اگه چشم‌های گودی دارید، اینجوری میکاپ کنید!

اگه چشم‌های گودی دارید، اینجوری میکاپ کنید!

27 مهر 1399

آیا تا به حال فکر کردید چرا یک نوع آرایش که آن روی صورت خود بازسازی کردید، آنطور که شما می‌خواستید به نظر نمی‌رسد؟ هنگامی که نوبت به انجام آرایش چشم می‌رسد، مهم است که حالت چشم خود را شناخته و با استفاده از روش و محصولات آرایشی مناسب زیبایی چشمان خود را بیشتر کنید. اگر شما خانمی با چشم‌های گود هستید، به احتمال زیاد چشمانی درشت دارید که در صورت شما گود رفته و زیر ابرو شما فرو رفته‌اند و استخوان ابرو شما را برجسته نشان می‌دهند. در این مقاله ما برای شما آموزش آرایش ساده و مقدار زیادی ترفند گردآوری کردیم که به شما کمک خواهند کرد تا چشمان زیبا خود را معرکه و چشمگیر کنید، پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید. قبل از استفاده از هر گونه آرایش یا لوازم آرایش روی صورت خود، حتماً مطمئن شوید که صورت شما تمیز و شاداب است. همچنین استفاده از پرایمر چشم می‌تواند ایده خوبی باشد زیرا باعث می‌شود میکاپ چشم شما تمام طول روز دست نخورده باقی بماند و به مدت طولانی‌تری چشمگیر به نظر خواهید رسید.

وسایل مورد نیاز:

  • پالت سایه چشم دارای رنگ‌های خنثی
  • سایه چشم براق به رنگ صورتی روشن
  • سایه چشم مشکی
  • براش سایه چشم نرم
  • براش سایه چشم نوک تیز
  • مژه مصنوعی
  • خط چشم
  • مداد ابرو

آمورزش قدم به قدم همراه با عکس


1. کار خود را با زیرسازی شروع کنید

راز باز کردن و بیرون آوردن چشم‌های فرو رفته هایلات و روشن کردن اطراف چشم با سایه چشمی روشن است. از یک سایه با رنگ طبیعی روی تمام پلک خود استفاده کرده و مطمئن شوید که آن را واقعاً به خوبی محو می‌کنید.

مالیدن سایه چشم روشن زیر ابرو

2. به سمت چین پلک حرکت کنید

از سایه چشی مشکی یا قهوه‌ای تیره استفاده کرده و آن را با براش مخصوص سایه چشم نرم به چین پلک خود و گوشه بیرونی چشم بزنید. مطمئن شوید که به جای تنها زدن یک بار سایه چشم مشکی، از سایه چشم هر دفعه به میزان کم استفاده کرده تا آن قسمت به میزان دلخواه شما تیره شود.

مالیدن سایه چشم مشکی گوشه خارجی چشم

3. مقداری سایه براق اضافه کنید

جهت بیرون آوردن چشم فرو رفته، از سایه چشم براق با رنگ صورتی روشن برای وسط و گوشه داخلی پلک خود استفاده کنید. آنقدر آن را محو کنید تا سایه چشم مشکی و براق یک دست به نظر برسند. اینکار را می‌توانید با براش سایه چشمی سفت و باریک انجام دهید. هرچند، نباید سایه چشم براق را خیلی محو یا آن را در وسط و گوشه داخلی پلک خود پخش کنید.

مالیدن سایه براق پشت پلک

4. استخوان ابرو خود را هایلایت کنید

از سایه چشمی روشن برای هایلایت کردن استخوان ابرو استفاده کرده و ظاهری محو و ملایم به آرایش چشمان خود بدهید.

استفاده از هایلایتر روی استخوان ابرو

5. خط مژه پایین خود را آرایش کنید

از همان سایه چشم تیره‌ای که برای گوشه بیرونی پلک خود استفاده کردید، برای متصل کردن گوشه بیرونی پلک خود به خط مژه پایین استفاده کرده و آن را به خوبی محو کنید.

استفاده از سایه چشم تیره گوشه بیرونی پلک پایین

6. از رنگ بژ برای بیرون آوردن چشمان خود استفاده کنید

یک مداد چشم بژ می‌تواند واقعاً برای شما ترفند بیرون آوردن چشم گود رفته را انجام دهد. از آن درون پلک پایینی خود استفاده کنید.

استفاده از رنگ بژ گوشه داخلی چشم

7. با مژه مصنوعی مژه‌های خود را پرپشت کنید

برای انجام مرحله آخر، باید ابروهای خود را مرتب کرده و جاهای خالی آن را با مداد ابرو یا هرگونه محصول ابرو دیگر دلخواه خود پر کنید. مژه‌های خود را فر کرده و مقداری ریمل به آن بزنید یا اگر می‌خواهید زیبایی چشمنتان را افزایش دهید، تنها به سادگی از یک جفت مژه مصنوعی استفاده کنید. اگر می‌خواهید به مراسمی شبانه بروید، می‌تواند با استفاده از یک خط چشم کلاسیک و پهن زیبای چشمان خود را به مرحله جدیدی ببرید.

استفاده از مژه مصنوعی

این شما و این میکاپ تمام شده! فوق‌العاده نیست؟

میکاپ مناسب چشمان گود رفته


ترفند و نکات آرایش چشمان فرو رفته


  1. همیشه کار خود را با مقداری پرایمر چشم روی پلک خود ناحیه زیر چشم خود شروع کنید تا مطمئن باشید که تلاش‌های شما هدر نمی‌رود. این مرحله همچنین ماندگاری آرایش شما را بیشتر می‌کند.
  2. مهم است که هر گونه هاله سیاه و چین و چروک را جهت داشتن ظاهری بی‌نقص پوشش دهید. اگر هاله سیاه چشمان شما زیاد است، برای پوشاندن آن از پالت اصلاح رنگ و کانسیلر استفاده کنید.
  3. هیچوقت استفاده از ریمل اشتباه نخواهد بود. مطمئن شوید که از مژه فر کن و سپس از ریمل استفاده می‌کنید تا مژه‌هایتان بلند و حجیم شوند.
  4. اگر پوست شما چرب است و قرار است آن روز فعالیتی زیادی انجام دهید، استفاده از خط چشم و ریمل ضدآب جهت جلوگیری از پخش و خراب شدن آرایش شما ایده بسیار خوبی است.
  5. از سایه چشمی با رنگ روشن‌تر روی تمام پلک خود و گوشه داخلی آن استفاده کرده تا به شما در روشن کردن و بیرون آوردن چشم‌های فرو رفته کمک کند.
  6. اگر می‌خواهید از سایه چشم تیره استفاده کنید، حتماً باید آن را روی گوشه بیرونی چشم خود بزنید.
  7. با استفاده از محصولات ابرو همه جاهای خالی ابرو خود را پر کرده و حتماً مطمئن شوید که ابروهای شما در بهترین حالت خود هستند.
  8. از خط چشم زیاد استفاده نکنید، بهترین کار استفاده از آن تنها در گوشه بیرونی چشم است.

باید بدانید هنگامی که آرایش می‌کنید، استفاده کردن از روش مناسب و مقدار کمی مهارت می‌توانید چشم فرو رفته شما را به میزان بسیار زیادی روشن و چشمگیر کند! برای مهارت پیدا کردن در این نوع آرایش نیاز به کمی تمرین دارید پس ناامید نشوید. این آموزش ما برای نحوه آرایش کردن چشمان فرو رفته بود. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید باشد و به شما کمک کند که چشم‌های زیبای خود را برجسته کنید.

بیشتر بخوانید: 12 میکاپ طبیعی که ارزش امتحان کردن را دارد

مطالب مرتبط