اصول پدیکور در خانه را یاد بگیرید

اصول پدیکور در خانه را یاد بگیرید

25 مهر 1399

در حالی که ما قطعاً دلمان برای ماساژ حرفه‌ای و لاکچری پا در سالن ناخن تنگ شده است اما فاصله اجتماعی به دلیل همه گیری ویروس کوید 19 به ما اجازه داده تا خودمان را برای انجام پدیکور در خانه آماده کنیم. انجام هفته‌ای پدیکور در خانه در چند ماه گذشته به یک یا دو نکته را در مورد دستیابی به پدیکوری با نتیجه حرفه‌ای در خانه به ما یاد داده است. تجربه اولیه ما با چند نکته عالی از سمت اسکای هادلی، مانیکوریست سلبریتی‌ها و البته صاحب سالن ناخن، به ما همه آن چیزهایی را آموزش داده که نیاز داشتیم به صورت دقیق در مورد چگونه انجام دادن پدیکور در خانه در سطح حرفه‌ای بدانیم. در ادامه وسایل ضروری برای اینکار و آموزش مرحله به مرحله برای انجام پدیکور در خانه راحت خودتان را خواهید خواند. اینگونه می‌توانید اندکی در مخارج خود نیز صرفه‌جویی کنید. پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.


برای انجام پدیکور در خانه به چه وسایلی نیاز دارم؟


قبل از شروع کردن، حتماً مطممئن شوید که تمام وسایل مورد نیاز برای انجام یک پدیکور آرامش بخش در خانه را دارید. ما این موارد را به شما پیشنهاد می‌کنیم: لاک پاک کن، پد آرایشی، صابون (و یک تشت پر شده با آب!)، سوهان پا یا سنگ پا، سوهان ناخن، روغن کوتیکول، نرم کننده، جدا کننده انگشت پا، لاک ناخن با رنگ دلخواه خودتان و تاپ کات.


مراحل انجام پدیکور در خانه


1. بگذارید لاک پاک کن کار خودش را انجام دهد.

به صورت کامل هر گونه لاک ناخنی که روی ناخن‌هایتان باقی مانده است را با استفاده از لاک پاک کن و پد آرایشی پاک کنید. حتی اگر هیچ لاکی روی ناخن‌های خود ندارید، باز هم باید ناخن‌های خود را با لاک پاک کن پاک کنید تا هر گونه روغن اضافی روی بستر ناخن از بین برود.

2. بگذارید پاهایتان مانند انجام پدیکور در سالن ناخن در آب بماند

جهت اینکه در خانه بگذارید پاهایتان خیس بخورد، یک تشت را با آب ولرم و صابون (شامپو بدن برای اینکار مناسب است) پر کرده و بگذارید پاهایتان به مدت 15 دقیقه در آن خیس بخورد. در هنگام استراحت و ریلکس کردن در این مرحله می‌توانید ماسک صورت خود را در بیاورید.

3. از شر پوست‌های مرده خلاص شوید

بعد از اینکه پاهای خود را خشک کردید، با استفاده از سوهان پا همه پوست‌های مرده نواحی سفت کف پا را از بین ببرید. به قسمت سینه و زیر انگشتان، اطرف کف پا و پاشنه پا دقت کنید. آنقدر این قسمت‌ها را اسکراب کنید تا نرم شوند اما زیاده‌روی نکنید زیرا ممکن است باعث تحریک پوست کف پا شوید.

4. از روغن کوتیکول ناخن استفاده کنید

یک روغن کوتیکول با کیفیت مانند روغن کوتیکول زردآلو برند اسی را به بستر ناخن‌های خود بزنید. هادلی می‌گوید: «روغن کوتیکول نه تنها پاهای شما را نرم و لطیف نگه می‌دارد بلکه از لب پر شدن لاک‌های شما نیز جلوگیری می‌کند.»

5. ناخن‌های خود را سوهان کشیده و حالت دهید

با استفاده از ناخن گیر آن اندازه و حالتی که می‌خواهید را به ناخن‌هایتان بدهید. ما توصیه می‌کنیم که ابتدا ناخن‌ها را صاف کوتاه کرده و سپس با استفاده از سوهان ناخن گوشه‌های آن را حالت دهید. بر اساس گفته‌های هادلی، یکی از اشتباهاتی که افراد انجام می‌دهد، چیدن کوتیول ناخن است. هادلی می‌گوید: «کوتاه کردن یا بریدن کوتیکول هنگام انجام پدیکور یا مانیکور کاملاً جنبه زیبایی دارد و اصلاٌ در هیچ صورتی برای سلامت ناخن مفید نیست.کوتیکول سدی برای محاظت از اطراف ناخن شماست و از ایجاد عفونت در آن قسمت جلوگیری می‌کند.» به جای اینکار به سادگی کوتیکول‌های ناخن خود را به سمت عقب هل بدهید.

6. استفاده از نرم کننده

پاهای خود را با استفاده از لوسیونی بدون بو مرطوب کرده تا پوست آن را هیدارته و نرم نگهدارید. هادلی هشدار می‌دهد: «لوسیون‌های معطر با رایحه‌های مصنوعی می‌تواند موجب ترک خوردن ناخن‌های شما شوند.» برای این مرحله می‌توانید از لوسیون‌های بدن برند لاروشه پوزای استفاده کنید.

7. ناخن‌هایتان را آماده کنید

از جدا کننده انگشت پا استفاده کنید تا لاک زدن ناخن‌های پا را آسان‌تر کرده و از خراب شدن آنها جلوگیری کنید.

8. لاک بزنید

هادلی می‌گوید: «استفاده از یک لایه لاک به عنوان زیرسازی برای لاک خود فراموش نکنید زیرا لاک ناخن شما به چیزی فراتر از خود ناخن شما برای جذب شدن نیاز دارد.» بعد از تقریباً دو دقیقه، زیرسازی لاک باید خشک شده باشد. سپس شما آماده هستید تا از لاک رنگی استفاده کنید. دو یا سه لایه لاک بزنید، مطمئن شوید که قبل از زدن لایه جدید، لایه قبلی خشک شده باشد. مطمئن شوید که لایه‌های لاک نازک باشد زیرا لایه‌های ضخمیم لاک باعث می‌شوند تا رنگ روی ناخن‌های شما بهم چسبیده به نظر برسد و دیر خشک شود. اگر ناخن‌های شما در دسته ناخن‌های ضعیف قرار می‌گیرد به دنبال لاک‌های تقویت کننده ناخن باشید.

9. کار خود را با تاپ کات تمام کنید

کار خود را با زدن تاپ کاتی با کیفیت مانند تاپ کات‌های میبلین تمام کنید تا ناخن‌های شما به بیشترین میزان براقیت و درخشندگی برسد. از آنجایی که لاک ناخن تقریباً بعد از 12 ساعت کاملاً خشک می‌شود، هادلی پیشنهاد می‌کند که پاهایتان برای چند دقیقه در آب سرد بگذارید تا به روند سفت شدن سریع‌تر لاک ناخن کمک کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش گام به گام پدیکور در منزل در ۱۰ مرحله آسان

مطالب مرتبط