افزایش یافته است و در مجموع 24.1 درصد از فروش کل بازار را به خود اختصاص داده است و تخمین زده می‌شود که تا سال 2021، کل تجارت اینترنتی ممکن است به 4.88 تریلیون دلار برسد. از همه تعجب برانگیزتر این است که دیده شده اکثر خانم‌ها معمولاً ترجیح می‌دهند تا محصولات را قبل از خریدن تست کنند اما با این حال برندهای آرایشی و مراقبت پوستی بخش بزرگی از این مدل گسترش کسب و کار اینترنتی را تشکیل می‌دهند. بر اساس یکی از پژوهش‌های انجام شده در این زمینه، 11 درصد از خانم‌ها در 30 روز گذشته لوازم آرایش خود را به صورت آنلاین خریدند این در حالی است که متوجه شدند این رقم برای آقایان تنها 3 درصد است که البته انتظار می‌رود شاهد رشد در این زمینه نیز باشیم.  دلیلی که خرید بسیاری از لوازم آرایش آنلاین انجام می‌شود این است که تمایل کسب و کارهای اینترنتی به مشتریانی تکراری است که برند مورد نظر خود را شناخته و به آن اعتماد دارند. در حقیقت، یک گزارش نشان داد که بیش از 60 درصد خرید لوازم آرایشی آنلاین در ایالات متحده برای جایگزینی کالاهای خریداری شده قبلی انجام شده است. این مسئله به نوبه خود نشان دهنده این واقعیت است که هنگام خرید لوازم آرایشی، خانم به طور خاصی به برند لوازم آرایشی خود وفاداری زیاد دارند: و این وفاداری تنها از طریق کیفیت بدست می‌آید. مطالعه‌ای انجام شده نشان داد که آن دسته از کسانی که تمایل به خرید آنلاین دارند مشتریان تکراری و وفاداری هستند که برای کیفیت ارزش زیادی قائل هستند و آن را به دیگر برندها ترجیح می‌دهند. در نتیجه، تولید کنندگان بدون وجدان اکنون با تولید محصولات تقلبی دیگر برندها از این وفاداری سوء استفاده می‌کنند که برخی از آنها می‌توانند پیامدهای جدی برای سلامت انسان و حیوان داشته باشند.

سوزش و بروز جوش

از آنجایی که روند تولید محصولات تقلبی تنها برای تولید انبوه است، آنها واقعاً اهمیت نمی‌دهند که چه موادی در محصولات خود استفاده می‌کنند البته تا زمانی که بتوانند محصول خود را جای محصول اصل آن جا بزنند. در نتیجه، موادی که آنها استفاده می‌کنند به لطف داشتن ترکیبات خطرناکی که شامل سیانید، آرسنیک، جیوه و سرب می‌شود، به عنوان عاملی برای آکنه، سوزش‌های شیمیایی، واکنش‌های آلرژیک و بیماری شناخته می‌شوند. همچنین پیدا شدن عطر و خمیر دندان‌های تقلبی که حاوی موادی مانند سم موش یا حتی ادرار بوده است، همه چیز را بیش از پیش بدتر کرده است. به صورت خلاصه، اگر در حال استفاده از محصولات تقلبی هستید، سلامتی خود را به خطر انداختید. جهت جلوگیری از این پیشآمد، در اینجا هفت روش را برای شما گردآوری کردیم که با استفاده از آنها می‌توانید بفهمید که لوازم آرایشی شما تقبلی است یا واقعی، پس در ادامه مقاله همراه باشد.


7 روشی که دست لوازم آرایش تقلبی شما را رو می‌کند


1. هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست

قانون شماره یک برای رو کردن دست محصولات تقلبی شما این است که به قیمت آن توجه کنید. محصولات تقلبی معمولاً بدون رعایت استانداردهای صنعتی، در شرایط بد تولید می‌شود و به جای استفاده از وسایل تمیز و مواد سالم از جایگزین‌های ارزان قیمت آنها استفاده می‌کنند. هنگامی که کیفیت بالا باشد، قیمت فروش نیاز بالا است. اگر قیمت‌هایی پیدا کردید که به طور باورنکردنی مناسب هستند، به احتمال زیاد آن محصول تقلبی است.

هیچ ارزانی بی‌حکمت نیست

2. فروشگاه خود را بشناسید

از خریدن محصولات آرایشی از فروشگاه‌های ناشناخته یا ثبت نشده خودداری کنید و بیشتر آن دسته از فروشگاه‌هایی را در نظر داشته باشید که برند معتبر دارند یا از پخش‌ کننده‌های برندهای معتبر در سراسر دنیا به حساب می‌آیند. اگر یک محصول را از فروشگاهی در خیابان بخرید، درصد خرید محصول تقلبی را بالا می‌برید که ممکن است به پوست شما آسیب رسانده و قطعاً آن تاثیر مورد نظر در روتین زیبایی شما نخواهد داشت.

فروشگاه خود را بشناسید

3. بسته بندی محصول را چک کنید

بسته بندی واقعاً راهکاری عالی است. افرادی که در چین و دیگر قسمت‌های دنیا محصولات تقلبی تولید می‌کنند، در زبان انگلیسی مشکل دارند و نمی‌توانند از الفبای آن به درستی استفاده کنند که اشتباهات نوشتاری و دستور زبانی روی بسته بندی محصولات را به وجود می‌آورند. آنها همچنین ممکن است رنگ بسته را تغییر دهند، از تصاویر و لوگوهای غیرمعمول استفاده کنند و تمام جزئیات جعبه یک برند معتبر را نداشته باشند، مانند لیست کامل مواد، نام محصول و ترجمه لیست مواد (به عنوان مثال مک یک برند کاندایی است بنابراین معمولاً ترجمه فرانسه و انگلیسی روی بسته بندی وجود دارد). جهت داشتن تصویری بهتر از آنچا گفته شد، به عکس بسته بندی‌ها آورده شده در زیر نگاهی بیندازید: جعبه‌های سمت راست متعلق به محصولات اصل و جعبه‌های سمت چپ متعلق به محصولات تقلبی است.

 بسته بندی محصول را چک کنید

4. محصول را با دقت بررسی کنید

درآوردن رنگدانه‌های محصولات آرایشی به صورت دقیق و بدون هیچ تفاوتی واقعاً کار سختی است بنابراین اگر شما رنگ رژ یا پالت سایه مورد علاقه خود را به خوبی می‌شناسید، ببینید که آیا رنگدانه‌های آن برند با قیمت ارزان‌تر دقیقاً مانند همان چیزی است که شما انتظار دارید یا خیر. بیشتر اوقات رنگ آنها نه تنها نزدیک بلکه اصلاً شبیه نیست. همچنین اگر می‌توانید بافت محصول و بوی آن را چک کنید. توجه داشته باشید که عطرها علاوه بر بوی خاص، رنگ خاص نیز دارند، اصالت 100 درصد محصولات را در وبسایت رسمی خود برند چک کرده و قبل از خرید، آن را با محصول مورد نظر خود مقایسه کنید.

محصول را با دقت بررسی کنید

5. شماره سریال یا سری ساخت را چک کنید

معمولاً سری ساخت زیر جعبه محصولا برای مقاصد واردات و صادرات مهر یا چاپ شده است. محصولاتی که به صورت غیرقانونی تولید شدند این شماره را ندارند یا تقلبی آن را دارند که معمولاً بدون بارکد است و جزئیات کمی دارد. سری ساخت معمولاً مستقیم زیر محفظه محصولات آرایشی یا جایی نزدیک به آن پرینت شده است. همچنین ممکن است لازم باشد روی جعبه محصولات نیز به دنبال آن بگردید.

شماره سریال یا سری ساخت را چک کنید

6. برندهایی که محصولات تقلبی آن بیشتر است را بشناسید

احتمال بیشتری وجود دارد که محصولات تقلبی از برندهایی که بسیار محبوب هستند و خریداری زیادی دارند، تولید شود. در زمینه لوازم آرایش می‌توان از برندهای اربن دیکای، مک، نارس، جفری استار، کایلی کازمتیک، تو فیس، لانکوم و کت وون دی و در زمینه مراقبت از پوست از برندهای اریجینز، استی لودر و لامر نام برد.

مراقب همه برندهای پرفروش عطر مانند شنل، تام فورد یا دیور باشید. از آنجایی که آنها بسیار گران هستند، معمولاً تقلبی آنها بسیار زیاد پیدا می‌شود.

 برندهایی که محصولات تقلبی آن بیشتر است را بشناسید

7. آنها را در برنامه مخصوص چک کنید

یکی دیگر از بهترین راه‌ها برای اینکه ببینید محصول شما تقلبی است یا نه، استفاده از برنامه برای اینکار است. برنامه‌های هوشمند روی گوشی‌های همراه به طور خاص برای تشخیص محصولات آرایشی تقلبی ساخته نشدند اما این روش راهی عالی برای شناسایی این دسته از محصولات است. تمام کاری که باید بکنید دانلود کردن برنامه و اسکن کردن بارکد محصولی است که می‌خواهید بیشتر در مورد آن بدانید. اگر نمی‌توانید بارکد را اسکن کنید، تنها کافی است تا اطلاعات را به صورت دستی وارد کنید. اگر بارکد قانونی باشد، اسم سازنده محصول، قیمت، تاریخ ساخت و دیگر اطلاعات آن ظاهر می‌شود. در غیر این صورت، ممکن که محصولی که در دست دارید، تقلبی باشد.

آنها را در برنامه مخصوص چک کنید

بیشتر بخوانید: 6 روش برای دور نگه داشتن باکتری‌ها از لوازم آرایشی‌تان

مطالب مرتبط