ترفندهای آرایشی برای شمایی که چشمانی حساس دارید

ترفندهای آرایشی برای شمایی که چشمانی حساس دارید

01 آبان 1399

تحریک چشم مشکلی رایج است که بیشتر افراد دارای چشم‌های حساس آن را تجربه می‌کنند. این مشکل می‌تواند زندگی روزانه را بسیار سخت و گاهی غیرقابل کنترل کند. برای خانم‌های دارای چشم‌های حساس، آرایش کردن چشم می‌تواند کاری نیازمند مهارت زیاد باشد. اگر آرایش کردن به درستی انجام نشود سپس ممکن است مشکلاتی مانند قرمزی چشم، تحریک و خارش به وجود بیاید.


بهترین نکات آرایشی برای چشم‌های حساس


در این مقاله ما برای شما نکاتی کاربردی در رابطه با آرایش چشم‌های حساس آماده کردیم که تا از مشکلات ذکر شده در بالا دور بمانید.

1. براش‌های خود را تمیز کنید

یکی از مهمترین نکات برای چشم‌های حساس این است که شما باید همیشه تمیز کردن براش‌هایتان را به خاطر داشته باشید. زیرا هنگام استفاده از براش کثیفی در آنها جمع شده و در نتیجه براش تمیز نشده ممکن منجر به عفونت چشم‌هایتان شود. با استفاده از صابونی ملایم یا شامپو براش خود را شسته و بگذارید تا روی یک دستمال یا حوله تمیز خشک شود.

2. سایه‌ چشم‌های کرمی را فراموش نکنید

افراد دارای چشم‌های حساس همیشه با سایه چشم پودری مشکل دارند. برعکس سایه چشم‌های پودری که دارای ذرات ریز هستند، سایه چشم‌های کرمی برای چشمان حساس مناسب‌تر هستند زیرا ذرات ریز ندارند. شما همچنین باید از سایه‌های اکلیلی یا براق دور بمانید زیرا آنها حتی بیش از پیش چشم‌های حساس شما را تحریک می‌کنند.

3. از کشیدن خط داخل چشم خودداری کنید

بسیاری از میکاپ آرتیست‌ها به شما استفاده از سرمه را برای کشیدن خط داخل چشم توصیه می‌کنند تا آنها را درشت‌تر نشان دهید. این توصیه چشم‌های شما را زیبا می‌کند اما متاسفانه افراد دارای چشم‌های حساس باید از خط کشیدن داخل چشمان خودداری کنند. افراد داری چشم‌های حساس همیشه باید از خط یا مداد چشم خارج از خط مژه خود استفاده کنند.

4. بهترین محصولات را انتخاب کنید

اگر چشم‌های حساس دارید نگران نباشید، شما هنوز هم می‌تواند بهترین آرایش چشم را برای چشمان حساس خود انجام دهید. این روزها برندهای زیادی محصولاتی تولید می‌کنند که به طور خاص برای اشخاص دارای چشم‌های حساس مناسب است. اما شما هنوز هم باید برای انتخاب چنین محصولاتی احتیاط کنید. همیشه قبل از پیدا کردن برند مناسب خود سعی کنید چندین برند را امتحان کنید.

5. هر از گاهی لوازم آرایش خود را جایگزین کنید

اکثر ما ممکن است هنگامی که چند ماه از یک محصول آرایشی استفاده نمی‌کنیم آن را دور بیندازیم. باید بدانید که انجام اینکار واقعاً برای چشم‌های حساس شما مفید است. حتی اگر لوازم آرایشی خود را تمیز نگه دارید باز هم همیشه خطر ورود باکتری به آنها وجود دارد. همیشه بهترین کار جایگزین کردن آنهاست، مخصوصاً برای لوازم آرایش چشم جهت کم کردن تحریکات چشم بسیار مهم است.

6. به دنبال پرایمر و فاندیشن چشم باشید

پرایمرها و فاندیشن‌ها نه تنها به ماندگاری بالای آرایش شما کمک می‌کنند بلکه آنها به عنوان سپری دفاعی میان پوست حساس دور چشم شما و آرایش عمل می‌کنند. پرایمرها و فاندیشن‌های خاص برای پوست اطراف چشم وجود دارند که از انواع معمولی آن سبک‌تر و نرم‌تر است. شما همچنین می‌توانید قبل از انجام دادن آرایش با انتخاب محصولات آرایشی مناسب و به آرامی محو کردن آنها آرایش چشم مناسب برای پوست‌های حساس داشت باشید.

7. به نوع ریمل خود توجه کنید

از ریمل بلند کننده مژه استفاده نکنید زیرا فیبر موجود در چنین مژه‌هایی می‌تواند موجب تحریک چشم‌های حساس شما شود. برخی از افراد علاقه به رنگ‌کردن مژه‌هایشان دارند. ما همیشه توصیه می‌کنیم که قبل از انجام دادن چنین کاری تست پَچ انجام دهید.

8. چشم‌های خود را با احتیاط لمس کنید

چشم‌های حساس همیشه باید با احتیاط لمس شوند. در کنار استفاده از براش تمیز، شما همیشه باید دست‌های خود را قبل از انجام آرایش تمیز کنید. عوامل محرک به راحتی وارد چشم‌های شما می‌شوند پس اهمیت دادن به بهداشت فردی از بروز چنین مشکلاتی جلوگیری می‌کند. شما همچنین هنگام پاک کردن و انجام دادن آرایش نباید چشم‌های خود را بمالید.

9. همیشه آرایش خود را پاک کنید

اکثر ما عادت به پاک کردن آرایش نداریم، آن را فراموش می‌کنیم یا اغلب حوصله پاک کردن آن را نداریم. اما اگر چشم‌های حساسی دارید، نباید آرایش را به مدت طولانی روی چشم‌ها نگهدارید. شما همیشه باید به خاطر داشته باشید که تمام آرایش خود را با استفاده از یک تمیز کننده متوسط یا آرایش پاک کن پاک کنید. با پاک کردن آرایش شما همچنین می‌توانید چشم‌های خود را از انواع عفونت‌ها و باکتری‌های وارد شده به آن تمیز کنید.

10. رنگ‌های متفاوت را امتحان کنید

برخی از افراد پی بردند که چشم‌های آنها به پیگمنت‌های رنگی خاص برای خط چشم واکنشی متفاوت نشان می‌دهد. بنابراین اگر شما از خط چشم مشکی استفاده می‌کنید، سعی کنید چند رنگ روشن‌تر نیز مانند قهوه‌ای روشن را امتحان کنید تا ببینید که آیا تفاوتی در حساسیت چشم‌ها شما ایجاد می‌کنند. چشم‌های حساس نیازمند آزمایش‌های بسیاری برای پیدا کردن بهترین و مناسب‌ترین لوازم آرایش است. با دنبال کردن این روش‌ها، نکات و رعایت بهداشت فردی هنوز هم می‌توانید چشمانی با آرایش دلفریب داشته باشید.

بیشتر بخوانید: 16 راز آرایشگران ماهر که نمی‌دانستید!

مطالب مرتبط